Mina grafikinställningar och kontrollinställningar sparas inte?

Medlem
Mina grafikinställningar och kontrollinställningar sparas inte?

Hur gör man för att spara såna inställningar?

Och för att spela online, måste man ha konto på Gamespy?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Känd bugg och ja.


signatur

Space for rent.

Medlem

Kan man få bort det? Är det någon smart nisse som hittat en lösning?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Inte vad jag sett hitintills, tyvärr.


signatur

Space for rent.

Medlem

Vad jag förstått så måste man skapa ett konto och logga in för att inställningar skall sparas. Exakt vilka inställningar som hänger med ditt konto är jag osäker på. Jag gick på samma mina första gångerna jag spelade. Men efter att jag skapat konto och loggat in, så sparades inställningarna.
Vad jag sedan tycker om fasonerna att man måste ha ett konto och logga in - det är en helt annan femma.

Medlem

Jag har kollat gamespy.com men jag förstår inte var jag skaffara kontot? Är det deras Comrade som gäller? Kan ni ge mig en direktlänk?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Du skapar kontot direkt "ingame". Du har precis vid inloggningen ett val som heter "Create account" eller liknande.

Medlem

Ja men den säger att jag anger fel uppgifter när jag tar Create. Hmm, jag kanske använde någon annans namn som redan var taget..? Jag får testa igen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ifall ens dator ligger strax under minimikraven i något avseende (tex processor) sätts grafikinställningarna om automatiskt varje gång man startar spelet till defaultinställningar. Dessa defaultinställningar finns i filen
"Mina dokument\My Games\Unreal Tournament 3 Demo\UTGame\Config\UTDemoCompat.ini"

Inställningarna ligger under rubriken "[AppCompatBucket1]".

Ändra t ex raden med:
ScreenPercentage=50.000000
till
ScreenPercentage=100.000000

(Ja, jag SKA skaffa en bättre PC-burk snart! )

Vad gäller kontrollinställningarna vet jag inte riktigt varför det strular men man kan ju alltid redigera UTInput.ini i en texteditor och sedan göra filen read-only. :\

Medlem

Jag lyckades skapa ett konto nu och ska testa att starta om spelet för att se att allt sparats.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Kontrollerna sparades nu men inte grafiken. Vet någon var man ändrar pplösningen i ini-filen? Det finns "res" på flera ställen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tror det är i UTEngine.ini under "[SystemSettings]".
Leta upp raderna med ResX och ResY.
För att t ex sätta upplösningen 640x480:

ResX=640
ResY=480

Edit: Om det fortfarande inte funkar kan du prova att ändra samma inställningar i UTDemoCompat.ini under "[AppCompatBucket1]" också. (Detta är nog bara aktuellt om du har lite för gammal dator som jag.)

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Ifall ens dator ligger strax under minimikraven i något avseende (tex processor) sätts grafikinställningarna om automatiskt varje gång man startar spelet till defaultinställningar.

OK, det visste jag inte.

1
Skriv svar