Vad fan har hänt? ping problem.

Medlem
Vad fan har hänt? ping problem.

varför fick min ping från 40 till 80 efter att jag tankade över en kopia av q3 till min polare? (alltså han fick en kopia av mig för vi skulle lana)
enbart q3, har testat det på 2 olika upkopplingar
ingen skillnad... hände bara så där, ena sekunden äre bra sen, nein! har itne pilalt i config sen det hädne vad fan äre för problem?

är bara q3 kan jag tillägga också


signatur

P.L.U.R

Medlem

Uppenbarligen något strul med configen trots allt. Ta bort q3config.cfg och execa din egen på nytt. Funkar inte det, slå hårt i väggen tre gånger och hoppas på att någon kommit med ett bättre svar.

Medlem

*slår handen 3ggr i väggen*

tog bort q3config.cfg execade min vanlgia och fick nu 160-180 ping!!! :::&&&&

DÖÖÖÖ !!!


signatur

P.L.U.R

Medlem

kolla vad du har för rate osv.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

vad ska den vara på då?


signatur

P.L.U.R

Medlem

rate ska väl vara runt 25000 maxpackets på typ 125 och snaps på 40.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Medlem
Medlem

Jag är själv inte säker på vafan snaps gör, men tydligen så blir folk lite pissed om man inte ökar till 40


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

nj
Medlem
Skrivet av sno0zer:

Jag är själv inte säker på vafan snaps gör, men tydligen så blir folk lite pissed om man inte ökar till 40

Snaps cvar:en har att göra med hur många uppdateringar (snapshots, därav namnet snaps) med vad som händer på kartan man får från servern per sekund om jag inte minns fullständigt fel (kanske inte världens bästa förklaring för den delen).
Finns rätt gott om sidor som tar upp vad de olika inställningarna gör bara man söker lite.

Inaktiv

snaps ? låter bekant..

Medlem

Skååål!


signatur

"nothing is always worth somthing too...."

Medlem

Snaps det är i autocad typ att den preaimar lite åt dig beroende på hur mycket det är. bra för shaften.


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar