Carmageddon ser så löjligt underhållande ut i lanseringstrailern

Robot
Carmageddon ser så löjligt underhållande ut i lanseringstrailern

Vi borde verkligen ha växt ifrån tjusningen att köra sönder bilar - och människor.

#carmageddon, #carmageddon-reincarnation


Medlem
Carmageddon ser så löjligt underhållande ut i lanseringstrailern

Yes! Ge mig!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Än så länge känns det inte riktigt lika underhållande som de föregående Carmageddon spelen, men så har jag inte kört mer än lite i betan och 2-3 race sen det släpptes.

Medlem

Kul att återse Max Damage och Die Anna. Men nog borde det kunna se bra mycket snyggare ut?

k3m
Medlem

När kommer recensionen?

Medlem

Jag ser inget på Playstation network?

Medlem
Medlem

Jag var med på denna redan från början, men den här känns tyvärr fortfarande inte riktigt färdig.
Spelade de förra då de kom. De var riktigt balla, som man sa då.


signatur

autograph

Medlem

Det är obligatoriskt att se Death Race 2000 med David Carradine och Sylvester Stallone innan man spelar.

Medlem

Har det multiplayer med random cars?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

När sluta man säga fränt?!


signatur
Medlem

Wiee! Mayhem! Riktigt underhållande spel. Mycket bättre än fiaskot carmageddon tdr 2000


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Inaktiv

Ni borde inte hurra så mycket. Stainless Games har gjort spelet extremt dåligt optimerat! Trots allt på allra lägsta i grafikinställningarna, så får jag ibland fryslagg och har ständigt 15-22 FPS. Prestandan har dock blivit bättre sedan jag spelade det senast för några månader sedan. Då fick jag runt 5-15 FPS med samma grafikinställningar.

Min dator

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det är obligatoriskt att se Death Race 2000 med David Carradine och Sylvester Stallone innan man spelar.

https://www.youtube.com/embed/0ZLYEbkykCI

Japp! Har den på dvd.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Ni borde inte hurra så mycket. Stainless Games har gjort spelet extremt dåligt optimerat! Trots allt på allra lägsta i grafikinställningarna, så får jag ibland fryslagg och har ständigt 15-22 FPS. Prestandan har dock blivit bättre sedan jag spelade det senast för några månader sedan. Då fick jag runt 5-15 FPS med samma grafikinställningar.

Min dator

Din x4 9650 @ 2.3Ghz är inte mycket att hänga i granen när en i3 på 3.1Ghz är minimum rek. Får själv 60+ fps allt max, i5 4690k och 280x.

Medlem

[quote=nhagyavi]Ni borde inte hurra så mycket. Stainless Games har gjort spelet extremt dåligt optimerat! Trots allt på allra lägsta i grafikinställningarna, så får jag ibland fryslagg och har ständigt 15-22 FPS. Prestandan har dock blivit bättre sedan jag spelade det senast för några månader sedan. Då fick jag runt 5-15 FPS med samma grafikinställningar.

Håller med. Blev också mycket irriterad på det!


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av nhagyavi:

Ni borde inte hurra så mycket. Stainless Games har gjort spelet extremt dåligt optimerat! Trots allt på allra lägsta i grafikinställningarna, så får jag ibland fryslagg och har ständigt 15-22 FPS. Prestandan har dock blivit bättre sedan jag spelade det senast för några månader sedan. Då fick jag runt 5-15 FPS med samma grafikinställningar.

Min dator

Din x4 9650 @ 2.3Ghz är inte mycket att hänga i granen när en i3 på 3.1Ghz är minimum rek. Får själv 60+ fps allt max, i5 4690k och 280x.

Om min CPU är för gammal för att klara av Carmageddon: Incarnation, varför klarar då min CPU av bland annat GTA V utan nästintill inga problem alls (arbetsminnet är dock på tok för litet för moderna spel -.-)?

Medlem
Skrivet av Hymer:

Har det multiplayer med random cars?

Ja

Medlem

Grymt underhållande fortfarande! Flyter dessutom som smält smör hos mig (i7 4790k, 980 gtx).

Man blir aldrig för gammal för meningslöst våld mot sina medmänniskor.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av nhagyavi:

Ni borde inte hurra så mycket. Stainless Games har gjort spelet extremt dåligt optimerat! Trots allt på allra lägsta i grafikinställningarna, så får jag ibland fryslagg och har ständigt 15-22 FPS. Prestandan har dock blivit bättre sedan jag spelade det senast för några månader sedan. Då fick jag runt 5-15 FPS med samma grafikinställningar.

Min dator

Din x4 9650 @ 2.3Ghz är inte mycket att hänga i granen när en i3 på 3.1Ghz är minimum rek. Får själv 60+ fps allt max, i5 4690k och 280x.

Om min CPU är för gammal för att klara av Carmageddon: Incarnation, varför klarar då min CPU av bland annat GTA V utan nästintill inga problem alls (arbetsminnet är dock på tok för litet för moderna spel -.-)?

För att det är 2 helt olika spel med 2 helt olika fokus, uppbyggda på 2 olika sätt med tyngdpunkten på olika typer av beräkningar?

Det där är lite som att fråga varför ett tåg inte kan köra utan räls när ett flygplan kan flyga. (eller nja.. nästan iaf

Medlem

Älskade tvåan! Är det värt ett köp?

Medlem
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av Hymer:

Har det multiplayer med random cars?

Ja

Tackar då blire ett köp


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Tittar man på steam är det sjukt mycket negativa recensioner.. Hm.

Inaktiv

Tar hellre ett nytt Destruction Derby.

Medlem

Jag ställer mig återigen frågande till ps4/x1 versionerna
Misstänker det är FZ som skrivit fel i artikeln.

Hittar ingenting på psn/xbox store.

Och kollar man här:
http://www.carmageddon.com/presskit/

Så står det bara "Available on: Steam"

Inaktiv

Yay! Klart värt ett köp!

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av nhagyavi:

Ni borde inte hurra så mycket. Stainless Games har gjort spelet extremt dåligt optimerat! Trots allt på allra lägsta i grafikinställningarna, så får jag ibland fryslagg och har ständigt 15-22 FPS. Prestandan har dock blivit bättre sedan jag spelade det senast för några månader sedan. Då fick jag runt 5-15 FPS med samma grafikinställningar.

Min dator

Din x4 9650 @ 2.3Ghz är inte mycket att hänga i granen när en i3 på 3.1Ghz är minimum rek. Får själv 60+ fps allt max, i5 4690k och 280x.

Om min CPU är för gammal för att klara av Carmageddon: Incarnation, varför klarar då min CPU av bland annat GTA V utan nästintill inga problem alls (arbetsminnet är dock på tok för litet för moderna spel -.-)?

Som en annan skrev, olika spel, olika grafikmotorer osv. Din processor är från 2008, i3:an från 2011. Och nu är det 2015, tekniken flyger fram. Dom visar upp minimikrav av en anledning.

Medlem

Star Wars, Mad Max, Carmageddon, Jurassic World, Poltergeist,.. Vilket årtionde är det?

Jag klagar dock absolut inte!

Inaktiv
Skrivet av Komured:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av nhagyavi:

Ni borde inte hurra så mycket. Stainless Games har gjort spelet extremt dåligt optimerat! Trots allt på allra lägsta i grafikinställningarna, så får jag ibland fryslagg och har ständigt 15-22 FPS. Prestandan har dock blivit bättre sedan jag spelade det senast för några månader sedan. Då fick jag runt 5-15 FPS med samma grafikinställningar.

Min dator

Din x4 9650 @ 2.3Ghz är inte mycket att hänga i granen när en i3 på 3.1Ghz är minimum rek. Får själv 60+ fps allt max, i5 4690k och 280x.

Om min CPU är för gammal för att klara av Carmageddon: Incarnation, varför klarar då min CPU av bland annat GTA V utan nästintill inga problem alls (arbetsminnet är dock på tok för litet för moderna spel -.-)?

För att det är 2 helt olika spel med 2 helt olika fokus, uppbyggda på 2 olika sätt med tyngdpunkten på olika typer av beräkningar?

Det där är lite som att fråga varför ett tåg inte kan köra utan räls när ett flygplan kan flyga. (eller nja.. nästan iaf

Precis. Det är två helt olika spel, men båda är fortfarande någon form av racingspel (speciellt Carmageddon). Det jag ville få fram, var att GTA V är ett större och mer avancerat spel, än vad Carmageddon någonsin har varit, speciellt Incarnination. GTA V är väldigt väloptimerat för att komma från konsol till PC inom loppet av ~2.5 år. Carmageddon: Incarnination är PC-exklusivt (rätta mig om jag har fel där) och det är väldigt, väldigt, VÄLDIGT dåligt optimerat! GTA V väger mer än Incarnination. Borde det då inte vara tvärtom, gällande prestandan, att GTA V skulle kräva mer?

inK
Medlem
Skrivet av Katana:

WiiU-grafik :/

Är man uppväxt med Carmageddon så spelar det ingen roll.


signatur

Every trophy counts...

12
Skriv svar