Då släpps Steam Machines

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av azynkron:

Listan blir lite messed.. men håll till godo.

CPU CPU Mark
Intel Core i7-4790K @ 4.00GHz 11236
Intel Core i7-4765T @ 2.00GHz 7210
Intel Core i5-3470 @ 3.20GHz 6565 GTA V Minimum (Desktop CPU)
Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz 6469 Witcher 3 Mininum
Intel Core i5-4590T @ 2.00GHz 5473
Intel Core i3-4130T @ 2.90GHz 4127
Intel Core i5 680 @ 3.60GHz 3508 GTA V Minimum (Notebook CPU)

Enligt denna snabba och högst ovetenskapliga undersökning så krävs det minst den "värsta" Steammaskinen för att ens kunna spela GTA V och ex. Witcher. Det där är minimikraven som är listade. Jo, jag vet att Q6600 är listat av Rockstar, men det trodde de nog inte ens själva på när de skrev det. Och då kan jag inte jämföra GPU eftersom vi inte vet vad det kommer att bli.

Luktar stenhård flopp. Om man inte vill sitta och spela Zyngaspel i soffan som de flesta konsolfantaster brukar säga är det bästa sedan skivat bröd.

Verkar klara sig rätt bra i spel http://www.anandtech.com/show/8774/intel-haswell-low-power-cp...

CPUerna verkar helt ok så länge som man kör på i5 och i7 varianterna. i3 varianten verkar tappa en del i några spel och där skulle jag nog välja S före T.

Problemen verkar vara på GPU sidan om det är sant att det sitter GTX 860M i maskinerna så talar vi om en GPU svagare än dagens konsoler.
Som vi ser i Witcher 3 är den 50% svagare än en PS4 vilket är rätt mycket.
Jag hade gärna sett GTX 680 eller bättre som standard för att lämna lite marginaler åt utveckling i framtiden.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-860M.107794.0...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av azynkron:

Listan blir lite messed.. men håll till godo.

CPU CPU Mark
Intel Core i7-4790K @ 4.00GHz 11236
Intel Core i7-4765T @ 2.00GHz 7210
Intel Core i5-3470 @ 3.20GHz 6565 GTA V Minimum (Desktop CPU)
Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz 6469 Witcher 3 Mininum
Intel Core i5-4590T @ 2.00GHz 5473
Intel Core i3-4130T @ 2.90GHz 4127
Intel Core i5 680 @ 3.60GHz 3508 GTA V Minimum (Notebook CPU)

Enligt denna snabba och högst ovetenskapliga undersökning så krävs det minst den "värsta" Steammaskinen för att ens kunna spela GTA V och ex. Witcher. Det där är minimikraven som är listade. Jo, jag vet att Q6600 är listat av Rockstar, men det trodde de nog inte ens själva på när de skrev det. Och då kan jag inte jämföra GPU eftersom vi inte vet vad det kommer att bli.

Luktar stenhård flopp. Om man inte vill sitta och spela Zyngaspel i soffan som de flesta konsolfantaster brukar säga är det bästa sedan skivat bröd.

Verkar klara sig rätt bra i spel http://www.anandtech.com/show/8774/intel-haswell-low-power-cp...

CPUerna verkar helt ok så länge som man kör på i5 och i7 varianterna. i3 varianten verkar tappa en del i några spel och där skulle jag nog välja S före T.

Problemen verkar vara på GPU sidan om det är sant att det sitter GTX 860M i maskinerna så talar vi om en GPU svagare än dagens konsoler.
Som vi ser i Witcher 3 är den 50% svagare än en PS4 vilket är rätt mycket.
Jag hade gärna sett GTX 680 eller bättre som standard för att lämna lite marginaler åt utveckling i framtiden.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-860M.107794.0...

Fast även en i3-4130T verkar presterar i klass med en FX-8370. Sen är det klart att en i5 eller i7 är att föredra men vill man spara funkar nog en i3 hyfsat bra ändå, åtminstone nu, får väl se om det möjligtvis blir problem i framtiden.

Tja jag tvivlar starkt att det sitter en 860M även dem dyrare varianterna. Det vore i så fall väldigt illa. Ganska B även att ha i dem billigare varianterna också, dock inte så illa som 50% svagare än PS4. Snarare ungefär samma prestanda om du börjar kolla på dem andra spelen som GTA V. Witcher 3 på körs på mer krävande inställningar än på PS4 när de snittar 20fps i 1080p.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tja jag tvivlar starkt att det sitter en 860M även dem dyrare varianterna. Det vore i så fall väldigt illa. Ganska B även att ha i dem billigare varianterna också, dock inte så illa som 50% svagare än PS4. Snarare ungefär samma prestanda om du börjar kolla på dem andra spelen som GTA V. Witcher 3 på körs på mer krävande inställningar än på PS4 när de snittar 20fps i 1080p.

Du måste tänka på att dom visar medel fps och inte minimum fps. Klickar du på FPSen på tex. GTA V ser du att spelet har enorma drops vilket du inte får på konsol.
I en del spel som Evolve presterar den likvärdigt en konsol men i många spel presterar den undervärdigt och har rejäla skillnader i FPS.

Hoppas GTX 860M inte sitter i något system då den är jävligt undermålig för dagens spel om man vill ha en bra och jämn upplevelse.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag tycker det verkar intressant. Asgött att ligga i soffan och streama spel från datorn. Jag vill ha en mysfaktor när jag lirat spel, och soffan ökar den betydligt

Jag skulle gissa starkt på att det kommer att komma versionen med bättre gpu.

Medlem

Nej, jag har 2 PC med steam det räcker

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Tja jag tvivlar starkt att det sitter en 860M även dem dyrare varianterna. Det vore i så fall väldigt illa. Ganska B även att ha i dem billigare varianterna också, dock inte så illa som 50% svagare än PS4. Snarare ungefär samma prestanda om du börjar kolla på dem andra spelen som GTA V. Witcher 3 på körs på mer krävande inställningar än på PS4 när de snittar 20fps i 1080p.

Du måste tänka på att dom visar medel fps och inte minimum fps. Klickar du på FPSen på tex. GTA V ser du att spelet har enorma drops vilket du inte får på konsol.
I en del spel som Evolve presterar den likvärdigt en konsol men i många spel presterar den undervärdigt och har rejäla skillnader i FPS.

Hoppas GTX 860M inte sitter i något system då den är jävligt undermålig för dagens spel om man vill ha en bra och jämn upplevelse.

Är nog något annat som pågår här, typ någon temporär dipp när allt laddar in i början och sånt drabbar ju typ alla, även konsoler. Kolla tex på vanliga 980 där är det också fet dipp, troligtvis när benchmarken precis i början laddar upp som sagt.

Sen får man ju dippar på konsolerna, snarare större problem där då det verkar även hända oftare än bara någon gång i början eller när saker laddas upp. Varken GTA V eller W3 verkar kunna hålla stabila 30, då är det nog snarare lättare att få stabila 30 med ett 860m i liknande inställningar.

Hursom inget vidare kort om man nu vill lira krävande nextgen spel i åtminstone 1080p och 60fps i höga inställningar.

Medlem

Är det dom nya konsolerna som kommer hålla tillbaka grafiken i Witcher 4, tro?

Medlem

syber gör en steam machine med 980 och 4gb ddr, kostar 1490 dollar,,,

Medlem

Steam Controller :
Ja tack, Behöver en gamepad. Och den verkar vara intressant.

Steam Machine:
.... Jag har en Dator

12
Skriv svar