UT3-demot - åsikter?

Medlem
UT3-demot - åsikter?

Så, va tycker alla UT-rävar om det då?

imo:

Skrivet av mullins:

Uh, har precis dragit lite botmatcher och jag är överraskad faktiskt. Tempot har vridits upp lite gentemot ut2k3 - rockets går snabbare och man "flyger" inte längre runt på kartorna genom dodge-jump.

Något som är lite jobbigt är det ständiga gråa och oskärpan; antar att det burken som går på knäna men, givet köp.

Nosnos: bring it on! 1on1!

Medlem

"flyger" inte längre runt på kartorna genom dodge-jump"

herregud!! det är ju det absolut största grejen man saknar!
skäms.

annars är tempot jäävligt högt.
Det har gått ifrån "vara försiktgi" till DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
inte som UT2kx.
det funkar ja, men man får verkligen ändra sin taktik märkte jag

helt annat spel, som ett UT99 på droger.

som vi sa på IRC, tar ett tag å vänja sig.
även om jag gillar UT2k3`s hi-tec stil, imot detta "noob" "CS-spelande" nivå som min mormor klarar av så var detta kul änndå.

dock fick jag personligen ingen "wow omgffs" kännsla, så jag får se om det blir nöttning eller inte...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Iceman..du backar när det är nytt...sedan säger du 3 år senare att du ägde....NE DU!! upp tillbevis nu va hehe


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Flakmonkey

Fungerar någon av DM-mapsen bra i TDM eller 1on1?

Medlem

tyvärr är ingen av dom vad vi säger bra, men imo går dom att kör ai TDM, även om det är väääldig långt ifrån nått Teamwork än haha


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag fick bort oskärpan/grynigheten i grafiken med inställningen under Video>Advanced>"Screen percentage". Satte den till 100% så blev det genast bättre.

Har bara testat DM ännu. Spelet känns väldigt snabbt och striderna är närgångna och intensiva ("in your face" om man ska ta till ett engelskt uttryck). Känslan påminner rätt mycket om UT99 som någon sa! Vilket är något bra i min mening!

Medlem

Spelet var väl ok. Kul att testa, men inget spel för mig. 1 timme här och där räcker... med MP demo om det släpps, borde stilla suget av action. För fullpris tänker jag inte köpa det.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem
Skrivet av Zebulone:

Spelet var väl ok. Kul att testa, men inget spel för mig. 1 timme här och där räcker... med MP demo om det släpps, borde stilla suget av action. För fullpris tänker jag inte köpa det.

Kunde inte skriva det bättre själv.

Men beror också på att spelen som Call of Duty 4, Crysis och Guitar Hero 3 går före och släpps så tätt ihop, kommer inte att ha råd med UT3 då också.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Spelet i sig var OK, ungefär UT99 i ny, snitsig kostym, men det var ju väntat.
Menyhanteringen är nog den sämsta i UT-historien, men det får jag hoppas de får skit för och åtminstone förbättrar lite.
Lite flera avancerade val för grafikinställningar hoppas jag att de lägger till, så att man slipper inihaxxande (och nu vill jag inte ha legografik).
Ingamebrowsern behöver de nog fixa till lite (eller mycket).
Finns säkert mer, men det var mina spontana kommentarer.

Bortsett från en del punkter så var det helt OK, när man väl fått bort Bob och LandviewShake. Kan man nog vänja sig vid och kanske rent av gilla

Flakmonkey

Tycker det helt klart är ett steg i rätt riktning... gillar ändringarna i vapenbalansen som gör att spelet gör mer anfallsglatt så att säga... Sen att menyer och serverbrowsern är som de är kan ju beklagas, men det kan troligen ordnas.

Medlem

Tycker det är helgrymt. Givet köp för min del.

Medlem

mm visst nosnos, men jag tycker dom är lite för starka, man dör brutalt fort. lite svagare vapen rent allmänt så är jag nöjd på den delen
imo så är combos fånigt starka som det är nu


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

uhhh, både bio och combo är nästan för bra imo. Flak känns lite mesig dock.

Medlem

Flak´en är ju kung i UT3 för tusan. Det enda vapnet man behöver nästan :=

Medlem

Gameplay och grafiken är toppen ..
synd att det inte flyter på min dator... helt skumt
HL2 ep2 max och COD4 demot max... funkar perffa..
UT3 hackar och laggar...

Medlem

Tycker det är riktigt kul att spela. Det känns som om UT-spelen oftast är bra och stabila när de kommer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Själv så tycker jag det är onödigt lätt att döda snybbar och väldigt svårt att geara upp så man överlever med hälsa och så. Men det kommer kanske med lite övning och lite timing. Q3 är fortfarande mitt favvoköttalir.. men jag köper kanske detta och mosar för att få lite nytt att köra.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Sitter med en lånedator (min krashade 1 dag innan releasen av demot, turgubbe som jag är) så det blir lego grafik och 25 fps vilket gör det lite svårt att bilda sig en uppfattning ens om hur banorna ser ut. Har dock en del frågor till er som kan spela spelet på riktigt :

1. Är det inlagt brightskins som default eller är det bara så det ser ut på min dator?

2. Hur fungerar "supervapnet" eller vad det nu är på nattbanan?

3. Vilken av banorna spelat mest i duels hitils? Vilken anses som bäst för detta?

4. Hur är vapenbalansen? Vilka vapen är starka och vilka är svaga om man jämför med UT99 ?

5. Kan man utnyttja samma bugg vad beträffar dodge som man kan i UT99? Dvs att vända sig 60 grader åt sidan och dodgea åt andra sidan istället för att bara springa rakt fram och dodgea framåt.

6. Vad har ni för dator, vilken grafikinställning spelar ni på och hur många fps har ni under strid när ni spelar?

7. Är det någon som känner till nått webcafé i stockholmsområdet (norrort eller city) där de har detta demo installerat på sina datorer? Är inte helt säkert att mitt lokala café vill låta mig installera detta.

För övrigt så tycker jag inte att spelet var särskilt snabbt, var ungefär som UT 99 tycker jag. Nu kanske det går långsammare för mig pga skitdatorn iofs. Tyckte dock att man kunde dodgea igen väldigt snabbt efter att man dodgeat.


signatur
Medlem

1. Nej, inga brights.
2. Darkwalkern slaktar sönder.
3. Nattkartan.
4. Väldigt bra.
5. Vet ej.
6. 1280*1024. Maxad grafik. känns som jag har maxad FPS. Flyter på perfa.
7. Bor i Malmö.

Medlem

5. Har aldrig hört om nån sån bugg. Men om du menar vanlig dodgning så är det ingen "bugg". Vissa dodgar med sidoknapparna medan man håller in framåt och vissa med framåtknappen och håller in sidoknapp.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Cleor: Jag läste det i UT bible (för UT99). Det stod att man kunde uppnå 722 uu istället för de normala 600 under en dodge om man gör på det sättet. Ser ut som om GitZzZ gör det ideligen i sina demos (UT99) dessutom, och han verkar få mer fart genom att göra det. Tycker även att jag själv verkar få mer fart i U3 när jag dodgear ut genom fönstret mot armourn när jag försöker göra den takniken.


signatur
Inaktiv

Återkommer med kommentarer när ja har en computer som klarar detta spel. Sen kan man ju hoppas på lite snyggare skins när de riktiga spelet kommer


signatur

senare väntas ett delbetänkande..

Inaktiv

Jag kan ju inte byta kontroller på tangentbordet, nåt jag missat eller ska man inte kunna göra det?

mvh

Medlem

Går alldeles utmärkt?

Gå in under settings?


signatur

Space for rent.

Medlem
Skrivet av darios2:

Återkommer med kommentarer när ja har en computer som klarar detta spel. Sen kan man ju hoppas på lite snyggare skins när de riktiga spelet kommer

Pamela Andersson skins??

ÄÄ de blir ju å tweaka så de är spelabart dvs så man ser motståndaren bättre å då har inte snyggheten nån funktion 8)

Man får ju hoppas på utcomp me brigtskins å hitsounds , vilket jag tror kommer att provas redan nu under demo verran oxå...

Inaktiv

Jag hittar inte vart man ändrar sina spelkontroller alltså, vill inte spela på WASD.. Letat som fan

mvh

Medlem
Skrivet av vessey:

Jag hittar inte vart man ändrar sina spelkontroller alltså, vill inte spela på WASD.. Letat som fan

mvh

Settings - Input, sedan kolla längst ner på den skärmen. Där hittar du "Configure keys" klicka där så kan du ändra till ditt tycke.

Lycka till.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

dumpar det jag skrev i en nyhetskommentar här:

===

fick igång spelet. startar om det nu för att maxa grafiken. äcklad av alla loggor som man inte kan skippa förbi och tvingas se varje gång man startar spelet. menyn gillade jag inte heller. att behöva skapa en profil för att spela är också dåligt. hoppas själva spelet ger bättre intryck.

===

spelat lite nu. deathmatch var rätt kul, lite som vanligt. ganska snyggt också, flyter på bra på maxad grafik (exlusive direct x 10 saker jag inte har stöd för).

några minus:
- 21 sekunder innan man ens får logga in sig då man startar spelet
- dåliga beskrivningar vad saker gör i menyn då man fipplar med grafik/join mm. Tex står inte vad nåt är för något (Pure Server etc).
- kan inte dubbeltrycka åt sidan följt av ett hopp

"walkern" på banan jag spelade borde kunnat ducka och kanske till och med hoppa lite... hade varit roligare då, för föraren at least. (ok inte hoppa, det hade inte varit så bra. kanske att den hade sträckt på sig om man höll in space?)

edit: minor detalj men visst är ikonen till spelet ungefär så ful som den går att få? extremt ovesentligt men lite underligt, var dom så stressade att få ut en demo att ikonen behövde få lida? ^^

===

testat lite mer saker nu.

* Har sniper minimum range? Nån som sa det online, själv inte märkt av detta, men har den det så är det en värd grej att betona.
* Hur fan listar dom servrarna? Sorterar man efter ping så sorteras det INTE tex stigande, allt hamnar huller om buller ändå.
* Chatmssges syns inte efter banan tagit slut om man inte manuellt går in på "chat". Gah.
* Ärver skott man skjuter momentum från en själv? Verkar inte så (sköt med flakken stilla och i rörelse, skottet kom lika långt).
* Inget Conquest i demon.
* Enforcers sekundärfire skjuter en treskotts burst som dessvärre kommer lite väl långt från siktet.
* Ser i princip inget under vatten. Antar att det var meningen på just den banan.
* Kolon ser ut som semi-kolon, och semi-kolon ser ut som kolon. Hur lyckades dom med det? blir och tvärt om.
* Ö går inte skriva därför den ger consolen.
* O är likt A i chattmssges.
* 6 i ens liv är rätt likt 8.
* Är enda sättet att se chattloggen att kolla i consolen? Den borde komma då man trycker på t för att skriva tycker man.
* UDamage istället för Double Damage? lol..
* "That was nasty". HELA TIDEN. Kanske till och med sa det då jag hoppade in i en bil, fast det var nog bara sammanträffande. Eller nåt.
* Dålig voice acting/röster/taunts i övrigt.
* Scorpion har inte ett vapen som laddas over time och blir större längre - nu skjuter den blåa "plasmaklumpar" konstant då man håller in för att skjuta.
* Scorpion har fått en turbo på spacebar.
* Snipervapnet borde i mitt tycke bara ge 1-10 skada på alla bilar per skott, hur mycket beroende på fordonstyp. Sniper är menat för människor. Gillar du sniper så förstår jag att du inte gillar min idé men att kunna skjuta sönder en tank från andra sidan kartan är lite gay.
* Redeemerexplosionen (inte fått tag i en själv utan bara sett den och hört på ljudet att det var den) är mesig. Liten och inte alls vidare imponerande. Tryckvågen gör nada för mig och puttar inte bort min spelkaraktär heller för den delen.
* Impact hammer istället för shield gun. Primär för människor och sekundär för bilar.

Impact hammaren är inget jag gillar direkt, så här hade jag byggt meleevapnet:
- Primär (enkelklick eller hålla in för att ladda styrka) funkar på både bilar och människor
- Sekundär ger sköld som håller i X energi (sekunder). Ger mer damagereduction ju mer energi skölden har kvar (mellan 0 och 100% d.r.) och förlorar energi lika med skada från senaste attacken.
- Dubbelklickar man på primärattacken så skulle vapnet kunna launcha en framåt (ett instant longjump, typ 1.5 gånger så långt som ett vanligt dubbeltryck-frammåthopp), dock tar longjumpet hälften av energin som används av skölden.
- Man kan longjumpa samtidigt som man har igång skölden.
- Man kan även ladda upp en attack samtidigt som man har igång skölden, dock så är skadan reducerad då med 0-50% (0% om man har 0 energi kvar på skölden och 50% om man har all energi kvar på skölden).

===

beklagar dumpandet, detta är nog för långt för de flesta att läsa ^^; och texten skulle nog behöva skrivas om lite

fick lite feedback om att man skulle visst kunna skippa alla logos i början, att walkern visst kan ducka, men jag har inte hunnit testa detta själv

Medlem

MackanZoor
Rätt många av de saker du skrev är fel och går göra. Spela ett tag till och läs lite om hur du kan tweaka UT3 så kan du nog skriva en helt annan recension.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Jag får ganska mycket frame-drops trotts GTS8800 640Mb, AMD X2 5600, och 4Gb ram... :evil:

12
Skriv svar