Lego Worlds utmanar Minecraft – testa nu!

Robot
Medlem
Lego Worlds utmanar Minecraft – testa nu!

Oj


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Wow äntligen ett legospel där man faktiskt verkar kunna bygga lego


signatur

K9
:.:

Medlem

karaktären förlorar hälsopoäng vid varje steg då dom går på lego ? xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det här Lego-spelet har jag fantiserat om i säkert 20 år nu.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Wow! Var aldrig riktigt intresserad av Minecraft men detta verkar stencoolt!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

hoppas detta kommer ha äventyrlig survival med multiplayer, då är jag all in

Medlem

Ohhh!
Förväntningarna går i taket.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Medlem

Ser ju riktigt ballt ut! Hoppas bara att det inte blir nersölat med kosmetiskt DLC, men det är väl för mycket begärt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

9åringen inuti mig skriker av lycka, kanske kan man smygspela detta när ingen är hemma ^^

Medlem

Ja för varumärket lego får säkert användas!

Medlem

Vore underbart om även Technic legot skulle finnas med i detta, tänk vad man skulle kunna skapa

inK
Medlem

Konsol-release tack.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Qnott:

Vore underbart om även Technic legot skulle finnas med i detta, tänk vad man skulle kunna skapa

Jag kan passa på att tipsa dig (och alla andra för den delen) om Lego Digital Designer - ett gratisprogram som låter dig bygga vad du vill med alla tänkbara legoklossar.

http://ldd.lego.com/sv-SE/
0% fokus på utforskning, och 100% fokus på själva byggandet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av DAoG:

Ja för varumärket lego får säkert användas!

Hur menar du nu? Det är ju ett officiellt LEGO spel.

Håller med Puscifer dock, LDD e thä bömb.. Förutom the real deal då. Jag köpte mig en stor jävla lyftkran i julas (kit nr 42009 MkII), och förra julen köpte jag mig en stor 4x4 bil (kit nr. 9398) trevligt o sitta o bygga, fina i hyllan

ja, jag e 35+ så vadå..

Det där spelet såg ju ut som minecraft med lego tileset bara, helt ointressant imo, iofs så kan det bero på att jag endast gillar Technic lego.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Qnott:

Vore underbart om även Technic legot skulle finnas med i detta, tänk vad man skulle kunna skapa

Jag kan passa på att tipsa dig (och alla andra för den delen) om Lego Digital Designer - ett gratisprogram som låter dig bygga vad du vill med alla tänkbara legoklossar.

http://ldd.lego.com/sv-SE/
0% fokus på utforskning, och 100% fokus på själva byggandet.

Jo jag har kollat lite på det där men bara aldrig tagit mig för att faktiskt skaffa det. Som så mycket annat tyvärr

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av DAoG:

Ja för varumärket lego får säkert användas!

Hur menar du nu? Det är ju ett officiellt LEGO spel.

Håller med Puscifer dock, LDD e thä bömb.. Förutom the real deal då. Jag köpte mig en stor jävla lyftkran i julas (kit nr 42009 MkII), och förra julen köpte jag mig en stor 4x4 bil (kit nr. 9398) trevligt o sitta o bygga, fina i hyllan

ja, jag e 35+ så vadå..

Det där spelet såg ju ut som minecraft med lego tileset bara, helt ointressant imo, iofs så kan det bero på att jag endast gillar Technic lego.

Mitt fel, så går när man struntar i att googla speltillverkare :).

Medlem

Nu ska vi inte dra förhastade slutsatser här och börja hy... äh fuckit!

Ohboyohboyohboy!

♫ Everything is Awesome! ♫

Inaktiv

Verkar coolt, kan säkert sno vanilla minecraft spelare. Publiken för minecraft-moddar (speciellt stora modpacks) tror jag däremot inte kommer vara så intresserade.

Medlem

Få se...kan min 8-åriga son som älskar Lego och Minecraft gilla detta? Och tror nog pappsen kommer vara med på ett hörn. Ratade Minecraft länge...för att sen bli fanatisk...så risken är väl att man lär fastna i detta också.

Medlem

Är mest förvånad att det inte kommit tidigare med tanke på hur länge Minecraft funnits nu

Medlem
Skrivet av DAoG:

Ja för varumärket lego får säkert användas!

Hur tänkte du där?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Wow! Var aldrig riktigt intresserad av Minecraft men detta verkar stencoolt!

LOL Det är ju samma sak. Spelmekaniken kommer att vara identisk, så varför är du intresserad av just detta?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Qnott:

Vore underbart om även Technic legot skulle finnas med i detta, tänk vad man skulle kunna skapa

Jag kan passa på att tipsa dig (och alla andra för den delen) om Lego Digital Designer - ett gratisprogram som låter dig bygga vad du vill med alla tänkbara legoklossar.

http://ldd.lego.com/sv-SE/
0% fokus på utforskning, och 100% fokus på själva byggandet.

Dessutom stödjer spelet faktiskt just LDD ;p

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Apministern:

Wow! Var aldrig riktigt intresserad av Minecraft men detta verkar stencoolt!

LOL Det är ju samma sak. Spelmekaniken kommer att vara identisk, så varför är du intresserad av just detta?

Varumärket. Jag tyckte aldrig Minecrafts stil var något att ha. Däremot är jag uppväxt med Lego och tycker de har byggt upp en viss charmig och komisk stil sedan Star Wars-spelet kom.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tänk möjligheterna med Sanbox (Minecraft-stuk) med Lego City och allt. Skapa sin egen stad med tåg, polisstation, brandkår etc etc.

Rollspelsmöjligheterna är enorma

Medlem
Skrivet av Ferren:

Tänk möjligheterna med Sanbox (Minecraft-stuk) med Lego City och allt. Skapa sin egen stad med tåg, polisstation, brandkår etc etc.

Rollspelsmöjligheterna är enorma

Där sa du något intressant! Om det kommer med i spelet så... Oh boy

dmn
Medlem

Ser ut som ett bra barnspel, men ännu bättre är det väl om barnen bygger med riktigt lego...

Medlem
Skrivet av dmn:

Ser ut som ett bra barnspel, men ännu bättre är det väl om barnen bygger med riktigt lego...

Eller båda

12
Skriv svar