Vinn biljetter till fredagens nördpartaj!

Robot
Vinn biljetter till fredagens nördpartaj!

Vi tävlar ut fem biljetter Gamers Night på Debaser Medis - Syntax Error, SID-kör och Ida Pihlgren står för underhållningen.


Medlem
Vinn biljetter till fredagens nördpartaj!

Men va fan..hur kan jag ha missat att detta ska ske??

Zoids (rob hubbard)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ok då, nu ska vi se... Man har flera favoritmusik ifrån spel, men den här kommer jag aldrig att glömma:

Deadman's Gun.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Finns ingen låt som får mig lika mycket i stämning som Cosmo Canyon från FFVII

Kommer någon representant från redaktionen vara där?

Medlem

Tiberian Sun >:D

Medlem

Tiberian Sun >:D

Medlem

Briljant NES soundtrack


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

halo theme soundtrack

Inaktiv

Behöver jag ens beskriva why? Sätt dig bekvämt i datorstolen, sätt på hörlurarna över öronen, andas ut ordentligt o slut ögonen och lyssna på denna vackra guitarr som är introt till The Last of Us.

Medlem

Zelda, vilken dag som


signatur

Nerd? I prefer the term intelectual badass!

Medlem

Synd att det är i stockholm bara

Här är den bästa låten IMO.

Simple and Clean ifrån Kingdom hearts

Medlem

I WIN THE REST CAN GÅ HÅM!

Medlem
Medlem

Svårt att säga favorit, men tror första plats tar SNES: Lufia II: Rise of the Sinistrals
Hela soundtracket är fyllt av otroligt vackert komponerad musik och det nyttar till fullo SNES konsolens ljudchip.

Och på en andra plats NES: Ducktales
Det går bara inte att säga nej till låten The moon

Bor numera i Stockholm så denna tävling är perfekt, har dock aldrig varit på Debase Medis så det vore en extra bonus, får hålla tummarna.

Medlem

Mitt starkaste minne måste ändå vara intromusiken till FF6

https://youtu.be/OU1W7b4B2tY

Medlem

Inte intresserad av tävlingen. As its north of the wall (Hallandsåsen).

Men när det gäller okända spel med bra musik, så ligger Zanzarah riktigt högt på listan.

Introt är ett av det bästa jag vet till ett fantasy spel.

Spelet i sig är lite udda dock, typ pokemon med quake liknande strider.

Medlem

Last Ninja 2 av Matt Gray som förövrigt får sig en remake av skaparen själv via hans projekt på Kickstarter https://www.kickstarter.com/projects/1289191009/reformation-c...

Sveriges Radio borde sända repris av radioprogrammet Syntax Error med Sol. 100+ avsnitt. Det var grejer det.

Medlem

Legend of Zelda till NES, va det första som dök upp i mitt huvud.

Medlem
Skrivet av Lifhen:

https://www.youtube.com/embed/WYR2ViftE9k

Last Ninja 2 av Matt Gray som förövrigt får sig en remake av skaparen själv via hans projekt på Kickstarter https://www.kickstarter.com/projects/1289191009/reformation-c...

Sveriges Radio borde sända repris av radioprogrammet Syntax Error med Sol. 100+ avsnitt. Det var grejer det.

Den har jagf smekt in rätt mycket pengar i. Grays kickstarter project dvs.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Svårt att välja men favoriten måste nog vara som följer.

Medlem

Svårt välja...
Får bli gunget i

Super Mario Bros. 3 - Desert Land theme

Btw kan ingen klubb/arrangör ta hit The Advantage? Grymma jävla tolkningar av klassiska Nintendo spår. Zach Hill på trummor vore en fröjd att se live

Medlem

Nuff said


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

En lätt bris får dimman att smeka den gamla smedjan, som ett älskande pars rastlösa händer. Den far likt en virvelvind genom en fallfärdig skylt, studsar upp genom takbjälkarna och faller snabbt ner mot marken igen. Den plötsliga pusten virvlar runt benskydden, men stålet är smidet i Caldeum och rustningen stadig, så vinden hittar ingen väg in. Du kan fortfarande höra hur korparna i fjärran hackar på de söndertrasade kropparna du såg tidigare, men det är inte det som fyller sinnet. I dimman kan du se en mans figur. En gammal man av att döma från hållningen. Du lägger handen på ditt svärds lugnande grepp och tar ett försiktigt men bestämt steg mot den gamle mannen. Han rycker till när han ser dig, men sansar sig snabbt och tar ett djupt andetag av lättnad när han inser att du inte är ett omedelbart hot. Hostandes av dimman som nu fyller hans lungor säger han; - "Hej min vän, stanna en stund och lyssna".

Medlem
Medlem

Mästerligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Wizball till Commodore 64. Att Martin Galway insåg att en bugg i 64:ans ljudchip faktiskt tillät samplat ljud var inget mindre än genialt!

Medlem
RsT
Medlem

För oändliga äventyr! (The elder scrolls IV: Oblivion)
https://www.youtube.com/watch?v=XhOEn7Xl8as

TUK
Medlem

Final Fantasy VII - J-E-N-O-V-A

Medlem
123
Skriv svar