Rykte: Nintendos nästa konsol baseras på Android

Robot
Rykte: Nintendos nästa konsol baseras på Android
Medlem
Rykte: Nintendos nästa konsol baseras på Android

Tvivlar starkt på detta. Vad Nintendo måste göra för att locka till sig fler tredjepartsutvecklare som inte utvecklar spel som Candy Crush Saga, Angry Birds osv är att skapa en riktigt kraftfull maskin som är baserad på x86.

Däremot så tror jag att nästa bärbara konsol mycket möjligt kan vara Android-baserad.

Medlem

Det kanske inte är en så dum idé. Fler spel och appar, samt en större marknad av produkter till sitt förfogande. Nintendo är väl som störst bland retrofantaster och barn så att vara kraftfullast är inte det viktigaste. Vill man spela spel som inte är sjukspel, våld, racing, mmo eller rpg utan riktigt bra plattformsspel, samt få tillgång till deras universeum av karaktärer så är en konsol från Nintendo något för dig. Att få spelare att gå från en mobiltelefon till en konsol tror jag inte är så långt, men att få dem att gå till en 3DS är betydligt längre. En större satsning på mobiltelefoner kan få deras portabla konsoler att dö.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Kommer ni ihåg den där nokia-luren från sent 90-tal? den med styrkors? Kan nog bli något liknande här. >Dom har ju tidigare sagt att dom ska lägga en hel del krut på mobilmarknaden så det vore ju inte helt konstigt med en egen hårdvara.

EDIT: aja minnet svek lite, ar inte Ngage jag menade utan denna. inget styrkors dock =P

Medlem

Varför inte.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Jag skulle fan kunna tänka mig en nintendolur. Förinstallerade sms-ljud som t ex. Mario käkar svamp(no pun intended), Link hittar ny vevare, ljudet när du hoppar upp i klorna på konkorden i ice climber osv.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tvivlar starkt på detta. Vad Nintendo måste göra för att locka till sig fler tredjepartsutvecklare som inte utvecklar spel som Candy Crush Saga, Angry Birds osv är att skapa en riktigt kraftfull maskin som är baserad på x86.

Däremot så tror jag att nästa bärbara konsol mycket möjligt kan vara Android-baserad.

Nintendo Wii U borde varit den konsolen du pratar om. Nu är det för sent. (dessutom skulle en sådan konsol direkt konkurrera ut Wii Un vilket Nintendo "lovat" att NX inte kommer göra).
Hade det varit för två tre år sedan hade jag hållt med dig fullt ut om en kraftig enhet. Jag önskar själv att Nintendo för en gång skull hade den kraftigaste konsolen MEN saken är den att nuvarande generation av konsoler PS4 och XBONE redan har redan stora marknadsandelar när det gäller dessa AAA titlar och förhållandevis kraftiga konsoler baserat på x86. Nintendo kan inte i detta läge göra precis samma sak, dels kommer de vara långt efter och utöver det har Nintendo ingen erfarenhet av t.ex. skapandet ett bra online community osv. De måste helt enkelt satsa på något annat. Därför tror jag att detta rykte, åtminstone, till viss del stämmer. Det är ett affärskoncept som mycket väl kan vara klokt. De kan som sagt inte ta PS4an head to head.

Att utveckla med Android som bas gör att de sedan kan få ut spel med mikrotransaktioner till redan miljoner (miljarder?) sålda enheter. Ni vet ALLA att det är så man tjänar de enkla och förhållandevis stora pengarna.
Jag hoppas att Nintendo inte tänker för mycket på att tjäna pengar snabbt nu bara, då kan de skada sitt varumärke.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Så nu ska man få lagg, pruttappar och virus, även på sitt nintendo?
Nej tack ..

Inaktiv

Nintendo borde släppa sina spel till Playstation, Xbox och PC istället så är vi ett steg närmare en perfekt värld.

Inaktiv

vilka trams rykten, klart att Nintendo utveklar sin egen hård och mjukvara som de själva kan ha kontroll över.

Medlem

Om NX är en ny handhållen enhet ja, men om det är deras nya konsol så kommer de tappa alla de spelare som fortfarande har deras Wii/Wii U.

Medlem
Skrivet av secuda:

vilka trams rykten, klart att Nintendo utveklar sin egen hård och mjukvara som de själva kan ha kontroll över.

Inte helt omöjligt eftersom de har sagt att de ska släppa mobilspel.

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av secuda:

vilka trams rykten, klart att Nintendo utveklar sin egen hård och mjukvara som de själva kan ha kontroll över.

Inte helt omöjligt eftersom de har sagt att de ska släppa mobilspel.

Tror att folk förväxlar Konami med Nintendo i bland.

Medlem
Skrivet av secuda:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av secuda:

vilka trams rykten, klart att Nintendo utveklar sin egen hård och mjukvara som de själva kan ha kontroll över.

Inte helt omöjligt eftersom de har sagt att de ska släppa mobilspel.

Tror att folk förväxlar Konami med Nintendo i bland.

Nix:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article20481691.a...

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av secuda:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av secuda:

vilka trams rykten, klart att Nintendo utveklar sin egen hård och mjukvara som de själva kan ha kontroll över.

Inte helt omöjligt eftersom de har sagt att de ska släppa mobilspel.

Tror att folk förväxlar Konami med Nintendo i bland.

Nix:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article20481691.a...

Ah mitt fel då, har inte varit så aktiv i vad som händer i konsoll marknaden.

Medlem

Jag gråter blod.

1
Skriv svar