Ny patch för Witcher 3 till PC – ute nu!

Robot
Ny patch för Witcher 3 till PC – ute nu!

Uppdaterar till version 1.0.3 och löser bland annat gameplay-stabilitet


Relik 📜
Ny patch för Witcher 3 till PC – ute nu!

För fan Bennet, tre stavfel i första meningen! Det blir backning till kaffebryggaren på den.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Citat:

CD Projekt jobbar på en omfattande patch till alla fromat av The Witcher 3, men udner tiden ahr de släppt version 1.0.3 till PC.

Går tryckfels-Lasse bärsärkagång på kontoret?

Medlem
Skrivet av emilakered:

För fan Bennet, tre stavfel i första meningen! Det blir backning till kaffebryggaren på den.

Han har nog tjuvstartat på fredags groggen

Medlem

Den patchen med 600 fixar stämmer inte, det var ett missförstånd, det var day 1 patchen.

Verkar som folk upplever ca 10-15% bättre fps med den nya patchen : )

Releasehästryttare

Blir inte save filerna obrukbara om man installerar en ny patch ? Har för mig jag läste det nånstans om detta spel. har inte lust och spela om de första 8 timmarna.

Medlem
Skrivet av Devan:

Blir inte save filerna obrukbara om man installerar en ny patch ? Har för mig jag läste det nånstans om detta spel. har inte lust och spela om de första 8 timmarna.

Tror att det var tvärtom, att man inte kan använda sina savefiles på äldre patchar

Medlem

Sweet, om tiden tillåter kanske det går att testa om man kommer upp några FPS på ultra. Annars är jag rätt nöjd med high.

Är så sjukt sugen på att börja spela detta, men ack examensarbete i iaf en vecka till.

Medlem

Spelet flyter på utmärkt för mig, förutom att det envisas med att frysa i in-game menyerna. Då menar jag i packsäcken, kartan eller bestiaryn. Under mina knappa 8 timmar har det fryst runt 15 gånger och inget jag kunnat fippla fram har hjälpt. Håller tummarna för att patchen fixar detta nu så att jag kan fortsätta njuta istället för att behöva starta om konstant.

Tack och lov är laddtiderna korta iallafall.

Medlem

Problem att patcha med GOG Galaxy nu, server error efter ett par % download hela tiden

Medlem

Du kan använda gamla saves med nya patchen, men inte nedgradera sedan igen.

k3m
Medlem

CDPR arbetar för oss spelare Som många andra spelskapare inte gör...

Medlem

Bara jag som får att karaktärer poopar upp när man är precis precis bredvid dem?

Typ om man rider till ett vägskäl och ser 3 pers, så stannar man.
Och typ när man stannat poopar det fram 4st personer till
De lästes alltså inte in på långt håll som de andra, utan när man var precsi precis på dem, (eller så tog det tid för spelet att läsa in dem)

Har settingen Characters in background på High, så tror inte det här är problemet.

Någon som vet?

Medlem
Medlem
Skrivet av joonsson:

Spelet flyter på utmärkt för mig, förutom att det envisas med att frysa i in-game menyerna. Då menar jag i packsäcken, kartan eller bestiaryn. Under mina knappa 8 timmar har det fryst runt 15 gånger och inget jag kunnat fippla fram har hjälpt. Håller tummarna för att patchen fixar detta nu så att jag kan fortsätta njuta istället för att behöva starta om konstant.

Tack och lov är laddtiderna korta iallafall.

Hade samma problem, löste det innan patchen genom att stänga av v-sync och ha fullscreen (inte borderless window) inga problem efter patchen heller, men testa det om det fortfarande hänger sig där.

Medlem
Skrivet av Haddock:

Bara jag som får att karaktärer poopar upp när man är precis precis bredvid dem?

Typ om man rider till ett vägskäl och ser 3 pers, så stannar man.
Och typ när man stannat poopar det fram 4st personer till
De lästes alltså inte in på långt håll som de andra, utan när man var precsi precis på dem, (eller så tog det tid för spelet att läsa in dem)

Har settingen Characters in background på High, så tror inte det här är problemet.

Någon som vet?

Exakt det här händer mig ibland. När jag laddar min save och drar exakt samma rytt dit så poppar alla karaktärer in långt innan jag är i närheten. Extremt konstigt. I värsta fall var det 30s jag stod där innan åskådarna som lyssnade på en präst poppade in. Laddar jag om och kör samma är det helt problemfritt (även på andra platser)

Medlem

Någon här som vet hur man gör för att se sin fps?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Har haft problem med cursor lock på kartan samt dålig framerate i cutscenes ibland. Annars inga problem. En gång blev Geralt flintskallig men det var mest roligt.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Innebär det här att man får en ini-fil att pilla med själv också?

Medlem
Skrivet av gabbellix:
Skrivet av joonsson:

Spelet flyter på utmärkt för mig, förutom att det envisas med att frysa i in-game menyerna. Då menar jag i packsäcken, kartan eller bestiaryn. Under mina knappa 8 timmar har det fryst runt 15 gånger och inget jag kunnat fippla fram har hjälpt. Håller tummarna för att patchen fixar detta nu så att jag kan fortsätta njuta istället för att behöva starta om konstant.

Tack och lov är laddtiderna korta iallafall.

Hade samma problem, löste det innan patchen genom att stänga av v-sync och ha fullscreen (inte borderless window) inga problem efter patchen heller, men testa det om det fortfarande hänger sig där.

Tyvärr hjälper inget av det mig. Använder i stort sett aldrig v-sync och har provat både fullscreen, borderless och vanligt fönster och inget hjälper. Hade tänkt höra av mig till CDPR men deras hemsida fungerar ungerfär lika bra som patchservern just nu. Får bli att göra det senare eller under morgondagen helt enkelt.

Det är definitivt inte ospelbart, men när det händer 3 gånger inom loppet av 30 minuter känns det lite sådär att fortsätta spela. Förhoppningsvis är det något enkelt de kan fixa innan helgen, annars blir jag allt lite ledsen i ögat.

Skrivet av DeFeCT:

Problem att patcha med GOG Galaxy nu, server error efter ett par % download hela tiden

GoG Galaxy är helt värdelöst, det finns inte ens en funktion där man kan pausa nedladdning. Köper man ett spel, och köpet går genom, finns produkten kvar i varukorgen.

Märkligt hur de kan lansera en sådan dålig tjänst (även om den är i beta).

Undvik!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan man stänga av auto sort på inventory?

k3m
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av DeFeCT:

Problem att patcha med GOG Galaxy nu, server error efter ett par % download hela tiden

GoG Galaxy är helt värdelöst, det finns inte ens en funktion där man kan pausa nedladdning. Köper man ett spel, och köpet går genom, finns produkten kvar i varukorgen.

Märkligt hur de kan lansera en sådan dålig tjänst (även om den är i beta).

Undvik!

Här har vi ett utmärkt exempel på varför vi inte fick Wwh ett år senare med utlovad grafik Sen så, den är i BETA! Som du själv skriver, fast du inte förstår det.

Medlem

Någon som vet om detta löste problemet med mellansekvenser som frös medan ljudet fortsatte med jämna mellanrum?

Medlem
Skrivet av emilakered:

För fan Bennet, tre stavfel i första meningen! Det blir backning till kaffebryggaren på den.

haha, finns ju professorer som inte ens vet hur en kaffemaskin fungerar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av DeFeCT:

Problem att patcha med GOG Galaxy nu, server error efter ett par % download hela tiden

GoG Galaxy är helt värdelöst, det finns inte ens en funktion där man kan pausa nedladdning. Köper man ett spel, och köpet går genom, finns produkten kvar i varukorgen.

Märkligt hur de kan lansera en sådan dålig tjänst (även om den är i beta).

Undvik!

Här har vi ett utmärkt exempel på varför vi inte fick Wwh ett år senare med utlovad grafik Sen så, den är i BETA! Som du själv skriver, fast du inte förstår det.

Du får jättegärna kasta bort tid på allehanda tjänster som inte funkar optimalt. Knock yourself out, jag ville bara andra skulle slippa kasta bort en timme av sitt liv.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har bara haft mindre buggar och spelet har låst sig ett par gånger men annars flyter den på fint!

Medlem

Hmmm, MYCKET konstigt. Jag har spelet via Origin och jag laddade idag ner en ca 2gig stor uppdatering (vet inte exakt vad), men när jag går in i spelet står det fortfarande 1.02, och ex "Sharpen Postprocess settings extended from Off/On to Off/Normal/High" står fortfarande som Off/On. Någon mer som köpt via Origin och har samma dilemma som mig? Eller kommer patchen kanske ut senare?

Väldigt tacksam för hjälp.

Skrivet av Verdurakh:

Någon här som vet hur man gör för att se sin fps?

Testa Fraps: http://www.fraps.com/

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av DeFeCT:

Problem att patcha med GOG Galaxy nu, server error efter ett par % download hela tiden

GoG Galaxy är helt värdelöst, det finns inte ens en funktion där man kan pausa nedladdning. Köper man ett spel, och köpet går genom, finns produkten kvar i varukorgen.

Märkligt hur de kan lansera en sådan dålig tjänst (även om den är i beta).

Undvik!

Här har vi ett utmärkt exempel på varför vi inte fick Wwh ett år senare med utlovad grafik Sen så, den är i BETA! Som du själv skriver, fast du inte förstår det.

Du får jättegärna kasta bort tid på allehanda tjänster som inte funkar optimalt. Knock yourself out, jag ville bara andra skulle slippa kasta bort en timme av sitt liv.

För mig har Galaxy fungerat utmärkt. Använder det på samma sätt som steam laddar ner och startar spel. Galaxy laddar dessutom ner spel snabbare än steam och att söka runt i affären känns snabbare. I och för sig har jag inte använt den särskilt mycket än. Ser fram emot att få overlay i spel. Hoppas GoG och galaxy utvecklas till riktigt starka utmanare till steam (ge oss stor spel).

En fråga till någon kunnig: Hur har steam gjort så att man inte behöver slå in admin-lösen för uppdateringar?

12
Skriv svar