Spelstil i ut 99, vapenanvändning etc

Inaktiv
Spelstil i ut 99, vapenanvändning etc

Har kollat lite demos från wcg 2002 för ut99 och ser att spelstilen skiljer sig en hel del mot den som jag sett topspelare använda sig av i 2004. I 99 använde de nästan aldrig rockets eller flak, vapnen som dominerade var minigun samt plasta gun. Snipern och shock användes ibland men den sistnämnda mer om de visste att moståndaren skulle komma på ett visst ställe, inte som jag sett folk i 2004 som nästan enbart försöker köra combos.

Nu undrar jag är denna skillnad (om den nu existerar, skriv gärna om ni inte anser att den gör det) beror på att spelen skiljer sig åt eller om det beror på att spelandet utväcklats sen 99 (dvs att man inte visste om värdet av combos). Snipern är ju bättre än lasergun, ändå användes den mindre.

Var tex minigun och plasma imba i 99?


signatur
Medlem

Ställ frågan på http://www.unrealnorth.com/ istället. Där är det betydligt fler tävlingsmässigt inriktade spelare som gärna brukar diskutera sådana saker.

Det finns nog trådar där liknande redan avhandlats men det finns ingen sökfunktion så det är nästan omöjligt hitta saker igen.
Siten är på engelska och du måste skriva på engelska.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

va! är all svensk del borta?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

va! är all svensk del borta?

vilken svensk del?


signatur

thank you, come again

Medlem

det är andra spel, stora skillnader i vapenhantering och balans. Det är inte att spelarna utvecklats utan de har hittat de rätta vapnen för rätt situation helt enkelt.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Forumet på unreal north är ju dött när det gäller ut99. Som det är nu så vinner jag rätt överlägset mot Godlike bottarna så lite smartare motstånd skulle uppskattas. För att kunna få det skulle jag behöva hjälp att ens spela online, vilket inte fungerar för mig.

Hur tajmar folk powerups i UT99 föresten? Det finns ju ingen klocka "on screen" även om man kör på tid. Kör ni med en egen klocka bredvid monitorn?

Har plasma gun/link gun unlimited range i secondary mode föresten? Känns som om den inte träffar på långa avstånd fast strålen går ända till fienden.


signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Forumet på unreal north är ju dött när det gäller ut99. Som det är nu så vinner jag rätt överlägset mot Godlike bottarna så lite smartare motstånd skulle uppskattas. För att kunna få det skulle jag behöva hjälp att ens spela online, vilket inte fungerar för mig.

Hur tajmar folk powerups i UT99 föresten? Det finns ju ingen klocka "on screen" även om man kör på tid. Kör ni med en egen klocka bredvid monitorn?

Har plasma gun/link gun unlimited range i secondary mode föresten? Känns som om den inte träffar på långa avstånd fast strålen går ända till fienden.

Även om det inte skrivs mycket på un ut-delen så kan man ställa frågor där, oftast är det nån old timer som vet.

jag har alltid kört "på-känn" klocka, även i ut2004. Ofta funkar det bra om jag väl bestämmer mig för att försöka timea, men sen blir det ibland lite slappt och jag glömmer att känna efter.

Kan minnas att det var en mod man kunde använda, men det var diskussion om det var ok att använda eftersom spelet inte blir rättvist då, nån kör modden och resten på känn är inte ok.
Samma sak tror jag gäller vanlig klocka, men det är omöjligt att kontrollera om någon använder det.

Sista vet jag inte svaret på


signatur

thank you, come again

Medlem

Secondary Fire på Pulse Gun är begränsad i räckvidd, har för mig att det är 60 map units, kan minnas fel.


signatur

Space for rent.

Inaktiv

hux flux : vet du vad den modden heter? Jag spelar bara ut99 för att förbereda mig för UT3 (som troligen kommer ha klocka) så om jag spelar med den eller inte borde inte spela någon roll.

RedBerd : Ungefär hur långt är 60 map units? Kan du ge något exempel på en bana (hälst Codex för jag spelar uteslutande den) ?

För övrigt så känns det som att en bots skicklighet består i vilket vapen den spelar med, tråkigt nog. Har den minigun eller plasma gun blir den riktigt farlig. Om man dock kan få den att använda flak eller sniper så blir den rätt värdelös imo. Den väljer vapen rätt konstigt också, inte alls passande i situationen. Bäst är att lämna vissa vapen åt datorn och lura honom att ta dem


signatur
Medlem

Det tilllåtna sättet att tima i UT99 var att använda den inbyggda klockan som finns på score sidan (F1). Jag har dock lagts den så att man ser scoresidan när jag håller ner alt-tangenten och när jag släpper försvinner den igen.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Enklast är att slå på decals och sen testa lite olika avstånd.


signatur

Space for rent.

Medlem

dubbla enforcement


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar