Kör ni UT spelare med mouse accelration?

Inaktiv
Kör ni UT spelare med mouse accelration?

Jag kör cs och där tar jag bort mouse accelration, rätt skönt men i cs vänder man sig ju inte så mycket,speciellt inte i pcw. Kan dock inte föreställa mig hur man skulle kunna köra utan accelration i UT med alla snabba vändningar. Man måste väl ha rätt hög sens om man inte kör med accelration?

Ni som kör utan, hur många cm behöver ni för en 180 graders sväng? Jag har typ 50 cm i cs, skulle omöjligt funka i UT


signatur
Medlem

Du behöver bara mycket yta. En del spelar Q3 med så låg sens och säkerligen finns det de som spelar UT med lika låg. Och nej, det är inte vanligt med acceleration. Farligt så fort man vill ha någon form av precision och ryggmärgskänsla i siktandet.


signatur
Inaktiv

Jag kör med ca 70cm/360 grader och använder inte mouse accelration, har en qpad som är 40x28cm så funakr bra.

Inaktiv

Hur får ni bort accelration om ni har win xp? Går det i spelet?

Kör ni instagib eller vanligt?


signatur
Medlem

Har 18 cm / 360 grader

Mouse fix. Jag har den i en reg fil som automatiskt lägger in den i registret.

http://www.tweakxp.com/article36912.aspx


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Jag har ca 30cm@360, ingen acceleration.
Har en Qpad XXXL (numera -Gamer tror jag), MX518.

Medlem

Ca 15cm/360 grader. En "optilove" musmatta från clas ohlson. Bästa jag haft

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=2946035

Inaktiv

Ni som spelar med så hög sens, hur klarar ni er? Har ni testat med lägre?


signatur
Medlem

Smaksak/vanesak.
Det finns riktigt duktiga spelare som har hög sens och det finns riktigt duktiga spelare som har låg sens.

Vet inte hur det ligger till idag bland "Pro:s", men om man tar en liten jämförelse från längre tillbaka mellan tex Zulg och Fatal1ty: Båda väldigt duktiga spelare då, Zulg med hög sens (ca 10cm?/360) och Fat med låg sens (vet ej vad han körde med, men väsentligt mycket lägre).
Tilläggas bör, att de hade två helt skilda spelstilar.

Medlem

och gitzzz hade väl typ 40 cm om jag inte missminner mig.


signatur

thank you, come again

Medlem

Mjo, det är möjligt, de var de ända jag kom på sådär på rak arm.
Kanske mest för den där "Ikeamusmatta-incidenten" (WCG2003?)

EDIT: Såg nu att det gällde ESWC 2003 efter Zulgs vinst i semifinalen.

Inaktiv

Var gitzzz bäst i världen? Spelar han fortfarande? HAr kollat ett tiotal demos med honom och han är mycket bra.

Föresten när du skriver att han hade 40cm, menar du 180 eller 360? Om det är 360 så är det ju inte så lågt.


signatur
Medlem

När han skriver 40 cm menar nog hux att det är för ett helt varv.
Om det är lågt beror ju på vad man jämför med (som alltid ).

Personligen skulle jag aldrig vilja spela med 50cm för 180gr som du skrev att du har i CS. Blir ett fasligt rattande i UT2004.
Har nog aldrig hört någon som spelar UT* som har typ 1 meter för 1 varv. Närstrider kan man nog i princip glömma då. Till och med ett enkelt dodgejump blir ganska svettigt
Om du nu inte menade 50cm för ett helt varv då..

EDIT: Gitzzz var helt klart bland de bästa i världen (och förmodligen mest välmeriterad) gällande UT2003/4, UT99 är jag osäker på.
Vem som är/var "bäst" i världen beror ju som alltid på vilket tillfälle det är, form osv.

Medlem

Mm precis, och vidare är det skillnad på vanlig 1on1, TDM, CTF, (insta) osv..

skulle tro att 20-30cm 360grader är vanligast? känns som så iallafall

Personligen vill jag inte ha allt för många cm, då jag måste kunna röra mig fort pga rocket-hora syndromet.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Hur små musmattor har ni egentligen? Jag kan vända mig rätt bra med 55 cm på 360 grader. Då har jag iofs en musmatta som är 44 cm bred.


signatur
Medlem

Min musmatta är 41x29cm (en Qpad XXXL/Gamer), så den är inte så jätteliten. Återigen, en smaksak vilken sens man kör med

Medlem

*samma som Gibbe`s


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag kör iaf utan acceleration och har nog 10-20cm för att kunna snurra runt. Gillar när man kan vända snabbt.
Sen har man en fUNC matta med Creative HD7500 mus.

Medlem
Medlem

Brukade köra med så hög sens att jag kunde göra 2-3 varv på min Qpad som är 40cm~ bred.. Alltså 20cm åt ett håll för 2 varv

Fungerade bäst i närstrid dock.. Absolut avskyr att sitta o dra musen fram och tillbaka konstant bara för att kunna snurra ett varv.. Ingen mening att ha en stor musmatta om man ändå måste sitta o harva med musen.

Inaktiv

Vad du säger är med andra ord att det inte är någon anledning att ha en stor musmatta om man har låg sens och därmed behöver en stor musmatta.
Samt att meningen med att ha en stor musmatta är att man har så små rörelser med musen att man lika gärna skulle ha en liten.

Kan inte säga att jag förstår logiken i det hela direkt.


signatur
Medlem

du har "ingen" större nytta i ett unreal spel att ha en as låg sens, för att då är man dead meat
ok det GÅR bättre i 4on4, om man tar sig en viss roll, men förr eller senare så kommer det en rocket/flak kille, och då sitter man där med röven i skägget.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om du måste sitta och dra musen fram och tillbaka även på en stor musmatta för att svänga ett varv.. öka sensen är min poäng
Du är död om du måste dra fram och tillbaka 5 gånger bara för o svänga.

Det jag försökte få fram va att om du ändå måste sitta och dra fram och tillbaka för o svänga spelar det ingen roll om musmattan är stor eller liten. Du måste ändå sitta och dra musen fram och tillbaka.

Inaktiv

runt 25 för en 360, det är rätt så hög sens imo men med allt annat så är det en avvägning man gör.. det funkar i närstrid och jag siktar med fötterna ändå så det gör inget.. alltså jag grovsiktar med musen och sen rör jag gubben så att den andra kommer i siktet eller väntar tills han rör sig in i den innan jag skjuter.. det är på avstånd.. i närstrid vet jag inte hur fan jag gör..

Inaktiv

Jag kör med rätt hög sens men jag träffar inget ändå eller så är det spriten hmmmm

UT3 SkoghallsFyllot coming back on a map near u!!!

Medlem

heej Q!!!! välkomen!!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Bogo: har sett lite demos och uppfattat en skillnad i aim när det gäller UT spelare kontra cs spelare. De flesta UT spelare aimar som du beskrev medans cs spelarna snarare drar siktet hela vägen med musen utan att sikta genom att röra sig. Korrekt iaktagelse eller inte? Dvs bara bogo som använder den tekniken eller är det allmänt vedertaget?


signatur
nj
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Bogo: har sett lite demos och uppfattat en skillnad i aim när det gäller UT spelare kontra cs spelare. De flesta UT spelare aimar som du beskrev medans cs spelarna snarare drar siktet hela vägen med musen utan att sikta genom att röra sig. Korrekt iaktagelse eller inte? Dvs bara bogo som använder den tekniken eller är det allmänt vedertaget?

Rätt klassiskt sätt att sikta med att röra sig för att finjustera siktet, använde den metoden i Quake 2 redan kring 98/99. Hjälper både till att sikta samt att man blir en mindre stillastående måltavla för andra.

Inaktiv

Nj: att röra sig hela tiden är så basic att det ej behövs tas upp ens med en cs spelare som jag. Det jag syftade på är att man i cs, även om man även rör sig i närstrid där, oftast försöker hålla siktet konstant på sin motståndare medans man i UT inte är så noga med det men istället mer noga med att skjuta exakt NÄR motståndaren går genom siktet. Var den skillnaden jag syftade på.


signatur
Medlem

För instagib spelare så är det sikta med fötterna som är vanligast tror jag. Jag kör den tekniken rätt så mycket och jag spelade instagib i UT99 flera år. Man blir dock rätt pingkänslig, i alla fall jag, så man kan ha ganska varierande form med den tekniken.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

12
Skriv svar