CD Projekt om försämringen The Witcher 3-grafiken: "Det känns inte bra"

Medlem
Skrivet av Struggle:

Tycker det allra konstigaste med alla dessa diskussioner är hur folk försvarar, en faktiskt lögn och falsk marknadsförningstaktik.

Grafiken är fin, spelet verkar bra, dom kämpar på med Patchar.

Men dom har fortfarande visat upp något som skulle vara Gameplay på E3 2013, och efter det har spelet inte utvecklats utan nervecklats, dom kallar det inte ens "samma spel". Då får dom benämna det som ett concept, och inte Gameplay, ta bort de gamla Trailer´s att promota "det riktigta" spelet.

När bilindustrin utannonserar en ny bil, kan dom visa upp ett koncept, och säger alltid slutresultatet kommer att skilja sig ifrån det ni ser nu. Sedan ger dom ut officiella bilder på Bilen när det närmar sig släpp. När du sen får din Bil ifrån fabriken ser den ut som på bilderna, den har inte mindre strålkastare eller större skärmar.

"Det du ser är det du får"

Jag förbeställer oftast inte spel längre, för jag har blivit "bedragen" så ofta på saker som lovats men saknats i den färdiga produkten. Och dom kommer undan med det för folk tycker att det är "okej".

Är det okej om du köper en färg till huset och har blivit lovad en speciell kulör, men får en annan? Målar du huset med den kulören och bara sväljer det?

Nåja, jag kommer förmodligen skaffa mig Witcher 3 framöver, och spela det, och kommer förmodligen uppskatta det, kanske till och med mycket, jag tycker Grafiken verkar fin ändå, jag tycker spelet verkar skoj ändå.

Men ärlighet är något som dör mer och mer för varje dag som går, speciellt inom spelindustrin.

väldigt bra formulerat det är det här tanke settet industrin har som e rejält skamligt

Medlem

Jag har alltid undrat. Om Ultra inställningarna kräver ett Titan grafikkort. Vafan skulle spelet kräva med den grafiken vi fick se i början? Ett kort som kommer om 6 månader?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag har alltid undrat. Om Ultra inställningarna kräver ett Titan grafikkort. Vafan skulle spelet kräva med den grafiken vi fick se i början? Ett kort som kommer om 6 månader?

Ultra kräver endast ett titankort ifall du skall köra i 4k. Kör själv i ultra 1080p på ett klockat 970 och sjunker inte under 55 FPS MED hairworks. 1.03 gjorde underverk.

Men för att svara på din andra fråga så skulle jag säga att vi hade behövt DX12 till o börja med för att kunna hantera den mängden partikeleffekter etc i en helt öppen värld. Det är en helt annan grej att göra det i ett mindre "rum" som det var gjort på i de första filmerna än att göra det i en stor värld.

Sedan för att kunna verkligen maxxa det skulle jag tippa på att ett titan hade räckt fint för 1080p.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag har alltid undrat. Om Ultra inställningarna kräver ett Titan grafikkort. Vafan skulle spelet kräva med den grafiken vi fick se i början? Ett kort som kommer om 6 månader?

980Ti ska visst dyka upp i augusti. Läckta tester visar att den ska vara minst lika bra som Titan X fast till halva priset

Medlem

Tycker att cd project kunde gett pc versionen ett år till.
Inte för att vara neggo men det hade verkligen gett det mer rättvisa.

Medlem

Kanske dags för PC-folket att förstå att den nischade marknaden för superdatorer inte är tillräckligt för att ett svindyrt finansierat spel skall kunna produceras och gå plus i försäljning.

Medlem

Bryr mig inte så mycket, spelet är ruskigt bra trotts allt. Det är ingen Watch dogs

Medlem
Skrivet av Hangman:

Kanske dags för PC-folket att förstå att den nischade marknaden för superdatorer inte är tillräckligt för att ett svindyrt finansierat spel skall kunna produceras och gå plus i försäljning.

Menar du att de ska lära sig något? Nonsens.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Hangman:

Kanske dags för PC-folket att förstå att den nischade marknaden för superdatorer inte är tillräckligt för att ett svindyrt finansierat spel skall kunna produceras och gå plus i försäljning.

Menar du att de ska lära sig något? Nonsens.

Hade man satsat hela budgeten på en plattform så blir det bättre, spelar egentligen ingen roll vilken.
Hellre en exklusiv titel än det här multi-plat skiten.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Silvertejp:

happ! en till utvecklare som skiter i de som hjälpe dem upp! (pc-folket) =D

lite som fz haha =P

Jag har faktiskt låtit specialbeställa en toalettstol från tyskland som det står "PC Master Race" på. Jag njuter varje gång jag använder den.

Pix or it didn't happen

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Hangman:

Kanske dags för PC-folket att förstå att den nischade marknaden för superdatorer inte är tillräckligt för att ett svindyrt finansierat spel skall kunna produceras och gå plus i försäljning.

Menar du att de ska lära sig något? Nonsens.

Hade man satsat hela budgeten på en plattform så blir det bättre, spelar egentligen ingen roll vilken.
Hellre en exklusiv titel än det här multi-plat skiten.

Fast nu stod alternativet mellan multiplattform eller inte alls eftersom det inte var lönt att bara göra det på en plattform. Och om valet ser ut så, så väljer jag lätt multiplattform. Men ja visst är det självklart att man kan utnyttja specifik hårdvara bättre om man fokuserar på just den och ingen annan.


signatur

// Bacon <3

Medlem

– Utan konsolernas inblandning skulle det inte finnas något Witcher 3. Det är så enkelt. Vi skulle inte ha råd med det. Konsolerna låter oss sätta högre försäljningsmål, ha en större budget för spelet, och investera allt i att utveckla denna gigantiska värld.

Utan konsoler skulle alla spela på pc, problemet löst.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Medans ni gnäller o härjar så spelar jag o njuter av det underbara spelet!

Samma här min vän, samma här.

Skriv svar