Massmörda kor och håva in storkovan i The Witcher 3

Robot
Massmörda kor och håva in storkovan i The Witcher 3

Ett snabbt sätt för Geralt att tjäna massa pengar - om du saknar själ.

#the-witcher-3


Testpilot
Massmörda kor och håva in storkovan i The Witcher 3

Ett annat tips som är mer snällt är att samla på honung.
Det ger bra betalt i början.

Blås ner boet med Aard och grilla bina med Igni.

Medlem

Ett ännu mer effektivt sätt är att använda en hexeditor som cheatengine och bara ge sig själv en massa guld. Snabbare och effektivare. Eller varför inte bara redigera sin sparfil?

k3m
Medlem

Jag har aldrig haft svårt att få stålar i rollspel. Snarare att det är för lätt. Vilket gör de här tipsen ännu värdelösare.

Medlem
Skrivet av Draug:

Ett ännu mer effektivt sätt är att använda en hexeditor som cheatengine och bara ge sig själv en massa guld. Snabbare och effektivare. Eller varför inte bara redigera sin sparfil?

Men det är ju fusk!

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag har aldrig haft svårt att få stålar i rollspel. Snarare att det är för lätt. Vilket gör de här tipsen ännu värdelösare.

Ja, problem med pengar i The Witcher har ju aldrig varit ett problem för mig. Känns alltid som man har för mycket.

Medlem

aldrig förståt mig på folk som fuskar/glitchar i SP spel helt korkat, sen kan jag även tillägga att detta är så ineffektivt om du nu ska fuska.

Då är det bättre du farmar wolves m.m bear hide och wolf hide säljer för mer, senare i spelet kan du sälja andra saker med.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ett annat tips som är mer snällt är att samla på honung.
Det ger bra betalt i början.

Blås ner boet med Aard och grilla bina med Igni.

Hur kan det vara mer snällt att bränna ihjäl en bikoloni än att slå ihjäl en kossa??


signatur

/Landstream

Medlem

Behöver man verkligen så mycket pengar i the witcher 3 ? Vad kan man köpa i spelet som är värt att farma till ?
Det enda rpg spelet jag har behövt pengar i är skyrim och det är för att kunna bygga hus. Vapen och armor m.m hittar man ju alltid på vägen i spel.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ett annat tips som är mer snällt är att samla på honung.
Det ger bra betalt i början.

Blås ner boet med Aard och grilla bina med Igni.

Bara bränna ner boet och alla bin på en gång. Då slipper du byta och går snabbare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av FuzioN:

aldrig förståt mig på folk som fuskar/glitchar i SP spel helt korkat, sen kan jag även tillägga att detta är så ineffektivt om du nu ska fuska.

Då är det bättre du farmar wolves m.m bear hide och wolf hide säljer för mer, senare i spelet kan du sälja andra saker med.

Du kan inte döda en björn och meditera fram en till. Du kommer mest troligt få ner en björn per 15 kossor om du är snabb.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Eller så använder man cheatengine


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

I början tyckte jag det var svårt att bygga något kapital, kostade nästan lika mycket att "leva" som man tjänade.
Men det var samtidigt väldigt kul och gjorde det än viktigare att faktiskt försöka köpslå upp priset lite!

Men en kort bit in i spelet så har jag nu pengar i överflöd, som det brukar va i rollspel. Lite tråkigt, var roligare att försöka hålla i pengarna!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag är ingen mjölkkärring!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:

aldrig förståt mig på folk som fuskar/glitchar i SP spel helt korkat, sen kan jag även tillägga att detta är så ineffektivt om du nu ska fuska.

Då är det bättre du farmar wolves m.m bear hide och wolf hide säljer för mer, senare i spelet kan du sälja andra saker med.

Du kan inte döda en björn och meditera fram en till. Du kommer mest troligt få ner en björn per 15 kossor om du är snabb.

Nej det kan du icke samma sak med wolvsen, då björnen vid första areat räknas som "rare" vad jag menar är att gå emot wolves farma wolvsen dom droppar hide. plus du får gott om xp på en och samma gång!

Medlem

Spoilertags på topic för folk som vill gå in i spelet blinda?

Medlem

Bara jag som håller på att bli lite less på nyheter om Witcher 3?

Medlem
Skrivet av Jozher:

Spoilertags på topic för folk som vill gå in i spelet blinda?

Hur är det en spoiler att det finns kor i spelet?

Nu är du nog lite allt för känslig. Du bör nog undvika alla Witcher 3 relaterade ämnen helt och hållet... detta är inget som handlar om storyn eller några händelser i spelet överhuvudtaget.

För övrigt vill jag också gå in helt blind.
Eller så är du sarkastisk. Svårt att uppfatta över text.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jag är ingen mjölkkärring!

AAAAAAAAH!!!

Jag har ingen trollformel redo!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Jozher:

Spoilertags på topic för folk som vill gå in i spelet blinda?

Hur är det en spoiler att det finns kor i spelet?

Nu är du nog lite allt för känslig. Du bör nog undvika alla Witcher 3 relaterade ämnen helt och hållet... detta är inget som handlar om storyn eller några händelser i spelet överhuvudtaget.

För övrigt vill jag också gå in helt blind.
Eller så är du sarkastisk. Svårt att uppfatta över text.

För mig kändes koslakteriet lite som en exploit, och vill jag veta hur den går till klickar jag hellre på en rubrik och läser tillvägagångssättet i artikeln än ser det i rubriken.

Hur som helst är det ingen stor grej, och det är upp till var och en hur man lirar, ville bara förklara vad jag reagerade på

Ser fram emot att lira till veckan, god jaktlycka alla monsterdiggare!

Medlem

Har 21k i spelet genom bara loot, tycker att det borde räcka ett tag


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av FuzioN:

aldrig förståt mig på folk som fuskar/glitchar i SP spel helt korkat, sen kan jag även tillägga att detta är så ineffektivt om du nu ska fuska.

Då är det bättre du farmar wolves m.m bear hide och wolf hide säljer för mer, senare i spelet kan du sälja andra saker med.

Precis, man spelar ju för att få en utmaning, klara utmaningen och sedan känna hur nice det känns då man klarat spelet genom att ha kämpat sig igenom utmaningarna.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jag är ingen mjölkkärring!

Diablo på svenska! xD

Medlem
Skrivet av Landstream:
Skrivet av Harakiri:

Ett annat tips som är mer snällt är att samla på honung.
Det ger bra betalt i början.

Blås ner boet med Aard och grilla bina med Igni.

Hur kan det vara mer snällt att bränna ihjäl en bikoloni än att slå ihjäl en kossa??

Norrmännen sa det bäst: -"Om inte sälarna var så förbannat söta hade ingen brytt sig om klubbningen".


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Patetiskt! "Jaaa, jag hittade ett sätt att inte spela spelet som det är tänkt för fem öre, och dessutom tjäna massa guld för fördelar jag inte skulle haft!"...och dessutom stolt göra en YouTube om det är ju toppen av skäms.

Medlem

tycker repairs kostar för mycket.. och går sönder för lätt.

Medlem

Nu blir spelet definitivt bannat i Indien

Medlem
Skrivet av Ender:

Patetiskt! "Jaaa, jag hittade ett sätt att inte spela spelet som det är tänkt för fem öre, och dessutom tjäna massa guld för fördelar jag inte skulle haft!"...och dessutom stolt göra en YouTube om det är ju toppen av skäms.

Trög eller? Kvittar väl hur du farmar? Skillnaden är bara hur långt tid det tar.

Medlem

Nej tack, tänker inte utnyttja något sådant för att göra spelet lättare, förstör det roliga för mig...
Fast förövrigt, spelet är lite väl mörkt ibland? På natten ser man typ inte ett skit och i en grotta ser man verkligen inget överhuvudtaget. Så minns jag inte att det var i de förra spelen. Fast det kanske är meningen så folk ska använda cat potion?

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Ender:

Patetiskt! "Jaaa, jag hittade ett sätt att inte spela spelet som det är tänkt för fem öre, och dessutom tjäna massa guld för fördelar jag inte skulle haft!"...och dessutom stolt göra en YouTube om det är ju toppen av skäms.

Trög eller? Kvittar väl hur du farmar? Skillnaden är bara hur långt tid det tar.

Oj, trodde Wicher 3 var ett rollspel, inte en cow-killing simulator. Uppenbarligen fanns det är quest där man ska slå ihjäl en bondes alla kossor med hjälp av tålamod och "meditation" som jag missat. My bad.

12
Skriv svar