I väntan på Fallout 4 – så skapades Fallout 3

Robot
Medlem
I väntan på Fallout 4 – så skapades Fallout 3

Tänk om en bättre spelstudio kunde få ta över Fallout serien. Bethesda skriver så platta storys och gör alldeles för enkla spel.

Geeks Gaming

Tyckte Fallout3 är det bästa i serien. Första gången jag spela de så satt jag nog över 60 timmar.
Och andra gången jag spela de så märkte jag att man inte ens hade gjort hälften av de saker man kunde göra de. Och jag hittar fortfarande nya saker fast man spelat genom de flera gånger.

Många säger säkert Vegas hade bättre story... på ett sett ja. Men jag tyckte Vegas kartan kändes ganska tom. Och många av questsen va långdragna och vissa av dom va man tvungen att sitta genom mega dialoger.

De dom måste göra i nästa är en helt ny spelmotor. Extremt buggig i Fallout spelen och Elder Scrolls

Medlem

Best game ever. Nu blev jag tvungen att installera det igen

Medlem

"Problemet" med Fallout 3 är ju att det inte är ett Fallout i konsekvensernas bemärkelse. Visst världen är det väl inget större fel på men det finns inget djup i den. Och om man "kan göra allt" så finns det ju inga konsekvenser och då blir allt meningslöst.
New Vegas är 1000 gånger bättre än Fallout 3 men fortfarande så är Fallout 1&2 de bättre spelen.

Fallout 4 borde göras i Unreal motorn så att det rent motormässigt funkar.
Sedan borde det författas av några som vet hur Fallout funkar dvs att allt man gör får konsekvenser (folk ska inte vara odödliga tex)

Medlem

Hade varit kul å få spela storyn tillsammans med nån kompis eller två.

Medlem

Såg nyss att jag har över 2000 timmar i F3 och över 1000 timmar i FNV Me needs more!

Medlem
Skrivet av waeress:

Tänk om en bättre spelstudio kunde få ta över Fallout serien. Bethesda skriver så platta storys och gör alldeles för enkla spel.

Tycker Bethseda gör bra spel, med bra storys. Fanns tillome bra sidostorys här och där i fallout 3.

Medlem

Tänk om Co-op med några polare blivit verklighet i detta lysande spel

Ambassadör
Xbox

Det enda problemet med Bethesda är att de är så satans långsamma.


signatur

Jump in.

Älskar alla fallout spelen!!! 1 och 2 för deras originella natur och story(tillsammans med wasteland), fallout tactics för svintuffa uppdrag och bra combat system, fallout 3 för dess vemodiga, gråa feeling och new Vegas för att de gick tillbaka lite till originalspelen

Medlem
Skrivet av waeress:

Tänk om en bättre spelstudio kunde få ta över Fallout serien. Bethesda skriver så platta storys och gör alldeles för enkla spel.

InXile skulle se till att nya Falloutspel återigen skulle vara bra.
Bakåtsträvare? Ja i detta fall!

Medlem

Todd Howard <3


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Wasteland 1 är ju pappan till alla dessa Fallout spelen. Grym stämnning var det med brotherhood of steel, power armour, mutanter, robotar, etc. Helt revolutionerande spel. Nu finns ju Wasteland 2, som har fått bra recensioner. Om du gör något där, så kan det få konsekvenser långt senare. Måste spelas för de som gillar Fallout liknande världar.

Inaktiv

Kommer säkerligen bli ett jättestort skal för alla youtube moddare att mumsa i. Ett dröm scenario dock vore om en Totalt ödsligt och förfallet Ryssland/China.

Medlem

skulle gärna se en remake på fallout 1-2 försökt ta mig igenom dom men fan klarar det inte stör mig för mycket på för många saker(grafik, ui, combat) har inga nostalgi glasögon att ta på mig när det gäller de spelen.

Däremot tycker jag bethesda har gjort ett bra jobb med spelen hittils, arkitekturen, världen, vapnen, karaktärer,quest har vart bra, speciellt med modstöden deras spel har!

de saker jag vill se i nästa spel

:lite inspirationav dayz och ger överlevnad en större betydelse
:iron sights på vapnen (fanns i new vegas jag vet)
:öppna ALLA byggnader
:inga osynliga väggar
:större värld
mainquest som precis i new vegas går att ta olika vägar på och där man INTE kan göra allt på en spelomgång.
:next gen grafik
:vapenmodifikationer och en ännu bättre workbench med crafting
:ryggsäckar kanske? ett rutsystems invtory skulle enligt mig vara riktigt bra
: olika "klädsets" så som olika stövlar, byxor osv
:gärna en mer "vacker apokalyptisk värld med bättre atmosfär, tänk s.t.a.l.k.e.r

Medlem
Skrivet av desert_games:

Kommer säkerligen bli ett jättestort skal för alla youtube moddare att mumsa i. Ett dröm scenario dock vore om en Totalt ödsligt och förfallet Ryssland/China.

Behövs inga atombomber för att få ett ödsligt och förfallet Ryssland. Japan hade jag gillat.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tyckte Fallout3 är det bästa i serien. Första gången jag spela de så satt jag nog över 60 timmar.
Och andra gången jag spela de så märkte jag att man inte ens hade gjort hälften av de saker man kunde göra de. Och jag hittar fortfarande nya saker fast man spelat genom de flera gånger.

Många säger säkert Vegas hade bättre story... på ett sett ja. Men jag tyckte Vegas kartan kändes ganska tom. Och många av questsen va långdragna och vissa av dom va man tvungen att sitta genom mega dialoger.

De dom måste göra i nästa är en helt ny spelmotor. Extremt buggig i Fallout spelen och Elder Scrolls

Håller med om att kartan är betydligt mycket bättre i FO3, förrutom det där förbannade tunnelsystemet. Satan vad jag avskydde det... men annars definitivt.

Föredrar dock New Vegas som spel på något vis, även om den absolut största bristen för mig med spelet var att companions var oftast ointressanta i jämförelse med de som fanns i FO3.

Medlem
Skrivet av waeress:

Tänk om en bättre spelstudio kunde få ta över Fallout serien. Bethesda skriver så platta storys och gör alldeles för enkla spel.

This!

De borde egentligen sammarbeta mer med snubbarna som gjorde Fallout 1 samt 2. Kanske de gjort, men ändå fallit kort?

Säga vad man vill, men inget nuvarande eller kommande Fallout-spel kommer att slå Fallout 2. Det är så pass briljant story/dialogmässigt.

eld
Medlem

Vill bara poängtera att upphovsrätt och sånt fortfarande gäller på video-material som släpps med en produkt, fast det antar jag att ni redan vet på fz

Medlem

En sak som jag skulle vilja ha i ett nytt fallout spel är Co-op. Eller något som gör så att en vän kan hoppa in och ta över en follower i spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av waeress:

Tänk om en bättre spelstudio kunde få ta över Fallout serien. Bethesda skriver så platta storys och gör alldeles för enkla spel.

Vilken spelstudio skulle du föreslå då?

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av waeress:

Tänk om en bättre spelstudio kunde få ta över Fallout serien. Bethesda skriver så platta storys och gör alldeles för enkla spel.

Vilken spelstudio skulle du föreslå då?

Just nu skulle jag säga CDPR, men det är nog bara för att jag tillfälligt har flyttat min hjärna till Northen Kingdoms

Det finns flera som är duktiga att skriva iaf, även om alla inte gör spel av typen Fallout 3; Obsidian och InXile t.ex. Men annars vore det ballt om Red Thread Games kunde få skriva, där snackar vi talang för historie berättande.

Medlem

Jag älskar fallout serien, men jag hoppas så innerligt att dom presenterar elder scrolls 6 ..Vvardenfell.

1
Skriv svar