Därför röker inte Starcraft-Tychus i Heroes of the Storm

Robot
Därför röker inte Starcraft-Tychus i Heroes of the Storm

Hädanefter kanske vi kommer kalla detta för "cigarrgate"?

#blizzard


dmn
Medlem
Därför röker inte Starcraft-Tychus i Heroes of the Storm

Spela roll.

Medlem

Kunde inte bry mig mindre. Om man stör sig på det så får man väl bara tänka att han inte röker just då han är ute och krigar....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Moderator | Testpilot

Jag hoppas ju inte att han röker HELA JÄVLA TIDEN i vanliga fall. Det skulle verkligen förstöra min "Suspension of disbelief". Är väl bara logiskt och normalt att han är utan i stora strider? Helst om han behöver andas i rymden eller liknande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Självklart så är cigarren en del av karaktären, men nu är det inte så mycket fokus på just Tychus och man har en ovanför-vy i spelet, så cigarren gör inte så mycket inlevelse.

Däremot så vill jag ändå sätta ner foten för att jag tycker det är tråkigt.
Det var som när Lucky Luke inte fick röka längre, var ju en del av charmen att han rulla ihop lugnt en cigg medans Dalton stod och hota han till livet bara några meter ifrån.

Som att få sluta Haddock i Tintin att byta ut spriten mot läskeblask.

Medlem

Håller med ovan, inget som spelar någon större roll...hade ingen tanke på att han inte rökte (vilket blir rätt dumt i sig i den där hjälmen), eller ens att det varit något slags trademark för Tychus.
Å ena sidan så kan jag tycka att det är bra att dem inte glorifierar rökning (läs: att göra det sådär lite häftigt) eftersom det är så oerhört korkat (från en före-detta rökares såklart), men samtidigt finns det ju värre saker att uppröra sig över om man börjar dra paralleller mellan det här spelet och verkligheten...som att en lite regnbågsponny får släpa runt på tjockisar i rustning och vapen 11 gånger sin egen vikt!

Näe, kan nog bara inte bry mig mindre.

Medlem

Fast cigaretter dödar inte. Tobak är ju typ nyttigt. Marijuana dock!!! Dödsdrog!:S

Medlem

Döda går bra men inte att röka medans man dödar...

Inaktiv

Det här helt okej att det skjuter och slicar sönder varandra...men att ha en rykande cigarr är emot all sensmoral.

Genialiskt tänkande!

Medlem

Saknar ett "vem bryr sig"-alternativ.

Medlem

Det är hur rimligt som helst. Om någon genuint bryr sig om det här så måste jag skarpt ifrågasätta deras känsla av prioriteringar och huruvida denne inte egentligen har större problem i sitt liv än bristen på en cigarr.

Det är för övrigt fel att kalla det för censur. Censur är ett ord som inte bör urvattnas på det här sättet, då det är någonting ganska så allvarligt. I det här fallet är det ett medvetet beslut från utvecklarna, ingenting som någon utomstående påtvingat dem.

Det är däremot censur av Sydkorea gällande Starcraft 2. Även om det inte är en big deal överhuvudtaget.

Medlem

Ingen bör röka överhuvudtaget, så tumme upp på det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

eld
Medlem
Skrivet av WaltX:

Ingen bör röka överhuvudtaget, så tumme upp på det.

Fast nu så bör vi väl prioritera relevansen av "det är inte på riktigt" när vi har spel där raskrig och massdöd är en del av vardagen.

Cigarrer är inte bra i verkligheten, men det är inte våld heller.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av WaltX:

Ingen bör röka överhuvudtaget, så tumme upp på det.

Ingen bör väl döda över huvud taget, heller?

Medlem

Bara trams. Ännu tramsigare att 60% tycker att det är bra. Blizzard fanboys.

Medlem

Frågan är då, finns det två olika DotA?(bortse från Kinesiska)

Brewmaster dricker sprit, sprutar sprit i folks ansikte.. hickar och lullar runt, riktigt fyllo.

Medlem

Aldrig riktigt förstått det där att man inte får visa rumpor, rökning eller rusdrycker etc, men att visa våld är helt ok.
#priorities

Medlem

ESRB Teen

ESRB Adult


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av DAoG:

Bara trams. Ännu tramsigare att 60% tycker att det är bra. Blizzard fanboys.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av DAoG:

Bara trams. Ännu tramsigare att 60% tycker att det är bra. Blizzard fanboys.

Spelar inte ens något blizzardlir och röstade på att det var rimligt. Det är diverse länders lagar och regler som är tramsiga, inte att utvecklare anpassar sig därefter.

Medlem

Det här är ju en verklighet alla utvecklare tampas med. Skelett i Kina. Kön i Japan. Blod i vissa länder. Bara rött blod i andra länder.

Finns ingen poäng med att en utvecklare ska stå till svars när en kompromiss uppstår.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:

Bara trams. Ännu tramsigare att 60% tycker att det är bra. Blizzard fanboys.

http://cdn.someecards.com/someecards/usercards/MjAxMy1jNmRlZG...

Gå och lägg dig om du inte har något att tillföra.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Fast cigaretter dödar inte. Tobak är ju typ nyttigt. Marijuana dock!!! Dödsdrog!:S

Eller hur. Jag kände en snubbe som injicerade fyra marijuanor i ögat, åt fyra påsar chips och dog. Inget att leka med.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av DAoG:

Bara trams. Ännu tramsigare att 60% tycker att det är bra. Blizzard fanboys.

Alltså bara jag som tycker denna formulering verkar konstig? oftast är det ju tvärt om när något försvinner/ändras i ett spel?

Medlem
Skrivet av DAoG:

Bara trams. Ännu tramsigare att 60% tycker att det är bra. Blizzard fanboys.

Hahaha, är du på riktigt? Det tramsiga är väl att du kallar folk för fanboys för att dessa inte tycker det är orimligt för ett företag att göra ett sunt beslut ur ett affärsperspektiv.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Det tramsiga är väl att du kallar folk för fanboys för att dessa inte tycker det är orimligt för ett företag att göra ett sunt beslut ur ett affärsperspektiv.

Alltså hade du inte haft något emot att spela som Kina-versionen av undead i World of Warcraft. Du tycker t.o.m. att Blizzard är dumma som gjorde en egen version till kineserna, istället för att ersätta modellen i alla regioner.

Medlem

No problem med det, röka är inte coolt så var det sagt:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Så om Ryssland eller annat land inför en lag att LGBT karaktärer inte får synas i spel/film så kommer Blizzard välja att inte göra en sådan karaktär.

Intressant.

Medlem

"Hyperaktuella"... I lol'ed

Haha!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Det är hur rimligt som helst. Om någon genuint bryr sig om det här så måste jag skarpt ifrågasätta deras känsla av prioriteringar och huruvida denne inte egentligen har större problem i sitt liv än bristen på en cigarr.

Det är för övrigt fel att kalla det för censur. Censur är ett ord som inte bör urvattnas på det här sättet, då det är någonting ganska så allvarligt. I det här fallet är det ett medvetet beslut från utvecklarna, ingenting som någon utomstående påtvingat dem.

Det är däremot censur av Sydkorea gällande Starcraft 2. Även om det inte är en big deal överhuvudtaget.

Fast det är ju censur. Nu har jag egentligen inget problem med det, men att han röker är ju de facto censurerat.
Inget konstigt av blizzard att vika sig för censuren dock, jag hade gjort samma sak - kanske till och med kan sträcka mig till att det är rätt att censurera bort coolhetsrökning för yngre målgrupper. Censur är inte alltid negativt.

12
Skriv svar