Carmageddon ser så löjligt underhållande ut i lanseringstrailern

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Komured:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av nhagyavi:

Ni borde inte hurra så mycket. Stainless Games har gjort spelet extremt dåligt optimerat! Trots allt på allra lägsta i grafikinställningarna, så får jag ibland fryslagg och har ständigt 15-22 FPS. Prestandan har dock blivit bättre sedan jag spelade det senast för några månader sedan. Då fick jag runt 5-15 FPS med samma grafikinställningar.

Min dator

Din x4 9650 @ 2.3Ghz är inte mycket att hänga i granen när en i3 på 3.1Ghz är minimum rek. Får själv 60+ fps allt max, i5 4690k och 280x.

Om min CPU är för gammal för att klara av Carmageddon: Incarnation, varför klarar då min CPU av bland annat GTA V utan nästintill inga problem alls (arbetsminnet är dock på tok för litet för moderna spel -.-)?

För att det är 2 helt olika spel med 2 helt olika fokus, uppbyggda på 2 olika sätt med tyngdpunkten på olika typer av beräkningar?

Det där är lite som att fråga varför ett tåg inte kan köra utan räls när ett flygplan kan flyga. (eller nja.. nästan iaf

Precis. Det är två helt olika spel, men båda är fortfarande någon form av racingspel (speciellt Carmageddon). Det jag ville få fram, var att GTA V är ett större och mer avancerat spel, än vad Carmageddon någonsin har varit, speciellt Incarnination. GTA V är väldigt väloptimerat för att komma från konsol till PC inom loppet av ~2.5 år. Carmageddon: Incarnination är PC-exklusivt (rätta mig om jag har fel där) och det är väldigt, väldigt, VÄLDIGT dåligt optimerat! GTA V väger mer än Incarnination. Borde det då inte vara tvärtom, gällande prestandan, att GTA V skulle kräva mer?

Nu gissar jag lite men. Förstörelsen i bilarna är ganska vida överlägsen den i GTA, det kan exvis göra att processorn blir mer belastad då många sådan beräkningar görs på just processorn (särskillt eftersom ditt grafikkort inte direkt kan klassas som något "gaming" monster).

Sen kanske spelet inte är helt optimalt när det kommer till just optimering, men du verkar räkna med att din processor som är väldigt gammal (i processor sammanhang) skall klara dagsfärska spel, vilket den inte gör och värre lär det bli framöver. Även om de optimerar spelet så tror jag inte att det kommer att hamna i närheten av din prestanda som minikrav ändå.

Inaktiv
Skrivet av Komured:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Komured:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av nhagyavi:

Ni borde inte hurra så mycket. Stainless Games har gjort spelet extremt dåligt optimerat! Trots allt på allra lägsta i grafikinställningarna, så får jag ibland fryslagg och har ständigt 15-22 FPS. Prestandan har dock blivit bättre sedan jag spelade det senast för några månader sedan. Då fick jag runt 5-15 FPS med samma grafikinställningar.

Min dator

Din x4 9650 @ 2.3Ghz är inte mycket att hänga i granen när en i3 på 3.1Ghz är minimum rek. Får själv 60+ fps allt max, i5 4690k och 280x.

Om min CPU är för gammal för att klara av Carmageddon: Incarnation, varför klarar då min CPU av bland annat GTA V utan nästintill inga problem alls (arbetsminnet är dock på tok för litet för moderna spel -.-)?

För att det är 2 helt olika spel med 2 helt olika fokus, uppbyggda på 2 olika sätt med tyngdpunkten på olika typer av beräkningar?

Det där är lite som att fråga varför ett tåg inte kan köra utan räls när ett flygplan kan flyga. (eller nja.. nästan iaf

Precis. Det är två helt olika spel, men båda är fortfarande någon form av racingspel (speciellt Carmageddon). Det jag ville få fram, var att GTA V är ett större och mer avancerat spel, än vad Carmageddon någonsin har varit, speciellt Incarnination. GTA V är väldigt väloptimerat för att komma från konsol till PC inom loppet av ~2.5 år. Carmageddon: Incarnination är PC-exklusivt (rätta mig om jag har fel där) och det är väldigt, väldigt, VÄLDIGT dåligt optimerat! GTA V väger mer än Incarnination. Borde det då inte vara tvärtom, gällande prestandan, att GTA V skulle kräva mer?

Nu gissar jag lite men. Förstörelsen i bilarna är ganska vida överlägsen den i GTA, det kan exvis göra att processorn blir mer belastad då många sådan beräkningar görs på just processorn (särskillt eftersom ditt grafikkort inte direkt kan klassas som något "gaming" monster).

Sen kanske spelet inte är helt optimalt när det kommer till just optimering, men du verkar räkna med att din processor som är väldigt gammal (i processor sammanhang) skall klara dagsfärska spel, vilket den inte gör och värre lär det bli framöver. Även om de optimerar spelet så tror jag inte att det kommer att hamna i närheten av din prestanda som minikrav ändå.

Om vi ska gå efter skademodellen på bilarna, så har Next Car Game: Wreckfest en mer avancerad skademodell (oskriptad, total förstörelse), än vad Carmageddon: Incarnation har. Jag får (om jag inte minns fel nu, för det var ett tag sen jag spelade det) 30-50 FPS i Wreckfest. Gällande spelvärldarnas storlek mellan de två nämnda spelet i den här kommentaren, så skulle jag tro att de är typ lika stora. Lika öppna, fast Incarnation är säkerligen lite större. Men om min dator klarar av Wreckfest galant, varför klarar den då inte av Incarnation? Dålig optimering, skulle jag säga.

Du får ursäkta om jag låter lite hård i mina senaste kommentarer här, men jag går efter storleken och förstörelsen i ett spel, när det kommer till optimering. Det brukar ju vara så, eller hur? När man går/åker runt, så brukar allt vara frid och fröjd. Fina FPS, men sen när förstörelsen väl kommer, så blir spelen mer krävande. Detta beror på mer partiklar/polygon eller nått i den stilen. Som jag skrev tidigare, så har jag ständigt dålig FPS i Incarnation. Om GTA V är mindre krävande än vad något annat, mer modernt spel är, så är det verkligen något som har gått snett i utvecklingen!

Jag kan dock inte få något Arma-spel att flyta på bra (speciellt inte tvåan och trean), och det är ju för att de spelen är CPU-krävande. De tar prestandan från ens processor, så där kan jag mycket väl förstå att min dator inte klarar av dem... tyvärr. Jag som älskar Arma 3. Aja. Men jag tycker i alla fall att ett till synes vanligt bilspel ska vara väloptimerat, även för processorer från ~2008.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Komured:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Komured:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av nhagyavi:

Ni borde inte hurra så mycket. Stainless Games har gjort spelet extremt dåligt optimerat! Trots allt på allra lägsta i grafikinställningarna, så får jag ibland fryslagg och har ständigt 15-22 FPS. Prestandan har dock blivit bättre sedan jag spelade det senast för några månader sedan. Då fick jag runt 5-15 FPS med samma grafikinställningar.

Min dator

Din x4 9650 @ 2.3Ghz är inte mycket att hänga i granen när en i3 på 3.1Ghz är minimum rek. Får själv 60+ fps allt max, i5 4690k och 280x.

Om min CPU är för gammal för att klara av Carmageddon: Incarnation, varför klarar då min CPU av bland annat GTA V utan nästintill inga problem alls (arbetsminnet är dock på tok för litet för moderna spel -.-)?

För att det är 2 helt olika spel med 2 helt olika fokus, uppbyggda på 2 olika sätt med tyngdpunkten på olika typer av beräkningar?

Det där är lite som att fråga varför ett tåg inte kan köra utan räls när ett flygplan kan flyga. (eller nja.. nästan iaf

Precis. Det är två helt olika spel, men båda är fortfarande någon form av racingspel (speciellt Carmageddon). Det jag ville få fram, var att GTA V är ett större och mer avancerat spel, än vad Carmageddon någonsin har varit, speciellt Incarnination. GTA V är väldigt väloptimerat för att komma från konsol till PC inom loppet av ~2.5 år. Carmageddon: Incarnination är PC-exklusivt (rätta mig om jag har fel där) och det är väldigt, väldigt, VÄLDIGT dåligt optimerat! GTA V väger mer än Incarnination. Borde det då inte vara tvärtom, gällande prestandan, att GTA V skulle kräva mer?

Nu gissar jag lite men. Förstörelsen i bilarna är ganska vida överlägsen den i GTA, det kan exvis göra att processorn blir mer belastad då många sådan beräkningar görs på just processorn (särskillt eftersom ditt grafikkort inte direkt kan klassas som något "gaming" monster).

Sen kanske spelet inte är helt optimalt när det kommer till just optimering, men du verkar räkna med att din processor som är väldigt gammal (i processor sammanhang) skall klara dagsfärska spel, vilket den inte gör och värre lär det bli framöver. Även om de optimerar spelet så tror jag inte att det kommer att hamna i närheten av din prestanda som minikrav ändå.

Om vi ska gå efter skademodellen på bilarna, så har Next Car Game: Wreckfest en mer avancerad skademodell (oskriptad, total förstörelse), än vad Carmageddon: Incarnation har. Jag får (om jag inte minns fel nu, för det var ett tag sen jag spelade det) 30-50 FPS i Wreckfest. Gällande spelvärldarnas storlek mellan de två nämnda spelet i den här kommentaren, så skulle jag tro att de är typ lika stora. Lika öppna, fast Incarnation är säkerligen lite större. Men om min dator klarar av Wreckfest galant, varför klarar den då inte av Incarnation? Dålig optimering, skulle jag säga.

Du får ursäkta om jag låter lite hård i mina senaste kommentarer här, men jag går efter storleken och förstörelsen i ett spel, när det kommer till optimering. Det brukar ju vara så, eller hur? När man går/åker runt, så brukar allt vara frid och fröjd. Fina FPS, men sen när förstörelsen väl kommer, så blir spelen mer krävande. Detta beror på mer partiklar/polygon eller nått i den stilen. Som jag skrev tidigare, så har jag ständigt dålig FPS i Incarnation. Om GTA V är mindre krävande än vad något annat, mer modernt spel är, så är det verkligen något som har gått snett i utvecklingen!

Jag kan dock inte få något Arma-spel att flyta på bra (speciellt inte tvåan och trean), och det är ju för att de spelen är CPU-krävande. De tar prestandan från ens processor, så där kan jag mycket väl förstå att min dator inte klarar av dem... tyvärr. Jag som älskar Arma 3. Aja. Men jag tycker i alla fall att ett till synes vanligt bilspel ska vara väloptimerat, även för processorer från ~2008.

Har inte spelat Carmagedon så jag kan inte uttala mig om hur snygt eller fult det är men det finns massor med faktorer som påverkar ett spels hårdvaru krav. GTA V har jag spelat och där kan jag ju säga att det spelet skalar ner en hel del när man sänker inställningarna, Saker som skuggor mm kan vara en stor faktor vilket inte torde vara så svårt att få bättre än i GTA V, Hur stor ett spel är behöver inte nödvändigt vis betyda att det är mer krävande då hela kartan inte renderas hela tiden i realtid.

Det går säkerligen att optimera carmagedon mer men du tror inte själv att om de hade en magisk knapp som gjorde det möjligt för dem att droppa systemkraven med 50%, att de skulle trycka på den? Ju fler som kan spela spelet desto mer pengar kan de tjäna. Spelet har uppenbarligen funktioner som gör att kraven är högre än gta, bättre AI kanske ?(vet som sagt ej då jag inte spelat carmageddon men ain i gta är ju urbota korkad iaf) Mer avancerad partikelfysik? bättre skuggor? bättre texturer på längre avstånd? osv, går att räkna upp massor som kan vara mer krävande i carmageddon än i GTA V.

Och nej. Du kan nog inte räkna med att "vanliga" spel som släpps på PC idag per automatik skall ha stöd för en processor från 2008. Även om utvecklingen just nu på processorsidan för spel inte går i den rasande takt det gjorde för säg 10-15 år sedan så har det hänt massor sedan 2008.

Det kan även röra sig om sådana simpla saker som att ett nytt spel kräver en viss typ av funktion som finns i en nyare processor, men inte nödvändigtvis behöver den övriga prestandan. Det var samma när MMX kom. Mängder med spel dök upp på marknaden som krävde MMX och hade man då en processor som bara var nått år äldre så var man rökt.
Liknande hände med HT där spel visserligen gick att köra utan HT men där man kunde få rejäla prestanda fördelar om man hade en processor med stöd för det (fåtal spel).

Aja nog om detta nu. Ska göra annat. Önskar dig lycka till och hoppas du kan skaffa dig en bättre burk inom en snar framtid

Medlem

Lätt sammanfattat som ett fult racingspel med katastrofalt dålig fysik och körkänsla. Laddningstiderna är även under all kritik.

Wreckfest slår detta 100 gånger av 100, om det bara skulle komma några nya uppdateringar...

Inaktiv
Skrivet av Adex:

Lätt sammanfattat som ett fult racingspel med katastrofalt dålig fysik och körkänsla. Laddningstiderna är även under all kritik.

Wreckfest slår detta 100 gånger av 100, om det bara skulle komma några nya uppdateringar...

Grafiken är inte allt. Annars håller jag med helt och hållet. Laddningstiderna är katastrofala! Jag kan säkerligen sätta igång och koka kaffe medan den laddar, och även ta mig en mugg, innan skiten har laddats klart!

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:

Lätt sammanfattat som ett fult racingspel med katastrofalt dålig fysik och körkänsla. Laddningstiderna är även under all kritik.

Wreckfest slår detta 100 gånger av 100, om det bara skulle komma några nya uppdateringar...

Grafiken är inte allt. Annars håller jag med helt och hållet. Laddningstiderna är katastrofala! Jag kan säkerligen sätta igång och koka kaffe medan den laddar, och även ta mig en mugg, innan skiten har laddats klart!

Folk underskattar verkligen grafik. Det ökar på inlevelsen ordentligt i mitt tycke, och det här spelet ser ut som lego.

Det märkliga är att det tycks ladda precis lika trögt när det ligger på en SSD. Som programmerare blir jag verkligen nyfiken på vad som pågår där bakom kulisserna. Osar usel kod.

Inaktiv
Skrivet av Adex:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:

Lätt sammanfattat som ett fult racingspel med katastrofalt dålig fysik och körkänsla. Laddningstiderna är även under all kritik.

Wreckfest slår detta 100 gånger av 100, om det bara skulle komma några nya uppdateringar...

Grafiken är inte allt. Annars håller jag med helt och hållet. Laddningstiderna är katastrofala! Jag kan säkerligen sätta igång och koka kaffe medan den laddar, och även ta mig en mugg, innan skiten har laddats klart!

Folk underskattar verkligen grafik. Det ökar på inlevelsen ordentligt i mitt tycke, och det här spelet ser ut som lego.

Det märkliga är att det tycks ladda precis lika trögt när det ligger på en SSD. Som programmerare blir jag verkligen nyfiken på vad som pågår där bakom kulisserna. Osar usel kod.

Det är inte grafiken som gör spelet bra. Det är hur spelet är utanför grafiken, som gör spelet bra. Det är därför det finns personer som recenserar spel, för man vill att spelet man ska spela, ska vara bra. Självklart skapar fin grafik en bättre inlevelse till spelets innehåll, men om grafiken är såpass viktig och "gör allt" i ett spel, varför är då Counter-Strike (inte Global Offensive och inte heller Source) fortfarande populär? Quake, DOOM (främst DOOM!!) och andra sköna klassiker. Varför är dessa fortfarande otroligt populära än i dag? Minecraft har "pusselgrafik" och det är ett av världens mest populäraste PC-spel i dag.

Programmerar du inom C# eller något liknande, eller är det webb-programmering? Jag osar också fulkod, för Carmageddon: Incarnations optimering är ju katastrofal! -.-

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:

Lätt sammanfattat som ett fult racingspel med katastrofalt dålig fysik och körkänsla. Laddningstiderna är även under all kritik.

Wreckfest slår detta 100 gånger av 100, om det bara skulle komma några nya uppdateringar...

Grafiken är inte allt. Annars håller jag med helt och hållet. Laddningstiderna är katastrofala! Jag kan säkerligen sätta igång och koka kaffe medan den laddar, och även ta mig en mugg, innan skiten har laddats klart!

Folk underskattar verkligen grafik. Det ökar på inlevelsen ordentligt i mitt tycke, och det här spelet ser ut som lego.

Det märkliga är att det tycks ladda precis lika trögt när det ligger på en SSD. Som programmerare blir jag verkligen nyfiken på vad som pågår där bakom kulisserna. Osar usel kod.

Det är inte grafiken som gör spelet bra. Det är hur spelet är utanför grafiken, som gör spelet bra. Det är därför det finns personer som recenserar spel, för man vill att spelet man ska spela, ska vara bra. Självklart skapar fin grafik en bättre inlevelse till spelets innehåll, men om grafiken är såpass viktig och "gör allt" i ett spel, varför är då Counter-Strike (inte Global Offensive och inte heller Source) fortfarande populär? Quake, DOOM (främst DOOM!!) och andra sköna klassiker. Varför är dessa fortfarande otroligt populära än i dag? Minecraft har "pusselgrafik" och det är ett av världens mest populäraste PC-spel i dag.

Programmerar du inom C# eller något liknande, eller är det webb-programmering? Jag osar också fulkod, för Carmageddon: Incarnations optimering är ju katastrofal! -.-

Håller med helt och hållet, men jag tycker fortfarande att ursäkten "grafik är inte allt" är väldigt billig då grafik ändå ofta spelar stor roll. Skyrim skulle ju till exempel inte varit i närheten av det spel det var med Wii-grafik.

I första hand C# (bl.a. för webb). I andra hand.. allt möjligt.

Inaktiv
Skrivet av Adex:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:

Lätt sammanfattat som ett fult racingspel med katastrofalt dålig fysik och körkänsla. Laddningstiderna är även under all kritik.

Wreckfest slår detta 100 gånger av 100, om det bara skulle komma några nya uppdateringar...

Grafiken är inte allt. Annars håller jag med helt och hållet. Laddningstiderna är katastrofala! Jag kan säkerligen sätta igång och koka kaffe medan den laddar, och även ta mig en mugg, innan skiten har laddats klart!

Folk underskattar verkligen grafik. Det ökar på inlevelsen ordentligt i mitt tycke, och det här spelet ser ut som lego.

Det märkliga är att det tycks ladda precis lika trögt när det ligger på en SSD. Som programmerare blir jag verkligen nyfiken på vad som pågår där bakom kulisserna. Osar usel kod.

Det är inte grafiken som gör spelet bra. Det är hur spelet är utanför grafiken, som gör spelet bra. Det är därför det finns personer som recenserar spel, för man vill att spelet man ska spela, ska vara bra. Självklart skapar fin grafik en bättre inlevelse till spelets innehåll, men om grafiken är såpass viktig och "gör allt" i ett spel, varför är då Counter-Strike (inte Global Offensive och inte heller Source) fortfarande populär? Quake, DOOM (främst DOOM!!) och andra sköna klassiker. Varför är dessa fortfarande otroligt populära än i dag? Minecraft har "pusselgrafik" och det är ett av världens mest populäraste PC-spel i dag.

Programmerar du inom C# eller något liknande, eller är det webb-programmering? Jag osar också fulkod, för Carmageddon: Incarnations optimering är ju katastrofal! -.-

Håller med helt och hållet, men jag tycker fortfarande att ursäkten "grafik är inte allt" är väldigt billig då grafik ändå ofta spelar stor roll. Skyrim skulle ju till exempel inte varit i närheten av det spel det var med Wii-grafik.

I första hand C# (bl.a. för webb). I andra hand.. allt möjligt.

Jag tror faktiskt att Skyrim skulle vara mer skönare att spela, om de inte hade satsat på verklighetstrogen grafik. Voxel eller tecknad grafik hade nog varit mycket bättre.

Ok Själv kör jag webb-programmering.

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag ställer mig återigen frågande till ps4/x1 versionerna
Misstänker det är FZ som skrivit fel i artikeln.

Hittar ingenting på psn/xbox store.

Och kollar man här:
http://www.carmageddon.com/presskit/

Så står det bara "Available on: Steam"

Jag hittade inget på GOG heller.

Skrivet av Stelefan:

Star Wars, Mad Max, Carmageddon, Jurassic World, Poltergeist,.. Vilket årtionde är det?

Jag klagar dock absolut inte!

Det bästa årtiondet!

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:

Lätt sammanfattat som ett fult racingspel med katastrofalt dålig fysik och körkänsla. Laddningstiderna är även under all kritik.

Wreckfest slår detta 100 gånger av 100, om det bara skulle komma några nya uppdateringar...

Grafiken är inte allt. Annars håller jag med helt och hållet. Laddningstiderna är katastrofala! Jag kan säkerligen sätta igång och koka kaffe medan den laddar, och även ta mig en mugg, innan skiten har laddats klart!

Folk underskattar verkligen grafik. Det ökar på inlevelsen ordentligt i mitt tycke, och det här spelet ser ut som lego.

Det märkliga är att det tycks ladda precis lika trögt när det ligger på en SSD. Som programmerare blir jag verkligen nyfiken på vad som pågår där bakom kulisserna. Osar usel kod.

Det är inte grafiken som gör spelet bra. Det är hur spelet är utanför grafiken, som gör spelet bra. Det är därför det finns personer som recenserar spel, för man vill att spelet man ska spela, ska vara bra. Självklart skapar fin grafik en bättre inlevelse till spelets innehåll, men om grafiken är såpass viktig och "gör allt" i ett spel, varför är då Counter-Strike (inte Global Offensive och inte heller Source) fortfarande populär? Quake, DOOM (främst DOOM!!) och andra sköna klassiker. Varför är dessa fortfarande otroligt populära än i dag? Minecraft har "pusselgrafik" och det är ett av världens mest populäraste PC-spel i dag.

Programmerar du inom C# eller något liknande, eller är det webb-programmering? Jag osar också fulkod, för Carmageddon: Incarnations optimering är ju katastrofal! -.-

Håller med helt och hållet, men jag tycker fortfarande att ursäkten "grafik är inte allt" är väldigt billig då grafik ändå ofta spelar stor roll. Skyrim skulle ju till exempel inte varit i närheten av det spel det var med Wii-grafik.

I första hand C# (bl.a. för webb). I andra hand.. allt möjligt.

Jag tror faktiskt att Skyrim skulle vara mer skönare att spela, om de inte hade satsat på verklighetstrogen grafik. Voxel eller tecknad grafik hade nog varit mycket bättre.

Ok Själv kör jag webb-programmering.

Nej nej nej. Sånt hör inte hemma i Elder Scrolls!

Inaktiv
Skrivet av Adex:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Adex:

Lätt sammanfattat som ett fult racingspel med katastrofalt dålig fysik och körkänsla. Laddningstiderna är även under all kritik.

Wreckfest slår detta 100 gånger av 100, om det bara skulle komma några nya uppdateringar...

Grafiken är inte allt. Annars håller jag med helt och hållet. Laddningstiderna är katastrofala! Jag kan säkerligen sätta igång och koka kaffe medan den laddar, och även ta mig en mugg, innan skiten har laddats klart!

Folk underskattar verkligen grafik. Det ökar på inlevelsen ordentligt i mitt tycke, och det här spelet ser ut som lego.

Det märkliga är att det tycks ladda precis lika trögt när det ligger på en SSD. Som programmerare blir jag verkligen nyfiken på vad som pågår där bakom kulisserna. Osar usel kod.

Det är inte grafiken som gör spelet bra. Det är hur spelet är utanför grafiken, som gör spelet bra. Det är därför det finns personer som recenserar spel, för man vill att spelet man ska spela, ska vara bra. Självklart skapar fin grafik en bättre inlevelse till spelets innehåll, men om grafiken är såpass viktig och "gör allt" i ett spel, varför är då Counter-Strike (inte Global Offensive och inte heller Source) fortfarande populär? Quake, DOOM (främst DOOM!!) och andra sköna klassiker. Varför är dessa fortfarande otroligt populära än i dag? Minecraft har "pusselgrafik" och det är ett av världens mest populäraste PC-spel i dag.

Programmerar du inom C# eller något liknande, eller är det webb-programmering? Jag osar också fulkod, för Carmageddon: Incarnations optimering är ju katastrofal! -.-

Håller med helt och hållet, men jag tycker fortfarande att ursäkten "grafik är inte allt" är väldigt billig då grafik ändå ofta spelar stor roll. Skyrim skulle ju till exempel inte varit i närheten av det spel det var med Wii-grafik.

I första hand C# (bl.a. för webb). I andra hand.. allt möjligt.

Jag tror faktiskt att Skyrim skulle vara mer skönare att spela, om de inte hade satsat på verklighetstrogen grafik. Voxel eller tecknad grafik hade nog varit mycket bättre.

Ok Själv kör jag webb-programmering.

Nej nej nej. Sånt hör inte hemma i Elder Scrolls!

Det vet du inte förrän du har sett det. Jag tror det skulle bli apnice

12
Skriv svar