Medlem
Hur bra är ni?

Jag tänkte bara kolla hur bra ni är på UT. Själv motsvarar jag nog bot på adeptnivå? Har dock inte gett mig ut på server och spelat än. Kan bero på att jag inte vill bli förnedrad:)

Redigerar: Jag kör just nu bara UT2004.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Menar du UT 2004 eller UT ? Om du menar UT så vinner jag hyffsat enkelt över en godlike bot om jag kör 1 on 1 (rekord 35-7 på 15 min), dock beror detta på att jag spelar smartare och tar powerups samt använder rätt vapen i rätt situation. Om jag har samma vapen, health och armour som en sådan bot så vinner den oftast.

Kör jag 2 on 2 med/mot godlike bottar är det jämnare men jag brukar få flest frags de flesta gångerna.

Får anta att alla här är bättre än så. Riktig skill är dock svårt att mäta i spel mot bottar.


signatur
Medlem

Att smeka upp godlike-bottar är inget problem men så fort jag visar trynet på pickuper eller dueller så är förnedringen total. Om man ska använda indelningen i låg/medel/hög som brukar användas när man söker motstånd så är jag personligen en halvbra låg i dagsläget, lyckats nosa lite på medel när det spelades som mest.


signatur
Medlem

Jag har testat 1 on 1 mot godlike och bästa resultatet blev 2-10, alltså piskad utav helvete. Men 1 on 1 gillar jag inte så mycket. Det ska va ett gäng. Men vad fan, jag hårdtränar nästan varje dag och den dag jag ger godlike-bottarna storstryk så går jag ut online.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Ariath : Du kan ju prova att köra public i alla fall om du ändå ska köra deathmatch mot bottar. Där finns det alltid dåliga spelare, får man anta. Syftar du på UT2004 eller UT föresten?

Du kan ju alltid vänta tills UT3 kommer, då kommer säkert många nya spelare börja köra vilket gör att skickligheten på motståndet går ner. Då syftar jag inte enbart på public deathmatch altså utan även 1 on 1 pickups.


signatur
Medlem

I UT var jag faktiskt riktigt bra, spelade jämt.
men nu är man ju rätt piss ....

Medlem

Iceguppi: UT 2004, jag redigerade förstaposten efter ditt första inlägg:) Dock skulle jag vilja kunna köra det första. Jag har Unreal Anthology och där är det med men min dator verkar vara för kraftfull. Har dragit ner gamespeeden till minsta men det går så jävla fort att inte ens stålmannen hinner reagera. Du eller någon kanske vet om det går att patcha eller nåt liknande för att bromsa ner ännu mer.

Jag får nog smyga ut på public och känna av läget iaf. Nån gång måste man börja:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Ariath, det ska lösa sig om du aätter på vertical sync, låter som om det är ditt problem.

Piskade just upp en godlike bot med 41-4 föresten vilket för mig in på en fråga till er lite mer erfarna spelare. De olika bottarna har ju olika namn, betyder detta att de är olika bra även om svårighetsgraden är den samma? Den här kändes inte så bra.


signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Ariath, det ska lösa sig om du aätter på vertical sync, låter som om det är ditt problem.

Piskade just upp en godlike bot med 41-4 föresten vilket för mig in på en fråga till er lite mer erfarna spelare. De olika bottarna har ju olika namn, betyder detta att de är olika bra även om svårighetsgraden är den samma? Den här kändes inte så bra.

Jag hittade inte vertical sync nånstans i menyn men det verkade lösa sig ändå på nåt skumt sätt. Jag pillade å hade mej och vips så gick det spela. Men jag måste säga att jag tycker 2004 är roligare:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

V-Sync finns inte inne i spelet utan på inställningarna för ditt grafik kort ute i windows.

UT3 (som kommer i November) kommer att bli mycket mer likt UT99 än UT 2004. Du kommer tex inte att kunna dodge hoppa i UT3 och banorna ska bli mer som i UT99 dessutom.


signatur
Medlem

Det är ju som sagt lite svårt att avgöra exakt "hur bra man är". Men i allmänhet vinner jag på i princip alla servrar jag går in på (2k4). Självklart inte om man kommer in efter 15min, men annars så
Däremot är det lite sämre på UT-sidan. Knappt lirat sen jag och mitt lag vann en turnering i Falkenberg 2002 nåt sånt.. Men adept-bottar borde man ju klara av iaf

edit: shit vad tyken jag låter där... ni får ursäkta mig :$

Medlem
Skrivet av Boulund:

Det är ju som sagt lite svårt att avgöra exakt "hur bra man är". Men i allmänhet vinner jag på i princip alla servrar jag går in på (2k4). Självklart inte om man kommer in efter 15min, men annars så
Däremot är det lite sämre på UT-sidan. Knappt lirat sen jag och mitt lag vann en turnering i Falkenberg 2002 nåt sånt.. Men adept-bottar borde man ju klara av iaf

edit: shit vad tyken jag låter där... ni får ursäkta mig :$

Det är lugnt. Du får va hur tyken du vill. Jag säger ju att jag måste hårdträna:) Men jag bör tillägga att FPS aldrig varit min starka sida. Det är inom RTS och RPG min styrka sitter8)

Iceguppi: Vertical Sync behövdes och tack för hjälpen.

Ser ni nån flarne med mitt nick ute på public kan ni väl visa lite hänsyn va?:D


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Ariath: Skulle rekomendera dig att inte spela så mycket public utan snarare köra duels eller team deathmatch (svårt att hitta nu får man dock anta). Det är inom dessa dicipliner som man spelar seriöst och du lär dig inte mycket (förutom grundläggande movement och vapenhantering) genom att spela public.

Nu är jag visserligen inte UT spelare (har just börjat) utan CS spelare men jag antar att samma princip gäller för båda spelen.


signatur
1
Skriv svar