Kontroversiella Hatred kommer inte säljas via GOG

Inaktiv

För er som är så kränkta av att spelet har tillverkats:

KÖP INTE SPELET..

Men kom FAN inte dragandes med någon censur. Jag är riktigt rädd för sjw`s och feminister som drar fram som en farsot och förpestar internet.

Skillnaden mellan er och normalt tänkade människor är att ni vill förbjuda saker ni inte gillar på grund av att ni tror att ni sitter på någon moralisk högborg.. Jag skulle aldrig i mitt liv vilja förbjuda något som ni älskar men som går emot min egen moral.

Ursäkta om jag flippar nu, men detta har gått för långt!

Medlem

Mitt spelsätt?..

Tycker att det r väldigt konstigt att tycka att ngt r ok bara för man kan skylla på att det r valfritt... Heroin r valfritt men det gör det inte ok för det....

Medlem
Skrivet av bleak:

För er som är så kränkta av att spelet har tillverkats:

KÖP INTE SPELET..

Men kom FAN inte dragandes med någon censur. Jag är riktigt rädd för sjw`s och feminister som drar fram som en farsot och förpestar internet.

Skillnaden mellan er och normalt tänkade människor är att ni vill förbjuda saker ni inte gillar på grund av att ni tror att ni sitter på någon moralisk högborg.. Jag skulle aldrig i mitt liv vilja förbjuda något som ni älskar men som går emot min egen moral.

Ursäkta om jag flippar nu, men detta har gått för långt!

wow...
Lär dig vad censur är innan du skriver mer.
Lär dig vad sjw betyder innan du skriver mer.
Lär dig vad feminism är innan du drar in det i helt otroligt märkliga sammanhang.

Inte många rätt här inte...

Medlem
Skrivet av bleak:

För er som är så kränkta av att spelet har tillverkats:

KÖP INTE SPELET..

Men kom FAN inte dragandes med någon censur. Jag är riktigt rädd för sjw`s och feminister som drar fram som en farsot och förpestar internet.

Skillnaden mellan er och normalt tänkade människor är att ni vill förbjuda saker ni inte gillar på grund av att ni tror att ni sitter på någon moralisk högborg.. Jag skulle aldrig i mitt liv vilja förbjuda något som ni älskar men som går emot min egen moral.

Ursäkta om jag flippar nu, men detta har gått för långt!

Du tycker allt ska vara tillåtet. Känn på hur tjock Svea Rikes Lagbok är för bevis på att det funnits många före dig som inte håller med. Och du tror det berott på feminism och allmänt dravel. Du är så långt borta i din förståelse att du verkar helt förlorad.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Vissa läser böcker när dom ska sova, jag läser comments på FZ! (Y)

Question: Är man fucked up om man tyckte spelet såg coolt ut? Är det lika bra att konvertera till muslim och dra till Syrien på direkten eller?

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av eCore:

Vissa av er här är riktigt perversa pk-åsiktsextremister som försöker våldta vår frihet.. Riktigt vidrigt faktiskt! Och det sjuka är att ni tror ni är dem "goda" för ni är emot något så ont som Hatred.. Nä stå och skrik utanför någon filmstudio istället för allt "sjukt" som kommer därifrån..

Ni är samma människor som jobbar aktivt emot vår demokratiska rätt att utnytja vår yttrandefrihet.. Folk som tycker att vissa saker inte ska ingå... Förbjud mer och mer till den dag vi alla måste gå med gröna kläder och en frisyr likt i nord korea.

Social Justice Warrior. A pejorative term for an individual who repeatedly and vehemently engages in arguments on social justice on the Internet, often in a shallow or not well-thought-out way, for the purpose of raising their own personal reputation. A social justice warrior, or SJW, does not necessarily strongly believe all that they say, or even care about the groups they are fighting on behalf of. They typically repeat points from whoever is the most popular blogger or commenter of the moment, hoping that they will "get SJ points" and become popular in return. They are very sure to adopt stances that are "correct" in their social circle.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=SJW

Gäller definitivt Ender och Senjinone som man ser i vartenda tråd och man märker riktigt hur ni går i gång på att förtrycka och tvinga på er åsikt på andra

Tack för att du finns. Vad hade världen varit utan foliehattar med så enormt välutvecklad känsla för verklighetsförankring som er varit egentligen? En bättre plats, självklart, men utan tvivel en tråkigare sådan. Det är ju trots allt ingenting som förgyller kvällen mer än att läsa inlägg som dessa. Dock är det lite ångestingivande att veta att du faktiskt är seriös, eftersom du har trots allt den där yttrandefriheten du är så rädd för att förlora, och tyvärr så innebär det att vi andra måste utsättas för den intellektuella versionen av passiv rökning - dvs passiv idioti.

Tur att ni är så galna och paranoida att det orsakar mer skratt än huvudvärk dock!

Jag antar att du är ganska ung, och därför inte minns när:

- Drakar & Demoner skulle förbjudas eftersom det var farligt och folk som spelade det började dyrka Satan och tog livet av sig.
- Kult skulle förbjudas eftersom det var farligt och folk som spelade det började dyrka Satan och tog livet av sig.
- Hårdrock skulle förbjudas eftersom det var farligt och folk som lyssnade på det började dyrka Satan och tog livet av sig.
- Våldsamma videofilmer som Motorsågsmassakern skulle förbjudas, eftersom de verkade förråande och alla som kollade på våldsfilm blev våldsamma.
- Rockmusik skulle förbjudas eftersom det ledde till moraliskt förfall hos ungdomen.
- Serietidningar skulle förbjudas eftersom de ledde till moraliskt förfall hos ungdomen.
- GTA skulle förbjudas eftersom det var en mordsimulator där blivande massmördare lärde sig döda.

Sluta snacka om foliehattar och konspirationsteorier. Det är ingen hemlighet att många, många vill förbjuda sådant som de inte gillar.

Medlem
Skrivet av Senjinone:

Så ett spel där man kidnappar och våldtar barn skulle vare helt ok för dig alltså?
För det är ju bara fiktiv sex och fiktiv våld.

Självklart skulle det vara helt okej.

Varför tar inte du och Ender och startar en egen förening där ni bränner alla osmakliga böcker? Ni skulle ha trivts bra i Tyskland på 30-talet, där gjorde man sig av med allt som var omoraliskt, precis som ni vill. Ni kanske kunde ha en fin liten armbindel med någon symbol på, så folk känner igen er. Ni kan börja med Samuel Delanys "Hogg", en bok som innehåller en massa våldtäkter (både på barn och vuxna), extremt våld, mord, koprofagi och annat omoraliskt.

Huvudpersonen, Franklin "Hogg" Hargus, är:

"a "rape artist" and terrorizer for hire, with inclinations more homosexual than heterosexual. Hogg may very well be the most vile, disgusting personality to emerge from contemporary American fiction: he never bathes or changes clothes, urinates and defecates in his pants, eats his own various bodily excrete, drinks a lot of beer and eats plenty of pizza to "maintain" his large gut--he has worms and likes it--and enjoys bringing suffering to others, male or female, mostly for pay but sometimes for his own delectation."

Hela boken handlar om hur han plågar och våldtar andra för sitt eget nöjes skull, precis som Hatred. Kom igen nu, sitt inte bara på internet och fjanta er, GÖR något, låt bokbålen brinna och stöveltrampen eka på gatorna, era fascister!

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Senjinone:

Så ett spel där man kidnappar och våldtar barn skulle vare helt ok för dig alltså?
För det är ju bara fiktiv sex och fiktiv våld.

Självklart skulle det vara helt okej.

Varför tar inte du och Ender och startar en egen förening där ni bränner alla osmakliga böcker? Ni skulle ha trivts bra i Tyskland på 30-talet, där gjorde man sig av med allt som var omoraliskt, precis som ni vill. Ni kanske kunde ha en fin liten armbindel med någon symbol på, så folk känner igen er. Ni kan börja med Samuel Delanys "Hogg", en bok som innehåller en massa våldtäkter (både på barn och vuxna), extremt våld, mord, koprofagi och annat omoraliskt.

Huvudpersonen, Franklin "Hogg" Hargus, är:

"a "rape artist" and terrorizer for hire, with inclinations more homosexual than heterosexual. Hogg may very well be the most vile, disgusting personality to emerge from contemporary American fiction: he never bathes or changes clothes, urinates and defecates in his pants, eats his own various bodily excrete, drinks a lot of beer and eats plenty of pizza to "maintain" his large gut--he has worms and likes it--and enjoys bringing suffering to others, male or female, mostly for pay but sometimes for his own delectation."

Hela boken handlar om hur han plågar och våldtar andra för sitt eget nöjes skull, precis som Hatred. Kom igen nu, sitt inte bara på internet och fjanta er, GÖR något, låt bokbålen brinna och stöveltrampen eka på gatorna, era fascister!

"Men det är ju inte samma sak, det är en boooook!!!"


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Senjinone:

Så ett spel där man kidnappar och våldtar barn skulle vare helt ok för dig alltså?

Självklart skulle det vara helt okej.

Det går inte förklara för de som inte är kapabla att förstå. Jag är glad att sådana som LVX156 är i minoritet. I det här fallet skulle jag vara helt bekväm med att säpo spårar och bevakar LVX156.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Ender:

...var den "viktiga poängen" att vilket skit som helst ska få släppas

Japp. Är inte frihet fantastiskt?

VI må inte ha frihet att styra något viktigt som påverkar våra liv, men vi har iallafall den fantastiska friheten att yttra oss hur vulgärt vi vill! Men sekunden ett företag använder sin frihet att inte släppa saker som dem anser opassande "Zomg zenzurrshiep!!" "Göm era barn för kulturmarxismen!"

Man respekterar inte yttrande om man anser att allt ska kunna yttras.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Man respekterar inte yttrande om man anser att allt ska kunna yttras.

UUUhh redigerade fel post... gå längre ner


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:
Skrivet av flamgorilla:

Man respekterar inte yttrande om man anser att allt ska kunna yttras.

Det finns inga vettiga människor som ser på yttrandefrihet som du gör. Det är inte accepterat att låta folk få yttra vad som helst. Gissa varför detta forum och alla andra sanitära forum är modererade.

Vilken tur att du finns här för oss Paddington som ska få bestämma vad som ska få förbjudas och inte.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av flamgorilla:

Man respekterar inte yttrande om man anser att allt ska kunna yttras.

Det finns inga vettiga människor som ser på yttrandefrihet som du gör. Det är inte accepterat att låta folk få yttra vad som helst. Gissa varför detta forum och alla andra sanitära forum är modererade.

Vilken tur att du finns här för oss Paddington som ska få bestämma vad som ska få förbjudas och inte.

Jag anser inte att vad som helst bör få yttras, inte heller anser jag att jag borde vara den som avgör exakt vad som får och inte får yttras, det ena medför inte det andra.

Skrivet av Paddington:
Skrivet av flamgorilla:

Man respekterar inte yttrande om man anser att allt ska kunna yttras.

Det finns inga vettiga människor som ser på yttrandefrihet som du gör. Det är inte accepterat att låta folk få yttra vad som helst. Gissa varför detta forum och alla andra sanitära forum är modererade.

Jag förstår inte riktigt om du håller med eller inte, men jag förklarar för säkerhets skull.

Säg att vi ersätter yttrande med vapen, som är ett mycket mindre kraftfullt vapen i många sammanhang.
Vi prisar kraften våra vapen har, och hur underbara de är för att åstadkomma förändring, sedan fortgår vi med att ge vapen till allt från nazister till terrorister och Breivikkulter, uppenbarligen respekterar vi inte vapen då vi slänger dem omkring oss utan vidare.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Man respekterar inte yttrande om man anser att allt ska kunna yttras.

Jag läste ditt inlägg fel och ber ödmjukast om ursäkt. Jag läste "Man respekterar inte yttrande om man INTE anser att allt ska kunna yttras"

SORRY!

Vi tycker likadant.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Känner inte riktigt att jag orkar börja om samma diskussion igen, från början, utan påminner istället om det sista jag sa i den andra tråden om Hatred:
"Ni kanske inte skyggar för det här skräpet, men genom krassa argument som PK, moralkärringar, yttrandefrihet, censur etc, så säger ni samtidigt att det inte ska finnas några gränser alls, och att det vidrigaste tänkbara skit MÅSTE få göras i underhållningssyfte.
Jag tror de flesta har någon gräns för vad som inte känns ok att se i digital form. Min gräns går vid Hatred, något jag gärna diskuterar med dem som vill ha en konstruktiv debatt men ifall man generaliserar och säga att ALLT måste finnas i "yttrandefrihetens namn" så får man nog också stå för det hela vägen, för då stannar vi inte vid skräp som Hatred.

I den tråden ( http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150429/steam-far-sitt-for... ) tog jag upp andra otrevliga saker man kan göra "spel" på, som inte heller "är på riktigt", som skolskjutningar, våldtäkter, barnporr...eller varför inte kombinera? Yttrandefrihet är jättefint, tills den missbrukas. Hot är ett exempel på ett missbruk av yttrandefriheten, hets mot folkgrupp ett annat. Och eftersom det inte funkade så bra när man gav yttrandefriheten som begrepp till idioter som inte hade vett att använda den så var man tvungen att skriva lagar som förbjöd iallafall de två exemplen av "yttrandefrihet"...finns säkert gott om andra exempel också, som förtal och mobbning (verbal, för den som inte förstod tidigare).

Vi är ju iofs redan så avtrubbade vad gäller underhållningsvåld att man knappt höjer på ögonbrynen åt skit som Hatred idag, så det är väl ingen som reagerar på barnvåldtäktsspel i morgon heller. Är den typen av avtrubbning något värt att eftersträva då? Man kan säkert tycka sig blå i ansiktet huruvida det kan ge några negativa aspekter i samhället, men är det någon som kan ge en enda positiv?

Märker att jag återigen, mot min vilja, avslutar med frågor. Vet inte om jag är så intresserad av "svar", för jag har hört så många och jag är ganska trött på att höra samma elände. Oavsett vart ordväxlingen och påhoppen slutar så börjar "diskussionen" dessutom om från början i nästa tråd angående liknande ämne.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Senjinone:

Så ett spel där man kidnappar och våldtar barn skulle vare helt ok för dig alltså?
För det är ju bara fiktiv sex och fiktiv våld.

Självklart skulle det vara helt okej.

Varför tar inte du och Ender och startar en egen förening där ni bränner alla osmakliga böcker? Ni skulle ha trivts bra i Tyskland på 30-talet, där gjorde man sig av med allt som var omoraliskt, precis som ni vill. Ni kanske kunde ha en fin liten armbindel med någon symbol på, så folk känner igen er. Ni kan börja med Samuel Delanys "Hogg", en bok som innehåller en massa våldtäkter (både på barn och vuxna), extremt våld, mord, koprofagi och annat omoraliskt.

Huvudpersonen, Franklin "Hogg" Hargus, är:

"a "rape artist" and terrorizer for hire, with inclinations more homosexual than heterosexual. Hogg may very well be the most vile, disgusting personality to emerge from contemporary American fiction: he never bathes or changes clothes, urinates and defecates in his pants, eats his own various bodily excrete, drinks a lot of beer and eats plenty of pizza to "maintain" his large gut--he has worms and likes it--and enjoys bringing suffering to others, male or female, mostly for pay but sometimes for his own delectation."

Hela boken handlar om hur han plågar och våldtar andra för sitt eget nöjes skull, precis som Hatred. Kom igen nu, sitt inte bara på internet och fjanta er, GÖR något, låt bokbålen brinna och stöveltrampen eka på gatorna, era fascister!

Ber att få gratulera, du har iallafall förtjänat mitt uppriktiga och fulla förakt. Tror aldrig att jag läst så mycket ordbajs från en och samma person. "Bokbål, fascism"...är du på riktigt eller? Ifall det var det värsta scenario du kunde föreställa dig så kan jag lova dig att jag skulle välja det framför det helvete jag skulle kunna fantisera upp ifall vi gick på "din linje", där människor är fria att göra vad de vill. IS skulle framstå som scouterna i jämförelse, tro mig.

För varför skulle vi stanna på insidan, eller vid ord? Vem är du att säga vad jag som "fri" människa får och inte får göra? Ifall jag vill skövla och erövra så är det väl upp till mig ifall jag är man nog att göra det? Allt annat vore ju att lägga band på min konstnärliga frihet, hur den nu väljer att uttrycka sig. Nej för fan, tillbaka till primalstadiet är dit vi ska.

Du verkar har väldigt mycket åsikter om vad man får och inte får göra...för att inte ha någon moral (eller förakt för sådan) vill säga. Kom nu med ett enda patetisk motargument till, bara så jag får säga: "men det är ju bara din åsikt".

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

Nu gick det ju dig helt förbi att jag använda samma teknik som personen jag citerade för att visa en poäng. Fast det krävs ju lite tanke för att fatta det så klart... Ledsen att jag trodde att alla var kapabla till det.

Klart att de har rätt att skapa spelet.
Precis som GOG har rätt att säga att de inte vill sälja det.
Kul att se att en del företag har moral. Personligen tänker jag bojkotta Steam helt om de går vidare och säljer skiten.

Att du inte redan har bojkottat det med tanke på att dom säljer Postal

Medlem

Spelet ute på steam... Nästan uteslutande positiv kritik... Hihihi kommer få stor spridning...

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Hymer:

GOG gör väl som dom själva vill men tur att Valve släpper det. Ni som gnäller på osmakligt: har ni läst böcker? Har ni sett på film? Där snackar vi att det finns endel sjuka grejer som detta inte verkar ens vara i närheten av.

Jag såg filmen "The Human Centipede 3, (Final Sequence)" igår. Var nog det sjukaste jag sett. Den tog verkligen ut svängarna och provocerar. Men jag gillade den!
Ungefär som filmerna av Uwe Boll, tex "Rampage" 1 och 2, och "Assault on Wall Street". De här filmerna är väldigt brutala och starka, men de visar på en kritik på samhället som spårat ur.
Dessa filmer har faktiskt ett viktigt och intressant budskap bakom den obehagliga ytan.

human centipede tror jag inte klår a serbian film, den filmen var så sjukt osmaklig att jag inte ens såg klart hela, kom till någon scen där en mamma födde och sedan skulle en fet karl våldta den nyfödda ungen. Där stängde jag av och undrar ens vad skaparna tänkte med, inte då fan var det hjärnan.
Sedan finns det dessa film recensenter som säger den filmen var konst och inget annat, maken till psykiskt störda

Jag har faktiskt köpt den filmen också. Men har inte sett den ännu, då jag tycker av beskrivningen av handlingen låter för obehaglig. Har hört av andra som sett den. Men till skillnad från "Human Centipede" och Uwe Boll's filmer, så verkar ju "A Serbian film" inte ha något vettigt budskap!?
Uwe Boll har ju även dessutom gjort en riktigt kul film på spelet "Postal"!

Postal filmen är underbar!

Medlem

Låt oss hålla diskussionen på en rimlig nivå. Inlägg med personangrepp eller onödigt taskig attityd raderas.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av bleak:

För er som är så kränkta av att spelet har tillverkats:

KÖP INTE SPELET..

Men kom FAN inte dragandes med någon censur. Jag är riktigt rädd för sjw`s och feminister som drar fram som en farsot och förpestar internet.

Skillnaden mellan er och normalt tänkade människor är att ni vill förbjuda saker ni inte gillar på grund av att ni tror att ni sitter på någon moralisk högborg.. Jag skulle aldrig i mitt liv vilja förbjuda något som ni älskar men som går emot min egen moral.

Ursäkta om jag flippar nu, men detta har gått för långt!

Du tycker allt ska vara tillåtet. Känn på hur tjock Svea Rikes Lagbok är för bevis på att det funnits många före dig som inte håller med. Och du tror det berott på feminism och allmänt dravel. Du är så långt borta i din förståelse att du verkar helt förlorad.

så du menar att bara för det ska hatred ses som farligt och förbjudas? (syftar på din jämförelse med svenska lagboken) Jag har spelat igenom hatred och jag är då ingen galning med kalashnikov som skjuter ner allt som rör sig i verkliga livet, och försöker verkligen inte spränga kärnreaktorer för att släcka min törst att döda folk.

Allt som innebär spel ska kunna vara tillåtet utan att gnällkärringar ska komma och vifta med fingret sitt (så vidare det inte gäller barnporr så bör allt vara tillåtet inom spel när det gäller våld och dylikt. Spelet är dessutyom rated M = mature, och då är det tänkt att det är ett spel för vuxna.

Sedan är inte heller spelet så jävla brutalt som folk får för sig, det roligaste är väl att folk tycker gta 5 är bättre för där har du en story så då blir det inte lika brutalt, men är ett spel bättre bara för att du har en story men ändå drar massakrer inom storymode?

Förstår inte skillnaden alls där, och förstår verkligen inte varför folk blir så jävla känslig för ett spel som dom inte ens behöver spela, eller har inte folk egen vilja längre?

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av bleak:

För er som är så kränkta av att spelet har tillverkats:

KÖP INTE SPELET..

Men kom FAN inte dragandes med någon censur. Jag är riktigt rädd för sjw`s och feminister som drar fram som en farsot och förpestar internet.

Skillnaden mellan er och normalt tänkade människor är att ni vill förbjuda saker ni inte gillar på grund av att ni tror att ni sitter på någon moralisk högborg.. Jag skulle aldrig i mitt liv vilja förbjuda något som ni älskar men som går emot min egen moral.

Ursäkta om jag flippar nu, men detta har gått för långt!

Du tycker allt ska vara tillåtet. Känn på hur tjock Svea Rikes Lagbok är för bevis på att det funnits många före dig som inte håller med. Och du tror det berott på feminism och allmänt dravel. Du är så långt borta i din förståelse att du verkar helt förlorad.

så du menar att bara för det ska hatred ses som farligt och förbjudas? (syftar på din jämförelse med svenska lagboken) Jag har spelat igenom hatred och jag är då ingen galning med kalashnikov som skjuter ner allt som rör sig i verkliga livet, och försöker verkligen inte spränga kärnreaktorer för att släcka min törst att döda folk.

Allt som innebär spel ska kunna vara tillåtet utan att gnällkärringar ska komma och vifta med fingret sitt (så vidare det inte gäller barnporr så bör allt vara tillåtet inom spel när det gäller våld och dylikt. Spelet är dessutyom rated M = mature, och då är det tänkt att det är ett spel för vuxna.

Sedan är inte heller spelet så jävla brutalt som folk får för sig, det roligaste är väl att folk tycker gta 5 är bättre för där har du en story så då blir det inte lika brutalt, men är ett spel bättre bara för att du har en story men ändå drar massakrer inom storymode?

Förstår inte skillnaden alls där, och förstår verkligen inte varför folk blir så jävla känslig för ett spel som dom inte ens behöver spela, eller har inte folk egen vilja längre?

Intressant att du tog upp barnporr, då du lika gärna kan använda ditt "gnällkärring"-argument mot dig själv där. Prova att byta ut ordet "Hatred" mot "barnporr" i din text, arbeta gärna med det en stund, och skriv vad du kom fram till.

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av flamgorilla:

Man respekterar inte yttrande om man anser att allt ska kunna yttras.

Det finns inga vettiga människor som ser på yttrandefrihet som du gör. Det är inte accepterat att låta folk få yttra vad som helst. Gissa varför detta forum och alla andra sanitära forum är modererade.

Vilken tur att du finns här för oss Paddington som ska få bestämma vad som ska få förbjudas och inte.

Jag anser inte att vad som helst bör få yttras, inte heller anser jag att jag borde vara den som avgör exakt vad som får och inte får yttras, det ena medför inte det andra.

Skrivet av Paddington:
Skrivet av flamgorilla:

Man respekterar inte yttrande om man anser att allt ska kunna yttras.

Det finns inga vettiga människor som ser på yttrandefrihet som du gör. Det är inte accepterat att låta folk få yttra vad som helst. Gissa varför detta forum och alla andra sanitära forum är modererade.

Jag förstår inte riktigt om du håller med eller inte, men jag förklarar för säkerhets skull.

Säg att vi ersätter yttrande med vapen, som är ett mycket mindre kraftfullt vapen i många sammanhang.
Vi prisar kraften våra vapen har, och hur underbara de är för att åstadkomma förändring, sedan fortgår vi med att ge vapen till allt från nazister till terrorister och Breivikkulter, uppenbarligen respekterar vi inte vapen då vi slänger dem omkring oss utan vidare.

Fast om inte allt får yttras så är det inte heller yttrande frihet. Du har rätten att säga exakt vad du vill, det behöver inte stämma alls, det kan vara hur efterblivet som helst. Men du har rätten att säga det du vill.

Yttrande frihet betyder inte (du får bara säga vettiga saker, allt som inte är vettigt ska tystas ner), då kommer vi till hur sverige och vissa andra länder är idag.

Så du är tyvär lite utav en hycklare om du stödjer yttrande frihet men inte tycker allt ska få sägas, jag själv anser du ska få säga det du vill, även hur skevt det än må vara.
En homofob har egentligen rätt att säga rakt ut att det är fel med homosexualitet, det må vara kränkande, det är helt efterblivet sagt. Men han har rätten att uttrycka sin åsikt lika mycket som att jag har rätten att säga att det inte finns något fel på homosexuella.

Medlem
Skrivet av zliddret:

Fast om inte allt får yttras så är det inte heller yttrande frihet. Du har rätten att säga exakt vad du vill, det behöver inte stämma alls, det kan vara hur efterblivet som helst. Men du har rätten att säga det du vill.

Det där stämmer inte. Läs på om vad yttrandefrihet innebär.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

k3m
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

AKA personer som ser fram emot att sitta och runka till denna våldsorgie? Var det dem som var viktiga? Eller var den "viktiga poängen" att vilket skit som helst ska få släppas?

Tänk på att alla kanske inte delar din subjektiva åsikt kring det.

Hursomhelst, bra ställningstagande av GOG iallafall.

det är tråkigt att det finns så fega personer som dig. som säger vad som helst till folk för att de ska ändra åsikt o tvivla på sig själv. bara för ett spels skull, som naturligtvis ska få släppas. oavsett hur snevridet det är. skäms på dig. och om folk runkar till det här, som du säger manipulativt. så då är världen sån. gilla läget utomjording elr kryp tillbaks under stenen du kom i från.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

AKA personer som ser fram emot att sitta och runka till denna våldsorgie? Var det dem som var viktiga? Eller var den "viktiga poängen" att vilket skit som helst ska få släppas?

Tänk på att alla kanske inte delar din subjektiva åsikt kring det.

Hursomhelst, bra ställningstagande av GOG iallafall.

det är tråkigt att det finns så fega personer som dig. som säger vad som helst till folk för att de ska ändra åsikt o tvivla på sig själv. bara för ett spels skull, som naturligtvis ska få släppas. oavsett hur snevridet det är. skäms på dig. och om folk runkar till det här, som du säger manipulativt. så då är världen sån. gilla läget utomjording elr kryp tillbaks under stenen du kom i från.

Full eller? Posten är ett halvår gammal. Har du ens läst diskussionen eller hoppade du bara längst ner och började gnälla loss?

k3m
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

AKA personer som ser fram emot att sitta och runka till denna våldsorgie? Var det dem som var viktiga? Eller var den "viktiga poängen" att vilket skit som helst ska få släppas?

Tänk på att alla kanske inte delar din subjektiva åsikt kring det.

Hursomhelst, bra ställningstagande av GOG iallafall.

det är tråkigt att det finns så fega personer som dig. som säger vad som helst till folk för att de ska ändra åsikt o tvivla på sig själv. bara för ett spels skull, som naturligtvis ska få släppas. oavsett hur snevridet det är. skäms på dig. och om folk runkar till det här, som du säger manipulativt. så då är världen sån. gilla läget utomjording elr kryp tillbaks under stenen du kom i från.

Full eller? Posten är ett halvår gammal. Har du ens läst diskussionen eller hoppade du bara längst ner och började gnälla loss?

nej o halvt.

Skriv svar