Windows 10 släpps nästa månad!

Robot
Medlem

Fast det verkar som att man behöver en viss uppdatering som Microsoft själva anser vara "kritisk" för att det där meddelandet ska dyka upp. Skumt marknadsföringstrick av Microsoft.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Fast det verkar som att man behöver en viss uppdatering som Microsoft själva anser vara "kritisk" för att det där meddelandet ska dyka upp. Skumt marknadsföringstrick av Microsoft.

e väl bara om man inte håller datorn uppdaterad jag har inget sånt mess. bara en uppgraderingsknapp direkt


signatur

//monster

Medlem

Jo, fick en liten ikon nere vid klockan idag, väldigt trevligt.

Medlem

Eftersom jag äger en Windows Phone 8 som förvisso är sönder och det kostar nästan mer att laga den än att köpa en ny (kör en gammal Samsung Galaxy SIII så länge) så undrar jag, är det möjligt att jag kan uppdatera Windows 7 till Windows 10 eller detta gäller enbart mobiltelefonen? Vilket makes sense.

Medlem

Nice, hoppas att hårdvarutillverkarna håller jämna steg med sina drivrutiner också.

Medlem

Passa på att omformatera datorn på samma gång då


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag fick erbjudandet till mitt "köpta" windows 7, sen om de funkar när uppdateringen kommer får jag se!

Inaktiv

Egentligen är det ju nästan två månader... Hoppas Microsoft kan lansera ett någorlunda felfritt OS denna gången. I senaste builden finns otroligt många buggar som egentligen inte borde finnas där så pass nära RTM.

Medlem
Skrivet av Skez:

Eftersom jag äger en Windows Phone 8 som förvisso är sönder och det kostar nästan mer att laga den än att köpa en ny (kör en gammal Samsung Galaxy SIII så länge) så undrar jag, är det möjligt att jag kan uppdatera Windows 7 till Windows 10 eller detta gäller enbart mobiltelefonen? Vilket makes sense.

Det ska vara möjligt att uppgradera din dator från Windows 7 till Windows 10
Ett mycket trevligt initiativ av Microsoft må jag säga

Medlem

Är den där lilla ikonen från en valfri update? Såg nu att jag hade typ 33 valfria updates att installera, lol.

Edit: Titta, där fick jag visst den lilla ikonen.

Medlem

Någon som vet hur det blir i framtiden om man väl skulle behöva blåsa om burken efter att W10 börjat kosta? Får man en licensnyckel över huvud taget vid en upgrade? Ska nog så fort jag uppgraderat, skapa en image av hela burken, då borde det inte vara problem att blåsa den


signatur

cags

Medlem

Tjänar man på att köpa win7/8 nu för att uppgradera eller är det bättre att köpa 10an direkt tro ni?

Medlem
Skrivet av meat4u:

Tjänar man på att köpa win7/8 nu för att uppgradera eller är det bättre att köpa 10an direkt tro ni?

Kommer att kosta lika mycket.

Medlem

Avvaktar ett par månader. Vågar inte lite på att det är buggfritt samt att drivrutiner fungerar osv..

Medlem
Skrivet av cags91:

Någon som vet hur det blir i framtiden om man väl skulle behöva blåsa om burken efter att W10 börjat kosta? Får man en licensnyckel över huvud taget vid en upgrade? Ska nog så fort jag uppgraderat, skapa en image av hela burken, då borde det inte vara problem att blåsa den

Du kan återställa datorn genom Win 10 (Även formatera hela burken). I princip så behöver du aldrig mer peta på en skiva/usb-sticka så fort du har Win 10 installerat på en hårddisk i datorn. Men angående din fråga så vet jag inte hur det blir med nycklar. Eller om det blir kopplat till ett microsoft-konto.

Medlem

Har använt det sedan Oktober, utöver Nvidias (signerade) drivrutiner utan stöd för SLI (om man vill ha officiellt stöd för Win10/DX12, Win8/DX11 drivrutiner fungerar bra) så fungerar allt lika bra som Windows 7 vid det här laget så vitt jag kan se (Win8 har jag aldrig använt och har inga planer på att ens testa).

Medlem
Skrivet av frittzinator:
Skrivet av Skez:

Eftersom jag äger en Windows Phone 8 som förvisso är sönder och det kostar nästan mer att laga den än att köpa en ny (kör en gammal Samsung Galaxy SIII så länge) så undrar jag, är det möjligt att jag kan uppdatera Windows 7 till Windows 10 eller detta gäller enbart mobiltelefonen? Vilket makes sense.

Det ska vara möjligt att uppgradera din dator från Windows 7 till Windows 10
Ett mycket trevligt initiativ av Microsoft må jag säga

Det förstår jag absolut men jag råkar *erhm*... sitta på en inte så "okej" version av Windows 7 för tillfället. Därav jag undrade ifall min Nokia Lumia 1020 som har Windows Phone 8 OS eventuellt skulle kunna tillåta mig att uppdatera datorns OS till Windows 10.

Jag antar att svaret är Nej men vore ändå kul om det gick. Känner att jag suttit på Windows 7 väldigt länge nu då jag helt hoppade över Vista, eller åtminstone använde det i enbart några månader.
Jag har börjar leka runt i Linux på min laptop men vill helst fortsätta med Windows på min stationära.

Medlem
Skrivet av Nunk:

Avvaktar ett par månader. Vågar inte lite på att det är buggfritt samt att drivrutiner fungerar osv..

Skrivet av 73mpl4R:

Nice, hoppas att hårdvarutillverkarna håller jämna steg med sina drivrutiner också.

Kört W10 i snart ett år. Drivrutinerna har följt med som vanligt, inget konstigt. Riktigt snyggt och snabbt är det. Även om det bara är en technical preview.

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Nunk:

Avvaktar ett par månader. Vågar inte lite på att det är buggfritt samt att drivrutiner fungerar osv..

Skrivet av 73mpl4R:

Nice, hoppas att hårdvarutillverkarna håller jämna steg med sina drivrutiner också.

Kört W10 i snart ett år. Drivrutinerna har följt med som vanligt, inget konstigt. Riktigt snyggt och snabbt är det. Även om det bara är en technical preview.

Kör det själv också, och det funkar bra. Brukar dock vara lite stökigt inledningsvis för olika moderkorts- och grafikkortstillverkare med enheter som kanske inte stöds, diverse blåskärmar och så vidare. Jag tror inte att de har ändrat drivrutinsarkitekturen så mycket den här gången dock, så förhoppningsvis blir det en smidig release.

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Nunk:

Avvaktar ett par månader. Vågar inte lite på att det är buggfritt samt att drivrutiner fungerar osv..

Skrivet av 73mpl4R:

Nice, hoppas att hårdvarutillverkarna håller jämna steg med sina drivrutiner också.

Kört W10 i snart ett år. Drivrutinerna har följt med som vanligt, inget konstigt. Riktigt snyggt och snabbt är det. Även om det bara är en technical preview.

Låter bra, så du tycker man kan hoppa på dirr?

Medlem

så sjukt peppad

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Nunk:

Avvaktar ett par månader. Vågar inte lite på att det är buggfritt samt att drivrutiner fungerar osv..

Skrivet av 73mpl4R:

Nice, hoppas att hårdvarutillverkarna håller jämna steg med sina drivrutiner också.

Kört W10 i snart ett år. Drivrutinerna har följt med som vanligt, inget konstigt. Riktigt snyggt och snabbt är det. Även om det bara är en technical preview.

Är man tvungen att logga in via sitt live-konto eller kan man som i Win8 använda ett "vanligt" offline konto?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Nunk:

Avvaktar ett par månader. Vågar inte lite på att det är buggfritt samt att drivrutiner fungerar osv..

Skrivet av 73mpl4R:

Nice, hoppas att hårdvarutillverkarna håller jämna steg med sina drivrutiner också.

Kört W10 i snart ett år. Drivrutinerna har följt med som vanligt, inget konstigt. Riktigt snyggt och snabbt är det. Även om det bara är en technical preview.

Är man tvungen att logga in via sitt live-konto eller kan man som i Win8 använda ett "vanligt" offline konto?

Varför skulle man ens vilja använda ett offlinekonto? Ta ev er foliehatten istället.

Avstängd
Skrivet av Propy:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Nunk:

Avvaktar ett par månader. Vågar inte lite på att det är buggfritt samt att drivrutiner fungerar osv..

Skrivet av 73mpl4R:

Nice, hoppas att hårdvarutillverkarna håller jämna steg med sina drivrutiner också.

Kört W10 i snart ett år. Drivrutinerna har följt med som vanligt, inget konstigt. Riktigt snyggt och snabbt är det. Även om det bara är en technical preview.

Är man tvungen att logga in via sitt live-konto eller kan man som i Win8 använda ett "vanligt" offline konto?

Inga problem att köra offline konto på Technical Preview iaf, varför man nu skulle vilja det.

Medlem

Kanske dags att slänga ut Technical previewen lagom till semestern då och installera Win 8 igen. Hört rykten om att vi i insider programmet skulle få det gratis, men är väl just det. Rykten. Kommer utan tvivel köra Win 10 i varje fall. Är riktigt nöjd.

Medlem

Om jag uppgraderar från W7 till W10, hur ominstallerar man W10 om något går snett?

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Om jag uppgraderar från W7 till W10, hur ominstallerar man W10 om något går snett?

Du kan ominstallera/formatera genom Win 10´s återställning. Så länge det inte rör sig om en hårddiskkrash då.
https://i.gyazo.com/eb90a9cd37210e634994a5ccad3f9b7b.png

Medlem

hoppas bara att mina spel o drivrutiner fungerar som de ska efter allt är sagt o gjort

Medlem

Haha, Cortana. Yeah!

12
Skriv svar