Arnroths krönika - Pusselspelet Pappa

Medlem

Du spikar det . Du hajjar allt iaf ser jag. Ha de'.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Megadelux

Hupp. Träffade min far 5 gånger i hela mitt liv. 1 av gångerna låg han i sin lägenhet nerpissad. 4 andra gångerna stupfull. Min mor försökte halvhjärtat i 10 år att styra upp honom och jag var 14 när han gick bort.

Var glad för det du fick. Du har fått så mycket mer än vissa av oss andra.

Medlem

Känner igen mig alldeles för väl i det du skrivit. Skulle säga min far är precis likadan och det har ju tyvärr lett till att vi har knappt nån kontakt idag. Blir väl 2ggr per år man hälsar på hos han fast vi bor bara 3 mil från varandra. Sist jag var där så var det hans 65års-kalas. Som ingen brytt sig om att säga till mig att det var, min bror hade bara sagt att jag kunde komma förbi den dagen eftersom han också var här i Sverige just då.

Men vad ska man göra, min far är av den gamla finska skolan där män är män och det visas fan inga känslor. Oavsett vad som händer. Så har lärt mig vilka man inte ska vända sig till när det krisar, och det är tyvärr mina föräldrar, båda av olika anledningar.

Men men, det hjälper inte att deppa över det. Man får hitta andra vettiga människor att omge sig med och njuta av livet

12
Skriv svar