Här är Fallout 4 – se första trailern!

Medlem
Skrivet av kingleafanders:

Någon som har koll på vilken stad det handlar om?

Boston

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Åter igen, ser mera på att spelet blir mera långlivat och inte bara en grafisk historia med buggar och o-optimerat skit. Satsa mera på story och känsla. Det går visserligen att få det snyggare samtidigt som det bör flyta på, men då behöver dom den tid det tar oxå, och inte hetsa ut det. Tycker personligen att det har blivit en sån fruktansvärd hysteri över grafik konstant, inte undra på att spelen blir kortare och ingen känsla elr story. För allt skall hetsas fram. Var faktiskt bättre förr

CD Project Red visade ju iof att det är möjligt att lyckas med både och, men jag tror dock inte att Bethesda lyckas med det

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det tog bara 10 minuter för klantarna att få upp videon

EDIT: Och ännu än gång ser det ut att vara kraftigt utdaterat redan innan release.

Care to elaborate?

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Preacher81:

Åter igen, ser mera på att spelet blir mera långlivat och inte bara en grafisk historia med buggar och o-optimerat skit. Satsa mera på story och känsla. Det går visserligen att få det snyggare samtidigt som det bör flyta på, men då behöver dom den tid det tar oxå, och inte hetsa ut det. Tycker personligen att det har blivit en sån fruktansvärd hysteri över grafik konstant, inte undra på att spelen blir kortare och ingen känsla elr story. För allt skall hetsas fram. Var faktiskt bättre förr

CD Project Red visade ju iof att det är möjligt att lyckas med både och, men jag tror dock inte att Bethesda lyckas med det

CD Projejt Red bryr sig om sina fans i alla fall och lyssnar.

Medlem

Grafiken var lite meh, det är synd att konsollerna håller tillbaka graiken så mycket.

Medlem
Skrivet av Stag:

men de har inte studerat hur en hund springer för fem öre.

Jadu hundviskarn...
Det enda jag tänkte på var just hur hunden rörde sig och troligen har de nog gjort en motioncapture av en hund i en miljö som är likadan som i trailern.

Medlem

Alla som gnäller över 'dålig grafik'- har ni inte fattat något överhuvudtaget? Det är tacka er som det tar 2-3 år att producera en uppföljare. Tack vare er som dagens spel är överarbetade-överproducerade-svin dyra-med platt storytelling för 12-åringar.

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Stag:

men de har inte studerat hur en hund springer för fem öre.

Jadu hundviskarn...
Det enda jag tänkte på var just hur hunden rörde sig och troligen har de nog gjort en motioncapture av en hund i en miljö som är likadan som i trailern.

Bra attityd? Måste man bli spydig direkt? Glömde bort varför jag aldrig kommenterar i nyheter längre...

Det jag menade var att animationen ser ut att vara "kort". Det rycker när hunden rör sig, som att en animation som inte "mönster-passar" rätt loopar. Det är mycket möjligt något de fixar innan release. Men realistiskt ut såg det inte iallafall. Mest en observation. Jag har redan sagt att spelet förmodligen kommer vara tokkul. Man kan påpeka saker för det.

Skrivet av Filenty:

Alla som gnäller över 'dålig grafik'- har ni inte fattat något överhuvudtaget? Det är tacka er som det tar 2-3 år att producera en uppföljare. Tack vare er som dagens spel är överarbetade-överproducerade-svin dyra-med platt storytelling för 12-åringar.

Du får jättegärna förklara hur det kan vara de som tyckte grafiken inte levde upp till deras förväntningar från ett nytt spels fel att det tar 2-3 år att göra en uppföljare. Jag är inte ens säker på om du menar att det är för kort eller för lång tid? Och vad grafik-åsikt har alls att göra med hur lång tid det tar ett företag att göra en uppföljare på?

När du ändå håller på kan du också förklara varför det var bra för ditt inlägg att vara otrevlig. Väldigt nyfiken!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Spelet såg inte next gen ut. Är detta samma snubbar som gjorde skyrim eller är det samma som gjorde New Vegas?

Bethesda brukar göra bättre ifrån sig när det gäller grafik på sina nya titlar.

Medlem

Såg ut som Fallout 3 men ja, det är ju bara 7 år gammalt vid det här laget..

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Stag:

men de har inte studerat hur en hund springer för fem öre.

Jadu hundviskarn...
Det enda jag tänkte på var just hur hunden rörde sig och troligen har de nog gjort en motioncapture av en hund i en miljö som är likadan som i trailern.

Bra attityd? Måste man bli spydig direkt? Glömde bort varför jag aldrig kommenterar i nyheter längre...

Det jag menade var att animationen ser ut att vara "kort". Det rycker när hunden rör sig, som att en animation som inte "mönster-passar" rätt loopar. Det är mycket möjligt något de fixar innan release. Men realistiskt ut såg det inte iallafall. Mest en observation. Jag har redan sagt att spelet förmodligen kommer vara tokkul. Man kan påpeka saker för det.

Absolut får man det!
Men du påpekade den enda grejen jag faktiskt tyckte var hyfsad med trailern, för jag hade hoppats lite på en ny motor. Jag personligen gillade den inte redan vid 3:an och NV var likadan. Var till och med rätt skeptisk på Skyrim eftersom det kändes som samma (vilket det troligen är). Som någon skrev innan känns det som om spelet är klistrat, tejpat och hålls ihop av lite trådar som när som helst kan krascha bara om man råkar klicka fel.
Men det är storyn och utforskandet (nya coola vapen!!) som skapar beroendet att fortsätta spela.

Så, jag koncentrerade mig på hundrackarn som sprang omkring i trailern istället och tänkte "Ja... Det såg iallafall bra ut.."

Medlem

Ok, Boston då. Tänker främst på bilden med bensinmacken, som ser ut som trädlös buskstäpp i stil med New Mexico, Nevada etc, men det är då ett resultat av annat.

Medlem

Vilket jäkla gnäll på grafiken
Själv skulle jag köpa FO3 idag om jag inte redan hade spelat det så mycket.

Kanske att man gör det lätt för spelbolagen men det är väldigt sällan grafiken som gör ett spel bra.
Att jag var irriterad på CDPR var ju inte grafiken i sig utan att det att de försökte sälja in det som snyggare än det blev vid släpp. Resultatet klagar jag inte ett dugg på med den spelkänslan.

Får de bara till en bra story funkar den här grafiken alldeles ypperligt för min del.

Medlem
Skrivet av neohasse:

Så, jag koncentrerade mig på hundrackarn som sprang omkring i trailern istället och tänkte "Ja... Det såg iallafall bra ut.."

Det kanske bara är jag? Men.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Ok, Boston då. Tänker främst på bilden med bensinmacken, som ser ut som trädlös buskstäpp i stil med New Mexico, Nevada etc, men det är då ett resultat av annat.

Du får tänka på att atmosfären är 50-tal.

Medlem

Grafikmässigt såg det ut som Fallout 3. Skandal.


signatur

I drank what?

Medlem

Ser ju varken ut som new vegas eller f3, på med brillorna gott folk. Sen är det fan storyn och gameplay som räknas i fallout.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av neohasse:

Så, jag koncentrerade mig på hundrackarn som sprang omkring i trailern istället och tänkte "Ja... Det såg iallafall bra ut.."

Det kanske bara är jag? Men.

https://www.youtube.com/embed/_caOk6lycb0

Japp, ser nu vad du menar. Var tvungen att kolla trailern igen och där i slutet när hunden springer ser det ju lite B ut. Jag skyller på motorn, för alla varelser i den motorn tycker jag rör sig sådär när de ska röra sig snabbare.

Medlem

Jag förstår varför de använder den gamla motorn. Samtidigt vore det ju fränt att få den där "oooh!"-känslan när man ser ett spel man älskar i helt nya, fantastiska kläder. Det ser inte dåligt ut nu. Inte alls. Men man fick heller inte den känslan av nytt på samma sätt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Klaga på grafiken? haha

årets spel när den nu kommer!


signatur

Meep!

Medlem

Skit grafik
Skit animationer
Skit voice acting
Skit art direction

Jajamensan, det är Bethesda det. Bra att dom håller vid sina trademarks iaf.

Men det är Fallout, vilket är bättre än inget Fallout men fyfan att dom inte skäms...

Att Bethesda köpte Fallout IPs är bara tragiskt.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Skit grafik
Skit animationer
Skit voice acting
Skit art direction

Jajamensan, det är Bethesda det. Bra att dom håller vid sina trademarks iaf.

Men det är Fallout, vilket är bättre än inget Fallout men fyfan att dom inte skäms...

Att Bethesda köpte Fallout IPs är bara tragiskt.

Helt ärligt så känner jag nästan likadant och då är jag ett hardcore-fan av Fallout.

Medlem

(Höger click "view image" för att se normal storlek)

Lite citat från internet:

"AMAZING"
"WOW"
"LOOKS AMAZING"
"What's wrong with the graphics?"
"LOOKS great"

etc...

Det finns 0 hopp för mänskligheten.

Medlem

Tycker många härinne borde ta av sig sina hypebrillor.
Man förväntar sig lite nyare och unikare av Bethesda, men dom har väl blivit alldeles för bekväm i Gamebryo.

Medlem
Skrivet av joary639:

det ser inte så snyggt ut som jag trodde det skulle.. dock bryr jag mig inte så mycket om det. Dock lite förvånande iaf.

Kanske lika bra det, så slipper man gnället att det blivigt förfulat vid release.
Nu kanske det kommer se bättre ut vid release ist


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Denilsement:
Skrivet av Newklear:

Det tog bara 10 minuter för klantarna att få upp videon

EDIT: Och ännu än gång ser det ut att vara kraftigt utdaterat redan innan release.

Care to elaborate?

Du blundade under trailern? Tragiskt tråkig, hur de inte lyckas hänga med i utvecklingen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Inget imponerande där inte.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mjölkar dem den gamla motorn? Oavsett kommer jag lätt bränna av 300 timmar i spelet när alla mods är ute..

Medlem

Det här spelet kan vara roligt. Det återstår att se.
Grafiken är det gamla vanliga man föväntar sig av Bethesda. Lite utdaterat med mycket känsla.

Ska bli kul att se lite gameplay på E3.

Medlem

Spelet är inte släppt, videon är från youtube. Jag håller mig med uttalande ang grafik tills jag sett mer.

Ser fram emot att utforska ett nytt fallout universum oavsett om det är sämre grafik än vad folk verkar kräva. Nya konsollerna är ju inte bättre men soffan är fortf kung.

Skriv svar