Rockstar missnöjda med dokumentär - stämmer BBC

Robot
Rockstar missnöjda med dokumentär - stämmer BBC

Studion sätter käppar i hjulet för GTA-dokumentären med Harry Potter i huvudrollen.

#rockstar


Medlem
Rockstar missnöjda med dokumentär - stämmer BBC

Nu är det inte säkert så men jag får iaf känslan av att Rockstar har något att gömma

Medlem

Skådespelare i en dokumentär? Varför?

Medlem

Låter som en dramatiserad dokumentär, based on a true story grej typ.

Medlem

Det är inte första gången copyright, trademark eller liknande används för att förhindra kritisk granskning. Det är en skrämmande utveckling där det fria ordet försvinner mer och mer.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Skådespelare i en dokumentär? Varför?

Jag antar att artikelförfattaren förväxlar dokumentär med en s.k. "biopic" eller biografisk film.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Nu är det inte säkert så men jag får iaf känslan av att Rockstar har något att gömma

Ja? Bara att du går in på deras Wiki sida. Dom har ju blivit stämda till höger och vänster dom senaste årtiondena. Finns någon väldigt mycket mer skit än var som står också.
Inte så roligt att vara det företag som alla betraktar som en skitstövel

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Jaxz:

Nu är det inte säkert så men jag får iaf känslan av att Rockstar har något att gömma

Ja? Bara att du går in på deras Wiki sida. Dom har ju blivit stämda till höger och vänster dom senaste årtiondena. Finns någon väldigt mycket mer skit än var som står också.
Inte så roligt att vara det företag som alla betraktar som en skitstövel

vart läste du det? hitta inget om det på varken engelska eller svenska wikipedia.

att dom blivit stämda för massa skit saker är ingen nyhet, så skulle vilja läsa vad det fanns mer

Medlem

Förstår dem helt och hållet! Oavsett om man har något att dölja eller inte så är det en självklarhet att de vill vara inblandade i en dokumentär om sig själva.

Skulle BBC "go rampage" och göra en dokumentär helt solo är risken stor för både missuppfattningar och felaktig fakta baserat på intervjuer av utomstående parter ("ett mynt har två sidor").

Vill verkligen se denna filmatiserade dokumentären men förstår varför Rockstar drar upp en stämning.

Medlem

Väldigt underligt att komma med en stämning om en sådan sak.

Det görs massor av dokumentärer och filmer baserade på verkliga händelser (som detta är) där många av de personer som är inblandade eller avbildade knappast uppskattar filmen utan att det resulterar i några stämningar.

Medlem

Såkespelare har man väl inte i en dokumentär? Det är väl en biografi?

Medlem

Sjukt. Helt galet sjukt. Än sjukare att flera här hejar på.

Ni inser att det handlar om att hindra att en dokumentär film, inte en dokumentärfilm, görs om dem utan att de fått styra upp det? Inte att stämma dem efteråt för att de felaktigt skadat deras varumärke utan hindra att det ens sänds.

Sjukt. Så in i helvetes sjukt!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

MEG
Medlem

Jag hoppas att dokumentären blir av.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det är väl klart att folket bakom Rockstar inte vill att en statlig verksamhet ska kasta ur sig felaktigheter eller svartmåla företaget.

Medlem

IT'S BILL PULLMAN YOU FOOL! *plank* GAAAH!

Love ya om nån fattar denna referens.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Nu är det inte säkert så men jag får iaf känslan av att Rockstar har något att gömma

Jag har svårt att se hur de kan stoppa projektet. BBC är ändå BBC och de har med största sannolikhet pratat med sina advokater innan de tryckte på startaknappen. I USA har flera företag försökt stämma Moore utan att lyckats.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Jaxz:

Nu är det inte säkert så men jag får iaf känslan av att Rockstar har något att gömma

Ja? Bara att du går in på deras Wiki sida. Dom har ju blivit stämda till höger och vänster dom senaste årtiondena. Finns någon väldigt mycket mer skit än var som står också.
Inte så roligt att vara det företag som alla betraktar som en skitstövel

vart läste du det? hitta inget om det på varken engelska eller svenska wikipedia.

att dom blivit stämda för massa skit saker är ingen nyhet, så skulle vilja läsa vad det fanns mer

Finns ju wikin om deras stämningar. Sen finns det ett par intressanta artiklar om man googlar typ "rockstar games ethical issues" eller liknande. Saker som inte "vanliga svensken" tänker på tror jag

1
Skriv svar