Wii U-versionen av Project Cars har problem

Robot
Medlem
Wii U-versionen av Project Cars har problem

Åh nej!

Medlem

PC masterrace

Medlem

Tråkigt helt klart, men de gör nog rätt i att invänta Nintendos nästa konsol. Wii U är enligt mig en rolig spelkonsol, men den är helt enkelt inte byggd för dagens multiplattformar.

Jag undrar dock varför det tagit dem så lång tid att inse detta? PC och Wii U var ju trots allt huvudplattformarna från första början. Min gissning är att PS4 och Xbox One ställde till det för dem.

Aja det är bara att blicka framåt och hoppas på att NX blir lättare att utveckla till så vi slipper fler såna här tråkiga nyheter.

Medlem

Hur ska jag nu kunna köra förbi publiken skrikandes "wwwWWWWWWWWWIIIIIIIIUUUUUUUUuuuu" när jag passerar?

Inaktiv

Wii U är problemet.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Hur ska jag nu kunna köra förbi publiken skrikandes "wwwWWWWWWWWWIIIIIIIIUUUUUUUUuuuu" när jag passerar?

Kanske är febern som talar, men det var det roligaste jag hört idag. Tack

Medlem

Enda konsolen i current-gen jag har är Wii U (har ps3,xbox360 och Wii från förra) men var hela tiden skeptisk mot project cars till Wii U, fel plattform för det SMS vill göra helt enkelt.

Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Luftman:

Hur ska jag nu kunna köra förbi publiken skrikandes "wwwWWWWWWWWWIIIIIIIIUUUUUUUUuuuu" när jag passerar?

Kanske är febern som talar, men det var det roligaste jag hört idag. Tack

Isånafall har jag också feber. Hysteriskt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av rosski:

Enda konsolen i current-gen jag har är Wii U (har ps3,xbox360 och Wii från förra) men var hela tiden skeptisk mot project cars till Wii U, fel plattform för det SMS vill göra helt enkelt.

Wii U bör väl ändå räknas som förra gen konsol? Tror NX blir bättre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Luftman:

Hur ska jag nu kunna köra förbi publiken skrikandes "wwwWWWWWWWWWIIIIIIIIUUUUUUUUuuuu" när jag passerar?

Kanske är febern som talar, men det var det roligaste jag hört idag. Tack

Du kan inte ha ett roligt liv.

Wii U tillhör ju samma generation som PS3 och 360 så hur tänkte dom när dom kom på att det skulle utvecklas till den?
Lyckades Nintendo lura utvecklare genom att säga att det är samma generation som Xbox One och PS4 eller vad har hänt?

Inaktiv
Skrivet av PeterMagnusson84:

Wii U tillhör ju samma generation som PS3 och 360 så hur tänkte dom när dom kom på att det skulle utvecklas till den?
Lyckades Nintendo lura utvecklare genom att säga att det är samma generation som Xbox One och PS4 eller vad har hänt?

Nintendo Wii är väl samma generation som ps3 och xbox360?

Medlem

Är inte 23 fps standard för de andra konsolerna?

Medlem
Skrivet av TheMaggot:

Är inte 23 fps standard för de andra konsolerna?

30


signatur

subterranean homesick alien

Moderator | Testpilot
Skrivet av PeterMagnusson84:

Wii U tillhör ju samma generation som PS3 och 360 så hur tänkte dom när dom kom på att det skulle utvecklas till den?
Lyckades Nintendo lura utvecklare genom att säga att det är samma generation som Xbox One och PS4 eller vad har hänt?

Nix. Nintendo Wii tillhör den generationen och Wii U tillhör den nuvarande med One och PS4.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nix. Nintendo Wii tillhör den generationen och Wii U tillhör den nuvarande med One och PS4.

Låt mig gissa: Önsketänkande från en WiiU ägare?

Hårdvaran i en WiiU är helt enkelt för dålig för att det skall vara rättvist att jämföra den med en PS4/XBone. Den lever i segmentet mellan de "gamla" konsollerna och de nuvarande, vilket naturligtvis är orsaken till deras försäljningsproblem. Hade de släppt den något efter PS3/XB360 så hade nog många kunnat tänka sig att köpa en, men nu var det för nära till nästa generation och prestanda/utbud jämfört med vad som väntade runtom hörnet. I korthet, fel pris på fel hårdvara vid fel tidpunkt. Check, check and check på alla fel de kunde göra.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Moderator | Testpilot
Skrivet av azynkron:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nix. Nintendo Wii tillhör den generationen och Wii U tillhör den nuvarande med One och PS4.

Låt mig gissa: Önsketänkande från en WiiU ägare?

Hårdvaran i en WiiU är helt enkelt för dålig för att det skall vara rättvist att jämföra den med en PS4/XBone. Den lever i segmentet mellan de "gamla" konsollerna och de nuvarande, vilket naturligtvis är orsaken till deras försäljningsproblem. Hade de släppt den något efter PS3/XB360 så hade nog många kunnat tänka sig att köpa en, men nu var det för nära till nästa generation och prestanda/utbud jämfört med vad som väntade runtom hörnet. I korthet, fel pris på fel hårdvara vid fel tidpunkt. Check, check and check på alla fel de kunde göra.

Hårdvaran har inget med vilken generation en konsol tillhör utan vilka konsoller den går upp emot. I och med det så kan man ju fundera om inte Wii U tillhör båda generationerna, men med tanke på att Nintendo Wii "slogs" mot PS3 och 360 så blir det väl bara automatiskt att Wii U fightas mot PS4 och One. De tre stora konsollerna som är på marknaden nu också i den nyaste generationen.

Ouya är med i denna generation också så där har du ett exempell till. Hårdvaran spelar ingen roll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nix. Nintendo Wii tillhör den generationen och Wii U tillhör den nuvarande med One och PS4.

Låt mig gissa: Önsketänkande från en WiiU ägare?

Hårdvaran i en WiiU är helt enkelt för dålig för att det skall vara rättvist att jämföra den med en PS4/XBone. Den lever i segmentet mellan de "gamla" konsollerna och de nuvarande, vilket naturligtvis är orsaken till deras försäljningsproblem. Hade de släppt den något efter PS3/XB360 så hade nog många kunnat tänka sig att köpa en, men nu var det för nära till nästa generation och prestanda/utbud jämfört med vad som väntade runtom hörnet. I korthet, fel pris på fel hårdvara vid fel tidpunkt. Check, check and check på alla fel de kunde göra.

Hårdvaran har inget med vilken generation en konsol tillhör utan vilka konsoller den går upp emot. I och med det så kan man ju fundera om inte Wii U tillhör båda generationerna, men med tanke på att Nintendo Wii "slogs" mot PS3 och 360 så blir det väl bara automatiskt att Wii U fightas mot PS4 och One. De tre stora konsollerna som är på marknaden nu också i den nyaste generationen.

Ouya är med i denna generation också så där har du ett exempell till. Hårdvaran spelar ingen roll.

Håller med uberpwnage. Vilket önsketänkande menar du azynkron? Bara för WiiU tillhör nuvarande generations konsoler betyder inte alls på något vis att det är bra krut i den bara för den delar generation med mer framtidssäkrade konsoler som PS4/X1.

Eller är det några kriterier som vi missat som behöver uppfyllas för att får räknas till nuvarande generation? Berätta såfall gärna.
Eller ville du prata hårdvara men förväxlade det med generation.

Samma logik som att säga att ett spel är släppt 2004 istället för 2015 för det använder inte unreal engine 4?

Wtf pratar du om? Känns som du kört 5 olika ämnen i en mixer och sedan fått ihop det till ett inlägg

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ouya är med i denna generation också så där har du ett exempell till. Hårdvaran spelar ingen roll.

Enligt din definition så är det fortfarande inte Nextgen jämte PS4/XBone. Handlar det bara om "släpp" så skulle isåfall WiiU varit, rättfärdigt, Nextgen jämtemot PS3/XB360. Men detta innebär också att den ramlade av tronen när Sony och MS släppte sina konsoller. Tänk på att det var ett helt år mellan dem.

Dessutom, en av hörnstenarna i Nextgen (avseende PS4-XBone) var att de unifierade hårdvaran med alla, dock hittintills frånvarande, fördelar som det skulle medge. Samma hårdvaruplattform från samma tilverkare skulle trolla bort alla xplatform-problem de hade med generation 7.
Även i detta fallet så kommer inte WiiU med eftersom den baserar sig på processor från IBM och förra generationens GPU från AMD.

Ouya, inte ens med god vilja, kan vara med i klubben. Den riktar sig mot en helt annan målgrupp och har en helt annan affärsidé.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Moderator | Testpilot
Skrivet av azynkron:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ouya är med i denna generation också så där har du ett exempell till. Hårdvaran spelar ingen roll.

Enligt din definition så är det fortfarande inte Nextgen jämte PS4/XBone. Handlar det bara om "släpp" så skulle isåfall WiiU varit, rättfärdigt, Nextgen jämtemot PS3/XB360. Men detta innebär också att den ramlade av tronen när Sony och MS släppte sina konsoller. Tänk på att det var ett helt år mellan dem.

Dessutom, en av hörnstenarna i Nextgen (avseende PS4-XBone) var att de unifierade hårdvaran med alla, dock hittintills frånvarande, fördelar som det skulle medge. Samma hårdvaruplattform från samma tilverkare skulle trolla bort alla xplatform-problem de hade med generation 7.
Även i detta fallet så kommer inte WiiU med eftersom den baserar sig på processor från IBM och förra generationens GPU från AMD.

Ouya, inte ens med god vilja, kan vara med i klubben. Den riktar sig mot en helt annan målgrupp och har en helt annan affärsidé.

Tycker det inte är så mycket svårare än det som står här egentligen: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_game_consoles_%...

Men sedan får du väl tycka som du vill. Det är du ju duktig på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Luftman:

Hur ska jag nu kunna köra förbi publiken skrikandes "wwwWWWWWWWWWIIIIIIIIUUUUUUUUuuuu" när jag passerar?

Kanske är febern som talar, men det var det roligaste jag hört idag. Tack

Jag ger publiken vad publiken vill ha!

Medlem

Tråkigt om det inte skulle bli av då Wii U skulle behöver ha en sådan här titel också. NX är för långt borta om du frågar mig för att det ska vara intressant i dagsläget.

Om det ligger i Nintendos intresse att få ut spelet (Vilket det kanske inte gör riktigt heller) Då de redan är ute till övriga plattformar och även Nintendo själva vet att de flesta har Wii U och något annat att spela på. Men om de (Nintendo) vill ha ut spelet och får kika på optimeringen själva går det nog att ordna till.

Om Nintendo redan har plöjt ner en massa pengar för att få det till Wii U så lär det nog bli av, har de inte det så lär det knappast komma ut till Wii U då det inte lär sälja så där super bra till Wii U så här sent efter en release till de övriga plattformarna.

Medlem
Skrivet av clappen:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Luftman:

Hur ska jag nu kunna köra förbi publiken skrikandes "wwwWWWWWWWWWIIIIIIIIUUUUUUUUuuuu" när jag passerar?

Kanske är febern som talar, men det var det roligaste jag hört idag. Tack

Du kan inte ha ett roligt liv.

Här försöker man liva upp stämningen med lite humor sen kommer du och klankar ner mig, nu ska jag skriva en 5-sidig insändare till Aftonbladet om hur kränkt jag är.

Medlem

Vet inte vart ni läst "skrotas helt" men vad jag läste på formuet så sa han ju

I suppose if they don't announce something at E3 or soon after we will have a go at it.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Hur ska jag nu kunna köra förbi publiken skrikandes "wwwWWWWWWWWWIIIIIIIIUUUUUUUUuuuu" när jag passerar?

xD HaHAHA


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hur man än ser det så är Wii U inte samma generation som PS4 och Xbox One, den är en halvgeneration mellan Xbox 360/PS3 och Xbox One/PS4. Den må vara kraftfullare än 360/PS3, men den är långt ifrån lika kraftfull som One/PS4.
Den ligger definitivt närmre 360/PS3 i generation än One/PS4, oavsett hur innovativ (eller inte) man kan tycka att kontrollen är.
Undrar också verkligen hur dom tänkte när dom trodde att Wii U skulle klara av Project Cars lika väl som dom nyare konsollerna...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

meh, jag köpte wii U för deras exklusiva spel ändå så jag bryr mig inte.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Den nya NX låter som något värt att vänta på - revansch från Nintendo, gissar jag. Men dom får tusan hitta på något mer lockande är skåpmaten Zelda och Mario som titlar.

Både X1 och P4 är som besvikelse egentligen. Hade väntat mig större steg i prestanda - lätt och luftigt 1080/60 i alla väder.

Heja Nintendo...

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

meh, jag köpte wii U för deras exklusiva spel ändå så jag bryr mig inte.

Haha. Dålig ursäkt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

12
Skriv svar