Roligaste dialogerna/Oblivion

Medlem
Roligaste dialogerna/Oblivion

För er som spelar oblivion så vet ni ju att man kan stöta på en o annan pratstund. Kan vara mellan invånare o vakter etc. Vilken är den roligaste ni har hört, min:

#1: I know you´re busy but i have to ask you a question
#2:Goodbye
#1:Goodbye

WTF?!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Ja Oblivion är verkligen dialogernas Mecka.

Medlem

hehe, jag har hört en del ganska roliga små dialoger i oblivion
kan dock inte minnas helt exakt

Medlem

En annan sak som är rätt rolig är när man får en quest och har avslutat dialogen, så upprepar npc:en antingen hela dialogen igen eller säger något helt annat i stil med att "Jag gillar inte dig alls" eller "vem är du". Trots att de precis talat till dig, oftast med en annan röst, och verkat gillat dig...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag gillar när man snackar med tiggarna... När dom går runder på gatan och tigger så har dom en speciell röst och sen när man snackar med dom så pratar dom som alla andra

Det här med dialogerna var en dålig men ändå underhållande miss av bethesda.

Medlem

Tiggarna finns det en mod som fixar tror jag. Som tar bort Rummors etc från dem, så att dem bara kan snacka med sin tiggar-röst.

Annars är de rätt bra med en kompis som hade fixat en ändring på Imperial City Guards replik, så att han sa "You have my ear citizen. Give it back."

Sen hade han även modden som gör att man kan ta Imperial Guard Ear ur inventoryn på döda Guards. Ganska underhållande om man har tråkigt..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

"Sorry? You haven't seen my sons, have you? They went of to the forest to fight those monsters and... I'm worried about them."

"That's just sad."

"Indeed."

"LEAVE ME ALONE!"

Hur skoj som helst.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem
Skrivet av Tinnituz:

"Sorry? You haven't seen my sons, have you? They went of to the forest to fight those monsters and... I'm worried about them."

"That's just sad."

"Indeed."

"LEAVE ME ALONE!"

Hur skoj som helst.

HAHA!!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Bah, radiant- AI är ett monumentalt misslyckande.


signatur
Medlem

Ödlan som pratar om hjortpenisar är ju skön...

Medlem

Äh, hade inte npc'erna pratat med varandra hade ju städerna inte känts lika levande som de gör nu.

Medlem
Skrivet av Farks:

Ödlan som pratar om hjortpenisar är ju skön...

HAHA wtf?! det har jag missat!!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

En liten by i Shivering Isles

NPC "What do you want?"
Jag "nevermind"
NPC "Goodbye"
sen börjar NPC:n springa omkring i byn och skrika NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA.... ja ska försöka få det på film och ladda upp så ni får se de ä så roligt så det är inte sant!

Medlem

Som medlem i "The Dark brotherhood" får man höra ett och annat, tämligen mobida konversationer men ändå underhållande, t.ex:

Gogron gro-Bolmog: For example, this one time, I had a contract to kill a little Nord girl on her brithday party. She asked me if I was the Jester!
So I said to her "No, I'm a messenger of death." You should have seen the look on her face! Hehehehe. Anyway, she wont be seeing age six!

Eller en som jag stötte på först idag faktiskt, ägaren av "All thing Alchemic" i Skingrad börjar helt plötsligt prata om nekrofili..

Falanu Hlaalu: I'm the only alchemist in Skingrad, not much business here but I can't go back to Morrowind, it's just like anywhere else in the empire. By the way, do you happen to know what the fine is here in Cyrodiil for necrofilia? Just asking..
Me: Is it the first offence?
Falanu Hlaalu: Let's assume... no.
Me: Then it's atleast 500 gold.
Falanu Hlaalu: That's nothing compared to Morrowind! Thanks!

Oook...

Sen gillar jag Khajiit-kvinnan som tappat bort sina jumbo potatisar, kommer inte ihåg konversationen just nu dock.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av caddylac:

En liten by i Shivering Isles

NPC "What do you want?"
Jag "nevermind"
NPC "Goodbye"
sen börjar NPC:n springa omkring i byn och skrika NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA.... ja ska försöka få det på film och ladda upp så ni får se de ä så roligt så det är inte sant!

JO det hände mig med!! Haha


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Några random började snacka minns inte allt men jag börja skratta av bara f'an

#1 Good morning
#2 morning
#1 i've heard *blablabla* is good at picking locks.
#2 He's good at picking locks
#1 bye
#2 Leave me alone


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Inaktiv

"What's new with you?"
"Hail!"
"What's the news from the other provinces?"
"Nothing I'd like to talk about."
"What's new with you?"
"Good bye!"
"Bye."
"What's the news from the other provinces?"

Come on...? XD


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

#1: I saw some mudcrabs down the beach
#2: I saw some mudcrabs down the beach
#1: Goodbye
#2: LEAVE ME ALONE!

1
Skriv svar