Massmörda kor och håva in storkovan i The Witcher 3

Medlem
Skrivet av McNord:

Nej tack, tänker inte utnyttja något sådant för att göra spelet lättare, förstör det roliga för mig...
Fast förövrigt, spelet är lite väl mörkt ibland? På natten ser man typ inte ett skit och i en grotta ser man verkligen inget överhuvudtaget. Så minns jag inte att det var i de förra spelen. Fast det kanske är meningen så folk ska använda cat potion?

Använd fackla.:)

Medlem

alla personer som dödar kossor i detta spel,,FUCK YOU ...det är ett rollspel och vi dödar inte oskyldiga djur...och ni som säger att det bara är ett "spel" ...fuck you igen...."rollspel"

Medlem
Skrivet av beron:

alla personer som dödar kossor i detta spel,,FUCK YOU ...det är ett rollspel och vi dödar inte oskyldiga djur...och ni som säger att det bara är ett "spel" ...fuck you igen...."rollspel"

Vet inte om du är seriös meneeh... är inte poängen i ett "rollspel" att du kan välja att spela det som du själv vill/bestämmer? Han kanske rollspelar en känslokall ko-slaktare som visserligen lagt in sig på rehab och hade varit vit i 4 månader men fick ett återfall när han gick förbi den där byn och hörde det där ljuva råmandet.

För övrigt, om vi nu ska vara petiga med vad som ska kallas "spel" och "rollspel" så skulle jag kunna vara lite elitisk och säga att Witcher 3 inte alls är ett "rollspel" eftersom du inte kan välja vare sig Geralts namn, kön, utseende, bakgrund, eller egentligen heller inte hans grundläggande attityd eller personlighet. Det är snarare så att begreppet "rollspel" har urvattnats under många års tid utav genren "äventyrsspel med rollspelsinslag" och har mer eller mindre tagit över och blivit de-facto standard och direkt synonymt med begreppet "rollspel".
Vill du spela riktiga "rollspel" rekommenderar jag att du införskaffar dig en Dungeons & Dragons spelbok eller liknande och sätter dig ner med papper och penna tillsammans med likasinnade i vardagsrummet.

Så för att avrunda och respondera till dina väl valda ord så är Witcher 3 ett "spel" inte ett "rollspel" och då återstår väl bara att säga, antar jag, "F*** You"


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Har 21k i spelet genom bara loot, tycker att det borde räcka ett tag

har inga problem med att skaffa loot....men alla npc har slut på pengar eller så är min loot inte intressant nog...bankade ihop lite armor och två svärd och är perma pank

12
Skriv svar