Helgdiskussion - Vilket storspel ser du fram emot nu?

Inaktiv

Overwatch är det enda jag ser fram emot förutom VR-spel. Hoppas dock att mekanisk skicklighet spelar stor roll och att det inte blir nåt slags DOTA Gameplay där det mest handlar om att veta när och var man ska använda sin hjältes specialkrafter.

Medlem

Dishonored 2, nästa Elder Scrolls (snälla säg att de släpper det några månader efter FO) och självklart No Man's Sky - det ser grymt ut!

Dessutom är jag lite sugen på ett nytt Tomb Raider! Hahaha!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Medlem

Inte för att det kommer att släppas i år men Cyberpunk 2077 och The Division är de två spelen jag ser fram emot mest.

Inaktiv

Street Fighter V!

bloodborne är bäst, witcher 3 vet jag inget om än sålänge.

Medlem

MGSV, Just Cause 3, No Mans Sky.
Sen hoppas jag att det kommer en del oförutsedda spel.

Inaktiv
Skrivet av RuneClaw:

Squadron 42 (Star Citizen single player)
Deus Ex: Human Defiance (kommer nog inte i år dock)
Act of Aggression (C&C Generals liknande RTS)
Conan (brädspelet)
B-Sieged (även det ett brädspel)
Just Cause 3

Kul med brädspelare på forumet

Medlem

Är Torment: Tides of Numenera fortfarande på kurs mot ett vintersläpp? Det är det enda spelet som jag är särskilt intresserad av just nu (såvida Eidos Montreal inte överraskar mig och släpper nya Deus Ex i höst).

Batman: Arkham Knight är jag mer medveten om att det förmodligen kommer att bli riktigt bra och att jag därför kommer att gilla det mycket; men jag har så mycket att spela att det spelet fallit bort lite från min peppradar.

Medlem

Första delen på Star Citizen singleplayer. Att spela det med VR brillor kommer bli mäktigt.

Medlem

Nu vet jag inte när dom är tänkta att släppas, men personligen ser jag fram emot Tree of Savior och Overwatch. Samt att jag väntar på ett antal early access spel ska bli klara innan jag vill lira dom igen som t ex Starbound. Väntar på att hel drös indie lir ska bli klara som jag verkligen ser fram emot, speciellt svenskutvecklade Secrets of Grindea.

Varken Witcher 3 eller GTA V har varit speciellt intressant för min del, men rent objektivt lär det ju vara svårt att slå dom släppen i år.

Lugn, nästa Call of Duty är på väg


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Killmonday Games

Fran Bow!


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Just Cause 3 och Rainbow 6 är ju värt och vänta på


signatur

Potis

Medlem

Tetris för xbox 360 - Tetris Splash heter det väl.
Hittar bara på butiksområde som sedan säger att det inte finns för din region, eller liknande. Pris i USD - något konstigt där.

Får väl vänta på att det kommer till Europabutik då...borde väl vara här snart då det släpptes för rätt många år sedan....

Medlem

Storspel och storspel... det är nog vilket spel som helst som man ser fram emot.

Däremot är min situation precis som skogsvilden när det gäller en jättelig backlog. I mitt fall hade jag en period då jag spelade mmos mer, då jag hamnade efter när det gäller andra titlar.

Medlem

Släpps Squadron 42 2015? Isåfall är nog det högst på min lista med nya Batman och AC Syndicate två och trea.

Medlem

Jag ser verkligen fram emot Overwatch!

Medlem

Ser fram emot Battlefront 3 och nästa Batman.

Medlem

Väntar mest på det kommande Zelda spelet.

Medlem

Batman arkham knight helt klart. Funderar på att uppgradera datorn en del för att kunna ha nice grafik inställningar.

Medlem

MGSV:TPP TEO
SQUAD på early access

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ehherrmm.. har en backlog som räcker till 2020...

Samma här. Jag har inte ens hunnit börja med Bloodborne än.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Deus Ex: Mankind Divided


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Efter en kanonvår med Bloodborne och nu Witcher 3 så blir nästa stora Batman Arkham Knight.

Och Star Citizen finns förstås ständigt med på listan. Ska bli intressant att testa FPS-modulen Star Marine som släpps Soon™.

Medlem

Hatsune Miku: Project Mirai DX


signatur

Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600 Mhz - Samsung 980 PRO 2TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11

Medlem

Torment: tides of numenera och Shadowrun: Hong Kong

Medlem

Doom kan kanske bli något om det släpps i år. Annars är nog Witcher årets storspel, tycker jag.
Jag var tveksam till att köpa det, då jag inte har spelat tidigare installationer i serien, men jag fullkomligt älskar det!

Medlem

Path of Exile: The Awakening

Undrar fortfarande hur denna enorma (gratis)expansion totalt flugit under radarn hos FZ?!

Sitter och lirar closed betan, det är Path of Exile 2.0. Otroligt många changes, särskilt blir det mycket mer intuitivt för nya spelare, samt en ny act med nio nya bossar. Tänk Reaper of Souls till D3, fast säkerligen ungefär fem gånger så mycket mer content och changes, helt gratis.

Grinding Gear Games borde få mer uppmärksamhet tack vare deras community management, rättvisa F2P-modell och hur mycket de uppdaterar spelet. Förra året släppte de även två mindre expansioner till PoE (Sacrifice of the Vaal och Forsaken Masters).

Medlem
Skriv svar