Därför röker inte Starcraft-Tychus i Heroes of the Storm

Medlem
Skrivet av WaltX:

Ingen bör röka överhuvudtaget, så tumme upp på det.

Exakt, den som röker hemma hos mig kommer att få krypa ut kan jag lova


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Han kunde kanske fått en pinne att suga på istället?

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av WaltX:

Ingen bör röka överhuvudtaget, så tumme upp på det.

Fast nu så bör vi väl prioritera relevansen av "det är inte på riktigt" när vi har spel där raskrig och massdöd är en del av vardagen.

Cigarrer är inte bra i verkligheten, men det är inte våld heller.

Det är enklare för ungdomar att relatera till att röka en cigarr/cigg och tycka att det är coolt, medans det inte är lika lätt till att leka/massmörda med magi osv.

Därav ett jäkligt bra beslut, dessutom iom att Europa ska vara rökfritt vid 2050 var det väl?

Medlem
Skrivet av Ferren:

Självklart så är cigarren en del av karaktären, men nu är det inte så mycket fokus på just Tychus och man har en ovanför-vy i spelet, så cigarren gör inte så mycket inlevelse.

Däremot så vill jag ändå sätta ner foten för att jag tycker det är tråkigt.
Det var som när Lucky Luke inte fick röka längre, var ju en del av charmen att han rulla ihop lugnt en cigg medans Dalton stod och hota han till livet bara några meter ifrån.

Som att få sluta Haddock i Tintin att byta ut spriten mot läskeblask.

Tror faktiskt Haddock fick nöja sig med att dricka "kalasmust" i de svenska översättningarna.

Medlem

mee, Blizzard har ju gått den här vägen sen länge. Deras spel blir ju mer och mer barnvänliga. Så det här va väl inte så konstigt.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Fast cigaretter dödar inte. Tobak är ju typ nyttigt. Marijuana dock!!! Dödsdrog!:S

Skrivet av Pjotor:

Eller hur. Jag kände en snubbe som injicerade fyra marijuanor i ögat, åt fyra påsar chips och dog. Inget att leka med.

Medlem

Heroes of the Mainstream

Medlem

Jag tycker Blizzard agerade rätt för att se till att deras MobA faktiskt kan funka likadant internationellt, osv.

Samtidigt så borde de istället ha satsat på en Mature rating i alla regioner för att på sätt få in ciggen överallt. Så ett tvåeggat svärd.

Faktum kvarstår iaf att ingen moraltant ska få justera deras vision. Utan jag förstår skälet helt utifrån perspektivet att kunna ha en enhetlig spelarbas, osv.

12
Skriv svar