Jämför The Witcher 3-grafiken på pc, Xbox One och Playstation 4

Robot
Jämför The Witcher 3-grafiken på pc, Xbox One och Playstation 4

Videon alla grafiknördar har väntat på!


Medlem
Jämför The Witcher 3-grafiken på pc, Xbox One och Playstation 4

Inte jätte stor skillnad, men tyckte det var mer vegetation m.m på PC och lite klarare samt längre drawdisrance. Vattnet var snyggast på PC med. Men satsn i gatan vilket snyggt spel!!

Medlem

Nu börjar snart kommentarerna om att det inte är någon större skillnad Putsa glasögonen hehe.

Allt ser bättre ut på PCn, och man får även flytet på PC, slipper 20-35 FPS.

Tänk också på att detta är hårt komprimerade videos förstörda av youtube så i verkligheten ser det ännu bättre ut, det gäller visserligen alla format, men ändå.

Medlem

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Det är fortfarande ett av de bästa RPG spelen som någonsin gjorts (min åsikt) Om man ratar spelet för att det inte ser ut som det gjorde i en pre-alpha för 2-3 år sedan så får man skylla sig själv.

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut, det är inte det bästa jag sett, långt ifrån, men det ser fan inte dåligt ut.

Är det bättre att de har så bra grafik så att 1% av alla PC spelare kan se den? Och att systemkraven blir så höga så alla måste uppgradera datorn för att spela det?

Jag tycker detta börja bli riktigt löjligt.

Flakmonkey

Det är väl egentligen aldrig en fråga om det ser bättre ut på en dator med bra prestanda? Den enda egentliga frågan är väl om skillnaden är tillräckligt stor för att det ska spela in i ditt val av plattform att spela på? Själv kommer jag spela det (när jag nu ska lyckas hinna med det) till PS4, men det är ju inte med någon illusion om att det skulle vara lika snyggt på Sonys maskin som det hade varit om jag lagt pengarna på en hyggligt PC.

Varför? Jo just för att jag inte tycker det är värt besväret. Det är bökigare att spela på en PC (även om det inte är lika bökigt som på 90-talet). Du måste ha bättre koll på drivrutiner, inställningar, etc. Det är fler saker som kan gå fel (även om det även kan gå fel på en konsol). Det är en extramaskin som tar upp en större plats än vad jag är villig att ge den i nuläget (speciellt om man vill få ut maximalt av upplevelsen då det nog inte duger med en laptop). Och det finns även andra orsaker som gör att jag hellre lirar det på en konsol.

Kommer det vara den ultimata maskinen att spela The Witcher 3 på? Nej, men jag tycker inte det är så pass viktigt att det väger upp de argument jag nämnde ovan. Spelet är ju bevisligen (eller iaf om man ska gå vad de flesta ändå säger) otroligt bra på både Xone, PS4 och datorer som är lite för klena för att köra på Ultra.

Medlem

Hade varit mer intressant om "PC" representerades i form av "typiska genomsnitts PC hårdvaran" och inte the highest of high-end datorerna som väldigt många inte använder eller har råd med ändå.

Medlem
Skrivet av djevulsk:

Hade varit mer intressant om "PC" representerades i form av "typiska genomsnitts PC hårdvaran" och inte the highest of high-end datorerna som väldigt många inte använder eller har råd med ändå.

Ehm, nej.

Medlem

Håller med DeFeCT.

Förresten.. varför ser Geralts hår betydligt sämre ut på PC? 5:25 in i klippet..
I övrigt var PC versionen snyggast (såklart) men konsolerna kämpar på bra! Åtminståne PS4. Xbox One versionen var lite efter, bland annat ingen "dimma" i början av klippet, mindre vegetation lite sämre texturer osv. Men jag är förvånad över att konsolerna orkar med spelet så pass bra!

phi
Medlem

Marginella skillnader men givetvis något bättre på PC (främst vegetationen, vattnet och så klart högre frame rate ifall datorn klarar av det). Knappast något jag hade köpt en ny PC för ifall jag redan har en mid end-burk och en konsol och vill spela det nu på en gång.

Ifall det kommer ett The Witcher 3: Enhanced Edition som ser ut som innan den nedgraderade grafiken så är det en helt annat sak.

k3m
Medlem
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Jag är en PC master race spelare, och RED har mitt fulla förtroende. Att kalla de lata är fåfängt. Sist så, varför visar du avsky? Du borde stanna upp och reflektera på saken. För just nu ser du inte klart. Tänk på att vi fick spelet samma dag som det släpptes till konsol. Det finns många andra bra saker RED har gjort med Wwh.

Jeez, sluta lipa. Det är brutalt snyggt på alla format. Man får vad man betalar för givetvis.

Medlem

7:02 PS4 = Press A. Seems legit.

k3m
Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Idono:

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut, det är inte det bästa jag sett, långt ifrån, men det ser fan inte dåligt ut.
.

Skrattretande! Inte det bästa du sett, långt i från ännu! Men kom igen nu. Ge ett exempel på ett snyggare spel? Inget spel som släpps om 1år räknas, samt grafik handlar om mer än draw-distance. Det handlar om detaljer, miljö m.m.

Medlem

Min PC är för klen, blir att vänta tills 390x släpps och sätta igång med spelet då.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Idono:

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut, det är inte det bästa jag sett, långt ifrån, men det ser fan inte dåligt ut.
.

Skrattretande! Inte det bästa du sett, långt i från ännu! Men kom igen nu. Ge ett exempel på ett snyggare spel? Inget spel som släpps om 1år räknas, samt grafik handlar om mer än draw-distance. Det handlar om detaljer, miljö m.m.

Jag skrev ju att jag tycker det ser fantastiskt ut, men vissa saker ser inte jättebra ut, tex vegetation kan se konstig ut, påklistrat, löv/träd och buskar är väl blandad kvalitet på.

Men i övrigt så är det riktigt snyggt, precis som jag skrev.

Läste du hela inlägget, eller bara den raden och bestämde dig för att kommentera?

Inaktiv

Givetvis snyggare på PC men jag tycker ändå det ser riktigt fint ut på min PS4.

CDPR har lyckats dra ned grafiken så mycket det funkar på alla plattformar, det är bra, men det kunde ha varit snyggare om inte spelbranschen såg ut som den gör.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Jag är en PC master race spelare, och RED har mitt fulla förtroende. Att kalla de lata är fåfängt. Sist så, varför visar du avsky? Du borde stanna upp och reflektera på saken. För just nu ser du inte klart. Tänk på att vi fick spelet samma dag som det släpptes till konsol. Det finns många andra bra saker RED har gjort med Wwh.

"PC master race spelare" måste va något av det töntigaste jag har hört i hela mitt liv :P.

k3m
Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Jag är en PC master race spelare, och RED har mitt fulla förtroende. Att kalla de lata är fåfängt. Sist så, varför visar du avsky? Du borde stanna upp och reflektera på saken. För just nu ser du inte klart. Tänk på att vi fick spelet samma dag som det släpptes till konsol. Det finns många andra bra saker RED har gjort med Wwh.

"PC master race spelare" måste va något av det töntigaste jag har hört i hela mitt liv :P.

Visst är det. Men så måste man tyvärr skriva åt vissa personer. Sånt är livet!

Medlem

Önskar min dator klarade av att driva spelet, får nöja mig med ps4 så länge, lär väl dyka upp en del mods till pc framöver.

ser ut som exakt samma portat mellan 3 plattformar, och skillnaden ligger i sliders.
Jag lägger mina pengar på ps4 verisionen, eftersom det ändå är gjort för handkontroll .. och teven är större än datorskärmen.

Medlem

Största skillnaden är väl FPS, vilket är det viktigaste imo. Hade gärna sett sämre grafik på konsolerna om det gav 60 fps. Man sitter längre ifrån skärmen så många saker kommer man inte lägga märke till i alla fall.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Det är fortfarande ett av de bästa RPG spelen som någonsin gjorts (min åsikt) Om man ratar spelet för att det inte ser ut som det gjorde i en pre-alpha för 2-3 år sedan så får man skylla sig själv.

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut, det är inte det bästa jag sett, långt ifrån, men det ser fan inte dåligt ut.

Är det bättre att de har så bra grafik så att 1% av alla PC spelare kan se den? Och att systemkraven blir så höga så alla måste uppgradera datorn för att spela det?

Jag tycker detta börja bli riktigt löjligt.

Håller helt med, ett av de bästa RPG någonsin gjorts utan tvekan och ett av de snyggaste spelen hitills trots allt.

Ett fantastiskt spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag förstår inte poängen med dessa jämförelsevideor hela tiden?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag måste nog putsa glasögonen för såg inga större skillnader förutom att det såg mörkare ut på pc?

k3m
Medlem
Skrivet av magma:

Jag förstår inte poängen med dessa jämförelsevideor hela tiden?

Finns väl flera poänger. Jag vill ha de, då det hjälper mig att välja vilken version jag vill spela. I det här fallet PC med inställningarna över-ultra med hjälp av .ini filerna

Medlem

Ork. Bryr mig inte längre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

youtube + jobbdator med liten skärm + små vertikala bilder = har svårt att se skillnad

Spelet är nog skitbra men jag tycker ändå att det är tråkigt att konsollerna håller tillbaka PC oavsett spel. Jag har en ps4 och pc spelar på bägge ....

Kommer nog köpa det lite senare när jag hinner .. .har alldeles för många spel som jag itne spelat på steam och ps4....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av djevulsk:

Hade varit mer intressant om "PC" representerades i form av "typiska genomsnitts PC hårdvaran" och inte the highest of high-end datorerna som väldigt många inte använder eller har råd med ändå.

Spelet går inte ens att spela på genomsnitts hårdvaran om man går efter steams statistik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skriv svar