Skillnader på maps i UT och UT2004

Inaktiv
Skillnader på maps i UT och UT2004

En skillnad jag märkt i kartorna i de båda spelen är att de i 2004 är större och framförallt har större öppna ytor. Detta är, får man anta, pga att man kan dodge jumpa?

Vad detta borde betyda är att banorna i UT3 blir mer kompakta precis som i orginal UT. Detta i sin tur borde gynna prediction specialister och taktiker snarare än aimers/hitscan specialister.

Any thoughts on this?

Kollade föresten på den nya filmen och de har med mycket fordon i den. HAr de sagt något om hurvida de ska ha med fordon i DM och TDM? Tycker det skulle förstöra spelet ganska rejält om de hade det.


signatur
Medlem

Inga fordon i DM/TDM (om inte folk moddar)

VCTF är en speciell kategori banor, standard CTF kommer inte ha fordon vad jag vet.

Själv hoppas jag på en återgång till det "tightare" spelet i UT, gillade aldrig supermario i 2004.


signatur

Space for rent.

Medlem

å jag tycker tvärt om, fann det extremt roligt att man öppnade upp en ny "dimention" i spelet, dvs man kan hoppa runt och trixa extremt mycket med att bara röra sig. Välldigt underhållande och roligt mycket öva där för min del!

vill ha mera att göra än å trycka på W och 1knappen på herr mus.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det var roligt att försöka lära sig lite fler moves till UT200X.

Medlem

Jovars, UT3 blir väl som att sätta sig i en rullstol...

Medlem

UT3 http://home.tiscalinet.ch/savepla/Rollstuhl.jpg

UT2kx http://www.defenseindustrydaily.com/images/AIR_JAS-39D_Gripen...

fruktan är att det kommer bli så här, men jag hoppas INTE! men man är lite orolig för det man har sett på filmer :/ men jag hoppas hoppas..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jag tror fysiken kommer vara mer speedad, snabbare dodges tex pga mindre maps, ingen shieldgun.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag oroar mig inte för att det kommer bli sakta eller tråkigt. Jag har spelat UT99 och UT3 kommer bli UT99 på sterioder tror jag.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Är det inte svårare att träffa en combo i UT99 föresten? Lyckas inte få igång mitt 2004 just nu så kan inte jämföra. Känns dock både som om secondary shock rör sig snabbare samt har mindre hitbox i 99. Syftar på bitboxen när det gäller att träffa den med en primary altså.

När det gäller att skjuta runt att hörn eller över en kant så slår den ju i väggen även om man tydligt ser att man lägger den över/vid sidan av den, men det är en annan sak.

Har ett annat problem i 99 föresten. När jag kommer in i en del av en bana som kräver mindre av datorn, tex ett litet rum utan fiender kontra en stor sal med massa fiender, så springer min gubbe fortare än han gör annars. Samma sak om jag tittar ner i marken och springer. Någon som vet varför och hur man fixar det?


signatur
Medlem

Sätt på vsync... brukar hjälpa.

Inaktiv

När man kör cs så kan man inte få högre fps än 60 (annars är max 99) om man sätter på v-sync. Hur är det med UT?


signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

När man kör cs så kan man inte få högre fps än 60 (annars är max 99) om man sätter på v-sync. Hur är det med UT?

Fel fel fel. Med V-sync påslaget får du högst så många frames per second som din skärm är inställd att visa. Slår du av v-sync begränsas inte frameraten av skärmen, vilket leder till tearing men kan ge fördelar i vissa spel.

Fel är även att max FPS är 99 i Counter-Strike (eller andra Half-Life-modifikationer för den delen). Dock beter sig spelet olika beroende på hur hög FPS du har, något som märks tydligt vid 300+ FPS.

Medlem

Iceguppi. Kolla i den här tråden. http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=7399


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Asker förstår inte vad du menar med att man märker en skillnad i cs med över 300 fps. Oavsett vilket fps_max kommando du skriver så får du inte högre än 99.9 fps i spelet. Detta kan du enkelt se genom att ta upp en netgraph när du spelar.

Måste också säga att du är den första som sagt detta och att ifall det mot förmodan skulle stämma skulle vara en nyhet då alla topspelare i cs använder kommandot fps_max 99/100 oavsett om det finns regler för det eller inte. Förklara gärna närmare hur du kan få mer än 99.9 fps samt hur du kan mäta detta samt vilken effekt det har på spelet.

Vet att detta är ett UT forum men måste ändå få veta vad han har för svar på detta. Du får gärna ta det i ett PM.

För att anknyta till er andra så undrar jag om det finns något tak för fps i ut spelen, precis som i cs. Undrar också om det är någon förlust att bara spela med tex 70 fps (som är max för min skärm tror jag). Cs skulle tex bli ganska ospelbart med en fps på max 70.


signatur
Medlem

tror jag inte, för mig att jag har haft ett par tusen FPS i nån tomt rum man har byggt själv i editorn.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag tycker iaf inte CS blir ospelbart med en fps på 70 iaf.
Jag har iaf låst min fps på 85fps för att jag använder ju inte mer än 85hz ändå på min skärmupplösning.
Jag låser även fpsen i UT på samma.

Inaktiv

Nu ska vi kanske inte snacka cs här men jag tycker att siktet rör sig annorlunda beroende på om man har 99 eller tex 70 fps. Men ok ska kolla hur många hz min skärm klarar av och prova att köra med v-sync på.


signatur
1
Skriv svar