Fråga angående bottar

Inaktiv
Fråga angående bottar

Har kört lite mot bottar i UT (inte UT2004 altså utan orginalet). Är det enda som skiljer på bättre bottar att de rör sig bättre, timar powerups bättre och siktar bättre eller tål de även mer och gör mer skada? Känns ibland så faktiskt.

Känns också som om bottarna är grymt bra i närstrid men dåliga på långt håll. Bara en känsla eller är det så?

Om ni undrar varför jag inte kör online så är det därför att jag inte hittar några spelare.

För övrigt tycker jag att de inte borde göra så verklighetstrogna bottar (i förhållande till andra spel) eftersom många spelare då kanske inte vill spela online vilket alla förlorar på.


signatur
Medlem

Även om UT99 har gått ner i popularitet så spelas det mycket på publics. Hittar du inga servrar med folk på i serverbrowsern så är det något fel hos dig. Kanske brandväggen inte släpper ut den på nätet?

Bottar är oftast sjukt träffsäkra (beroende på svårighetsgrad man ställt in) men dom beter sig underligt. Det går att spela mot dom i brist på annat men det är väldigt annorlunda mot riktiga spelare.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Letade efter ett ställe att köpa detta spel på men hittade inget så jag tankade det istället och kör bara offline. Skulle gärna köpa det för att kunna spela online som sagt men hittar det inte.

Jag kör mot godlike bottar, snacka om reaktionsförmåga de har. De kan få ner mig från 100 health till 0 med minigun på 1 sekund ungefär också. De måste ha nån specialversion av vapnet som jag aldrig har antar jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Letade efter ett ställe att köpa detta spel på men hittade inget så jag tankade det istället och kör bara offline. Skulle gärna köpa det för att kunna spela online som sagt men hittar det inte.

Jag kör mot godlike bottar, snacka om reaktionsförmåga de har. De kan få ner mig från 100 health till 0 med minigun på 1 sekund ungefär också. De måste ha nån specialversion av vapnet som jag aldrig har antar jag.

så är det när man lirar online hela tiden

antar att du inte kan patcha eftersom du inte har köpt spelet. Kanske även därför som du inte kommer åt några servrar.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Jo jag har senaste patchen, och jag har aldrig blivit ombedd att skriva in någon cd key heller. Finns det ens cd key på ut99 föresten?


signatur
Medlem

Nä, det finns ingen cd key så du kan spela online. Naturligtvis vore det bra om du kunde köpa spelet i alla fall för att stödja Epic. Synd att dom inte har något motsvarande steam.
Som kompensation hoppas jag du köper UT 3 och kommer till irc kanalen #ut3.se och spelar med oss.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

nj
Medlem

UT verkar finnas att köpa från spelbutiken.se iaf.

Inaktiv

Cleor:Självklart köper jag UT3 (om inte demot är skit), kan tillägga att jag har köpt både 2003 och 2004, den sistnämnda går inte att spela på min nya dator. Installation går bra men jag får ett felmedelande när jag ska ladda spelet. Ska försöka tanka ner det och se om den versionen funkar dock, har ju cd key och allt.

Hoppas dock på e-factory så att man kan lära sig spela ordentligt. Har kört cs sen 2001 så borde väl kunna bli ok på ett annat fps i alla fall.

NJ: Kollade på spelbutiken, webhallen, computer city, pc city, bauhaus och siba men ingen av dem hade spelet när jag kollade.


signatur
Medlem

iceguppi: Skumt värre. Enligt prisjakt idag så ska spelbutiken ha spelet inne. 99kr, vilket kap!
Nästan så man skulle köpa ett ex till

(offtopic: vilket jag gjorde med Raven Shield btw, 69kr! shit vad billigt, tänkte man kunde ju alltid använda den andra nyckeln att lira med polarna online eller nåt)

1
Skriv svar