Förslag på nytt nick?

Inaktiv
Förslag på nytt nick?

Har en lista (se nedan) på nick som jag tänkt köra när E3 kommer. Finns det något av dem som ej kommer att ses som seriöst inom communityt? Inom cs communityn så är det tex inne att heta en meningslös kombination av tre bokstäver som bsl, rwa, dsn, ins och liknande. Finns det liknande regler inom Ut scenen?

Här är namnen jag tänkt på:

Hellfist
Panicore
Octahedron
Icosahedron
KoalaBjoernen
BirmaKatten


signatur
Medlem

Kalla dig iceguppi. Inget fel med det och det är bättre än alla dina förslag.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Finner med iceguppi bra.
och vidar ska man aldirg fårga efter ett nick, ett nick ska komma inifrån (eller filmen Top Gun) ett bra, som man sedan har resten av sitt liv.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag tycker som IceMan att du ska komma på ditt nick själv. Det bäst så iaf.

Inaktiv

umm det är nog nick som dom använt i åratal och sen vid nåt tillfälle tagit bort vokalerna.. så tex bsl = basel, rwa = ärwa, dsn = dasen, ins = insert.. eller vad som hellst.. nicknames förändras med tiden genom felstavningar och förkortningar.. du kan ju korta ner din nick till ceg om du vill.. beskrivande och koncist

Medlem

Jag fastnar mest för korta nick iaf.
Orka skriva skitlånga nick.
Så bogobots förslag.
Som jag tycker är bra.
Jag gjorde iaf mitt nick lite snabbt.
Jag fastnade för bokstäverna Z och X.
Sedan tog ja de två första bokstäverna från mitt namn.

Medlem

Tycker det inte är en bra idé att sno nicks som verkar vara vad du försöker göra. Panicore är/var en känd q3-spelare i ice climbers.

Inaktiv

Det är ju bara så mainstream och random att nicka en förkortning. Fantasilöst om du frågar mig. Blir nog Hellfist eller Octahedron, känns coolare respektive mer sofístikerat.


signatur
Medlem

Iceguppi gillar jag som nick, mycket bättre än de två du säger


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Precis, hör nu vad två erfarna UT killar säger. Allt annat än iceguppi är löjligt. UT är mer moget folk som spelar (med vissa undantag förstås) så man behöver inte heta saker som k1|_|_3R, kcxzqlw eller HellTriangle.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Brukar ta ett nick som passar den karaktär som jag spelar med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Panicore är ju iaf taget

Medlem

Octhedron eller hur det nu stavas. Är det inte så alla bossar i WoW heter? :=

Medlem

Om 5 år kommer du skämmas över det nickname du använde när du spelade U3, om du väljer något av de namn du kommit på. Om det är respekt från "scenen" du är ute så hitta något annat. All respekt skulle utebli med ett namn som "Hellfist".

Välj något som har någon betydelse för dig, något spontant, och bara kör hårt.

Inaktiv

Octahedron är min favorit polyhedra. Gillar formen och konturerna så kanske blir den, plus att det låter lite sofistikerat.

Hellfist är inte menat att vara hyperseriöst altså. Ungefär som att heta Skilzzz.


signatur
Medlem

Spelar ett nick roll egentligen? Tog ett som jag gillade and that was the end of that. Är det ett sofistikerat eller ovanligt nick? Nej, men det är jag iaf ^_^


signatur

Videomupp

1
Skriv svar