League of Legends – otrevliga spelare bannas automatiskt

Robot
League of Legends – otrevliga spelare bannas automatiskt
Medlem
League of Legends – otrevliga spelare bannas automatiskt

Borde vara samma sak i hots. Har sen dess enbart spelat i 5vs5 premade och stängt av teamchat under quick matches.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Önskar dom hade samma i Smite... Eller alla onlinespel faktiskt.

Medlem

Är detta en riktig ban eller bara en chattban? Jag tror på nummer två, om det vore en riktig ban så hade detta varit underbart.

Medlem

Riktig mest troligen.

Medlem

Hah! Låter ju fantastiskt. Vidrigaste jävla communityt är ju definitivt hos League of Legends.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

League of Vengeance

Medlem

Kan tänka mig att många hamnar i kläm, en lite desperat metod, men det är kanske det som krävs i ett så desperat läge med beteendet i moba spel

Medlem
Skrivet av Prixm:

Är detta en riktig ban eller bara en chattban? Jag tror på nummer två, om det vore en riktig ban så hade detta varit underbart.

Det är riktig ban. Man får även en notis om en spelare man själv reportat blir bannad

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Önskar dom hade samma i Smite... Eller alla onlinespel faktiskt.

Jepp.

Nu tycker jag att just free to play spel är värst, och där betyder en ban minst tyvärr, så frågan är hur mycket skillnad det faktiskt gör. I LoL kan det ju funka bättre i och med runor/karaktärer/lvl, men i andra fall vet jag inte om det ens spelar någon roll.

Och sedan kan jag tycka att det är den otrevliga attityden som är det riktiga problemet, men det går knappast att banna folk för att dom blir frustrerade å slänger ur sig dumheter, då skulle ju varenda jävel bli bannad.

Tror alla har visat sin svaghet å sagt något onödigt minst ett par gånger, man är ju inte mer än en människa, även om man försöker vara medveten om hur man själv ter sig.
Hjälper ju inte att folk provocerar en.

Medlem

Spelar inte LoL men tycker detta är en utmärkt idé. Hade gärna haft tempban i alla shooters eftersom 90% av chatten består av:

<vapen> noob
hacker
idiot
this team sucks

Medlem

Var det inte "lol" som ifrågasatte föräldrarnas uppfostran och tyckte att barnen skulle få spela hur mycket som helst? Hade varit roligt att veta vad medelåldern är i "lol".

Medlem

De har i princip det här i Dota2 med. Lite annorlunda dock då du inte åker på perma ban utan snarare blir flyttad till low priority där du får spela tillsammans med andra ägg.

Fungerar bra för det mesta tycker jag, men tyvärr så försvinner ju inte alla rövhål bara pga ett sånt här system.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Och sedan kan jag tycka att det är den otrevliga attityden som är det riktiga problemet, men det går knappast att banna folk för att dom blir frustrerade å slänger ur sig dumheter, då skulle ju varenda jävel bli bannad.

Tror alla har visat sin svaghet å sagt något onödigt minst ett par gånger, man är ju inte mer än en människa, även om man försöker vara medveten om hur man själv ter sig.
Hjälper ju inte att folk provocerar en.

Klart man kan bli frustrerad på andras sätt at spela, men man måste ju klara av att ifrågasätta hur folk tänker och vad dem gör utan att komma med personliga påhopp eller dödshot, även på nätet.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

De har i princip det här i Dota2 med. Lite annorlunda dock då du inte åker på perma ban utan snarare blir flyttad till low priority där du får spela tillsammans med andra ägg.

Fungerar bra för det mesta tycker jag, men tyvärr så försvinner ju inte alla rövhål bara pga ett sånt här system.

Riot skapade också low priority queue i början av året och för att komma ur den är man tvungen att spela ett antal "normals" och faktist bete sig utan att bli rapporterad. Riot har ju länge sagt att dom inte tror på "prison island" lösningen för att det skjuter bara problemet längre fram.
Som aktiv LoL spelare är detta verkligen ett steg i rätt riktning!

Medlem
Skrivet av ustzeust:

Var det inte "lol" som ifrågasatte föräldrarnas uppfostran och tyckte att barnen skulle få spela hur mycket som helst? Hade varit roligt att veta vad medelåldern är i "lol".

Förmodligen lika låg som i Call of Duty, om inte värre. Skulle vilja se antalet tjejer också, det är nog ganska många... Eller paralleller mellan kön och rang. :-DDD

Medlem
Skrivet av Frux:

Spelar inte LoL men tycker detta är en utmärkt idé. Hade gärna haft tempban i alla shooters eftersom 90% av chatten består av:

&lt;vapen&gt; noob
hacker
idiot
this team sucks

Glöm inte "вы чертовски сука !!! сообщается" eller annan dylik rysk fras.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem
Citat:

Lagkamrater eller motståndare rapporterar den otrevliga spelaren och systemet kontrollerar att rapporterna inte är falska.

Hur ska detta ske? Det känns som nåt som kräver en rätt så avancerad funktion för att undvika att instanser där folk i typ 4-stacks rapporterar nybörjare eller andra de inte gillar.

Medlem

Så om jag skriver t.ex. "aww fucking shit dude!" när någon gör något häftigt i spelet och sedan tar någon report på mig för skoj skull, är det risk att jag blir bannad då? Även om svordommarna var för något positivt. Eller hur kommer avgöra om jag gjort något dåligt?

Medlem
Skrivet av nirre:
Citat:

Lagkamrater eller motståndare rapporterar den otrevliga spelaren och systemet kontrollerar att rapporterna inte är falska.

Hur ska detta ske? Det känns som nåt som kräver en rätt så avancerad funktion för att undvika att instanser där folk i typ 4-stacks rapporterar nybörjare eller andra de inte gillar.

Behövs väl inte så avancerad algoritm som kollar efter några nyckelord i chatten. Typ hope you get cancer är ju rätt populär.


signatur

IDKFA

Medlem

LoL kommer inte ha några spelare kvar om detta sätts in

Medlem
Skrivet av TheMaggot:

Så om jag skriver t.ex. "aww fucking shit dude!" när någon gör något häftigt i spelet och sedan tar någon report på mig för skoj skull, är det risk att jag blir bannad då?

Svar: Ja.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Underbart! Hoppas detta system sprider sig till andra onlinespel


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jahopp, där försvann 95% av spelarbasen (mig inkluderat )

Medlem

Brukar funka rätt bra om man själv skriver något positivt i början tycker jag.

har kommit så långt som att installera LOL en gång , men det är ngt extremt motbjudande med moba-spel som jag inte riktigt kan sätta fingret på . ..kan inte förmå mig att starta ngt sånt ens.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av nirre:
Citat:

Lagkamrater eller motståndare rapporterar den otrevliga spelaren och systemet kontrollerar att rapporterna inte är falska.

Hur ska detta ske? Det känns som nåt som kräver en rätt så avancerad funktion för att undvika att instanser där folk i typ 4-stacks rapporterar nybörjare eller andra de inte gillar.

Behövs väl inte så avancerad algoritm som kollar efter några nyckelord i chatten. Typ hope you get cancer är ju rätt populär.

Det har varit flera fall där folk har blivit bannade utan anledning, visserligen har ju Riot nu uppmärksammat detta och sänkt.. "nivån" på hur aggressivt bannandet ska vara men det är ändå knepigt hur dumt det här systemet är.

Medlem

Jäkligt bra idé. Skulle vilja se något liknande för Dota 2. Communityn är inte bättre där. Men detta gäller nog bara för skriftligt antar jag så dom som är otrevliga i en mic kan ju fortsätta med sitt vanliga liv.

1
Skriv svar