Gruvarbetare försvinner mystiskt i gratis The Witcher 3-DLC

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju lite som att de inte hann lägga till detta i orginal spelet och därför är det gratis.

Nej. De gjorde samma sak med Witcher 2, fortsatte släppa gratisDLC, både contracts (tex trollen) och andra saker, efter release.

Allt gratis "DLC"(Troll Contract och utrustning) för TW2 kom i Enhanced Edition tillsammans med ändringar inför TW3 som jag minns det. Det är alltså inte exakt samma sak eftersom utvecklingen av EE tog något år. Jag är dock inte emot detta, om de kan färdigställa några små tillägg i veckan återkommer jag lika ofta för att pröva dem.

Öh, nej, det där stämmer inte. Enhanced Edition kom 2012, medan det fanns flera DLC quests ute redan 2011. Så det är fysiskt omöjligt för det där att stämma.

Medlem
Skrivet av desert_games:

Jag är helt överväldigad över denna titel.
Men undrar på samma gång varför de finns "seasons pass"och många dlc på samma gång..?

ps: AXII and then double click. awesome !

Season pass betalar för dom 2 större dlc's som släpps. Uppskattade till 10 resp. 20 timmar speltid.
Utöver dom så blir det (minst) 16 gratis dlc's till alla.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju lite som att de inte hann lägga till detta i orginal spelet och därför är det gratis.

Nej. De gjorde samma sak med Witcher 2, fortsatte släppa gratisDLC, både contracts (tex trollen) och andra saker, efter release.

Allt gratis "DLC"(Troll Contract och utrustning) för TW2 kom i Enhanced Edition tillsammans med ändringar inför TW3 som jag minns det. Det är alltså inte exakt samma sak eftersom utvecklingen av EE tog något år. Jag är dock inte emot detta, om de kan färdigställa några små tillägg i veckan återkommer jag lika ofta för att pröva dem.

Öh, nej, det där stämmer inte. Enhanced Edition kom 2012, medan det fanns flera DLC quests ute redan 2011. Så det är fysiskt omöjligt för det där att stämma.

Efter att ha läst om dem tycks vad du säger stämma, så jag antar att jag helt enkelt inte minns dem på grund av att jag inte installerade dem före EE.

Medlem

Bara för att man visar att det ska finnas DLC innan spelet är släppt behöver det väl inte betyda att dom redan är skapade? Mycket av DLCerna är ju grafiskt content som jag gissar att deras art team har jobbat på under slutet av utvecklingen när resten av teamet jobbade på att polera det sista. Då hade dom nog redan fryst spelet content wise för att inte dra in mer buggar i slutet.

Inaktiv
Skrivet av waeress:
Skrivet av desert_games:

Jag är helt överväldigad över denna titel.
Men undrar på samma gång varför de finns "seasons pass"och många dlc på samma gång..?

ps: AXII and then double click. awesome !

Season pass betalar för dom 2 större dlc's som släpps. Uppskattade till 10 resp. 20 timmar speltid.
Utöver dom så blir det (minst) 16 gratis dlc's till alla.

I see. CD Project är ett företag som vet skillnaden mellan en expansion och dlc. så de blir nog bra detta. 20 timmar säger du, då blir det de dubbla med min pace. De blir fint.

Medlem
Skrivet av Styggve:

Fattar inte varför det gnälls så jävligt på DLC? Dom tar betalt för extra arbete som läggs ner. Inte fan skulle några av er snålfisar sitta och jobba gratis på jobb inte! Sen kan jag ju tycka att kvalitén på DLC kan variera och att de är mer eller mindre prisvärda. Många vill ha allt gratis utan att själv skjuta till något.
Skäms!

Du får det att låta som att dom inte får lön för detta DLC. Pengarna för detta kommer från försäljningen av spelet som sedan bakas ihop till alla utgifter, oavsett om det är DLC eller det vanliga spelet. På dig låter det som att dom får lön för det vanliga spelet tills det är klart, sen tisdag efter klockan 2 jobbar dom gratis utan lön på detta DLC.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju lite som att de inte hann lägga till detta i orginal spelet och därför är det gratis.

Nej. De gjorde samma sak med Witcher 2, fortsatte släppa gratisDLC, både contracts (tex trollen) och andra saker, efter release.

Allt gratis "DLC"(Troll Contract och utrustning) för TW2 kom i Enhanced Edition tillsammans med ändringar inför TW3 som jag minns det. Det är alltså inte exakt samma sak eftersom utvecklingen av EE tog något år. Jag är dock inte emot detta, om de kan färdigställa några små tillägg i veckan återkommer jag lika ofta för att pröva dem.

Öh, nej, det där stämmer inte. Enhanced Edition kom 2012, medan det fanns flera DLC quests ute redan 2011. Så det är fysiskt omöjligt för det där att stämma.

Efter att ha läst om dem tycks vad du säger stämma, så jag antar att jag helt enkelt inte minns dem på grund av att jag inte installerade dem före EE.

Du laddade inte ner dem som DLC, det är det som är grejen. All DLC som kom innan EE kom automatiskt tillsammans med nya patcherna

12
Skriv svar