Här är X-com 2 – som vi har väntat!

Robot
Medlem
Här är X-com 2 – som vi har väntat!

Alien-tung


signatur

IDKFA

Medlem

Oh yes!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Yeeeeeees !!!!

Medlem
Medlem

¨åhhh min majs guuuuud! cant wait!!!

Testpilot

Jag vet vad det blir för julklapp till mig !

Medlem

Rekommenderar Xenonauts. Xcom på riktigt.

Medlem

Najs! Hoppas att det blir så bra som man tror. Firaxis brukar ju veta vad de sysslar med.

Medlem

Hoppas de tar efter mycket från The Long War mod.

Medlem
Inaktiv

Hade varit betydligt mer hype om inte deras föregående spel varit så förbaskat buggigt.

Medlem

Vad fan var det där? RIP Xcom

Inaktiv

För satan, är det uppföljaren på det fantastiska Enemy Unknown eller på avloppshålet "FPS-Xcom"?!

Stor skillnad!

Herr rygg

Hurra!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Releasehästryttare

Gött, hoppas de visar gameplay från e3 nu då

Megadelux

Spelar fortfarande Xcom 3 - Apocalypse ibland. (Har orginal i kartong + på steam) : )

Medlem

Storyn verkar B. Älskade Enemy unknown/within, får se hur detta blir. Känns B när hela storyn i 1an rensar ut dem, och sedan har de vunnit i 2an...


signatur

I drank what?

Medlem

Wow way to go där Firaxis....skrämma bort alla fans på bara 3min

Testpilot
Skrivet av Emblaz:

Wow way to go där Firaxis....skrämma bort alla fans på bara 3min

Nej

Medlem

Fy FAAAAAN va fett.

Medlem

Var det Rasp jag såg?

Medlem

Är det inte dags att skippa dessa trailer-filmer som inte ger någon bild av själva spelet överhuvudtaget? Visa gameplay i stället för fasen.

Medlem
Skrivet av Emblaz:

Wow way to go där Firaxis....skrämma bort alla fans på bara 3min

Eeeeh hur? Spelat X-com/ufo sedan X-COM: UFO Defense och tyckte att det såg mer än helt ok ut för ett ny setting i serien.

Medlem

Screenshoten oroar mig lite, jag hoppas att tredjepersonsvyn är ett alternativ och man inte har övergivit den traditionella taktiska layouten.
Jag minns alltför väl hur 2K ville omdefiniera X-Com till ett FPS innan Firaxis räddade dagen.

Medlem

Vet inte riktigt om det är så tilltalande, brukar dra igång X-Com: Terror from the deep istället när spellusten kommer smygande.

Medlem

Wut, såg inte ut som jag vill att ett xcom ska se ut.

Medlem

"Ta aliens efternamn och klipp alien-tung"

Medlem
Skrivet av Mirage:

Storyn verkar B. Älskade Enemy unknown/within, får se hur detta blir. Känns B när hela storyn i 1an rensar ut dem, och sedan har de vunnit i 2an...

Fast... SPOILERS!

The Volunteer died, and the Ethereals (along with the rest of the species) were all failures in so far as that they couldn't stand up to a bigger treat out there. They needed a race that could use Psionics, while also being cunning and strong. That's the whole reason they invaded us; to test us. They forced us to adapt their technology to our own needs, and as such, made us learn about Psionics and the like. Beating them proves we succeeded where they failed, which means the new threat can't be far behind (think sequel).

Så inte så konstigt ändå? Själv blev jag lite besviken på slutet just för att det var en sådan uppenbar cliffhanger. Ville ha något mer resolut. Men jag kan ta en uppföljare som plåster på såren. Känns som en riktigt bra deal faktiskt.

Tycker för övrigt att videon ser helt okej ut då det väldigt likt ettan fast mer detaljerat. Karaktärerna tar skydd bakom väggar och dylikt precis som i ettan. Så gameplay verkar ju vara samma eller åtminstone väldigt likt.

Inaktiv

Tycker dom förvaltade de alldeles fullständigt ypperligt denna serie. Tycker de ska säljas fortfarande som "Alien I" i 10 år fram över......lite väl mariga vinklar dock...

12
Skriv svar