10-åring räddar livet på sin familj - tack vare Mario Kart

Robot
10-åring räddar livet på sin familj - tack vare Mario Kart

När hans 74-åriga mormor kollapsade reagerade Gryffin instinktivt.

#nyhetstips


Medlem
10-åring räddar livet på sin familj - tack vare Mario Kart

Tur det inte var gta han brukade spela. Då kanske han hade öppnat dörren och slängt ut mormor! OMG!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KaptenKanel:

Tur det inte var gta han brukade spela. Då kanske han hade öppnat dörren och slängt ut mormor! OMG!

Hahaha! Och det hade bara varit början på hans mördarstråk genom USA.


signatur
Medlem

Trevlig nyhet, kunde lika gärna ha varit någon rånare som berättat varför deras kupp hade gått så bra: ´"nej, men du vet man har lirat en hel del Payday" XD


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Tur det inte var gta han brukade spela. Då kanske han hade öppnat dörren och slängt ut mormor! OMG!

Tur också att det inte var Starcraft han brukade spela för då hade intergalaktiskt krig brutit ut!

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Tur det inte var gta han brukade spela. Då kanske han hade öppnat dörren och slängt ut mormor! OMG!

Hehehe, det gjorde min morgon.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Man vet att det är nyhets torka när man postar en story från 2013. Bra gjort av grabben dock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Furrnox:

Man vet att det är nyhets torka när man postar en story från 2013. Bra gjort av grabben dock.

Vi hittade den från en sajt som skrev om det i veckan, men glömde dubbelkolla datumet på originalkällan. Noobie mistake, men fin historia ändå.


signatur
Medlem

Tur att det inte var CS:GO han spelade för då hade han bettat bort sin mormor, lillebror och bilen på CSGOlounge !

Medlem

Haha snyggt gjort grabben!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Tur att det inte var Goat Simulator han spelade, för då hade han varit en get.

Medlem

Tur att det inte var schack han spelade för då.... nää, orka

Inaktiv

Redig unge ändå. Säkert många vuxna i samma läge som hade fått panik och låtit det smälla.

Medlem

signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Zidious G:
Skrivet av KaptenKanel:

Tur det inte var gta han brukade spela. Då kanske han hade öppnat dörren och slängt ut mormor! OMG!

Tur också att det inte var Starcraft han brukade spela för då hade intergalaktiskt krig brutit ut!

Klassiskt exempel på någon som försöker för hårt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

MEG
Medlem

Hade inte hört denna historia förut så för mig vad den ny, lyckligt slut iaf


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Millen:

Tur att det inte var Goat Simulator han spelade, för då hade han varit en get.

Hahahahahahahaha

Medlem

Inte för att jag vill vara onödigt negativ, men:
Man lär sig inte styra en riktig bil från passagerarsätet genom att spela Mario Kart. Han lyckades styra bilen till vägkanten därför att alla normala 10-åringar förstår hur en bilratt fungerar och han lyckades stanna därför att turen gjorde så hans mormor tog foten av gaspedalen. Att han lärde sig manövern genom att spela Mario Kart och agerade som i spelet är lika troligt som att jag lär mig skjuta i CoD.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Inte för att jag vill vara onödigt negativ, men:
Man lär sig inte styra en riktig bil från passagerarsätet genom att spela Mario Kart. Han lyckades styra bilen till vägkanten därför att alla normala 10-åringar förstår hur en bilratt fungerar och han lyckades stanna därför att turen gjorde så hans mormor tog foten av gaspedalen. Att han lärde sig manövern genom att spela Mario Kart och agerade som i spelet är lika troligt som att jag lär mig skjuta i CoD.

Well, han kanske tack vare Mario Kart blivit avtrubbad och därmed kunde han, istället för att få panik, agera för att rädda sig och sin familj. Men ja, 10-åringar utan erfarenhet av Mario Kart hade kanske också klarat det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Inte för att jag vill vara onödigt negativ, men:
Man lär sig inte styra en riktig bil från passagerarsätet genom att spela Mario Kart. Han lyckades styra bilen till vägkanten därför att alla normala 10-åringar förstår hur en bilratt fungerar och han lyckades stanna därför att turen gjorde så hans mormor tog foten av gaspedalen. Att han lärde sig manövern genom att spela Mario Kart och agerade som i spelet är lika troligt som att jag lär mig skjuta i CoD.

Så du menar att du vet bättre än killen som styrde bilen hur han hade lärt sig detta?
Bilen gick i 100 Km/h och att bromsa in bilen genom att köra ut i den tröga leran i vägkanten är inget man lär sig genom att ratta en plastbil i bostaden. Däremot vet alla som spelar bilspel att bilen saktar ner om man inte håller sig på vägen.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Bennii:

Inte för att jag vill vara onödigt negativ, men:
Man lär sig inte styra en riktig bil från passagerarsätet genom att spela Mario Kart. Han lyckades styra bilen till vägkanten därför att alla normala 10-åringar förstår hur en bilratt fungerar och han lyckades stanna därför att turen gjorde så hans mormor tog foten av gaspedalen. Att han lärde sig manövern genom att spela Mario Kart och agerade som i spelet är lika troligt som att jag lär mig skjuta i CoD.

Så du menar att du vet bättre än killen som styrde bilen hur han hade lärt sig detta?
Bilen gick i 100 Km/h och att bromsa in bilen genom att köra ut i den tröga leran i vägkanten är inget man lär sig genom att ratta en plastbil i bostaden. Däremot vet alla som spelar bilspel att bilen saktar ner om man inte håller sig på vägen.

Jag känner inte massor av tioåringar, men de jag känner är väl medvetna om att vägkanten är säkrare än motsatt körfält om man måste ta ratten för sin sjuka mormor. Oavsett om de spelat Mario Kart eller inte.

Om du läser källartikeln som FZ länkar till så har den en helt annan ton. I intervjun säger killen:
"I wanted us to get somewhere where we could out of the way of traffic, I guess,"
Han vill alltså bort från mötande trafik. Smart, och självklart för de flesta, Mario Kartare eller inte.

Så att hävda att han räddade deras liv tack vare Mario Kart är en stor överdrift.

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Tur att det inte var schack han spelade för då.... nää, orka

Blev du matt?

1
Skriv svar