Windows 10 släpps nästa månad!

Medlem
Skrivet av Emsa:
Skrivet av Propy:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Nunk:

Avvaktar ett par månader. Vågar inte lite på att det är buggfritt samt att drivrutiner fungerar osv..

Skrivet av 73mpl4R:

Nice, hoppas att hårdvarutillverkarna håller jämna steg med sina drivrutiner också.

Kört W10 i snart ett år. Drivrutinerna har följt med som vanligt, inget konstigt. Riktigt snyggt och snabbt är det. Även om det bara är en technical preview.

Är man tvungen att logga in via sitt live-konto eller kan man som i Win8 använda ett "vanligt" offline konto?

Varför skulle man ens vilja använda ett offlinekonto? Ta ev er foliehatten istället.

Lugna dig. Jag loggar in med mitt konto på min win-platta, men jag ser ingen anledning till det på min stationära. Det var därför jag frågade.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kikade lite på det. Ser väl rätt okej ut men hoppas man verkligen kan byta ut ikonerna på ett lätt sätt. Kanske blir Dualboot med Elementary OS.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Guran:
Skrivet av Xrick6:

Om jag uppgraderar från W7 till W10, hur ominstallerar man W10 om något går snett?

Du kan ominstallera/formatera genom Win 10´s återställning. Så länge det inte rör sig om en hårddiskkrash då.
https://i.gyazo.com/eb90a9cd37210e634994a5ccad3f9b7b.png

Jo återställning funkar ju.. men säg att du byter disk eller så i burken och vill installera windows igen..

Blir du då tvungen att köpa en licens? Trodde denna gratis grej skulle funka typ att man skickade in sin nuvarande w7 nyckel och fick en w10 nyckel tillbaka.

Medlem
Skrivet av Guran:
Skrivet av cags91:

Någon som vet hur det blir i framtiden om man väl skulle behöva blåsa om burken efter att W10 börjat kosta? Får man en licensnyckel över huvud taget vid en upgrade? Ska nog så fort jag uppgraderat, skapa en image av hela burken, då borde det inte vara problem att blåsa den

Du kan återställa datorn genom Win 10 (Även formatera hela burken). I princip så behöver du aldrig mer peta på en skiva/usb-sticka så fort du har Win 10 installerat på en hårddisk i datorn. Men angående din fråga så vet jag inte hur det blir med nycklar. Eller om det blir kopplat till ett microsoft-konto.

Jo det alternativet vet jag men det förutsätter att man kommer in i burken. Man kan få problem som gör att man inte kommer in alls och ändå kommer behöva skiva/usb stickan, så då behöver man installationsfiler samt nyckel. Jobbar inom IT så jag litar inte på att saker håller XD


signatur

cags

Inaktiv
Skrivet av meanmrgreen:
Skrivet av Guran:
Skrivet av Xrick6:

Om jag uppgraderar från W7 till W10, hur ominstallerar man W10 om något går snett?

Du kan ominstallera/formatera genom Win 10´s återställning. Så länge det inte rör sig om en hårddiskkrash då.
https://i.gyazo.com/eb90a9cd37210e634994a5ccad3f9b7b.png

Jo återställning funkar ju.. men säg att du byter disk eller så i burken och vill installera windows igen..

Blir du då tvungen att köpa en licens? Trodde denna gratis grej skulle funka typ att man skickade in sin nuvarande w7 nyckel och fick en w10 nyckel tillbaka.

Antingen får du en ny nyckel, eller så konverteras den gamla. Självklart kommer man inte att bli lämnad nyckellös.

Inaktiv

Om man köper en ny Pc idag med win 8 får man win 10 sen då med?

Inaktiv
Skrivet av eatem:

Om man köper en ny Pc idag med win 8 får man win 10 sen då med?

Japp!

Inaktiv
Skrivet av Törstig:
Skrivet av eatem:

Om man köper en ny Pc idag med win 8 får man win 10 sen då med?

Japp!

Tack

Qth
Medlem
Skrivet av Segas:

Egentligen är det ju nästan två månader... Hoppas Microsoft kan lansera ett någorlunda felfritt OS denna gången. I senaste builden finns otroligt många buggar som egentligen inte borde finnas där så pass nära RTM.

Som egentligen inte borde finnas där? Vad vet du om det? Vi har aldrig fått testat Windows i den här utsträckningen och såhär tidigt förut och det är förmodligen fullt normalt med de buggar som finns i preview'en. Du har ingen aning om hur många brancher med buggfixar de har som de kommer slå ihop innan release och bara det att MS kan gå ut och spika ett datum såhär tyder på att de har stort självförtroende.

Inaktiv
Skrivet av Qth:
Skrivet av Segas:

Egentligen är det ju nästan två månader... Hoppas Microsoft kan lansera ett någorlunda felfritt OS denna gången. I senaste builden finns otroligt många buggar som egentligen inte borde finnas där så pass nära RTM.

Som egentligen inte borde finnas där? Vad vet du om det? Vi har aldrig fått testat Windows i den här utsträckningen och såhär tidigt förut och det är förmodligen fullt normalt med de buggar som finns i preview'en. Du har ingen aning om hur många brancher med buggfixar de har som de kommer slå ihop innan release och bara det att MS kan gå ut och spika ett datum såhär tyder på att de har stort självförtroende.

Absolut, självklart har du rätt. Men jag kan te.x inte högerklicka i aktivitetsfältet och välja vilka ikoner som ska döljas- och visas (build 10130). Samma funktion kan dock nås via den nya kontrollpanelen (och varför det finns två olika, gamla och nya, är nog inte heller tänkt vara så).

Så lite buggar finns det, men jag är imponerad av den fart och lansering av nya builds Microsoft håller; jag har faktiskt fått respekt för företaget igen.

Inaktiv
Skrivet av Segas:
Skrivet av Qth:
Skrivet av Segas:

Egentligen är det ju nästan två månader... Hoppas Microsoft kan lansera ett någorlunda felfritt OS denna gången. I senaste builden finns otroligt många buggar som egentligen inte borde finnas där så pass nära RTM.

Som egentligen inte borde finnas där? Vad vet du om det? Vi har aldrig fått testat Windows i den här utsträckningen och såhär tidigt förut och det är förmodligen fullt normalt med de buggar som finns i preview'en. Du har ingen aning om hur många brancher med buggfixar de har som de kommer slå ihop innan release och bara det att MS kan gå ut och spika ett datum såhär tyder på att de har stort självförtroende.

Absolut, självklart har du rätt. Men jag kan te.x inte högerklicka i aktivitetsfältet och välja vilka ikoner som ska döljas- och visas (build 10130). Samma funktion kan dock nås via den nya kontrollpanelen (och varför det finns två olika, gamla och nya, är nog inte heller tänkt vara så).

Så lite buggar finns det, men jag är imponerad av den fart och lansering av nya builds Microsoft håller; jag har faktiskt fått respekt för företaget igen.

Kontrollpanelen ska fasas ut vid ett senare tillfälle när den nya Inställningar har gått förbi i funktionalitet.

Medlem

Var är ikonen?

Inaktiv
Skrivet av Zidious G:

Var är ikonen?

Why don’t I have the Get Windows 10 app?

If you don’t see the Get Windows 10 app on your PC, it might be because:
1.Your device isn’t up-to-date with at least Windows 7 SP1 or Windows 8.1 Update.
2.Windows Update is turned off or is not set to received updates automatically.
3.You’ve blocked or uninstalled the necessary Windows Update functionality.
4.Your device is not running genuine Windows.

Running Windows Update and installing any available updates will fix the first three issues. Need more help? Go to our Windows Community Forum.

PCs that we determine cannot run Windows 10 will not see the Get Windows 10 app before July 29, 2015. After July 29, 2015, we’ll enable the icon in the system tray. This is to help ensure that you can easily check your PC’s compatibility if you choose.

If your device is managed as part of a school or business network, please check with your IT administrator about upgrading to Windows 10.

Inaktiv

Hög tid att investera i en SSD.

12
Skriv svar