Satsa pengar på e-sport!

Robot
Satsa pengar på e-sport!

Spel och dobbel i e-sportsammanhang en verklighet i Storbritannien. Sverige inte långt efter?


Medlem
Satsa pengar på e-sport!

Matchfixning är ju en rätt så realistisk risk, då det har förkommit tidigare inom E-sport och ju mer pengar desto större driv finns för att oseriösa aktörer ska utnyttja det.

Medlem

finns ju redan ett antal siter där man kan betta på E-sport.
så vad är nyheten, eller är det bara reklam?


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:

finns ju redan ett antal siter där man kan betta på E-sport.
så vad är nyheten, eller är det bara reklam?

Är väl att den sidan som nämns är dedikerad till just e-sport och inget annat.

Medlem

Skulle aldrig få för mig att betta på esport. Speciellt inte csgo. För mycket dagsform inblandat, matchfixing och randomness. Usch.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av FeGro:
Skrivet av BearClaw:

finns ju redan ett antal siter där man kan betta på E-sport.
så vad är nyheten, eller är det bara reklam?

Är väl att den sidan som nämns är dedikerad till just e-sport och inget annat.

de jag tänker på är dedikerade till e-sport också, de flesta har ju tom "esport" i URLen


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Har själv spelat på unibet då de har en Esport sektion under odds. Vann en liten slant när League körde LCS.

Frilansare
Skrivet av Stelefan:

Har själv spelat på unibet då de har en Esport sektion under odds. Vann en liten slant när League körde LCS.

Tack för tips! Har uppdaterat nyheten.

Medlem

De bettingsajter som verkar vara störst i Sverige (Unibet, Betson) erbjuder redan spel på de flesta stora e-sportevents. Mestadels handlar det om CS:GO, DotA2, SC2 och LoL (och mer och mer Hearthstone) även om jag noterade någon sajt som erbjöd odds på FIFA:s egen "FIFA Interactive world cup" som avgjordes för några dagar sen. Det finns också sajter som t.ex Pinnacle som erbjudit ett relativt stabilt och bra utbud (men kanske inte alltid bra odds (IMO)) på e-sportvadhållning ett bra tag men som verkar vända sig mot den amerikanska marknaden med sin tonvikt på moneyline-odds och därmed inte finns på många svenskars radar. Sen finns såklart alla de sajter som poppat upp på senare år som BearClaw nämner som sysslar exklusivt med e-sport men som inte alltid har den trovärdighet (utbetalningar!) som traditionella bettingföretag har. Också inte att förglömma: Dota 2/CS:GO -Lounge där man satsar sina virtuella items på matcher!

Unikrn verkar för övrigt vara ett amerikanskt (från Seattle) företag som utnyttjar en australiensk spellicens för att erbjuda spel "där det är lagligt att satsa pengar på spel" (vilket det inte är i merparten av USA). Jag förstår inte varför de sägs vara brittiska. Jag har svårt att se något unikt hos dem och min uppskattning av dem är att de är (bara) ännu ett av många liknande sajter. Brittiska bettingföretag verkar för övrigt vara väldigt ointresserade av att erbjuda odds på e-sport jämfört med företag från andra delar av världen enligt min erfarenhet.

PS: Köpte inte Unibet upp bet24 från MTG för några år sen?

Medlem
Skrivet av FeGro:
Skrivet av BearClaw:

finns ju redan ett antal siter där man kan betta på E-sport.
så vad är nyheten, eller är det bara reklam?

Är väl att den sidan som nämns är dedikerad till just e-sport och inget annat.

Vilket också finns redan, så frågan kvarstår...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Inom dota har jag redan kört ett par gånger på dota2lounge visst du använder ej "riktiga" pengar utan items som är värda ett pengar som du sedan kan sälja.
förra årets ti4 började jag med 10 euro gick till ungefär 600 euro.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13092928/old/dota2loungeb...

exempel tror jag bettade saker värda 28 euro där och vann över 80 euro.

Att dom drar in stora företag tror jag kommer bara göra saken värre, fler matchup fixes etc. så jag tycker detta är en dålig sak och låt det var underground för just esport människor.

Medlem

enda jag skulle betta på är på lan turneringar ifall jag skulle betta.

Medlem
Skrivet av Boerje:

PS: Köpte inte Unibet upp bet24 från MTG för några år sen?

Stämmer bra, 2012 gjordes det. Det blev grunden till unibet.dk. Handlade väl mestadels om att just komma åt danska licensen skulle jag gissa

Esport kommer bli större på de vanliga bettingsiterna, de flesta seriösa aktörerna har redan fått upp ögonen och undersöker den marknaden. Däremot är det ju inte högsta prio, sånna triviala saker som champions league drar lite för mycket pengar fortfarande

Men om seriös betting kommer igång så är det bra, för det öppnar upp för en större motivation för bättre reglering och kontrollering av fusk inom spelen

Medlem

Finns (ex-)proffs i CSGO som har 1år->bans pga. läggmatcher kopplat till betting och skins.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

enda jag skulle betta på är på lan turneringar ifall jag skulle betta.

LoL´s LCS är väl bara lanturneringar, med matcher varje vecka.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FuzioN:

enda jag skulle betta på är på lan turneringar ifall jag skulle betta.

LoL´s LCS är väl bara lanturneringar, med matcher varje vecka.

skulle aldrig beta på LoL det jag bettar på såfall är cs eller dota.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FuzioN:

enda jag skulle betta på är på lan turneringar ifall jag skulle betta.

LoL´s LCS är väl bara lanturneringar, med matcher varje vecka.

skulle aldrig beta på LoL det jag bettar på såfall är cs eller dota.

Nä är ju ingen mening att betta om man inte är insatt eller intresserad av spelet. Jag tänkte väl mest på att de har ju lantuneringar varje vecka


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FuzioN:

enda jag skulle betta på är på lan turneringar ifall jag skulle betta.

LoL´s LCS är väl bara lanturneringar, med matcher varje vecka.

skulle aldrig beta på LoL det jag bettar på såfall är cs eller dota.

Nä är ju ingen mening att betta om man inte är insatt eller intresserad av spelet. Jag tänkte väl mest på att de har ju lantuneringar varje vecka

hehe jo det är ju sant!

1
Skriv svar