The Witcher 3 har uppdaterats till PC

Robot
Medlem
The Witcher 3 har uppdaterats till PC

Skapligt bra patch. Skulle dock vilja se filter system på inventory då det blir mycket bättre och går snabbare att avgöra vad man vill sälja eller veta vad som är tyngst för ibland är vet man inte vad som tar upp all plats. Uuummaaa umumumuuu!

Medlem

Skönt att veta att spelet blir bättre. När det är dags för mitt köp om ca ett år förväntar jag mig att få: ett nästintill buggfritt spel, ett gäng dlc som ingår i en goty:edition och en fantastisk upplevelse för en bråkdel av det pris som begärs idag:)

Medlem

Fortsätter de så här behövs ingen enhanced edition


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

En fix på att questen "Pyres in Novigrad" kan låsa sig så man inte kan ta sig vidare hade vart trevligt.

Medlem

När släpps patchen till PS4?

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Skapligt bra patch. Skulle dock vilja se filter system på inventory då det blir mycket bättre och går snabbare att avgöra vad man vill sälja eller veta vad som är tyngst för ibland är vet man inte vad som tar upp all plats. Uuummaaa umumumuuu!

Ja fullständigt hatar att behöva gå igenom varje item för att ta reda på vad jag ska sälja för att få råd med nått annat. Någon sa att man inte ska vara rädd för att använda sina stålar men min ekonomi är sämre än en fattig pensionär oftast.

Skrivet av Largus:

Skönt att veta att spelet blir bättre. När det är dags för mitt köp om ca ett år förväntar jag mig att få: ett nästintill buggfritt spel, ett gäng dlc som ingår i en goty:edition och en fantastisk upplevelse för en bråkdel av det pris som begärs idag:)

Varför vänta 1 år? Det här spelet är verkligen värt sina 399:-. Det har faktiskt funkat jäkligt bra för de flesta. Här är det många spelutvecklare som kan ta lärdom. Jag har inte suttit fast i ett spel på många år och jag kan lova dig att du inte kommer bli besviken om du gillar den här typen av spel.

Medlem
Skrivet av Largus:

Skönt att veta att spelet blir bättre. När det är dags för mitt köp om ca ett år förväntar jag mig att få: ett nästintill buggfritt spel, ett gäng dlc som ingår i en goty:edition och en fantastisk upplevelse för en bråkdel av det pris som begärs idag:)

Inte för att spelet är så värst buggigt, det är redan ett välgjort spel!

OnT, gött med continuerliga patcher, de har inte direkt latat av sig för att spelet släppts.

Ärligt talat har jag haft nästan trippelt så mycket knep och knåp med nya släppet av GTA som jag haft med Witcher, och om det varit något har det inte varit något som stört värst.

Hur är UI:et jämfört med de andra spelen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur är UI:et jämfört med de andra spelen?

en sak jag gillar med UI:et är att det funkar perfekt på pc med mus osv, och det finns med compare dps o tooltips, osv. Vad mer kan jag säga?. Jävla massa menyer, som det brukar vara. Men allt funkar som det ska på PC

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur är UI:et jämfört med de andra spelen?

Kör på PC med kontroller, menyerna är bättre än 2an. Har inte testat med mus.

Medlem

Yes! Kan remappa! Ett lysande spel blev ytterligare lite bättre.

Medlem

Fortfarande 1.01 på konsollerna. hmm ?

Medlem

Min minimum FPS steg från 36 till 43 fps (average 45) i en vända jag benchat tidigare. Mycket välkommet! Sitter på ett GTX 670 för den som undrar.

Medlem

gillar remappen


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Ohso:

Fortfarande 1.01 på konsollerna. hmm ?

1.02 är det på min PS4 i alla fall.

Medlem
Skrivet av SkyFly:
Skrivet av Ohso:

Fortfarande 1.01 på konsollerna. hmm ?

1.02 är det på min PS4 i alla fall.

Måste man göra något speciellt för att uppdatera på konsoll eller gör den det själv ?

Medlem
Skrivet av Ohso:
Skrivet av SkyFly:
Skrivet av Ohso:

Fortfarande 1.01 på konsollerna. hmm ?

1.02 är det på min PS4 i alla fall.

Måste man göra något speciellt för att uppdatera på konsoll eller gör den det själv ?

Bara ha konsollen online till PSN/Xbox live så sker det automagiskt såvida du inte själv har gått in och ställt in så program inte ska uppdatera

Medlem

Nja, det här ska spelas, men jag ska vänta ytterligare ett par månader tills drivrutiner och patchar har blivit mognare.

Medlem

När kommer denna patch då? Har 1.03 på PC jag.

Medlem
Skrivet av Prixm:

När kommer denna patch då? Har 1.03 på PC jag.

Den har redan släppts, iaf på GOG.

Medlem

Jag har steam och min e 1.04


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Ohso:
Skrivet av SkyFly:
Skrivet av Ohso:

Fortfarande 1.01 på konsollerna. hmm ?

1.02 är det på min PS4 i alla fall.

Måste man göra något speciellt för att uppdatera på konsoll eller gör den det själv ?

Bara ha konsollen online till PSN/Xbox live så sker det automagiskt såvida du inte själv har gått in och ställt in så program inte ska uppdatera

Är väl logiskt att det släpps fler updates till PC, eller?.
Inte lika många olika varianter > buggar osv.

Medlem

Gwents UI fungerar sämre för mig nu efter patchen. Ibland blir korten längst till vänster svåra att markera av någon anledning. (PC 1.04)

Medlem
Skrivet av Largus:

Skönt att veta att spelet blir bättre. När det är dags för mitt köp om ca ett år förväntar jag mig att få: ett nästintill buggfritt spel, ett gäng dlc som ingår i en goty:edition och en fantastisk upplevelse för en bråkdel av det pris som begärs idag:)

Men hade alla tänkt som du, så skulle det aldrig komma en GOTY-edition, eller DLCs.

Medlem

Personligen så tappade jag cirka 10 fps. Mina specs är:

GTX 980
i7 4770k
16GB RAM
Win 8.1

Läser man på steams forum så är det väldigt många som drabbats av liknande problem. Väldigt märkligt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Ohso:
Skrivet av SkyFly:
Skrivet av Ohso:

Fortfarande 1.01 på konsollerna. hmm ?

1.02 är det på min PS4 i alla fall.

Måste man göra något speciellt för att uppdatera på konsoll eller gör den det själv ?

Bara ha konsollen online till PSN/Xbox live så sker det automagiskt såvida du inte själv har gått in och ställt in så program inte ska uppdatera

Är väl logiskt att det släpps fler updates till PC, eller?.
Inte lika många olika varianter > buggar osv.

Jag svarade på hur man uppdaterade konsolversionen inte hurvida PC får mer patchar eller ej, var fick du det ifrån?

k3m
Medlem

Man måste bara älska RED <3 Alla hatare, ser ni hur RED behandlar oss - som KUNGAR Ni som gnäller på Wwh, det är bara avund rakt i genom. Spelet flyter på som en dröm på mitt 7970m kort

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av starbuckxks:

Skapligt bra patch. Skulle dock vilja se filter system på inventory då det blir mycket bättre och går snabbare att avgöra vad man vill sälja eller veta vad som är tyngst för ibland är vet man inte vad som tar upp all plats. Uuummaaa umumumuuu!

Ja fullständigt hatar att behöva gå igenom varje item för att ta reda på vad jag ska sälja för att få råd med nått annat. Någon sa att man inte ska vara rädd för att använda sina stålar men min ekonomi är sämre än en fattig pensionär oftast.

Skrivet av Largus:

Skönt att veta att spelet blir bättre. När det är dags för mitt köp om ca ett år förväntar jag mig att få: ett nästintill buggfritt spel, ett gäng dlc som ingår i en goty:edition och en fantastisk upplevelse för en bråkdel av det pris som begärs idag:)

Varför vänta 1 år? Det här spelet är verkligen värt sina 399:-. Det har faktiskt funkat jäkligt bra för de flesta. Här är det många spelutvecklare som kan ta lärdom. Jag har inte suttit fast i ett spel på många år och jag kan lova dig att du inte kommer bli besviken om du gillar den här typen av spel.

ja mitt spel har funkat klockrent i över 70 timmar än så länge, förutom 1 crash när jag alt tabba för checka något. Så för mig så är spelet värt allt smör i småland och jag önskar allt bra med CDPR bland dom bästa spelutvecklare vi har nu förtiden.

Medlem

konsolerna får vänta på patcharna bra länge ibland, dom måste gå igenom microsofts och Sonys händer först , jag skulle vilja säga att vi kan säkert se att PC ligger 2 patchar före kanske i vissa fall.

12
Skriv svar