Se Elwynn Forest från World of Warcraft – i Unreal Engine 4!

Robot
Se Elwynn Forest från World of Warcraft – i Unreal Engine 4!
Medlem
Se Elwynn Forest från World of Warcraft – i Unreal Engine 4!

Mitt absoluta favoritställe i hela WoW! Kunde gå omkring i timmar bland grönskan och bara kolla! Bra video!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Musiken ger mig en lättare erektion. Azeroth, jag saknar dig - ty vi kan aldrig bli enade igen.

Releasehästryttare

Hyfsat snyggt, men bleknar i jämförelse med witcher 3 detaljnivå, önskar cdREd gjorde om hela wow i witcher 3 motorn

Medlem
Skrivet av Devan:

Hyfsat snyggt, men bleknar i jämförelse med witcher 3 detaljnivå, önskar cdREd gjorde om hela wow i witcher 3 motorn

Inte helt säker varför du jämför WoW(även med UT4 grafik) med Witcher 3. De har fullständigt separata grafikstilar, för att inte nämna genrer...

Tyckte det påminde lite om Everquest Next i grafiken! Om jag minns rätt så var det just det området jag gillade att smyga runt i som min Rogue(Horde) och bara...svansa runt. Dödade itne nödvändigtvis någon, gillade bara mysfaktorn.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hyfsat snyggt, men bleknar i jämförelse med witcher 3 detaljnivå, önskar cdREd gjorde om hela wow i witcher 3 motorn

UT4 har dock hästlängder bättre grafikmotor än den som körs i TW3. Dock är inte denna på videon komplett då den importerats.

Medlem

uhm okej, det där såg för taskigt ut.
Bara för att det är i unreal engine 4 så blir det automatiskt inte bra.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

uhm okej, det där såg för taskigt ut.
Bara för att det är i unreal engine 4 så blir det automatiskt inte bra.

Vill fortsätta lite på ditt inlägg. Det är jättemånga som skryter med att dom skapat ett spel eller en demo i UT4. Sedan när man kikar så ser det förjävla kasst ut med dagens mått mätta. Det finns ju hutlöst mycket snyggare UT3 spel. När skall någon på riktigt ta tillvara på UT4 motorn och leverara något ordentligt stiligt att vila ögonen på ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av KnäckeHäxan:

uhm okej, det där såg för taskigt ut.
Bara för att det är i unreal engine 4 så blir det automatiskt inte bra.

Vill fortsätta lite på ditt inlägg. Det är jättemånga som skryter med att dom skapat ett spel eller en demo i UT4. Sedan när man kikar så ser det förjävla kasst ut med dagens mått mätta. Det finns ju hutlöst mycket snyggare UT3 spel. När skall någon på riktigt ta tillvara på UT4 motorn och leverara något ordentligt stiligt att vila ögonen på ?

Hemmaknåpare har nog svårt att få till något riktigt vackert. Jag kan också slänga ihop något i Unreal engine 4 men det skulle se ut som skit, var så säker.

Wow alltså.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Var inte jätteimponerande, men musiken kramade nästan fram några nostalgi-tårar..

Medlem

Vore ju trevligt med en grafisk uppdatering av World of Warcraft faktiskt.

Medlem

Inte så värst välgjort men man ser potentialen. Vore ju riktigt fett med ett MMO som har lika tät atmosfär som WoW fast med modern grafik. MMO-spel är dock mer prestandakrävande än "vanliga" spel samt dyrare att bygga. Så kommer dröjja ett antal år innan vi får ett MMO men den nivån av inlevelse. Men vilket år det kommer bli.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

WoW är ju fan snyggare än det där just nu... men kanske kan bli något i framtiden.

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av KnäckeHäxan:

uhm okej, det där såg för taskigt ut.
Bara för att det är i unreal engine 4 så blir det automatiskt inte bra.

Vill fortsätta lite på ditt inlägg. Det är jättemånga som skryter med att dom skapat ett spel eller en demo i UT4. Sedan när man kikar så ser det förjävla kasst ut med dagens mått mätta. Det finns ju hutlöst mycket snyggare UT3 spel. När skall någon på riktigt ta tillvara på UT4 motorn och leverara något ordentligt stiligt att vila ögonen på ?

Jag tror du blandar ihop UT4 och UE4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Aaa, fast näe. Kul tanke, men det där såg inget vidare ut. Tror framförallt inte att WoWs cartoon-stil på byggnader blir bra när man siktar på högre realism i omgivningarna.
Visst finns där potential, men det var nog det snällaste jag kunde säga tyvärr.

Medlem

Skönt att han filmade Hogger questet i slutet man får lite nostalgirysningar när man hör musiken. En förlorad tid.. Saknar't!

rav
Medlem

Visst är Unreal Engine kraftfull. Allting ser ju fint ut på nära håll.
Men WoW har mer atmosfär, mer känsla.
WoW är mer konstnärligt.
Vilket är en av anledningarna till att det har levt så länge.
Lägger man till musiken på det hela så kan man inte annat än längta tillbaka.

Medlem

Jäsus fäcking kräjst. Vissa här inne verkar ju se WoW på samma sätt kreationister ser på bibeln. Vilken del av "still early build" fattar ni inte? Det här är inte från någon mod där man bara kan hämta in tusentals färdiga assets, effekter, fysik mm.

Lägg till lite bättre moln, dimma, ljussättning, vatteneffekter, buskar, mm och snart kanske har man något riktigt grymt.

Ex

En sak att pissa på profisionella utvecklare när de visar någon halvdan färdig produkt, men det här är ju bara larvigt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jäsus fäcking kräjst. Vissa här inne verkar ju se WoW på samma sätt kreationister ser på bibeln. Vilken del av "still early build" fattar ni inte? Det här är inte från någon mod där man bara kan hämta in tusentals färdiga assets, effekter, fysik mm.

Lägg till lite bättre moln, dimma, ljussättning, vatteneffekter, buskar, mm och snart kanske har man något riktigt grymt.

Ex

https://www.youtube.com/embed/3bInZ7_y4Lw

En sak att pissa på profisionella utvecklare när de visar någon halvdan färdig produkt, men det här är ju bara larvigt.

U mad?
Är väl mer än det som behöver göras, sedan är det väl mer artikelförfattaren som folk "angriper" då han får det att låta som om detta är det snyggaste som gjorts.

1
Skriv svar