Blizzards Overwatch ser ut som en galet skön blandning mellan Team Fortress 2 och Unreal Tournament

Robot
Blizzards Overwatch ser ut som en galet skön blandning mellan Team Fortress 2 och Unreal Tournament

Vi är helt ok med att få detta istället för Project Titan.

#overwatch


Medlem
Blizzards Overwatch ser ut som en galet skön blandning mellan Team Fortress 2 och Unreal Tournament

För mig ser det nästan enbart ut som en rak kopia av TF 2. Vilket UT-spel liknar det?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av starboy83:

För mig ser det nästan enbart ut som en rak kopia av TF 2. Vilket UT-spel liknar det?

Dodges, sci-fi, energivapen som skjuter stora bollar. Känslan!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av starboy83:

För mig ser det nästan enbart ut som en rak kopia av TF 2. Vilket UT-spel liknar det?

Dodges, sci-fi, energivapen som skjuter stora bollar. Känslan!

Så det känns lite quakigt med snabba svängar och de alltså?
Vore skitkul för mig (Oss CS spelare) som gillar snabba svängar och snabbt tänk.
Jag har dock aldrig spelat TF2 för att det verkar urtråkigt. Kan du förklara lite med egna ord om spelet tro?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av starboy83:

För mig ser det nästan enbart ut som en rak kopia av TF 2. Vilket UT-spel liknar det?

Dodges, sci-fi, energivapen som skjuter stora bollar. Känslan!

Så det känns lite quakigt med snabba svängar och de alltså?
Vore skitkul för mig (Oss CS spelare) som gillar snabba svängar och snabbt tänk.
Jag har dock aldrig spelat TF2 för att det verkar urtråkigt. Kan du förklara lite med egna ord om spelet tro?

Har tyvärr inte lirat det själv än men vi har en förhandstitt från avtäckningen.


signatur
Medlem

Jäkligt snyggt.
Kommer bli hur grymt som helst

Medlem

Som stort TF2-fan kommer jag antagligen lägga många timmar på Overwatch! Ser verkligen fram emot det, ser sjukt kul ut!

Medlem

ser fram emot det frågan är om datorn kommer att palla när den väl kommer nästa eller nästnästa år :/

Inaktiv

Vilka är det som spelar? Utvecklarna elr har nycklar till CBT/OBT kommit ut? Elr är detta folk som betalat för att få komma in ? Ivf så ser det kul ut, hade inte höga förhoppningar på detta men shit va det verkar roligt : )

zsm
Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Vilka är det som spelar? Utvecklarna elr har nycklar till CBT/OBT kommit ut? Elr är detta folk som betalat för att få komma in ? Ivf så ser det kul ut, hade inte höga förhoppningar på detta men shit va det verkar roligt : )

http://eu.battle.net/overwatch/en/

Gå dit så har du en chans (säkerligen inte så stor i nuläget) att få komma med.

Medlem

Jo ska bli kul och testa, hoppas de håller klasserna unika och bestämda bara.

TF2 var ett av mina favoritspel men det var ett tag sedan nu. Mellan 2007-09 blev det i stort sett bara bättre, men sen dog det rätt hårt för mig när de börja överdriva. Då uppdateringar gjorde att klasserna till slut förstördes istället för förbättrades och allt bara blev en enda clusterfuck.

Lite som att lägga en sak för mycket på en tårta, en måste veta när det är dags att sluta.

Skrivet av solmartig:

ser fram emot det frågan är om datorn kommer att palla när den väl kommer nästa eller nästnästa år :/

Tror inte spelet blir så krävande, Blizzards precis som Valve brukar vara rätt nogrann med att det fungerar även på äldre datorer.

Medlem

Det här kan nog bli skoj!

Sen ska det bli kul att se hur blizzard tänker när de gör en förstapersonspangare

Medlem

oavsett så är detta en titel att se fram emot =D

Medlem

Hmm vet inte vad jag ska tycka. Känns som ett sånt där spel som man antingen tröttnar på efter en halvtimme eller lägger 500+ timmar på.

Medlem

Vet att folk på glans jämför det med TF2, men enligt _Star så stämmer inte det enligt hans intryck av att spela det, och jag litar på vad han säger utan tvivel då han är/var en galet bra TF2 lirare.

Får se om det står på egna ben, jag tycker verkar se lovande ut i vilket fall, även om jag såg fram emot ett "TF3".

I vilket fall:
https://youtu.be/PwXsUvgxfNI

Medlem

Ser definitivt varför det här påminner lite om UT med!

Vissa vapenmodeller och animationer är hämtade från "Destiny".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Shit vad roligt det verkar vara!

Medlem

Brillorna kontrollerar även röven av nån anledning.

Medlem

För långsam gameplay.. så besviken över alla videos jag sett.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av solmartig:

ser fram emot det frågan är om datorn kommer att palla när den väl kommer nästa eller nästnästa år :/

Tror inte spelet blir så krävande, Blizzards precis som Valve brukar vara rätt nogrann med att det fungerar även på äldre datorer.

Jo jag vet så jag hoppas att de fortsätter med det

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Brillorna kontrollerar även röven av nån anledning.

Och magen tydligen...konstigaste jag sett på ett tag. Är det ett skämt?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

UT 20% TF2 80%, skymmande flipperspels-HUD, lååångsamt, pladdrande.

Skrivet av random:

shit va...

..**** det såg ut.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Alldeles för segt för att räknas som tf2 kopia i mina ögon.
Inge rocketjumps eller bhop och liknande heller.

Visst lånar dom många idéer från tf2, men ändrar även så mycket att det inte blir samma sak.

men aja, alla fps spel är väl doomclones?

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Alldeles för segt för att räknas som tf2 kopia i mina ögon.
Inge rocketjumps eller bhop och liknande heller.

Visst lånar dom många idéer från tf2, men ändrar även så mycket att det inte blir samma sak.

men aja, alla fps spel är väl doomclones?

Även utan allt det där så är det fortfarande en TF2-kopia. Dom har ju t.om en stor tjej med rysk accent som har motsvarande roll som Heavy i TF2 som också har rysk accent.

Medlem

Shit vad blizzard har tappat.
Ser ut som ett barnvänligt fps spel, förmodligen med xp bars och upplåsningsbar skit, sen är det väl "hjältar" med abilities med, såg ut som en av brudarna studsade runt och blinka etc.

Förmodligen kommer spelet bli stort då blizzard kan sätta sin logga på en bajskorv och folk skulle jubla och köpa det men det ser väldigt platt ut det här spelet.

Medlem

Verkar kasst. Story utan story?


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

zsm
Medlem

Det går så vansinnigt äckligt långsamt... jag förstår inte vad de tänkte. Vore väldigt intressant att höra deras resonemang bakom hastigheten (eller brist på den).

Medlem

Känns som det tyvärr går för långsamt även om jag gillar upplägget. Borde göra mer fart i spelet i rörelserna osv, då det verkar tyvärr stelt i nuläget.

1
Skriv svar