Arrowhead inte nöjda med Gauntlet – gratis uppdatering att vänta

Robot
Arrowhead inte nöjda med Gauntlet – gratis uppdatering att vänta
Arrowhead inte nöjda med Gauntlet – gratis uppdatering att vänta
Medlem

Så...dem patchar spelet...alldeles gratis? Wow.

Medlem
Skrivet av Ender:

Så...dem patchar spelet...alldeles gratis? Wow.

Finns det en poäng i ditt utlåtande? Ja de ändrar en massa gratis för de var inte nöjda själva. De lägger ner alltså tid + pengar utan att förvänta sig att få någonting tillbaka.

Om EA hade gjort som ett DLC för ett av sina spel hade folk klagat. Nu när Arrowheads gör det gratis så klagas det iaf... Inte lätt att blidka dagens generation spelare...

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Ender:

Så...dem patchar spelet...alldeles gratis? Wow.

Finns det en poäng i ditt utlåtande? Ja de ändrar en massa gratis för de var inte nöjda själva. De lägger ner alltså tid + pengar utan att förvänta sig att få någonting tillbaka.

Om EA hade gjort som ett DLC för ett av sina spel hade folk klagat. Nu när Arrowheads gör det gratis så klagas det iaf... Inte lätt att blidka dagens generation spelare...

Ett mindre företag som släppte ett spel som inte hyllades till skyarna och de försöker kamma hem lite brownie points, det är det enda jag ser.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Ender:

Så...dem patchar spelet...alldeles gratis? Wow.

Finns det en poäng i ditt utlåtande? Ja de ändrar en massa gratis för de var inte nöjda själva. De lägger ner alltså tid + pengar utan att förvänta sig att få någonting tillbaka.

Om EA hade gjort som ett DLC för ett av sina spel hade folk klagat. Nu när Arrowheads gör det gratis så klagas det iaf... Inte lätt att blidka dagens generation spelare...

Det dem förväntar sig är väl antagligen nöjdare kunder, kanske fler sådana samt bättre rykte. Jag säger inte att det är negativt, det är ju jättebra, men att det kanske var förväntat ifall spelare och t.o.m dem själva anser att spelet inte blev som tänkt.
Att ta betalt för något sådant finns ju liksom inte ens med på listan, så jag reagerar lite på ordet "gratis" här.

Medlem
Skrivet av Ender:

Att ta betalt för något sådant finns ju liksom inte ens med på listan, så jag reagerar lite på ordet "gratis" här.

Då förstår jag! Men det kan man väl inte klandra utvecklaren för? I deras blogg skriver de "free major content update" vilket de antagligen gör för att de flesta journalisters första följdfråga skulle vara: vad kommer det kosta? Det är ju den nuvarande säljkulturen av DLC som har förstört spelutvecklandet i den mån att folk fnyser åt en trots att man bara vill det bästa.

Medlem

Inte heller nöjd!

Medlem

Ett väldigt kul lokal coop spel framför tvn med polarna fast totalt utan djup, man blir rätt less efter nån timma.
Ska bli intressant att se vad som läggs till. Mäkta imponerad att de fortfarande lägger till grejer. Många andra kastar bara ut produkten och låter det sedan ligga, kudos.

1
Skriv svar