Blizzard bekräftar: flygande mounts kommer inte till Draenor

Robot
Medlem
Blizzard bekräftar: flygande mounts kommer inte till Draenor

Bra tycker jag, flying mounts förstörde mycket bra med spelet och gav ytterst lite fördelar.

Medlem

Man behöver ju inte flyga..

Medlem

Givetvis så gillar man att flyga eftersom det är så himla bekvämt men ja nackdelen är att det kortsluter mycket av spelmekaniken. Det blir som en slags god mode eller odödlighet. Detta är ett modigt drag av Blizzard.

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Man behöver ju inte flyga..

Nu är det ju så att mycket av spelet är andra spelare, pvp servern tappade sin poäng med flyingmounts

Medlem

Så de utgår efter ett gammalt argument som har med lvling att göra. Nu är nog de flesta lvl100 med några alts. Sen har wow tappat allt som har med utforskning att göra genom att alla står i sina förbannade garrison.

Känns mer som de vill spara pengar på att inte ändra om världen för flying. Man säger att det är den största patchen, men nämner inte att Taanaan Jungle borde varit med från start.

Medlem

PVP servrarna hurrar av glädje!

Medlem

Dom borde ta bort flying mounts helt och hållet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det stora problemet med detta är att Blizzard sagt att flygning skulle läggas till i första stora patchen, och att ignorerar sida efter sida med feedback från folk som vill kunna flyga.

Ni som inte vill flyga, gör inte det då. Spring/rid runt i världen, men låt oss som vill flyga kunna göra det.

Det känns som det är väldigt mycket i denna expansionen som inte blev som det var tänkt eller sagt


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Rätt, ett mycket bättre spel med ground mounts.

Medlem
Skrivet av Quid:

Ni som inte vill flyga, gör inte det då. Spring/rid runt i världen, men låt oss som vill flyga kunna göra det.

Om det vore så lätt... det blir väldigt ojämt på en pvp server t.ex.

Medlem
Skrivet av Quid:

Det stora problemet med detta är att Blizzard sagt att flygning skulle läggas till i första stora patchen, och att ignorerar sida efter sida med feedback från folk som vill kunna flyga.

Ni som inte vill flyga, gör inte det då. Spring/rid runt i världen, men låt oss som vill flyga kunna göra det.

Det känns som det är väldigt mycket i denna expansionen som inte blev som det var tänkt eller sagt

Det har dom aldrig sagt, dom har sagt att dom har funderat på de. Men dom har aldrig sagt att man skall kunna eller skall inte kunna flyga.

Medlem
Skrivet av Quid:

Det stora problemet med detta är att Blizzard sagt att flygning skulle läggas till i första stora patchen, och att ignorerar sida efter sida med feedback från folk som vill kunna flyga.

Ni som inte vill flyga, gör inte det då. Spring/rid runt i världen, men låt oss som vill flyga kunna göra det.

Det känns som det är väldigt mycket i denna expansionen som inte blev som det var tänkt eller sagt

Det första du skriver stämmer ju dock inte, som redan skrivits så har de endast funderat på att lägga till det.
Att sedan vissa då fått för sig att det kommer att läggas till är knappast Blizzards fel.

Vi som inte vill flyga, men vill kunna tjäna pengar genom professions exempelvis blir ju dock tvungna att använda oss av flying, annars har vi ingen chans på marknaden.

Det är ungefär som att jag skulle säga att ni som vill flyga kan åka tillbaka till Outlands, Azeroth eller Northrend.
Det är ett lika dåligt argument.

Medlem
Skrivet av Luffan:

Sen har wow tappat allt som har med utforskning att göra genom att alla står i sina förbannade garrison

Garrisons måste vara en av deras sämre idéer någonsin. Hela den sociala aspekten är ju som bortblåst nu. Saknar tiden då alla satt i Ironforge och man faktiskt såg andra spelare.

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Luffan:

Sen har wow tappat allt som har med utforskning att göra genom att alla står i sina förbannade garrison

Garrisons måste vara en av deras sämre idéer någonsin. Hela den sociala aspekten är ju som bortblåst nu. Saknar tiden då alla satt i Ironforge och man faktiskt såg andra spelare.

Besök någon annans Garrison då, eller åk till Ashan...finns alltid massor med folk där...för vad det nu är värt. Ser ingen större skillnad mot innan.

Medlem
Skrivet av Ender:

Besök någon annans Garrison då, eller åk till Ashan...finns alltid massor med folk där...för vad det nu är värt. Ser ingen större skillnad mot innan.

Mja, det är inte samma sak ändå. Ashran åker man till för att PVP:a, och besöker jag en annan persons garrison så är det bara jag och de som är i min grupp där.

Ironforge gjorde att man hade koll på vilka som spelade på servern, guilds, etc. Det blev socialt på ett annat sätt. Nu sitter man stilla i sin garrison, köar upp i LFG, spelar med folk som inte är från min server, och teleporterar tillbaka till garrisonen.

Det hade likväl kunnat vara en enda enorm server just nu.

Medlem
Skrivet av nollgrader:

Det hade likväl kunnat vara en enda enorm server just nu.

Kan ju inte påstå att just det är någonting negativt, då det snarare är något man alltid velat haft, men tekniken inte kunnat leverera. Dess värre får vi ju bara ett halvalternativ, där man som spelare phasas runt mellan olika servrar. Med Ashan menade jag också Warspear, som ändå är en "huvudstad".
Spelar du inte i ett guild då? För mig finns all gemenskap där, och är anledningen till att jag fortfarande spelar.

Medlem

Jag vill inte vara den som är den. Men detta är ju ingen nyhet. Detta sades ju officiellt ungefär 2 månaden innan WoD kom ut

Medlem

Det finns ju lite begränsade flygmöjligheter ändå. Avianas feather och falling flame är roliga items


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Glömde nämna det viktigaste, att det förmodligen aldrig kommer återvända i framtida expansioner.

Medlem

Personligen tycker jag detta är ganska intressant då det visar på vad många spelare vill få ut av world of warcraft. Jag roade mig med att följa en tråd där folk berättade om hur detta förstörde spelet totalt för dom, hur dom kände sig svikna och ledsna, att många säger upp sin subscription för att droppen är nådd, att Blizzard LOVADE att flygande mounts skulle släppas och detta var oacceptabelt.
Ett par timmar efter att nyheten var ute så var tråden uppe i ca 500 sidor. Jag tror detta förklarar iaf en liten del varför jag inte ser tjusningen med WoW, men smaken är som baken!

Medlem
Skrivet av Ender:

Spelar du inte i ett guild då? För mig finns all gemenskap där, och är anledningen till att jag fortfarande spelar.

Jag spelar i en guild, men efter att ha varit borta ifrån spelet i 5-6 år, så har jag valt att joina en casual raidinguild istället för en hardcore raidingguild som jag tidigare var i (då jag jobbar för mycket nu för att ta på mig ett sånt åtagande).

Jag hade verkligen skitkul i i min guild innan jag slutade 2009, men med tanke på hur stor del av spelet som är uppbyggt runt LFG nu, så behöver folk i casual guilds inte längre kämpa för att ta sig igenom content. De dyker upp lite halvdant 3 dagar i veckan (om de känner för det), och spenderar resterande 4 dagar i veckan i LFG där all progress sker med anonyma spelare.

Det gör ju att man inte får samma band med dem som man fick i en guild för 5-6 årsedan. Det är säkert annorlunda för en hardcore raider där progress inom guilden faktiskt betyder något, men jag kan ju omöjligt vara den enda som känner mig som en namnlös myra/eremit i WoW nu.

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Ender:

Spelar du inte i ett guild då? För mig finns all gemenskap där, och är anledningen till att jag fortfarande spelar.

Jag spelar i en guild, men efter att ha varit borta ifrån spelet i 5-6 år, så har jag valt att joina en casual raidinguild istället för en hardcore raidingguild som jag tidigare var i (då jag jobbar för mycket nu för att ta på mig ett sånt åtagande).

Jag hade verkligen skitkul i i min guild innan jag slutade 2009, men med tanke på hur stor del av spelet som är uppbyggt runt LFG nu, så behöver folk i casual guilds inte längre kämpa för att ta sig igenom content. De dyker upp lite halvdant 3 dagar i veckan (om de känner för det), och spenderar resterande 4 dagar i veckan i LFG där all progress sker med anonyma spelare.

Det gör ju att man inte får samma band med dem som man fick i en guild för 5-6 årsedan. Det är säkert annorlunda för en hardcore raider där progress inom guilden faktiskt betyder något, men jag kan ju omöjligt vara den enda som känner mig som en namnlös myra/eremit i WoW nu.

Aha, jag förstår. Nåja, själv har jag haft turen att hamna i en guild där vi alla har blivit vänner, och hållit på i en sådär 8 år. Även om vi knappast är HC så är våran guildchat något man kan prata igenom, och raiderna ett ställe vi samlas runt och har kul.

Medlem
Skrivet av Garga:
Skrivet av Harry Coma:

Man behöver ju inte flyga..

Nu är det ju så att mycket av spelet är andra spelare, pvp servern tappade sin poäng med flyingmounts

PvP servrar har inte varit riktigt pvp sedan vanilla ss-tm och aq40 öppningen. Allt efter det har varit 3 gankar 1, 1 gankar någon med lågt hp som slåss mot något annat eller helt enkelt låglevel ganking.

Deras egna ord om varför de tog bort flygandet från början var så långt ifrån det som blev tack vare yrken som är totaldemolerade med material till har du tillgång till i din egen garrison. Det finns inget själ att ta sig ut i världen utom när du nu mer afk flyger med taxin till raiden.

Jag får mer guld och herbs till pots än vad jag gör av med på 1 veckas raiding utan att lämna min garrison.
Arkeologi är dött för att zonerna och gräv zonerna ligger så långt ifrån varandra och ofta vid berg/kullar som kräver springande upp och ner hela tiden för att hitta nästa bit.
Utforskande är klart innan 100. Det finns 0 och inget utom kanske en apexis daily att göra något utanför din garrison.

Flying had gjort - arkeologi, pet battle och större områden att utforska då även bergen hade blivit mål.

Det gjorde en massa misstag med denna expansion, och att fortsätta utan flygandet och att inte tänka ta med det i framtida expansioner kommer inte att hjälpa dem.

Medlem

Flying mounts behövs inte i den här expansionen, så tätt med flightpaths ändå dessutom gjorde flying mounts det bra mycket lättare för botar.

Medlem
Skrivet av krythorian:

Flying mounts behövs inte i den här expansionen, så tätt med flightpaths ändå dessutom gjorde flying mounts det bra mycket lättare för botar.

Man har egentligen aldrig behövt det, förutom de ställen likt Netherstorm, Uldum där de satte instanser ute och högt upp i luften, design val. Men efter att ha introducerat de t4 expansioner sedan och haft det 4 innan denna så har folk vant sig vid det. Gathering professions som herbalism och mining tog timmar för att få i hop material för potions och rep-bot till en raidvecka utan flying.

Ingenting de gjorde med WoD iom att de tog bort flygandet har gjort något speciellt utom att göra det väldigt drygt att ta sig runt i Spires och liknande för alla berg och ruiner och växter i Gorgrond.
Kan inte säga att jag kände mer "immersion" till detta än andra expansioner då jag ändå aldrig kunnat flyga innan max nivå.
Däremot när man väl är där, då finns det inte mycket mer att göra, vilket iofs gör att flygandet inte saknas så super mycket längre. herbs och mines behövs inte, lumber är onödigt då en trading post gör det samma men allt material till work orders finns i din garrison, + ger dig tillgång till sha'tari defense rep, mount osv.

Men om det skulle finnas mer och göra? Då är avsaknandet av en värld som är så långt ifrån "farlig" som Blizzard vill få det att folk ska tro att spelarna väljer att avstå från det hela istället. Vilket är det som hänt med Pet-Battle och Arkeologi för många, tid->reward för dålig.

Och flightpads med den nya stoppa på nästa flight ställe funktion funkar inte speciellt bra på rutter som Lunarfall->Telaari Station då det inte finns någon pad i mellan om du skulle ångra dig så du hamnar hela vägen iaf.

Medlem

Blizzard skulle ju kunna göra om hur flygmounts fungerar. De måste inte vara afk vänliga utan kan ha en staminabar eller någon funktion som gör att man måste klicka på en knapp för att flaxxa med vingarna.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Det har dom aldrig sagt, dom har sagt att dom har funderat på de. Men dom har aldrig sagt att man skall kunna eller skall inte kunna flyga.

Skrivet av Dominus:

Det första du skriver stämmer ju dock inte, som redan skrivits så har de endast funderat på att lägga till det.
Att sedan vissa då fått för sig att det kommer att läggas till är knappast Blizzards fel.

Inte?

http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/10571977123#6

"We intend to disallow flying while leveling from 90 to 100, and have flying become available again in the first major patch for Warlords of Draenor."


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av AstroCreep:

Det har dom aldrig sagt, dom har sagt att dom har funderat på de. Men dom har aldrig sagt att man skall kunna eller skall inte kunna flyga.

Skrivet av Dominus:

Det första du skriver stämmer ju dock inte, som redan skrivits så har de endast funderat på att lägga till det.
Att sedan vissa då fått för sig att det kommer att läggas till är knappast Blizzards fel.

Inte?

http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/10571977123#6

"We intend to disallow flying while leveling from 90 to 100, and have flying become available again in the first major patch for Warlords of Draenor."

En post för två år sedan, långt innan WoD släppts och då spelet knappast var färdigt.. är väl rätt självklart att de ändrat uppfattning sedan dess.

Medlem

Att dom har ändrat uppfattning säger jag inte emot, och det är ju det som är problemet. Oavsett när dom sagt det...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

1
Skriv svar