Rekommendera mig något JRPG till Playstation Vita

Inaktiv
Rekommendera mig något JRPG till Playstation Vita

Jag låg inne på sjukhus en vecka och köpte mig en Playstation Vita som jag har legat och spelat på. Så nu är jag lite sugen på att spela något klassiskt JRPG igen. Antingen något nytt eller lite äldre (finns ju en massa gamla PSONE spel att köpa med)? Hur står sig de gamla Final Fantasy-spelen idag? Jag har bara klarat VII och X. Man har ju hört att FF IX ska vara så bra, men står det sig idag? Har det åldrats väl? Eller finns det något modernare som ni kan rekommendera.

Beställde Dragons Crown så länge, det verkar kul. Men det är mer Action-RPG som diablo tydligen.

Medlem

FFIX är grymt bra, men äger du en vita MÅSTE du köpa Persona 4: Golden. Lätt det bästa jrpget jag någonsin spelat!


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

FFIX är grymt bra, men äger du en vita MÅSTE du köpa Persona 4: Golden. Lätt det bästa jrpget jag någonsin spelat!

Jo det har kommit upp när jag har googlat men det ser så skumt ut. Men ska ta mig en ordentlig titt på det då. Är det bra roliga strider osv?

Medlem

Det är grymma och snabba strider, och storyn är grym. Aldrig varit med om något liknande i ett jrpg. Att balansera skola med strider låter skittråkigt, men det görs så satans bra.


signatur

Videomupp

Medlem

Finns inte Valkyria Chronicles till Vita? Eller är det bara PSP?

Medlem

Tvåan finns till psp. Går ej att lira på vita än.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar