Kvinna skickade Apple 1-dator till återvinning – värde: 1,6 miljoner kr

Robot
Kvinna skickade Apple 1-dator till återvinning – värde: 1,6 miljoner kr
Medlem
Kvinna skickade Apple 1-dator till återvinning – värde: 1,6 miljoner kr

Schysst att erbjuda tanten hälften av stålarna!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Schysst att erbjuda tanten hälften av stålarna!

Tänkte precis samma tanke. De har inga skyldigheter att ge henne någonting alls, men ändå är de hyggliga! För de pengarna har hon ju nästan råd med en ny iMac.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ruggigt snällt av det företaget att erbjuda henne 50% utav summan men med tanke på att det här har hänt i Amerika så finns det säkert en stor risk att hon försöker stämma företaget för att få tag på hela summan själv.


signatur
Medlem

äsch. Hon är nog nöjd med insatsen hon har gjort för miljön. Dessutom finns det väl ingen vettig mässka som vill ha en mac?

Medlem

wow jävlar vilket coolt fynd!

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av KatOne:

Schysst att erbjuda tanten hälften av stålarna!

Tänkte precis samma tanke. De har inga skyldigheter att ge henne någonting alls, men ändå är de hyggliga! För de pengarna har hon ju nästan råd med en ny iMac.

BOOOOOOOOOOOOOM

Medlem

1) Kul att de konstaterade vilken klenod de fått in (innan återvinning).

2) Generöst att erbjuda henne pengar!

Man gläds av sånt här. Hoppas bara kvinnan hör av sig nu.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av KatOne:

Schysst att erbjuda tanten hälften av stålarna!

Tänkte precis samma tanke. De har inga skyldigheter att ge henne någonting alls, men ändå är de hyggliga! För de pengarna har hon ju nästan råd med en ny iMac.

Citat från förstasidan på deras egen hemsida:
"In addition, we can pay up to 50% of value for qualified equipment."
De har 50% ersättning som en del av sin affärsidé och det handlar därmed ganska säkert mer om deras trovärdighet som företag än om välgörenhet.

Medlem

Jag är den kvinnan ge mig cashen

Medlem

Clean Bay Area som företaget heter som ni alla ser som "schysta" vilket jag kan hålla med om.
Men det faktum är att det företaget förmodligen omsätter miljarder kronor per år ger detta faktum en sådan bra publicitet som vida överskrider 50% av datorns värde.
Så jag ser det som att de har ett egenintresse i att ge henne pengarna. Det blir ju i det närmsta en världsnyhet som är positiv för företaget. Win-win!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Hon kunde inte skilja på äpplen och päron

Inaktiv

jamen, låt Arnroth ringa henne efter ett halvår, så kan han säkert göra de mer jämställt i de hela.

ps: för övrigt så gav Arnroth "Alien I" en svag 2:a i SVT sändning.
Är nog i alla högsta grad läge att ta in en yngre frisk förmåga
till dessa minuter, förläng de med 5 minuter minst.

Medlem

Inlägg med "one-liners" raderat.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar