Jämför The Witcher 3-grafiken på pc, Xbox One och Playstation 4

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Milky_81:

Spelet är nog skitbra men jag tycker ändå att det är tråkigt att konsollerna håller tillbaka PC oavsett spel. Jag har en ps4 och pc spelar på bägge ....

Jag tror nog att alla teorier om att konsolerna håller tillbaka PC-spel är lite överdrivna.

Det är inte ekonomiskt försvarbart för många studior att lägga ned en massa tid och pengar på att skapa grafik som sedan endast en liten del av kunderna kan använda sig av.

ja men det du säger är inte det lite de vi menar, om inte konsolerna kanske skulle finnas utan enbart PC spelare som kan helt enkelt dra upp grafiken eller ner den till deras nivå vad dom klarar av, och dom kan optimera bättre då också.
Från en företags syn självklart så behöver du släppa spelen å få dom att funka på konsolerna också, men tänk en värld där alla körde PC ^^

Majoriteten av datorspelarna idag har sämre datorer än konsolerna och det vet utvecklare som Valve som optimerar alla sina spel efter en medelmåttig dator vilket resulterar av PC håller tillbaka sig själva.
I stort sett alla med laptops och grafikkort med mindre än 4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt.

Jo tjenare, du verkar ha stenkoll på läget vad gäller VRAM å datorhårdvara, jag vet inte om du trollar eller verkligen tror detta, lite optimering från utvecklarna så är 2GB likvärdigt konsolerna vad gäller bild kvalitet men 3GB räcker gott och väl för att brute force it å lägga till lite extra ögongodis, och då har jag inte ens nämt prestandan.

Skulle gissa på att de flesta sitter med 2GB kort idag.

Du får gärna förklara hur mer minne kan öka bildkvalité utan någon som helst förändring i mjukvaran eller inställningar.

2GB är likvärdigt 2GB och inget annat. Du kan inte på något sätt göra att det går att lagra mer data på samma mängd minne om du inte komprimerar informationen.

Hur mycket VRAM ett spel använder beror på inställningar och upplösning. Skulle du köra med samma inställningar som jag i 4K upplösning skulle du märka att 3GB är för lite och skulle du "brute force" mer ögongodis skulle det kännas som en power point presentation.

Vanligaste mängden minne är 1gb
http://store.steampowered.com/hwsurvey?l=swedish

Drar man ner lite på AA och annat ögongodis så kan man klämma in samma textur kvalitet som konsolerna använder på ett 2GB kort och använder man ett 3GB kort behöver man inte ens överväga att dra ner på något, angående 4k så är det irrelevand då konsolerna inte ens kommer i närheten av den upplösningen, du hävdade trots allt att PC höll tilbaka utvecklingen.

Jag kan bara anta de som sitter med 1GB kort inte köper de senaste spelen och är därmed inte potentiella kunder vilket trots allt är ganska relevant, det är som att sitta med en PS3a och hoppas på att de nya AAA spelen portas, it ain't gonna happen.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Milky_81:

Spelet är nog skitbra men jag tycker ändå att det är tråkigt att konsollerna håller tillbaka PC oavsett spel. Jag har en ps4 och pc spelar på bägge ....

Jag tror nog att alla teorier om att konsolerna håller tillbaka PC-spel är lite överdrivna.

Det är inte ekonomiskt försvarbart för många studior att lägga ned en massa tid och pengar på att skapa grafik som sedan endast en liten del av kunderna kan använda sig av.

ja men det du säger är inte det lite de vi menar, om inte konsolerna kanske skulle finnas utan enbart PC spelare som kan helt enkelt dra upp grafiken eller ner den till deras nivå vad dom klarar av, och dom kan optimera bättre då också.
Från en företags syn självklart så behöver du släppa spelen å få dom att funka på konsolerna också, men tänk en värld där alla körde PC ^^

Majoriteten av datorspelarna idag har sämre datorer än konsolerna och det vet utvecklare som Valve som optimerar alla sina spel efter en medelmåttig dator vilket resulterar av PC håller tillbaka sig själva.
I stort sett alla med laptops och grafikkort med mindre än 4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt.

Jo tjenare, du verkar ha stenkoll på läget vad gäller VRAM å datorhårdvara, jag vet inte om du trollar eller verkligen tror detta, lite optimering från utvecklarna så är 2GB likvärdigt konsolerna vad gäller bild kvalitet men 3GB räcker gott och väl för att brute force it å lägga till lite extra ögongodis, och då har jag inte ens nämt prestandan.

Skulle gissa på att de flesta sitter med 2GB kort idag.

Du får gärna förklara hur mer minne kan öka bildkvalité utan någon som helst förändring i mjukvaran eller inställningar.

2GB är likvärdigt 2GB och inget annat. Du kan inte på något sätt göra att det går att lagra mer data på samma mängd minne om du inte komprimerar informationen.

Hur mycket VRAM ett spel använder beror på inställningar och upplösning. Skulle du köra med samma inställningar som jag i 4K upplösning skulle du märka att 3GB är för lite och skulle du "brute force" mer ögongodis skulle det kännas som en power point presentation.

Vanligaste mängden minne är 1gb
http://store.steampowered.com/hwsurvey?l=swedish

Och de vanligaste konsolerna idag är fortfarande ps2, orginal wii, 360 och ps3. Innebär det att utvecklare som CD Projekt egentligen borde gjort och anpassat W3 till dem konsolerna först?

Sen vet jag inte hur mycket man kan lita på dem där undersökningarna men om man kollar på folks grafikkort
http://store.steampowered.com/hwsurvey/directx/

Ser man rätt snabbt att det är ändå rätt många som har hyfsat kraftiga gpu:er. Krävande spel till en Intel HD gpu kommer ju aldrig funka vettigt i vilket fall, så att räkna med dem användarna är ju bara meningslöst i dem här fallen. Det blir ju lite som att räkna andelen wii användare först, innan man funderar på vilken konsol man ska utveckla sitt nextgen spel till.

Edit:

Att "4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt." är ju bara absurt. Du vet ju mycket väl om att en måste även ha vettig gpu och cpu för att kunna nyttja vramet också. Ett PS4 med sin knappa 7850 nivå av prestanda, kan ju inte nyttja 8gb lika effektivt som ett Titan X. Samt om vi snackar framtida utveckling tycker jag att det är betydligt viktigare att fokusera på att få ut högre fps än högre upplösning. 4k för mig kan vänta tills det finns kort som klarar det i runt 100fps.

Sen tycker jag att det sällan handlar om enbart grafik och teknik när man snackar om vad som håller tillbaks utveckling. Mus/tangentbort vs gamepad, där kan vi verkligen snacka om att hålla tillbaks utveckling. Kolla bara på fps-genren och vilket skämt det är, sedan aaa-spelen blivigt multiplatforms inriktade.

Eller ett annat exempel mmo vs singelplayer/coop/multiplayer/sandbox. Spel som W3 borde inte vara ett så ovanliga, men tyvärr blivigt det pga alla idiotiska dumutvecklare och utgivare, som enbart stirrat sig blinda på att göra svindyra usla mmo-rpg de senaste 10åren.

Medlem

Jag tycker det ser bättre ut på PS4 i det stora hela. Lite skarpare.

Medlem

Jag jämförde PS4 och Xbox One (tittade inte så mycket på PC-versionen eftersom det inte är aktuellt för min del. Försökte komma fram till vilket som såg bäst ut men jag kunde verkligen inte se någon skillnad... nu kollade jag på filmklippet på min 27"-skärm med 1440p-upplösning så filmklippet skalades upp. Kanske tog död på de få skillnaderna som fanns... Blev inte mycket klokare i frågan om hurvida jag borde skaffa en PS4 eller en XBone...

k3m
Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Det är fortfarande ett av de bästa RPG spelen som någonsin gjorts (min åsikt) Om man ratar spelet för att det inte ser ut som det gjorde i en pre-alpha för 2-3 år sedan så får man skylla sig själv.

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut, det är inte det bästa jag sett, långt ifrån, men det ser fan inte dåligt ut.

Är det bättre att de har så bra grafik så att 1% av alla PC spelare kan se den? Och att systemkraven blir så höga så alla måste uppgradera datorn för att spela det?

Jag tycker detta börja bli riktigt löjligt.

Jag ratar inte spelet. Jag ratar CDP. Det handlar om en principsak med vad som har hänt innan och kommer hända igen. När utvecklare börjar skära ner på saker så kommer det hända oftare och på fler fronter för eller senare. Det finns en lång rad utvecklare som har blivit vad dom är tack vare PCn för sedan börjat utveckla till multiplattform och i samma veva börjat göra mediokra generaliserade spel som fungerar som skit till PCn. Frågan är vad CDP kommer dumma ner eller kompromissa på nästa gång?

Ja det är bättre att ha så bra grafik att bara 1% av alla PC spelare kan se det. Bara för att 1% kan se det betyder inte att folk kommer lida. Det brukar finnas avancerade inställningar för ordentliga PC spel samt har dom betydligt lägre systemkrav pga. det. Det är just det som gör PCn så mästerlig över konsolerna. Möjligheten att välja och dona. Förutom bättre FPS och marginellt bättre effekter så är det meningslöst att köpa det på PC (om man inte är intresserad av moddar). Det har gått CDP överhuvudet vad det betyder att utveckla till PCn.

Det är skrämmande hur snabbt folk glömmer och förlåter. De vågar aldrig kritisera utvecklare längre. Även om dom släpper bra spel. Jag kan garantera att det kommer vara något fler saker nästa spel dom släpper.

Skrivet av k3m:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Jag är en PC master race spelare, och RED har mitt fulla förtroende. Att kalla de lata är fåfängt. Sist så, varför visar du avsky? Du borde stanna upp och reflektera på saken. För just nu ser du inte klart. Tänk på att vi fick spelet samma dag som det släpptes till konsol. Det finns många andra bra saker RED har gjort med Wwh.

Inte alls fåfäng. Jag är en realist som lärt mig genom åren som gått om vad utvecklare gör, har gjort och vad som är troligast att dom kommer att göra. CDP har börjat generalisera mellan plattformerna där grafiken har fått lida. Även när det tydligt syns att det finns bättre grafiska tillgångar. Dom försvinner inte magiskt över en natt. Det är väldigt tydligt att CDP har kompromissat PCn till fördel av konsolerna. De har tagit ett steg tillbaka från vad som gjorde CDP till CDP.

Skrivet av Draug:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Ja, för det är ju inte som att CDPR har gett PC användarna full möjlighet att modda sönder deras spel och låsa upp alla grafikinställningar som är låsta i vanilla-releasen. Och det är ju inte som att Nexus redan öppnat sin modbank för PC med CDPR:s fulla stöd.

http://www.nexusmods.com/witcher3/?

Skam.

Bra för dom. Dock går det ju dig över huvudet om du tror att andra ska göra utvecklarnas jobb. Det är fortfarande så att CDP som står för slutprodukten. Det är fortfarande dom som har dragit ner grafiken. Moddarna ska bygga vidare på spelet inte låsa upp det som redan finns.

Och för er alla tre. Har ni redan glömt vad Ubisoft gjorde med Watch dogs? De drog också ned på grafiken men det visade sig också att dom va allt för lata för att städa bort original tillgångarna av spelet. Det krävdes bara några simpla tweaks med moddar för att få spelet att se ut som det gjorde under E3. Som i allt för många fall fungerade bättre än det som släppts.

Fy fan vad svammlig du är. Du har noll koll alltså. Sist så kan jag garantera Dig att det inte blir några kompromisser. Det garanterar jag dig!

Medlem

Skillnaden är extremt minimal, lika snyggt på alla format

Medlem
Skrivet av Emret:

Jag jämförde PS4 och Xbox One (tittade inte så mycket på PC-versionen eftersom det inte är aktuellt för min del. Försökte komma fram till vilket som såg bäst ut men jag kunde verkligen inte se någon skillnad... nu kollade jag på filmklippet på min 27"-skärm med 1440p-upplösning så filmklippet skalades upp. Kanske tog död på de få skillnaderna som fanns... Blev inte mycket klokare i frågan om hurvida jag borde skaffa en PS4 eller en XBone...

Som jag fattar det som:

PS4 kör i 1080p med låst 30fps, dock droppar det ibland ner till 20 vilket nog kan vara rätt irreterande.

Xbox1 kör i 900p med olåst fps och snittar runt 30+fps, kan vara irriterande också men spelet verkar inte droppa lika mycket och lågt som ps4 dock.

Just nu skulle jag satsa på xbox1, men det kan hända att ps4 versionen patchas så att den versionen kan bli den bästa på konsol, kanske värt att vänta och se...

Dock skulle jag rekommendera PC istället, enda versionen som kommer åldras med värdighet och är nog den du ändå vill ha när du sitter där med din 144hz 4k tv om 4-5år och vill lira lite w3 igen...

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är väl egentligen aldrig en fråga om det ser bättre ut på en dator med bra prestanda? Den enda egentliga frågan är väl om skillnaden är tillräckligt stor för att det ska spela in i ditt val av plattform att spela på? Själv kommer jag spela det (när jag nu ska lyckas hinna med det) till PS4, men det är ju inte med någon illusion om att det skulle vara lika snyggt på Sonys maskin som det hade varit om jag lagt pengarna på en hyggligt PC.

Varför? Jo just för att jag inte tycker det är värt besväret. Det är bökigare att spela på en PC (även om det inte är lika bökigt som på 90-talet). Du måste ha bättre koll på drivrutiner, inställningar, etc. Det är fler saker som kan gå fel (även om det även kan gå fel på en konsol). Det är en extramaskin som tar upp en större plats än vad jag är villig att ge den i nuläget (speciellt om man vill få ut maximalt av upplevelsen då det nog inte duger med en laptop). Och det finns även andra orsaker som gör att jag hellre lirar det på en konsol.

Kommer det vara den ultimata maskinen att spela The Witcher 3 på? Nej, men jag tycker inte det är så pass viktigt att det väger upp de argument jag nämnde ovan. Spelet är ju bevisligen (eller iaf om man ska gå vad de flesta ändå säger) otroligt bra på både Xone, PS4 och datorer som är lite för klena för att köra på Ultra.

Och anledningen varför det just är så är pga just detta har noll kärlek till pc, hade det gjorts rätt hade pc versionen sett ut som gamla bilderna med eld osv, och detta vi har fått nu hade konsolerna fått.

plus det hade varit bättre optimerat,Detta är precis som detta året har varit och hur det kommer vara det kommande året, problemet här är att detta kommer hålla på i minst 3 år till.

Vi får PC spel som ser mycket sämre ut än vad det hade kunnat göra och flyter sämre än vad det hade kunnat.

Varför? jo pga konsolerna ska kunna köra det och optimeringen läggs det ingen kärlek på heller.

Inte nog med detta konsolerna vill dom sälja bli inte förvånade hur mycket pengar dom puttar under för att pc spel som skulle bara blivit pc spel, hade sett förjävliga ut om inte konsolernas företag hade puttat under lite pengar.

Där finns en taktisk anledningen varför pc grafiken står stilla just när det kommer till spel som kommer till alla 3 platformarna.

Missförstå mig ej, det är bra det kommer till alla platformarna, folk kommer endå genomskåda detta, när stora PC exklusiva titlar kommer.

Kan dock säga när konsolerna dör ut och försvinner helt så kommer jag hoppa utav glädje(pc växer mer än konsolerna inte lite heller)

det blir mer och mer vanligare med pc än konsoler.

Dock leder ju konsolerna väldigt mycket fortfarande med det sagt!

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Nosnos:

Det är väl egentligen aldrig en fråga om det ser bättre ut på en dator med bra prestanda? Den enda egentliga frågan är väl om skillnaden är tillräckligt stor för att det ska spela in i ditt val av plattform att spela på? Själv kommer jag spela det (när jag nu ska lyckas hinna med det) till PS4, men det är ju inte med någon illusion om att det skulle vara lika snyggt på Sonys maskin som det hade varit om jag lagt pengarna på en hyggligt PC.

Varför? Jo just för att jag inte tycker det är värt besväret. Det är bökigare att spela på en PC (även om det inte är lika bökigt som på 90-talet). Du måste ha bättre koll på drivrutiner, inställningar, etc. Det är fler saker som kan gå fel (även om det även kan gå fel på en konsol). Det är en extramaskin som tar upp en större plats än vad jag är villig att ge den i nuläget (speciellt om man vill få ut maximalt av upplevelsen då det nog inte duger med en laptop). Och det finns även andra orsaker som gör att jag hellre lirar det på en konsol.

Kommer det vara den ultimata maskinen att spela The Witcher 3 på? Nej, men jag tycker inte det är så pass viktigt att det väger upp de argument jag nämnde ovan. Spelet är ju bevisligen (eller iaf om man ska gå vad de flesta ändå säger) otroligt bra på både Xone, PS4 och datorer som är lite för klena för att köra på Ultra.

Och anledningen varför det just är så är pga just detta har noll kärlek till pc, hade det gjorts rätt hade pc versionen sett ut som gamla bilderna med eld osv, och detta vi har fått nu hade konsolerna fått.

plus det hade varit bättre optimerat,Detta är precis som detta året har varit och hur det kommer vara det kommande året, problemet här är att detta kommer hålla på i minst 3 år till.

Vi får PC spel som ser mycket sämre ut än vad det hade kunnat göra och flyter sämre än vad det hade kunnat.

Varför? jo pga konsolerna ska kunna köra det och optimeringen läggs det ingen kärlek på heller.

Inte nog med detta konsolerna vill dom sälja bli inte förvånade hur mycket pengar dom puttar under för att pc spel som skulle bara blivit pc spel, hade sett förjävliga ut om inte konsolernas företag hade puttat under lite pengar.

Där finns en taktisk anledningen varför pc grafiken står stilla just när det kommer till spel som kommer till alla 3 platformarna.

Missförstå mig ej, det är bra det kommer till alla platformarna, folk kommer endå genomskåda detta, när stora PC exklusiva titlar kommer.

Kan dock säga när konsolerna dör ut och försvinner helt så kommer jag hoppa utav glädje(pc växer mer än konsolerna inte lite heller)

det blir mer och mer vanligare med pc än konsoler.

Dock leder ju konsolerna väldigt mycket fortfarande med det sagt!

Du skriver precis som att du ha insider till utvecklingen, men det tror jag inte du har. Jag undrar om du har någon aning om hur utveckling går till överhuvudtaget? Spel som Witcher 3 kommer bara bli allt sällsyntare eftersom dom blir allt dyrare. Det finns inget så dyrt som mantimmar och utvecklingskostnader består nästan uteslutande av mantimmar. Formatexlusiva titlar överhuvudtaget kommer bli allt sällsyntare, speciellt på PC eftersom det inte finns nån som kan bekosta ett 1 party stall.

Det finns NOLL ekonomiska incitament att släppa ett AAA spel PC-exlusivt, speciellt när konsollerna har så PC-lik hårdvara. Så du lär få vänja dig vid att läget är som det - iaf till next-gen kommer. Då kan ju saker ändras.

Jag hade velat sätt en grafisk jämförelse mellan PS4, Xbone samt en 2 år gammal PC för 3500:-. Men oj nu svor jag nog i kyrkan va?
Den dagen man kan få en vettig speldator för 3500:- får konsollerna det tufft.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Ja, för det är ju inte som att CDPR har gett PC användarna full möjlighet att modda sönder deras spel och låsa upp alla grafikinställningar som är låsta i vanilla-releasen. Och det är ju inte som att Nexus redan öppnat sin modbank för PC med CDPR:s fulla stöd.

http://www.nexusmods.com/witcher3/?

Skam.

"Ja vi ljög och la inte tillräckligt med tid på PC versionen men vi ger er ju iaf mod stöd så var glada för det och sluta gnäll!"

Tur att du inte är CDPR representant.

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Nosnos:

Det är väl egentligen aldrig en fråga om det ser bättre ut på en dator med bra prestanda? Den enda egentliga frågan är väl om skillnaden är tillräckligt stor för att det ska spela in i ditt val av plattform att spela på? Själv kommer jag spela det (när jag nu ska lyckas hinna med det) till PS4, men det är ju inte med någon illusion om att det skulle vara lika snyggt på Sonys maskin som det hade varit om jag lagt pengarna på en hyggligt PC.

Varför? Jo just för att jag inte tycker det är värt besväret. Det är bökigare att spela på en PC (även om det inte är lika bökigt som på 90-talet). Du måste ha bättre koll på drivrutiner, inställningar, etc. Det är fler saker som kan gå fel (även om det även kan gå fel på en konsol). Det är en extramaskin som tar upp en större plats än vad jag är villig att ge den i nuläget (speciellt om man vill få ut maximalt av upplevelsen då det nog inte duger med en laptop). Och det finns även andra orsaker som gör att jag hellre lirar det på en konsol.

Kommer det vara den ultimata maskinen att spela The Witcher 3 på? Nej, men jag tycker inte det är så pass viktigt att det väger upp de argument jag nämnde ovan. Spelet är ju bevisligen (eller iaf om man ska gå vad de flesta ändå säger) otroligt bra på både Xone, PS4 och datorer som är lite för klena för att köra på Ultra.

Och anledningen varför det just är så är pga just detta har noll kärlek till pc, hade det gjorts rätt hade pc versionen sett ut som gamla bilderna med eld osv, och detta vi har fått nu hade konsolerna fått.

plus det hade varit bättre optimerat,Detta är precis som detta året har varit och hur det kommer vara det kommande året, problemet här är att detta kommer hålla på i minst 3 år till.

Vi får PC spel som ser mycket sämre ut än vad det hade kunnat göra och flyter sämre än vad det hade kunnat.

Varför? jo pga konsolerna ska kunna köra det och optimeringen läggs det ingen kärlek på heller.

Inte nog med detta konsolerna vill dom sälja bli inte förvånade hur mycket pengar dom puttar under för att pc spel som skulle bara blivit pc spel, hade sett förjävliga ut om inte konsolernas företag hade puttat under lite pengar.

Där finns en taktisk anledningen varför pc grafiken står stilla just när det kommer till spel som kommer till alla 3 platformarna.

Missförstå mig ej, det är bra det kommer till alla platformarna, folk kommer endå genomskåda detta, när stora PC exklusiva titlar kommer.

Kan dock säga när konsolerna dör ut och försvinner helt så kommer jag hoppa utav glädje(pc växer mer än konsolerna inte lite heller)

det blir mer och mer vanligare med pc än konsoler.

Dock leder ju konsolerna väldigt mycket fortfarande med det sagt!

Du skriver precis som att du ha insider till utvecklingen, men det tror jag inte du har. Jag undrar om du har någon aning om hur utveckling går till överhuvudtaget? Spel som Witcher 3 kommer bara bli allt sällsyntare eftersom dom blir allt dyrare. Det finns inget så dyrt som mantimmar och utvecklingskostnader består nästan uteslutande av mantimmar. Formatexlusiva titlar överhuvudtaget kommer bli allt sällsyntare, speciellt på PC eftersom det inte finns nån som kan bekosta ett 1 party stall.

Det finns NOLL ekonomiska incitament att släppa ett AAA spel PC-exlusivt, speciellt när konsollerna har så PC-lik hårdvara. Så du lär få vänja dig vid att läget är som det - iaf till next-gen kommer. Då kan ju saker ändras.

Jag hade velat sätt en grafisk jämförelse mellan PS4, Xbone samt en 2 år gammal PC för 3500:-. Men oj nu svor jag nog i kyrkan va?
Den dagen man kan få en vettig speldator för 3500:- får konsollerna det tufft.

Nej den videon är inte uppe än men den kommer väl snart antar jag.

Här är GTA V så länge...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Att "4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt." är ju bara absurt. Du vet ju mycket väl om att en måste även ha vettig gpu och cpu för att kunna nyttja vramet också. Ett PS4 med sin knappa 7850 nivå av prestanda, kan ju inte nyttja 8gb lika effektivt som ett Titan X. Samt om vi snackar framtida utveckling tycker jag att det är betydligt viktigare att fokusera på att få ut högre fps än högre upplösning. 4k för mig kan vänta tills det finns kort som klarar det i runt 100fps.

Galet fel.

Spel idag optimeras inte för att nyttja VRAM över RAM. Många resurser läses in till RAM just för att majoriteten av spelarna inte har nog mycket VRAM.
Därför krävs det idag mycket höga AA inställningar och CPU+GPU för att kunna nyttja mer VRAM.

Hade spelet i sin tur optimerats helt och haft största delen av informationen i just VRAM istället för RAM hade spelen blivit stabilare och hårdvaran hade kunna nyttjas mycket bättre.
Ett bra exempel på detta är Shadow of Mordor som läser in så mycket som möjligt i VRAM för att slippa slösa resurser och använda RAM istället. Men datorer med lite VRAM har inget alternativ än att använda RAM vilket gör att spelet inte flyter lika bra och datorn behöver använda onödigt många klockcykler.

Så nej det är inte absurt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

På min dator ser det verkligen inte bra ut... Jävla skitsystem jag har.
Någon annan med ett Gtx 670 och en i5-2300 2.9Ghz, 8Gb ram som har problem?
Kör det även på en SSD.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Att "4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt." är ju bara absurt. Du vet ju mycket väl om att en måste även ha vettig gpu och cpu för att kunna nyttja vramet också. Ett PS4 med sin knappa 7850 nivå av prestanda, kan ju inte nyttja 8gb lika effektivt som ett Titan X. Samt om vi snackar framtida utveckling tycker jag att det är betydligt viktigare att fokusera på att få ut högre fps än högre upplösning. 4k för mig kan vänta tills det finns kort som klarar det i runt 100fps.

Galet fel.

Spel idag optimeras inte för att nyttja VRAM över RAM. Många resurser läses in till RAM just för att majoriteten av spelarna inte har nog mycket VRAM.
Därför krävs det idag mycket höga AA inställningar och CPU+GPU för att kunna nyttja mer VRAM.

Hade spelet i sin tur optimerats helt och haft största delen av informationen i just VRAM istället för RAM hade spelen blivit stabilare och hårdvaran hade kunna nyttjas mycket bättre.
Ett bra exempel på detta är Shadow of Mordor som läser in så mycket som möjligt i VRAM för att slippa slösa resurser och använda RAM istället. Men datorer med lite VRAM har inget alternativ än att använda RAM vilket gör att spelet inte flyter lika bra och datorn behöver använda onödigt många klockcykler.

http://www.nordichardware.se/images/labswedish/artiklar/Spel/...

Så nej det är inte absurt.

Testet du länkar till handlar dock om texturer som egentligen bara ska ligga på VRAM,
Med andra ord har du inte ca 5.3GB Vram så ska man inte använda Ultra Textures utan får gå ner i settings.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Att "4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt." är ju bara absurt. Du vet ju mycket väl om att en måste även ha vettig gpu och cpu för att kunna nyttja vramet också. Ett PS4 med sin knappa 7850 nivå av prestanda, kan ju inte nyttja 8gb lika effektivt som ett Titan X. Samt om vi snackar framtida utveckling tycker jag att det är betydligt viktigare att fokusera på att få ut högre fps än högre upplösning. 4k för mig kan vänta tills det finns kort som klarar det i runt 100fps.

Galet fel.

Spel idag optimeras inte för att nyttja VRAM över RAM. Många resurser läses in till RAM just för att majoriteten av spelarna inte har nog mycket VRAM.
Därför krävs det idag mycket höga AA inställningar och CPU+GPU för att kunna nyttja mer VRAM.

Hade spelet i sin tur optimerats helt och haft största delen av informationen i just VRAM istället för RAM hade spelen blivit stabilare och hårdvaran hade kunna nyttjas mycket bättre.
Ett bra exempel på detta är Shadow of Mordor som läser in så mycket som möjligt i VRAM för att slippa slösa resurser och använda RAM istället. Men datorer med lite VRAM har inget alternativ än att använda RAM vilket gör att spelet inte flyter lika bra och datorn behöver använda onödigt många klockcykler.

http://www.nordichardware.se/images/labswedish/artiklar/Spel/...

Så nej det är inte absurt.

Att de ens inkluderade Ultra var mest för att folk med för tjock plånbok och överdrivna GPUer skulle ha något att köra, skillnaden mellan High ~3Gig och Ultra ~5.5Gig, komprimerad gentemot okomprimerad är väldigt liten rent visuellt och är en gimmick mer än något annat, att man sen krämar på med 4k känns också lite irrelevant idag då 1080p fortfarande är standarden.

Men jag förstår poängen med bilden, jag förstår bara inte hur det är PCn som plattform som får skulden när grafiken utgår från konolernas prestanda, matchar man nu konsolernas grafik så är PC hästländer före även med medioker hårdvara så länge man har ett kort med 3gig VRAM då det tycks vara på samma nivå som motsvarigheten på konsolerna, 2Gb om dom optimerat för det.

SoL
Medlem

Spelet e jävligt roligt men fy fan va buggit de e!o lite väl låg fps på ps4, en till sak som stör mig är variationen på ansikten, vissa är identiska

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Att "4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt." är ju bara absurt. Du vet ju mycket väl om att en måste även ha vettig gpu och cpu för att kunna nyttja vramet också. Ett PS4 med sin knappa 7850 nivå av prestanda, kan ju inte nyttja 8gb lika effektivt som ett Titan X. Samt om vi snackar framtida utveckling tycker jag att det är betydligt viktigare att fokusera på att få ut högre fps än högre upplösning. 4k för mig kan vänta tills det finns kort som klarar det i runt 100fps.

Galet fel.

Spel idag optimeras inte för att nyttja VRAM över RAM. Många resurser läses in till RAM just för att majoriteten av spelarna inte har nog mycket VRAM.
Därför krävs det idag mycket höga AA inställningar och CPU+GPU för att kunna nyttja mer VRAM.

Hade spelet i sin tur optimerats helt och haft största delen av informationen i just VRAM istället för RAM hade spelen blivit stabilare och hårdvaran hade kunna nyttjas mycket bättre.
Ett bra exempel på detta är Shadow of Mordor som läser in så mycket som möjligt i VRAM för att slippa slösa resurser och använda RAM istället. Men datorer med lite VRAM har inget alternativ än att använda RAM vilket gör att spelet inte flyter lika bra och datorn behöver använda onödigt många klockcykler.

http://www.nordichardware.se/images/labswedish/artiklar/Spel/...

Så nej det är inte absurt.

Jo det är fortfarnade absurt då vram under 4gb fortfarande ligger väldigt lågt på listan av saker som håller tillbaks utveckling.

#1. Brist på välanpassade kontroller, att mus/tangentbord fortfarande är bäst i många fall är ju bara tragiskt.

#2. Stor brist på beräkningskraft på konsolerna, gpu och cpu.

#3. 60fps tak och allt för ofta 30fps tak.

#4. Ändlös MMO/freetopay/multiplatforms bs tänk.

#5. Kass AI/Fysik

#6. 4-6gb total ram tak, för det är typ max vad man kan "nyttja" på nextgen konsolerna, ligger kanske tom lägre.

#7. Ändlösa uppföljare, remakes, rehash och annat crap som göra att typ inget nytt skapas.

#8 design av kommitee tänk

#9 nostalgiblindhet
.
.
.
#64 Virtual Boy
.
.
.
#95 nystartade indie utvecklare som fastnat i 8-bit eran tänk.

#95 4gb vram och 4k inte standard än.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Brona:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Nosnos:

Det är väl egentligen aldrig en fråga om det ser bättre ut på en dator med bra prestanda? Den enda egentliga frågan är väl om skillnaden är tillräckligt stor för att det ska spela in i ditt val av plattform att spela på? Själv kommer jag spela det (när jag nu ska lyckas hinna med det) till PS4, men det är ju inte med någon illusion om att det skulle vara lika snyggt på Sonys maskin som det hade varit om jag lagt pengarna på en hyggligt PC.

Varför? Jo just för att jag inte tycker det är värt besväret. Det är bökigare att spela på en PC (även om det inte är lika bökigt som på 90-talet). Du måste ha bättre koll på drivrutiner, inställningar, etc. Det är fler saker som kan gå fel (även om det även kan gå fel på en konsol). Det är en extramaskin som tar upp en större plats än vad jag är villig att ge den i nuläget (speciellt om man vill få ut maximalt av upplevelsen då det nog inte duger med en laptop). Och det finns även andra orsaker som gör att jag hellre lirar det på en konsol.

Kommer det vara den ultimata maskinen att spela The Witcher 3 på? Nej, men jag tycker inte det är så pass viktigt att det väger upp de argument jag nämnde ovan. Spelet är ju bevisligen (eller iaf om man ska gå vad de flesta ändå säger) otroligt bra på både Xone, PS4 och datorer som är lite för klena för att köra på Ultra.

Och anledningen varför det just är så är pga just detta har noll kärlek till pc, hade det gjorts rätt hade pc versionen sett ut som gamla bilderna med eld osv, och detta vi har fått nu hade konsolerna fått.

plus det hade varit bättre optimerat,Detta är precis som detta året har varit och hur det kommer vara det kommande året, problemet här är att detta kommer hålla på i minst 3 år till.

Vi får PC spel som ser mycket sämre ut än vad det hade kunnat göra och flyter sämre än vad det hade kunnat.

Varför? jo pga konsolerna ska kunna köra det och optimeringen läggs det ingen kärlek på heller.

Inte nog med detta konsolerna vill dom sälja bli inte förvånade hur mycket pengar dom puttar under för att pc spel som skulle bara blivit pc spel, hade sett förjävliga ut om inte konsolernas företag hade puttat under lite pengar.

Där finns en taktisk anledningen varför pc grafiken står stilla just när det kommer till spel som kommer till alla 3 platformarna.

Missförstå mig ej, det är bra det kommer till alla platformarna, folk kommer endå genomskåda detta, när stora PC exklusiva titlar kommer.

Kan dock säga när konsolerna dör ut och försvinner helt så kommer jag hoppa utav glädje(pc växer mer än konsolerna inte lite heller)

det blir mer och mer vanligare med pc än konsoler.

Dock leder ju konsolerna väldigt mycket fortfarande med det sagt!

Du skriver precis som att du ha insider till utvecklingen, men det tror jag inte du har. Jag undrar om du har någon aning om hur utveckling går till överhuvudtaget? Spel som Witcher 3 kommer bara bli allt sällsyntare eftersom dom blir allt dyrare. Det finns inget så dyrt som mantimmar och utvecklingskostnader består nästan uteslutande av mantimmar. Formatexlusiva titlar överhuvudtaget kommer bli allt sällsyntare, speciellt på PC eftersom det inte finns nån som kan bekosta ett 1 party stall.

Det finns NOLL ekonomiska incitament att släppa ett AAA spel PC-exlusivt, speciellt när konsollerna har så PC-lik hårdvara. Så du lär få vänja dig vid att läget är som det - iaf till next-gen kommer. Då kan ju saker ändras.

Jag hade velat sätt en grafisk jämförelse mellan PS4, Xbone samt en 2 år gammal PC för 3500:-. Men oj nu svor jag nog i kyrkan va?
Den dagen man kan få en vettig speldator för 3500:- får konsollerna det tufft.

Nej den videon är inte uppe än men den kommer väl snart antar jag.

Här är GTA V så länge...

https://www.youtube.com/embed/DH6FCgqQB_s

Som du säkert vet så är Sverige INTE en delstat i USA. I staterna anges priser nästan alltid EXLUSIVE moms. Detta för att dom har olika momssatser i olika delstater. Vad tror du händer när man översätter dom där priserna till svenska? Om du lyckas bygga den där datorn på Prisjakt och ens kommer under 5000:- INKLUSIVE moms så blir jag imponerad.

Inaktiv

Amd kort på 2 gb med allt på high och reglage på 60 fps får räkna med 99 % GPU load hela tiden. Sätt de på 30 fps så ligger de på i runda tal 65-80 %.

Det är spelbart oavsett hur du sätter de, men ASS unity är det inte vad du en gör på PC.

ps: men en sak har de rätt gällande arsel Unity, på den tiden rörde sig folk på gator och torg. Idag
är det tomt efter 19:00 ÖVERALLT... Säker på att nästa ASSassin från ubisoft sida skulle passa sig bättre i ett "folktomt" 2000-tal.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Att "4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt." är ju bara absurt. Du vet ju mycket väl om att en måste även ha vettig gpu och cpu för att kunna nyttja vramet också. Ett PS4 med sin knappa 7850 nivå av prestanda, kan ju inte nyttja 8gb lika effektivt som ett Titan X. Samt om vi snackar framtida utveckling tycker jag att det är betydligt viktigare att fokusera på att få ut högre fps än högre upplösning. 4k för mig kan vänta tills det finns kort som klarar det i runt 100fps.

Galet fel.

Spel idag optimeras inte för att nyttja VRAM över RAM. Många resurser läses in till RAM just för att majoriteten av spelarna inte har nog mycket VRAM.
Därför krävs det idag mycket höga AA inställningar och CPU+GPU för att kunna nyttja mer VRAM.

Hade spelet i sin tur optimerats helt och haft största delen av informationen i just VRAM istället för RAM hade spelen blivit stabilare och hårdvaran hade kunna nyttjas mycket bättre.
Ett bra exempel på detta är Shadow of Mordor som läser in så mycket som möjligt i VRAM för att slippa slösa resurser och använda RAM istället. Men datorer med lite VRAM har inget alternativ än att använda RAM vilket gör att spelet inte flyter lika bra och datorn behöver använda onödigt många klockcykler.

http://www.nordichardware.se/images/labswedish/artiklar/Spel/...

Så nej det är inte absurt.

Att de ens inkluderade Ultra var mest för att folk med för tjock plånbok och överdrivna GPUer skulle ha något att köra, skillnaden mellan High ~3Gig och Ultra ~5.5Gig, komprimerad gentemot okomprimerad är väldigt liten rent visuellt och är en gimmick mer än något annat, att man sen krämar på med 4k känns också lite irrelevant idag då 1080p fortfarande är standarden.

Men jag förstår poängen med bilden, jag förstår bara inte hur det är PCn som plattform som får skulden när grafiken utgår från konolernas prestanda, matchar man nu konsolernas grafik så är PC hästländer före även med medioker hårdvara så länge man har ett kort med 3gig VRAM då det tycks vara på samma nivå som motsvarigheten på konsolerna, 2Gb om dom optimerat för det.

Komprimerade texturer tar mer prestanda av systemen. Algoritmen för att komprimera och dekomprimera textuererna äter prestanda av datorn.
Ett fullt optimerat system skulle aldrig komprimera texturerna.

Ja standarden för PC är 2 kärnig CPU på en laptop, 1gb vram, 1080p skärm, 8gb ram och intel gma grafikkort.
Det är standarden som håller tillbaka utvecklingen och det syns tydligt på spel utvecklade av Valve och Blizzard där dom satsar på just föråldrade system vid varje spelsläpp.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av Sapiens:

Här är GTA V så länge...

https://www.youtube.com/embed/DH6FCgqQB_s

Som du säkert vet så är Sverige INTE en delstat i USA. I staterna anges priser nästan alltid EXLUSIVE moms. Detta för att dom har olika momssatser i olika delstater. Vad tror du händer när man översätter dom där priserna till svenska? Om du lyckas bygga den där datorn på Prisjakt och ens kommer under 5000:- INKLUSIVE moms så blir jag imponerad.

Potatomasher är byggd på begagnade delar och kör steamOS. Därför är det inte möjligt att använda den datorn till GTA V om du inte är villig att punga ut 1000kr extra för Windows.

Tanken med maskinen är att du köper diverse begagnade delar för att få ut så mycket prestanda som möjligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jävlar! Vad pc är överlägset trots nedgraderingen.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Brona:
Skrivet av Sapiens:

Här är GTA V så länge...

https://www.youtube.com/embed/DH6FCgqQB_s

Som du säkert vet så är Sverige INTE en delstat i USA. I staterna anges priser nästan alltid EXLUSIVE moms. Detta för att dom har olika momssatser i olika delstater. Vad tror du händer när man översätter dom där priserna till svenska? Om du lyckas bygga den där datorn på Prisjakt och ens kommer under 5000:- INKLUSIVE moms så blir jag imponerad.

Potatomasher är byggd på begagnade delar...

Precis som dagens konsoler då.

=D

Sen brukar inte folk ha ett os sen innan? Eller ska vi börja inkludera TV kostnad för att köpa en ny konsol också?

+Här visar ju Rockstar att även en begagnade skitdator kan totalförstöra en ps4:an i prestanda. Har man lika låg standard att köra spel i 20-30fps i 900-1080p, kan man nog plocka ihop en ny halvkass dator för 4-5000kr utan problem.

Nöjer man sig dessutom med en begagnad kan man nog idag hitta flera datorer med 680, 770, 7970ghz kort och liknande som är bra mycket bättre än potatomashern för runt 4-6000kr.

Många har ju dessutom redan tillräckligt bra cpu, nätagg, minne, moderkort osv, så ibland räcker ju att köpa ett gammalt grafikkort för en tusenlapp.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Idono:

Ubisoft va inte per automatik stora lögnare rakt från början. CDPR måste med börja någonstans. Det finns 2 håll detta kan gå åt. Antingen så lär sig CDPR av sitt misstag och kanske fixar sitt fel. Eller så fortsätter dom sakta ökar mängden falsk marknadsföring och lögner.

Grafiken från trailern för 2 år sedan fungerade inte med öppna världens streaming system bland annat. De har ju inte ljugit om spelet med tanke på hur mycket de har visat. De har visat gameplay videos om och om igen, givit press möjlighet till att spela och visa för alla hur det ser ut.

De har aldrig någonsin sagt "såhär ska spelet se ut" de har aldrig lovat eller sagt det. Finns absolut ingen anledning till att säga att det är falsk marknadsföring eller en lögn då de har visat precis hur det ser ut.

Så lägg ner, de har sagt vad som var fel och de har även sagt att de lyssnar på feedback och de ska ge stöd åt spelet. Så kom inte hit åh snacka en massa.

källa: http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-19-cd-projekt-red-t...

Det är ju inte så att man ska ta saker dom säger med en smula salt. Allt material som visas för spelen i syfte att marknadsföra ska reflektera slutprodukten. Det dom kunde gjort va att skriva en liten text där det står "This does not reflect the end product and is a subject of change". Det är väldigt vanligt för spelutvecklare att skriva det om dom inte har som mål lura folk. Trailern från 2013 är inte det ända materialet som innehåller väldigt mycket bättre grafik. E3 trailern från 2014 är lika fin.

Tyvärr köper jag inte deras argument om att det inte funkar med streaming systemet. Ett bra exempel är ett spel som är 4 år äldre. Skyrim med moddar kan göra spelet betydligt mycket snyggare och högupplöst än vad Witcher 3 är. Detta på en motor som är betydligt mycket äldre och med otroligt bra FPS på det.

Tror du verkligen på att streaming systemet inte klarar av att ladda in mer detaljerade objekt och texturer på PCn än konsolerna? En PC har betydligt snabbare överföringshastigheter och beräknings hastigheter än vad en konsol har. Det finns ingen som helst anledning för PCn att ha samma polygon,textur, drawdistance, skuggnings, etc. detaljer som konsolerna.

Jag kan snacka hur mycket jag vill om detta. Även om jag gillar spelet så är jag inte en blind fan som tror på minsta lilla som sägs av dom.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Emret:

Jag jämförde PS4 och Xbox One (tittade inte så mycket på PC-versionen eftersom det inte är aktuellt för min del. Försökte komma fram till vilket som såg bäst ut men jag kunde verkligen inte se någon skillnad... nu kollade jag på filmklippet på min 27"-skärm med 1440p-upplösning så filmklippet skalades upp. Kanske tog död på de få skillnaderna som fanns... Blev inte mycket klokare i frågan om hurvida jag borde skaffa en PS4 eller en XBone...

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-the-wit...

Citat:

Having played all three versions extensively this week, it must be said PC is a must for its extras, as well as for its solid, multi-threaded optimisation across all setups tested. On the console front, as of update 1.01 the PS4 version is king thanks to a cleaner 1080p image and slightly smoother frame-pacing - though we hope its hitches are addressed soon in a patch.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Ja standarden för PC är 2 kärnig CPU på en laptop, 1gb vram, 1080p skärm, 8gb ram och intel gma grafikkort.
Det är standarden som håller tillbaka utvecklingen och det syns tydligt på spel utvecklade av Valve och Blizzard där dom satsar på just föråldrade system vid varje spelsläpp.

Ingen med en sån dator förväntar sig att kunna spela de senaste titlarna, så nä, jag finner det inte den biten av data relevant. Bara för att majoriteten av användare har en gammal skitdator så betyder det inte att utvecklarna siktar på den gruppen eller tror du på allvar att man kan spela de kommande titlarna på en sådan burk utan att man stirrar på en slideshow?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Emret:

Jag jämförde PS4 och Xbox One (tittade inte så mycket på PC-versionen eftersom det inte är aktuellt för min del. Försökte komma fram till vilket som såg bäst ut men jag kunde verkligen inte se någon skillnad... nu kollade jag på filmklippet på min 27"-skärm med 1440p-upplösning så filmklippet skalades upp. Kanske tog död på de få skillnaderna som fanns... Blev inte mycket klokare i frågan om hurvida jag borde skaffa en PS4 eller en XBone...

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-the-wit...

Citat:

Having played all three versions extensively this week, it must be said PC is a must for its extras, as well as for its solid, multi-threaded optimisation across all setups tested. On the console front, as of update 1.01 the PS4 version is king thanks to a cleaner 1080p image and slightly smoother frame-pacing - though we hope its hitches are addressed soon in a patch.

Sedär. Då väger det lite mot PS4 nu då...

Medlem

Grafikjämförelser för samma spel gör inte någon större skillnad för mig då priset är viktigare än grafiken.

Sen äger jag bara en pc... eller tre... men det har inte med saken att göra

Inaktiv

Hade ju varit en mer påtaglig skillnad om utvecklarna gett fan i att strypa allting till PC för att dessa värdelösa konsoler inte kan hålla måttet.

Medlem
Skrivet av Segas:

Hade ju varit en mer påtaglig skillnad om utvecklarna gett fan i att strypa allting till PC för att dessa värdelösa konsoler inte kan hålla måttet.

Tycker PS4 pinnar på bra för att vara 2 år gammal hårdvara för 3500:- men det är ju bara min åsikt. CD Project behöver försäljningen från konsollerna för att gå med vinst.

Skriv svar