Så snyggar du till The Witcher 3 ytterligare

Robot
Så snyggar du till The Witcher 3 ytterligare

I väntan på nästa storpatch.

#nyhetstips


Medlem
Så snyggar du till The Witcher 3 ytterligare

Som konsolspelare ska jag inte sticka under stolen med att jag saknar moddar ganska mycket.

Medlem

Känns konstigt såg gameplay från 2014 och det såg mycket snyggare särskilt ljussättningarna. Vet grafik är inte allt men när de ändå har visat innan hur snyggt det kunde bli går det inte att bli besviken. De kunde ha visat det här från första början XD

Medlem

Synd att de inte gjorde det så här från början. Den vanliga grafiska profilen har på tok för mycket färgmättnad; vilket gör att den ser ut som en MMO...

Ett liten färgbalans där varmt blir lite kallare gör ganska mycket. Men - jag är ju svag för Skyrim-looken, so maybe it's just me.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Ah, blir att testa CineFX. Goodie

Medlem

modda för visuella effecter är nice, dock av dom där andra moddarna är det inget personligen jag skulle vilja ha, tycker att hur snabbt man levlar är perfekt i spelet , jag vill att det ska ta tid inte direkt som jag har bråttom att spela igenom spelet och bara gå vidare till nästa spel direkt. tror balancen blir förstörd och du får göra massor med sido quester som du har flera levels över som blir tråkiga och för lätta även när jag spelar på death march.

Inaktiv

Lustigt att det som kallades fusk på min tid tydligen är "moddar" idag...

Medlem

Modda bort det gula?

Är inte det lite som om man skulle färgkoda om Mad Max Fury Road så att öknen inte blir så gul?

Medlem

Färgsättningen i modden känns mer realistisk men jag föredrar faktiskt det som det är.

Medlem

Är det bara jag som tycker grafiken är väldigt ansträngande på nått sätt?

Medlem
Skrivet av Natrium:

modda för visuella effecter är nice, dock av dom där andra moddarna är det inget personligen jag skulle vilja ha, tycker att hur snabbt man levlar är perfekt i spelet , jag vill att det ska ta tid inte direkt som jag har bråttom att spela igenom spelet och bara gå vidare till nästa spel direkt. tror balancen blir förstörd och du får göra massor med sido quester som du har flera levels över som blir tråkiga och för lätta även när jag spelar på death march.

Precis. Tycker takten känns väldigt bra. Det är klart att man sitter och törstar ett bra tag över vissa diagram man hittar, men det gör ju att man uppskattar det ännu mer när man kommer dit.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Modda bort det gula?

Är inte det lite som om man skulle färgkoda om Mad Max Fury Road så att öknen inte blir så gul?

Nej? För madmax för det första är i öknen, sen så gör dom så att färgerna är inte lika starka och färglada.

Medlem
Skrivet av eatem:

Lustigt att det som kallades fusk på min tid tydligen är "moddar" idag...

Även om jag inte tycker det är fusk i samma mening i ett SP-spel, så bär det emot att göra spelet för enkelt. Risken finns ju att man missar en del om man springer för fort fram. Men den där vikt-modden å andra sidan...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

men orka allvarligt talat att man måste regga sig för att ladda ner en jävla futtig fil på 134kb wtfffffffffffffffffffffffff

Ase
Medlem

Undrar om det bara var jag som reagerade på att växter & stenar ser/såg dåligt ut redan på den gammla trailern?
Får se om det blir ett köp av detta 2 an var inget vidare & ettan var ett konsollspel för hormonstinna tonåringar men rpg nörd som man är så blir det nog ett inköp ändå.fast det tar emot eftersom dom verkar satsa på konsoller/eller anpassa deräfter, om det varit optimerat för pc fullt ut hade jag köpt det direkt men nu avvaktar jag & ser om det kommer förbättringar.

Medlem

Själv väntar jag på att det ska komma en mod som unfuckar inventoryt.

Medlem

Såg många gånger bättre ut, frågan är hur stort prestandahopp det är

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Synd att de inte gjorde det så här från början. Den vanliga grafiska profilen har på tok för mycket färgmättnad; vilket gör att den ser ut som en MMO...

Ett liten färgbalans där varmt blir lite kallare gör ganska mycket. Men - jag är ju svag för Skyrim-looken, so maybe it's just me.

Håller helt klart med! Nu ser det nästan lite cel-shadat ut.
Om det vart en uppföljare till Fable så hade det passat väldigt bra.

Medlem

Den där level modden måste jag nog testa.
Börjar få krupp på spelet

Medlem
Skrivet av eatem:

Lustigt att det som kallades fusk på min tid tydligen är "moddar" idag...

..men mods är oftast inte fusk.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av boneless:

Är det bara jag som tycker grafiken är väldigt ansträngande på nått sätt?

Nej, riktigt tungt för ett 280x

Medlem

Den där weight-modden varn ågot av det första jag skaffade. Vanligtvis gillar jag inte att fuska, men man plockar upp så jävla mycket skit i det här spelet och sättet som alchemy fungerar på så använder man inte i närheten av allting, så inventory management är riktigt drygt.

För övrigt älskar jag skägg-grejen. Jag vet att personen som recenserade spelet till PS4 sa någonting om att det inte hade realtidsskägget - well, det finns definitivt på PC och det märks! Jag renrakade mig så fort jag stötte på en barber just för att jag ville se det in practice, och har spelat väldigt mycket sedan dess och har faktiskt sett skägget växa ut i realtid. Tog kanske en vecka in-game innan det faktiskt blev något av det, men man ser det all the way! Det ser ut som samma sak händer med håret, men där kan jag inbilla mig saker.

Medlem

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av boneless:

Är det bara jag som tycker grafiken är väldigt ansträngande på nått sätt?

Nej, riktigt tungt för ett 280x

Tänkt främst färgmätnad och det väldigt gula ljuset.

Medlem

måste man vara en betalande medlem för att få ladda ner?

edit
jaha det var bara trycka förbi det

Medlem

Kul med snygga spel men nu börjar det bli tjatigt, snacka gameplay eller nåt vettigt

Medlem

Kör detta på Xbox One och tycker att det är riktigt snyggt!, Tycker att man kan sluta med att prata om grafiken i spel nu. Dem ser ju alltid bra ut oavsett downgrade eller inte, undantag för Watch Dogs dock

Medlem
Skrivet av boneless:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av boneless:

Är det bara jag som tycker grafiken är väldigt ansträngande på nått sätt?

Nej, riktigt tungt för ett 280x

Tänkt främst färgmätnad och det väldigt gula ljuset.

Ja, det med. För mycket färger, vilket blir tröttsamt till slut.

Medlem

Vill bara tillägga att spelet är sjukt bra oavsett om färgerna blir för mycket för ögonen ibland

12
Skriv svar