Så snyggar du till The Witcher 3 ytterligare

Avstängd

Om detta var själva grafiken som på videon. Då hade alla vart nöjda och njutit.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Om detta var själva grafiken som på videon. Då hade alla vart nöjda och njutit.

Det här är årtioendets bästa spel. Om du ens överväger att tänka tanken att grafiken skulle vara dålig och påverka din spelupplevelse negativt i en ens minimalt nämnvärd kapacitet så är det garanterat någonting fel med dig.

k3m
Medlem
Skrivet av MaXMC:

Modda bort det gula?

Är inte det lite som om man skulle färgkoda om Mad Max Fury Road så att öknen inte blir så gul?

Aha, visst! (Sandslätterna).

k3m
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av SebastianV:

Om detta var själva grafiken som på videon. Då hade alla vart nöjda och njutit.

Det här är årtioendets bästa spel. Om du ens överväger att tänka tanken att grafiken skulle vara dålig och påverka din spelupplevelse negativt i en ens minimalt nämnvärd kapacitet så är det garanterat någonting fel med dig.

Och hör sen!

Medlem
Skrivet av Mabec:

Såg många gånger bättre ut, frågan är hur stort prestandahopp det är

Det kräver i stort sett ingenting extra. Tror inte jag får en endaste framedrop av att köra med SweetFX.

Medlem

Tycker det i videon ser mycket sämre ut än original. Som vanligt med SweetFX höjs kontrast och det pillas med färgbalansen. Tycker inte det var bättre efteråt. Alldeles för hög kontrast och skarpa skuggor m.m.

Om något så ska skuggorna helst göras mjukare. PCSS i GTA V är ett steg på vägen, synd att det inte stödjs i Witcher 3.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Är det frost på växtligheten? Med den inställningen ser det inte ut som sommar längre. Höst eller vinter med vit-ton i det som ska vara grönt och blommande.

Medlem
Skrivet av Ase:

Undrar om det bara var jag som reagerade på att växter & stenar ser/såg dåligt ut redan på den gammla trailern?
Får se om det blir ett köp av detta 2 an var inget vidare & ettan var ett konsollspel för hormonstinna tonåringar men rpg nörd som man är så blir det nog ett inköp ändå.fast det tar emot eftersom dom verkar satsa på konsoller/eller anpassa deräfter, om det varit optimerat för pc fullt ut hade jag köpt det direkt men nu avvaktar jag & ser om det kommer förbättringar.

Inga problem som inte går att lösa som jag ser det, finns allt och lite till för den som köpt till pc.
Precis som 1 och 2:an så kommer PC-communityt att fixa allt möjligt och lite till för trean också, om man klarar hålla sig lite

Skrivet av SebastianV:

Om detta var själva grafiken som på videon. Då hade alla vart nöjda och njutit.

Du menar E3 demonstrationen från 2013? Det har utvecklarna redan pratat om och de började för ambitiöst och utvecklingen startade långt innan man visste hur kraftfulla konsolerna skulle bli man trodde nog att konsolerna skulle vara kraftfullare än vad Sorny och Micro$oft presenterade med tanke på vilken skillnad det var vid förra generationsskiftet. Vilken enorm uppgift det var att ro i land den här Titanic av rpg med öppen sömnlös och levande spelvärld så förstår jag att det var ett måste beslut. Man hade nog fått utveckla en särskild version för PC vilket inte ur ekonomisk synvinkel ej är en risk värt att ta. Sen borde folk vid det här laget ha en uppfattning om hur marknadsföring fungerar med snygga tidiga spel-presentationer. Men med det starka communytit som CD project har i ryggen så kommer det att iaf för PC-versionen att lyfta spelet på alla plan där det smygits sig in klagomål.

I Ärlighetens namn så tycker jag att alla som klagar på att detta skulle försämra spelet i den mån att de hypade preorder-kunderna avstår att köpa det pga att en inte särskilt betydande grafisk degradering förstört deras framdrömda spelupplevelse är löjligt och väldigt konstigt för mig som gamer som ser de viktigaste delarna som t.ex en intressant story, bra spelmekanik och ett rejält stridsystem. Sen kommer det där extra grafiska som en bonus.

Skrivet av eatem:

Lustigt att det som kallades fusk på min tid tydligen är "moddar" idag...

Äsch, så länge det är din spelupplevelse och inget online-trams så spelar man som man vill även om man går miste om mycket när man moddar sin karaktär till king kong. Så har det alltid varit sedan moddandets begynnelse. Eller menar du att man "fuskar" sig själv genom att förstöra utvecklarens visioner?

Skrivet av Saurz:

Kul med snygga spel men nu börjar det bli tjatigt, snacka gameplay eller nåt vettigt

Grafiken i Witcher 3 är det heta samtalsämnet som folk gärna tjatar på om. Denna artikel handlar om hur du snyggar till spelet ifråga innan nästa patch och för många är det viktigt att ha kontroll över sina spel i minsta detalj (alltså PC-versionen).

Vill du och alla andra som tröttnat på grafiksnacket inte läsa mer om detta finns det ju hur en riktig uppsjö artiklar bara här på FZ att gotta sig i era tråkmåsar:

Den massiva recensionen i tre delar
Del 1

Del 2

Del 3

Andra FZ:a artiklar som ej är grafikfokuserade:
Så lång tid tar det att rida över hela Witcher 3-världen

Så förbereder du dig inför The Witcher 3 (Spelguide)

Lär dig döda allsköns monster i The Witcher 3

Massmörda kor och håva in storkovan i The Witcher 3

spoilerfri side-quest i ny gameplay från The Witcher 3

Tywin Lannister i The Witcher 3

Fråga The Witcher 3-utvecklarna om spelet

Lär dig historien bakom The Witcher 3

Ny spelbar karaktär avslöjad i The Witcher 3

20 svar om The Witcher 3

Geralt spelar kort i The Witcher 3

The Witcher 3 behandlar alla gamers lika

The Witcher 3 – lite gameplay att njuta av

The Witcher 3 får massvis med gratis innehål The Witcher 3 får massvis med gratis innehål

Witcher 3 - Melonie Mac lirar Witcher 3 - 42 min ny gameplay

Se 45 minuter med rollspelsmys från The Witcher 3

k3m
Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Ase:

Undrar om det bara var jag som reagerade på att växter & stenar ser/såg dåligt ut redan på den gammla trailern?
Får se om det blir ett köp av detta 2 an var inget vidare & ettan var ett konsollspel för hormonstinna tonåringar men rpg nörd som man är så blir det nog ett inköp ändå.fast det tar emot eftersom dom verkar satsa på konsoller/eller anpassa deräfter, om det varit optimerat för pc fullt ut hade jag köpt det direkt men nu avvaktar jag & ser om det kommer förbättringar.

Inga problem som inte går att lösa som jag ser det, finns allt och lite till för den som köpt till pc.
Precis som 1 och 2:an så kommer PC-communityt att fixa allt möjligt och lite till för trean också, om man klarar hålla sig lite

Skrivet av SebastianV:

Om detta var själva grafiken som på videon. Då hade alla vart nöjda och njutit.

Du menar E3 demonstrationen från 2013? Det har utvecklarna redan pratat om och de började för ambitiöst och utvecklingen startade långt innan man visste hur kraftfulla konsolerna skulle bli man trodde nog att konsolerna skulle vara kraftfullare än vad Sorny och Micro$oft presenterade med tanke på vilken skillnad det var vid förra generationsskiftet. Vilken enorm uppgift det var att ro i land den här Titanic av rpg med öppen sömnlös och levande spelvärld så förstår jag att det var ett måste beslut. Man hade nog fått utveckla en särskild version för PC vilket inte ur ekonomisk synvinkel ej är en risk värt att ta. Sen borde folk vid det här laget ha en uppfattning om hur marknadsföring fungerar med snygga tidiga spel-presentationer. Men med det starka communytit som CD project har i ryggen så kommer det att iaf för PC-versionen att lyfta spelet på alla plan där det smygits sig in klagomål.

I Ärlighetens namn så tycker jag att alla som klagar på att detta skulle försämra spelet i den mån att de hypade preorder-kunderna avstår att köpa det pga att en inte särskilt betydande grafisk degradering förstört deras framdrömda spelupplevelse är löjligt och väldigt konstigt för mig som gamer som ser de viktigaste delarna som t.ex en intressant story, bra spelmekanik och ett rejält stridsystem. Sen kommer det där extra grafiska som en bonus.

Skrivet av eatem:

Lustigt att det som kallades fusk på min tid tydligen är "moddar" idag...

Äsch, så länge det är din spelupplevelse och inget online-trams så spelar man som man vill även om man går miste om mycket när man moddar sin karaktär till king kong. Så har det alltid varit sedan moddandets begynnelse. Eller menar du att man "fuskar" sig själv genom att förstöra utvecklarens visioner?

Skrivet av Saurz:

Kul med snygga spel men nu börjar det bli tjatigt, snacka gameplay eller nåt vettigt

Grafiken i Witcher 3 är det heta samtalsämnet som folk gärna tjatar på om. Denna artikel handlar om hur du snyggar till spelet ifråga innan nästa patch och för många är det viktigt att ha kontroll över sina spel i minsta detalj (alltså PC-versionen).

Vill du och alla andra som tröttnat på grafiksnacket inte läsa mer om detta finns det ju hur en riktig uppsjö artiklar bara här på FZ att gotta sig i era tråkmåsar:

Den massiva recensionen i tre delar
Del 1

Del 2

Del 3

Andra FZ:a artiklar som ej är grafikfokuserade:
Så lång tid tar det att rida över hela Witcher 3-världen

Så förbereder du dig inför The Witcher 3 (Spelguide)

Lär dig döda allsköns monster i The Witcher 3

Massmörda kor och håva in storkovan i The Witcher 3

spoilerfri side-quest i ny gameplay från The Witcher 3

Tywin Lannister i The Witcher 3

Fråga The Witcher 3-utvecklarna om spelet

Lär dig historien bakom The Witcher 3

Ny spelbar karaktär avslöjad i The Witcher 3

20 svar om The Witcher 3

Geralt spelar kort i The Witcher 3

The Witcher 3 behandlar alla gamers lika

The Witcher 3 – lite gameplay att njuta av

The Witcher 3 får massvis med gratis innehål The Witcher 3 får massvis med gratis innehål

Witcher 3 - Melonie Mac lirar Witcher 3 - 42 min ny gameplay

Se 45 minuter med rollspelsmys från The Witcher 3

Ett mycket bra inlägg!

Medlem
Skrivet av kveldulver:
Skrivet av Nocturnal77:

Synd att de inte gjorde det så här från början. Den vanliga grafiska profilen har på tok för mycket färgmättnad; vilket gör att den ser ut som en MMO...

Ett liten färgbalans där varmt blir lite kallare gör ganska mycket. Men - jag är ju svag för Skyrim-looken, so maybe it's just me.

Håller helt klart med! Nu ser det nästan lite cel-shadat ut.
Om det vart en uppföljare till Fable så hade det passat väldigt bra.

Tycker knappast det ser "cel-shadat" ut aka borderlands... Witcher 3 ser ju extremt bra ut redan som det är, bara sorgligt att folk gnäller. Det är uppenbart att de handlat om optimering för den stora världen och de har verkligen lyckats, spelet flyter på hur bra som helst på ultra. Även snyggt gjort med att dölja popups då det är något man väldigt sällan märker i spelvärlden.

Tycker verkligen de fokuserat på rätt sak, gameplay, men grafiken är absolut ett av de snyggare spelen ändå.

k3m
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av kveldulver:
Skrivet av Nocturnal77:

Synd att de inte gjorde det så här från början. Den vanliga grafiska profilen har på tok för mycket färgmättnad; vilket gör att den ser ut som en MMO...

Ett liten färgbalans där varmt blir lite kallare gör ganska mycket. Men - jag är ju svag för Skyrim-looken, so maybe it's just me.

Håller helt klart med! Nu ser det nästan lite cel-shadat ut.
Om det vart en uppföljare till Fable så hade det passat väldigt bra.

Tycker knappast det ser "cel-shadat" ut aka borderlands... Witcher 3 ser ju extremt bra ut redan som det är, bara sorgligt att folk gnäller. Det är uppenbart att de handlat om optimering för den stora världen och de har verkligen lyckats, spelet flyter på hur bra som helst på ultra. Även snyggt gjort med att dölja popups då det är något man väldigt sällan märker i spelvärlden.

Tycker verkligen de fokuserat på rätt sak, gameplay, men grafiken är absolut ett av de snyggare spelen ändå.

Så sant, en absolut självklarhet!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av SebastianV:

Om detta var själva grafiken som på videon. Då hade alla vart nöjda och njutit.

Det här är årtioendets bästa spel. Om du ens överväger att tänka tanken att grafiken skulle vara dålig och påverka din spelupplevelse negativt i en ens minimalt nämnvärd kapacitet så är det garanterat någonting fel med dig.

Sämre grafik än vad man trodde skulle vara i spelet kan försämra sin spelupplevelse. Om man vet att spelet hade snyggare grafik och kunde ha snyggare i slutändan om dom hade fokuserat 100% på en PC version så kan detta göra så sin spelupplevelse påverkas negativt. Grafiken i Skyrim förstörde min spelupplevelse mycket, skuggorna var otroligt dåliga samt vissa ställen var väldigt dåligt texturerad vilket Witcher 3 har även. Vissa ställen är dåligt texturerat i Witcher 3 vilket förstör lite medans man spelar, iallafall för dom som har ett öga för grafik.

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av SebastianV:

Om detta var själva grafiken som på videon. Då hade alla vart nöjda och njutit.

Du menar E3 demonstrationen från 2013? Det har utvecklarna redan pratat om och de började för ambitiöst och utvecklingen startade långt innan man visste hur kraftfulla konsolerna skulle bli man trodde nog att konsolerna skulle vara kraftfullare än vad Sorny och Micro$oft presenterade med tanke på vilken skillnad det var vid förra generationsskiftet. Vilken enorm uppgift det var att ro i land den här Titanic av rpg med öppen sömnlös och levande spelvärld så förstår jag att det var ett måste beslut. Man hade nog fått utveckla en särskild version för PC vilket inte ur ekonomisk synvinkel ej är en risk värt att ta. Sen borde folk vid det här laget ha en uppfattning om hur marknadsföring fungerar med snygga tidiga spel-presentationer. Men med det starka communytit som CD project har i ryggen så kommer det att iaf för PC-versionen att lyfta spelet på alla plan där det smygits sig in klagomål.

I Ärlighetens namn så tycker jag att alla som klagar på att detta skulle försämra spelet i den mån att de hypade preorder-kunderna avstår att köpa det pga att en inte särskilt betydande grafisk degradering förstört deras framdrömda spelupplevelse är löjligt och väldigt konstigt för mig som gamer som ser de viktigaste delarna som t.ex en intressant story, bra spelmekanik och ett rejält stridsystem. Sen kommer det där extra grafiska som en bonus.

Saken var ju att folket hade denna uppfattning om hur spelföretag marknadsför med trailers som oftast ser mycket bättre ut än när spelen släppts men det CDPR gjorde var att ljuga och försöka undvika frågan om någon nedgradering flera gånger vilket gjorde att många många personer trodde att grafiken skulle se lika ut som i gameplay trailern från 2013.

hypade kunder som hade förbeställt spelet och sedan avbokade spelet hade all rätt att göra det. Troligtvis var det inte många eftersom CDPR gjorde så folket trodde fortfarande på dom och att det skulle finnas någon ultra setting som skulle ge dig en "slap across your face" för att det skulle se såå mycket bättre ut i den släppta versionen men dom som förbokade spelet gjorde det bra. CDPR tänkte bara på pengar, dom visste att om folket fick reda på att dom hade nedgraderat spelet så skulle några troligtvis avboka deras förbeställningar vilket CDPR inte ville såklart så dom gjorde allt för att dölja sanningen och ljugde på. Troligtvis dom som förbeställde spelet men sedan avbokade det för dom såg att CDPR hade ljugit och döljt allt så gott dom kunde för att få in lite mer pengar, piratkopierade spelet när det kommit ut, vilket jag förstår, det var dom nästan värda, visst har dom gjort ett riktigt bra spel men ljugit flera gånger, undanhållit information tills spelet blivit släppt för att inte förlora kunder är en riktigt ful taktik som den här gången funkade men nu vet nog dom flesta det, att CDPR bryr sig inte om att ljuga eller undanhålla information från deras kunder tills kunderna köpt spelet. Utan grafik så kan du ej spela något spel, grafik går 50% med allt annat om du vill få den perfekt upplevelsen när du spelar ett spel.

Medlem
Skrivet av zoyer:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av SebastianV:

Om detta var själva grafiken som på videon. Då hade alla vart nöjda och njutit.

Du menar E3 demonstrationen från 2013? Det har utvecklarna redan pratat om och de började för ambitiöst och utvecklingen startade långt innan man visste hur kraftfulla konsolerna skulle bli man trodde nog att konsolerna skulle vara kraftfullare än vad Sorny och Micro$oft presenterade med tanke på vilken skillnad det var vid förra generationsskiftet. Vilken enorm uppgift det var att ro i land den här Titanic av rpg med öppen sömnlös och levande spelvärld så förstår jag att det var ett måste beslut. Man hade nog fått utveckla en särskild version för PC vilket inte ur ekonomisk synvinkel ej är en risk värt att ta. Sen borde folk vid det här laget ha en uppfattning om hur marknadsföring fungerar med snygga tidiga spel-presentationer. Men med det starka communytit som CD project har i ryggen så kommer det att iaf för PC-versionen att lyfta spelet på alla plan där det smygits sig in klagomål.

I Ärlighetens namn så tycker jag att alla som klagar på att detta skulle försämra spelet i den mån att de hypade preorder-kunderna avstår att köpa det pga att en inte särskilt betydande grafisk degradering förstört deras framdrömda spelupplevelse är löjligt och väldigt konstigt för mig som gamer som ser de viktigaste delarna som t.ex en intressant story, bra spelmekanik och ett rejält stridsystem. Sen kommer det där extra grafiska som en bonus.

Saken var ju att folket hade denna uppfattning om hur spelföretag marknadsför med trailers som oftast ser mycket bättre ut än när spelen släppts men det CDPR gjorde var att ljuga och försöka undvika frågan om någon nedgradering flera gånger vilket gjorde att många många personer trodde att grafiken skulle se lika ut som i gameplay trailern från 2013.

hypade kunder som hade förbeställt spelet och sedan avbokade spelet hade all rätt att göra det. Troligtvis var det inte många eftersom CDPR gjorde så folket trodde fortfarande på dom och att det skulle finnas någon ultra setting som skulle ge dig en "slap across your face" för att det skulle se såå mycket bättre ut i den släppta versionen men dom som förbokade spelet gjorde det bra. CDPR tänkte bara på pengar, dom visste att om folket fick reda på att dom hade nedgraderat spelet så skulle några troligtvis avboka deras förbeställningar vilket CDPR inte ville såklart så dom gjorde allt för att dölja sanningen och ljugde på. Troligtvis dom som förbeställde spelet men sedan avbokade det för dom såg att CDPR hade ljugit och döljt allt så gott dom kunde för att få in lite mer pengar, piratkopierade spelet när det kommit ut, vilket jag förstår, det var dom nästan värda, visst har dom gjort ett riktigt bra spel men ljugit flera gånger, undanhållit information tills spelet blivit släppt för att inte förlora kunder är en riktigt ful taktik som den här gången funkade men nu vet nog dom flesta det, att CDPR bryr sig inte om att ljuga eller undanhålla information från deras kunder tills kunderna köpt spelet. Utan grafik så kan du ej spela något spel, grafik går 50% med allt annat om du vill få den perfekt upplevelsen när du spelar ett spel.

Det är ungefär så som du beskriver det och det är sant att oavsett om man är CD Project eller Ubisoft så ska man få skit om man ej är ärliga när det gäller t.ex nedgradering av grafik.
Jag vill dock minnas att det finns intervjuer med ansvariga designers som påpekar året efter E3-demonstrationen att det var en uppvisning av deras vison under utveckling och att spelet var i sin linda och man ej skulle förvänta sig sådan grafik på konsolerna utan på en kraftig über dator med allt på max.

Detta var innan det började storma runt nedgradering och då duckade man frågan ända in på lanseringen men tog till skillnad från andra speltillverkare tjuren vid hornen och berättade ärligt och rakt ut hur det legat till och hur för jävligt det kändes att behöva göra en nedgradering och sedan inte "vilja" prata om det eller rent av säga att det i princip skulle vara samma grafiska upplevelse fortfarande. Så som jag förstår det hela så försökte de verkligen att få det att funka men fick ge upp och sedan tog väl PR-maskineriet över vad som skulle sägas och vad som ej skulle sägas vilket nu i efterhand CDP känner att all kritik riktade mot dem är berättigad och att de svider p.g.a. deras "goodwill" i spelbranschen fått sig en törn för att de ej varit lika öppna som de varit innan.

Skrivet av Marcin Iwiński (co-founder) CDP:

"If you're looking at the development process," Iwinski begins, "we do a certain build for a tradeshow and you pack it, it works, it looks amazing. And you are extremely far away from completing the game. Then you put it in the open-world, regardless of the platform, and it's like 'oh shit, it doesn't really work'. We've already showed it, now we have to make it work. And then we try to make it work on a huge scale. This is the nature of games development."

Deras lovord om att göra det så vackert som möjligt på samtliga konsoler sprack ganska tidigt när de insåg vilka otroliga problem de skulle behöva tackla och att spelet skulle bli ytterligare försenat.
Även om detta skulle sagts tidigare så hedrar de ändå CDP lite att förklara precis hur allt låg till och i detalj berätta vilka interna konflikter de hade och varför det ena med det andra.
LÄNK: CD Projekt tackles The Witcher 3 downgrade issue head on

Jag kan förstår konsolspelarna, trotts att de faktiskt patcha upp spelet så det blivit lite snyggare sedan lansering och med 16-17 gratis DLC på det med lovord om att det "kommer mera sånt". Spelet är faktiskt riktigt snyggt och levande och sätter en helt ny måttstock för den här typen av spel även på konsol (PS4 ända jag kunnat uppleva själv).

PC-spelare tycker jag inte ska klaga så mycket som du gör nu. Visst pissa på dem lite för att ducka nedgraderingsfrågan men vafan, köp spelet på GOG och är du inte nöjd så har du 30 dagars öppet köp: 30 Day Money Back Guarantee - FAQ - GOG.com

Dessutom så har de rullat ut patcher som har väldigt mycket med de visuella att göra om det stör dig så i ett redan riktigt snyggt, levande och öppet spel från början med intressanta historier bakom varje hörn och en väldig variation när det gäller allt från monster till npc-sidequests. Detaljrikedomen är i en liga för sig och nu kommer ännu mer ögongodis för dig som verkar vara grafik-kåtare än en ett titan x kort!

Skrivet av Eurogamer:

"600-change patch dealing primarily with graphics and graphical settings is currently being ironed out and will be ready by May 28"

Bara nu idag kom det ut en ny patch(PC) som låter dig i princip tweaka allt från himmel och jord i spelets ini.-fil .Passar bra nu när det är grillsäsong att slänga några burgare på chassit och njuta av överdrivet grafiskt ultra-delux-The Witcher 3 8)

Skrivet av Technology Tell:

"Moreover, to satiate the ever-sadistic PC crowd that loves nothing more than beating GPUs senseless, The Witcher 3 patch will support editing of .ini files on PC. Those would be the files covering everything from the quality of the grass and number of flares sparking from bonfires to draw distance and sharpening. Other changes are in the studio’s think tank, but it’s a fact that The Witcher 3 will be substantially prettier in a few weeks time, at least on PC"

Sedan när CD Project släpper lös sitt egna moddningkit, RedKit(3), som ska ge enorma förutsättningar för alla duktigare moddare där ute och förhoppningsvis om man vill tro de som arbetar på det nya RedKit kommer det även med väldigt mycket mer avancerade saker att pilla med än RedKit2.

Skrivet av Visual Effects Artist José Teixeira:

"During the development of the game we had to create many new things, many tools, and at this moment, this software, the REDKit, our REDEngine, is good but it’s complicated to use.
It’s complicated because many new things were made very fast and it’s hard to use. Now we’re working to make it easier for the public, and then we will release it. [b][u]We want to give as much freedom as possible so that you can do everything you want."

[/b][/u]
Jag ser framför mig en mycket ljus framtid och mycket kul i the witcher 3 i åratal när det väl börjar komma riktigt feta mods som kommer lyfta spelet på alla fronter och lägga till så mycket material att man blir imponerad likt som med skyrim efter ett år eller två, både användarskapat material och alla gratis DLC samt expansionerna

Själva nedgraderingsdebatten tycker jag är överspelat nu och oavsett vad man tycker om hur CDP hanterade hela situationen så är det inte särskilt väsentligt längre då det fått upp nivån grafiskt även på konsolerna. Vi PC-spelare har ju all lyx i värden att få The Witcher 3 att se hur snyggt som helst ut, förutsatt att man sitter på en rigg som klarar det utan att man kan grilla hamburgare på chassit. Det ända som jag tar med mig från det här är att CDP gjorde lite som alla andra, vilket är lite tråkigt men de har säkert lärt sig tills nästa gång om de ska fortsätta med sin "goodwill" anda vilket de faktiskt verkar göra nu efter stormen drog över ett annars fantastiskt spel för oss som ej orkade med mmo-aktiga fetchquest Dragon Age: Inquisition eller väntar på nästa elderscrolls

12
Skriv svar