The Witcher 3 – de bästa sidouppdragen

Robot
The Witcher 3 – de bästa sidouppdragen

Vi sammanställer fyra av Wild Hunts bästa sidouppdrag. Från världens största stad till världens mest exotiska utkanter. Och från stora känslor till samlardjävulen som bor i oss alla.


Medlem
The Witcher 3 – de bästa sidouppdragen

Det som är så ballt i det här spelet är att sidoquests och nästan alla quests är så välgjorda så att man tror att man lirar main story quests hela tiden =P bästa spelet på mycket länge.

Medlem

Return to Crookback Bog, A towerful of mice, Reason of state, A matter of life and death, Now or never och The last wish är knappt sidouppdrag. Då de är menade att avsluta huvudkaraktärers berättelser finner jag det naturligt att de påminner om huvuduppdragen.

Return to Crookback Bog och Now or never är för övrigt mina favoriter av dessa, mest på grund av att Philip Strenger och Triss var två av spelets mest intressanta karaktärer.

Medlem

Synd att striderna inte är tighta nog samt att laddningstiderna är värre än bloodborne, vilket är lite roligt om man tänker på all dålig publicitet ni gav bloodborne pga laddningstiderna, men inte detta spel som har över minuten på laddningstid om man skulle dö. Vilket man gör rätt ofta då stridskontrollerna inte är direkt tighta och välgjorda.

Bortsett från det ett bra spel med trevliga side quests.

k3m
Medlem
Skrivet av Kloker:

Synd att striderna inte är tighta nog samt att laddningstiderna är värre än bloodborne, vilket är lite roligt om man tänker på all dålig publicitet ni gav bloodborne pga laddningstiderna, men inte detta spel som har över minuten på laddningstid om man skulle dö. Vilket man gör rätt ofta då stridskontrollerna inte är direkt tighta och välgjorda.

Bortsett från det ett bra spel med trevliga side quests.

Jag skulle säga att det är handhavande fel gällande striderna. Striderna är realistiska, vill du ha fantasistrider bara för att få de tajta? Då är det ju din högst personliga åsikt och har inget med spelet att göra. När du skriver att laddningstiderna är långa, så nämn också vilken platform det gäller. Då PC versionen laddar på bara några få sekunder Kanske därför också som fz.se inte nämner sega laddningstider. För på PC så existerar det inte, som nämnts.

Medlem
Skrivet av Kloker:

men inte detta spel som har över minuten på laddningstid om man skulle dö.

För mig tar det ca 10 sekunder att ladda, om man skulle dö.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kloker:

Synd att striderna inte är tighta nog samt att laddningstiderna är värre än bloodborne, vilket är lite roligt om man tänker på all dålig publicitet ni gav bloodborne pga laddningstiderna, men inte detta spel som har över minuten på laddningstid om man skulle dö. Vilket man gör rätt ofta då stridskontrollerna inte är direkt tighta och välgjorda.

Bortsett från det ett bra spel med trevliga side quests.

Jag startar spelet på ca 15 sekunder. När jag laddar saves eller dör så tar det ca 10 - 15 sekunder att ladda. Aldrig haft över 20 sekunder laddningstid. Hade ju gråtit om laddningstiderna är över minuten!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Witcher har inga sidouppdrag. Witcher har bara uppdrag !

Medlem

för mig är det typ 30 sek laddtid förstår ej varför.. har 8gb ram ju

k3m
Medlem
Skrivet av Jaxalot:
Skrivet av Kloker:

Synd att striderna inte är tighta nog samt att laddningstiderna är värre än bloodborne, vilket är lite roligt om man tänker på all dålig publicitet ni gav bloodborne pga laddningstiderna, men inte detta spel som har över minuten på laddningstid om man skulle dö. Vilket man gör rätt ofta då stridskontrollerna inte är direkt tighta och välgjorda.

Bortsett från det ett bra spel med trevliga side quests.

Jag startar spelet på ca 15 sekunder. När jag laddar saves eller dör så tar det ca 10 - 15 sekunder att ladda. Aldrig haft över 20 sekunder laddningstid. Hade ju gråtit om laddningstiderna är över minuten!

Du vet, den här generationen konsoler är rena skräpet gällande prestanda. De är tom sämre än bärbara speldatorer. Ruggigt klåp av Sony o Misoft.

k3m
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

för mig är det typ 30 sek laddtid förstår ej varför.. har 8gb ram ju

Kan bero på många saker. Sök upp en vettig guide på vad man kan göra för att få datorn att arbeta effektivare.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Kloker:

Synd att striderna inte är tighta nog samt att laddningstiderna är värre än bloodborne, vilket är lite roligt om man tänker på all dålig publicitet ni gav bloodborne pga laddningstiderna, men inte detta spel som har över minuten på laddningstid om man skulle dö. Vilket man gör rätt ofta då stridskontrollerna inte är direkt tighta och välgjorda.

Bortsett från det ett bra spel med trevliga side quests.

Jag skulle säga att det är handhavande fel gällande striderna. Striderna är realistiska, vill du ha fantasistrider bara för att få de tajta? Då är det ju din högst personliga åsikt och har inget med spelet att göra. När du skriver att laddningstiderna är långa, så nämn också vilken platform det gäller. Då PC versionen laddar på bara några få sekunder Kanske därför också som fz.se inte nämner sega laddningstider. För på PC så existerar det inte, som nämnts.

Striderna är allt annat än realistiska, det på flera olika punkter, så kom inte med det tramset. Dodgen fungerar halvdant och kameravinklarna är mer eller mindre alltid fel. Skulle du komma i strid och få en 1dm kant ivägen så fastnar du o kan inte gå över. Geralt vägrar att hoppa över minsta lilla objekt när han kommer i strid. Utöver det så tvångs fokuserar han när man försöker fly om man stöter på något höglvlat. Vilket resulterar i att han vänder sig om och om igen.

Men du verkar älska "realistiska" strider där man inte kan röra sig över minsta lilla hinder. Sen spruta eld och kasta magiska dödsvindar och fällor. Samt utöva 5m hopp och 3m sidoförflyttningar. Sen ska vi inte glömma de realistiska rallarhuggen med svärdet och snurrhoppen och allt annat! Väldigt realistiskt! Precis som under medeltiden! Sen tåla otaliga hugg i vanlig läderväst! Kan ju inte bli mer realistiskt.

Då jag drog en jämförelse mellan bloodborne och witcher 3 så borde det vara underförstått att det är till ps4 som plattform. Borde inte varit så svårt att förstå? Sen var det ju självaste ps4 versionen som FZ recenserade också, liksom de flesta andra. Att PC-versionen har lägre laddningstider tvivlar jag inte på.

Nu kanske jag verkar hålla en aggressiv ton, men absolut inte. Jag bara påpekar brister som jag kommit över som bör arbetas på. Som jag sa i slutet på förra inlägget så är det ett trevligt spel som åtar många timmar. Men att försöka mörka problem med dåliga bortförklaringar är bara larvigt och typiskt för fanboys. Och din syn på realistiskt gjorde min dag, det är som att tro att filmslagsmål är verklighetstroget eller att WWE är verklighetstroget. Sen lägga till magiska element och mytologiska väsen. Ja det gör ju det bara hysteriskt roligt.

Trevlig helg och åtnjut ditt nya favoritspel.

Medlem

Intressant hur vissa quests flyter ihop också.

*****************SPOILERS*****************************

Skulle hjälpa en dam med att hämta något från hennes gamla släktgård. Väl där stöter man på massvis med fällor som visar sig vara utlagda av en viss Letho (om man lät honom leva i 2an) och drar därmed igång en ny quest med honom.

Även där man ska hjälpa Bloody Baron att hitta sin familj så kommer man på att "det är ju hon från Ladies in the woods questen!" (om man gjorde den innan)

*****************************************************************

Känner redan halvvägs(?) in i spelet att det ska bli en fröjd att spela om det igen och ta lite annorlunda vägar och val!

k3m
Medlem
Skrivet av Kloker:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Kloker:

Synd att striderna inte är tighta nog samt att laddningstiderna är värre än bloodborne, vilket är lite roligt om man tänker på all dålig publicitet ni gav bloodborne pga laddningstiderna, men inte detta spel som har över minuten på laddningstid om man skulle dö. Vilket man gör rätt ofta då stridskontrollerna inte är direkt tighta och välgjorda.

Bortsett från det ett bra spel med trevliga side quests.

Jag skulle säga att det är handhavande fel gällande striderna. Striderna är realistiska, vill du ha fantasistrider bara för att få de tajta? Då är det ju din högst personliga åsikt och har inget med spelet att göra. När du skriver att laddningstiderna är långa, så nämn också vilken platform det gäller. Då PC versionen laddar på bara några få sekunder Kanske därför också som fz.se inte nämner sega laddningstider. För på PC så existerar det inte, som nämnts.

Striderna är allt annat än realistiska, det på flera olika punkter, så kom inte med det tramset. Dodgen fungerar halvdant och kameravinklarna är mer eller mindre alltid fel. Skulle du komma i strid och få en 1dm kant ivägen så fastnar du o kan inte gå över. Geralt vägrar att hoppa över minsta lilla objekt när han kommer i strid. Utöver det så tvångs fokuserar han när man försöker fly om man stöter på något höglvlat. Vilket resulterar i att han vänder sig om och om igen.

Men du verkar älska "realistiska" strider där man inte kan röra sig över minsta lilla hinder. Sen spruta eld och kasta magiska dödsvindar och fällor. Samt utöva 5m hopp och 3m sidoförflyttningar. Sen ska vi inte glömma de realistiska rallarhuggen med svärdet och snurrhoppen och allt annat! Väldigt realistiskt! Precis som under medeltiden! Sen tåla otaliga hugg i vanlig läderväst! Kan ju inte bli mer realistiskt.

Då jag drog en jämförelse mellan bloodborne och witcher 3 så borde det vara underförstått att det är till ps4 som plattform. Borde inte varit så svårt att förstå? Sen var det ju självaste ps4 versionen som FZ recenserade också, liksom de flesta andra. Att PC-versionen har lägre laddningstider tvivlar jag inte på.

Nu kanske jag verkar hålla en aggressiv ton, men absolut inte. Jag bara påpekar brister som jag kommit över som bör arbetas på. Som jag sa i slutet på förra inlägget så är det ett trevligt spel som åtar många timmar. Men att försöka mörka problem med dåliga bortförklaringar är bara larvigt och typiskt för fanboys. Och din syn på realistiskt gjorde min dag, det är som att tro att filmslagsmål är verklighetstroget eller att WWE är verklighetstroget. Sen lägga till magiska element och mytologiska väsen. Ja det gör ju det bara hysteriskt roligt.

Trevlig helg och åtnjut ditt nya favoritspel.

Heh! Det borde varit underförstått att med realism, så menas. Så långt det är möjligt. Tänk strider i många andra spel. Sedan så är magin logisk i Witcherverset. Klart striderna inte är fullkomliga, som du skriver. Men de är fan så mycket bättre än i många, många andra spel. Sist så, inte tycker jag det är nå fel på kameravinklarna heller. Jag tycker de funkar ypperligt. Däremot så hade jag velat välja vy, men man kan inte få allt.

Medlem

Bland det bästa med Witcher 3 är ju hur spelet knappt skiljer på huvud- och sidouppdrag. De flyter hela tiden in i varandra på ett fascinerande sätt. Huvuduppdraget kan innebära att du hjälper en viss person med någonting, men innan den story arc:en avslutats fullt ut kanske huvudstoryn fortsätter åt ett annat håll eftersom Geralt - trots allt - fått vad just han behövt av den personen. Karaktärernas individuella berättelser kan sedan fortsätta i sidouppdrag, även om det nästan känns orättvist mot dessa att kalla dem för det.

Många av mina favoritsidouppdrag är just sådana fortsättningar av vänner och fienders berättelser. Jag gillade verkligen Baronens - hela den sektionen av spelet är alldeles briljant - och Dandelions sidouppdrag. Så till den grad, faktiskt, att jag gärna hade velat se mer av vad som hände dem och de övriga inblandade efter att deras berättelser tog slut.

Medlem

Har ni ens spelat sidouppdrag nu undrar jag? Dessa uppdrag är ju sådana som man absolut inte kan missa då de involverar Triss och Yen, och gwent spelar du ju med dina bästa vänner i Novigrad... Skulle vilja se quests som "The Tower Outta Nowhere's" och liknande...


signatur

“People”—Geralt turned his head—“like to invent monsters and monstrosities. Then they seem less monstrous themselves.”

Medlem

Baronen är briljant..mkt känslor åt alla håll. Men även de små korta questen som dyker upp ibland bara 5 min korta är guldkorn som t.ex SPOILER
Alkemisten som fått en förbannelse över sig så han inte kunnat prata på flera år. Slutar med att han drar F* fingret och ber en fara åt H* för han hade visst själv valt att inte tala

Medlem
Skrivet av Vildjakt:

Intressant hur vissa quests flyter ihop också.

*****************SPOILERS*****************************

Skulle hjälpa en dam med att hämta något från hennes gamla släktgård. Väl där stöter man på massvis med fällor som visar sig vara utlagda av en viss Letho (om man lät honom leva i 2an) och drar därmed igång en ny quest med honom.

Även där man ska hjälpa Bloody Baron att hitta sin familj så kommer man på att "det är ju hon från Ladies in the woods questen!" (om man gjorde den innan)

*****************************************************************

Känner redan halvvägs(?) in i spelet att det ska bli en fröjd att spela om det igen och ta lite annorlunda vägar och val!

Aha! Så det var därför just det uppdraget kändes så ovanligt dåligt i jämförelse med alla andra för mig, jag tog nämligen död på honom i tvåan. Allt man gjorde var att hugga ihjäl några spöken och hitta skatten i en lönndörr.

Medlem

Stridssystemet är också riktigt bra, de har förfinat det från Witcher 2. och nu är det väldigt välpolerat.

Som många redan sagt är quest och story överlägset i Witcher 3. Finns inget som kommer riktigt i närheten.

Absolut ett av de bästa spel jag spelat.

Det finns dock ett par småsaker jag måste klaga på.

Det märks att tangentbordskontrollerna delvis har konsolrester kvar. Bara en sån sak som att man måste välja en spell och sen kasta den med en annan tangent härrör klart från konsolernas begränsade antal styrknappar.

Tyvärr kan man inte heller komma runt konsol val-hjulet helt då sekundära saker som fackla/bomber ligger där och det inte går att binda dem till hotkeys.

Dessutom är det jobbigt att hålla på med oljor för svärden. Där borde de kunnat göra en betydligt enklare lösning för PC. Säg högerklicka på vapnet och välja från en lista? Sen finns det för många oljor också. De borde ha slagit ihop dem mer och haft kanske ett halvt dussin olika istället. Till slut struntar man i oljor när man vet att man kan ta moståndet ändå.

Edit: Stavar som en kratta ibland.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Kloker:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Kloker:

Synd att striderna inte är tighta nog samt att laddningstiderna är värre än bloodborne, vilket är lite roligt om man tänker på all dålig publicitet ni gav bloodborne pga laddningstiderna, men inte detta spel som har över minuten på laddningstid om man skulle dö. Vilket man gör rätt ofta då stridskontrollerna inte är direkt tighta och välgjorda.

Bortsett från det ett bra spel med trevliga side quests.

Jag skulle säga att det är handhavande fel gällande striderna. Striderna är realistiska, vill du ha fantasistrider bara för att få de tajta? Då är det ju din högst personliga åsikt och har inget med spelet att göra. När du skriver att laddningstiderna är långa, så nämn också vilken platform det gäller. Då PC versionen laddar på bara några få sekunder Kanske därför också som fz.se inte nämner sega laddningstider. För på PC så existerar det inte, som nämnts.

Striderna är allt annat än realistiska, det på flera olika punkter, så kom inte med det tramset. Dodgen fungerar halvdant och kameravinklarna är mer eller mindre alltid fel. Skulle du komma i strid och få en 1dm kant ivägen så fastnar du o kan inte gå över. Geralt vägrar att hoppa över minsta lilla objekt när han kommer i strid. Utöver det så tvångs fokuserar han när man försöker fly om man stöter på något höglvlat. Vilket resulterar i att han vänder sig om och om igen.

Men du verkar älska "realistiska" strider där man inte kan röra sig över minsta lilla hinder. Sen spruta eld och kasta magiska dödsvindar och fällor. Samt utöva 5m hopp och 3m sidoförflyttningar. Sen ska vi inte glömma de realistiska rallarhuggen med svärdet och snurrhoppen och allt annat! Väldigt realistiskt! Precis som under medeltiden! Sen tåla otaliga hugg i vanlig läderväst! Kan ju inte bli mer realistiskt.

Då jag drog en jämförelse mellan bloodborne och witcher 3 så borde det vara underförstått att det är till ps4 som plattform. Borde inte varit så svårt att förstå? Sen var det ju självaste ps4 versionen som FZ recenserade också, liksom de flesta andra. Att PC-versionen har lägre laddningstider tvivlar jag inte på.

Nu kanske jag verkar hålla en aggressiv ton, men absolut inte. Jag bara påpekar brister som jag kommit över som bör arbetas på. Som jag sa i slutet på förra inlägget så är det ett trevligt spel som åtar många timmar. Men att försöka mörka problem med dåliga bortförklaringar är bara larvigt och typiskt för fanboys. Och din syn på realistiskt gjorde min dag, det är som att tro att filmslagsmål är verklighetstroget eller att WWE är verklighetstroget. Sen lägga till magiska element och mytologiska väsen. Ja det gör ju det bara hysteriskt roligt.

Trevlig helg och åtnjut ditt nya favoritspel.

Heh! Det borde varit underförstått att med realism, så menas. Så långt det är möjligt. Tänk strider i många andra spel. Sedan så är magin logisk i Witcherverset. Klart striderna inte är fullkomliga, som du skriver. Men de är fan så mycket bättre än i många, många andra spel. Sist så, inte tycker jag det är nå fel på kameravinklarna heller. Jag tycker de funkar ypperligt. Däremot så hade jag velat välja vy, men man kan inte få allt.

Kanske är ordvalet realistiskt fel och istället borde trovärdigt vara det man säger. Visst är magin orealistisk, javisst är hans virvlande 'flashigt' men mänskliga fiender slåss mer traditionellt. Vad jag själv känner är ett väldigt viktigt och bra element som gör att striderna känns bättre är det faktum att istället för det som händer i Arkham Asylum/City och Assassin's Creed där de 5-6 fienderna runt dig snällt väntar på sin tur att attackera så kommer 2-3 kanske t.om 4+ fiender och anfaller samtidigt. Vem fan skulle köa och vänta på sin tur trots allt?

Sen ja, han tål ju ett par svärdshugg i läderrustning, men han är ju inte direkt en vanlig person, han är ju något av en superhjälte, en mutant och om man spelar på de svårare svårighetsgraderna så är ett svärdshugg ganska allvarligt.

Personligen så kan jag inte påstå att jag har haft det minsta problem med kontrollerna i strid, och lock-on körde jag med i ca 5 minuter sen slutade jag med det då det finns ett soft-lock system som ger dig mer frihet i rörelse och inte hindrar nån flykt om det skulle behövas, bara att vinkla bort kameran och börja kuta.

p.s. @Kloker: gillar ditt svar på K3m där om realism, inte bara aggressiv ton men också slänga in ett försök att förlöjliga och vara nedsättande, bra jobbat, där visade du honom!

Medlem
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Vildjakt:

Intressant hur vissa quests flyter ihop också.

*****************SPOILERS*****************************

Skulle hjälpa en dam med att hämta något från hennes gamla släktgård. Väl där stöter man på massvis med fällor som visar sig vara utlagda av en viss Letho (om man lät honom leva i 2an) och drar därmed igång en ny quest med honom.

Även där man ska hjälpa Bloody Baron att hitta sin familj så kommer man på att "det är ju hon från Ladies in the woods questen!" (om man gjorde den innan)

*****************************************************************

Känner redan halvvägs(?) in i spelet att det ska bli en fröjd att spela om det igen och ta lite annorlunda vägar och val!

Aha! Så det var därför just det uppdraget kändes så ovanligt dåligt i jämförelse med alla andra för mig, jag tog nämligen död på honom i tvåan. Allt man gjorde var att hugga ihjäl några spöken och hitta skatten i en lönndörr.

Fixa en save där han lever i nästa genomkörning!
Hans quest kunde sluta på lite olika sätt och den lösningen jag valde verkar kunna ha en effekt senare i spelet.

Jag brukar ha för vana att ha en save där så många karaktärer som möjligt hålls vid liv i spel där man för sina saves vidare. Brukar visa sig ge ett par uppdrag extra.

Medlem
Skrivet av Vildjakt:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Vildjakt:

Intressant hur vissa quests flyter ihop också.

*****************SPOILERS*****************************

Skulle hjälpa en dam med att hämta något från hennes gamla släktgård. Väl där stöter man på massvis med fällor som visar sig vara utlagda av en viss Letho (om man lät honom leva i 2an) och drar därmed igång en ny quest med honom.

Även där man ska hjälpa Bloody Baron att hitta sin familj så kommer man på att "det är ju hon från Ladies in the woods questen!" (om man gjorde den innan)

*****************************************************************

Känner redan halvvägs(?) in i spelet att det ska bli en fröjd att spela om det igen och ta lite annorlunda vägar och val!

Aha! Så det var därför just det uppdraget kändes så ovanligt dåligt i jämförelse med alla andra för mig, jag tog nämligen död på honom i tvåan. Allt man gjorde var att hugga ihjäl några spöken och hitta skatten i en lönndörr.

Fixa en save där han lever i nästa genomkörning!
Hans quest kunde sluta på lite olika sätt och den lösningen jag valde verkar kunna ha en effekt senare i spelet.

Jag brukar ha för vana att ha en save där så många karaktärer som möjligt hålls vid liv i spel där man för sina saves vidare. Brukar visa sig ge ett par uppdrag extra.

Mjo, ska göra det nästa gång. Jag spelade igenom spelen med min Geralts motiveringar inför valen, tänkte läsa böckerna och sedan spela igenom spelen igen som bok-Geralt därefter, då överlever nog Letho. ^^

k3m
Medlem
Skrivet av Talie:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Kloker:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Kloker:

Synd att striderna inte är tighta nog samt att laddningstiderna är värre än bloodborne, vilket är lite roligt om man tänker på all dålig publicitet ni gav bloodborne pga laddningstiderna, men inte detta spel som har över minuten på laddningstid om man skulle dö. Vilket man gör rätt ofta då stridskontrollerna inte är direkt tighta och välgjorda.

Bortsett från det ett bra spel med trevliga side quests.

Jag skulle säga att det är handhavande fel gällande striderna. Striderna är realistiska, vill du ha fantasistrider bara för att få de tajta? Då är det ju din högst personliga åsikt och har inget med spelet att göra. När du skriver att laddningstiderna är långa, så nämn också vilken platform det gäller. Då PC versionen laddar på bara några få sekunder Kanske därför också som fz.se inte nämner sega laddningstider. För på PC så existerar det inte, som nämnts.

Striderna är allt annat än realistiska, det på flera olika punkter, så kom inte med det tramset. Dodgen fungerar halvdant och kameravinklarna är mer eller mindre alltid fel. Skulle du komma i strid och få en 1dm kant ivägen så fastnar du o kan inte gå över. Geralt vägrar att hoppa över minsta lilla objekt när han kommer i strid. Utöver det så tvångs fokuserar han när man försöker fly om man stöter på något höglvlat. Vilket resulterar i att han vänder sig om och om igen.

Men du verkar älska "realistiska" strider där man inte kan röra sig över minsta lilla hinder. Sen spruta eld och kasta magiska dödsvindar och fällor. Samt utöva 5m hopp och 3m sidoförflyttningar. Sen ska vi inte glömma de realistiska rallarhuggen med svärdet och snurrhoppen och allt annat! Väldigt realistiskt! Precis som under medeltiden! Sen tåla otaliga hugg i vanlig läderväst! Kan ju inte bli mer realistiskt.

Då jag drog en jämförelse mellan bloodborne och witcher 3 så borde det vara underförstått att det är till ps4 som plattform. Borde inte varit så svårt att förstå? Sen var det ju självaste ps4 versionen som FZ recenserade också, liksom de flesta andra. Att PC-versionen har lägre laddningstider tvivlar jag inte på.

Nu kanske jag verkar hålla en aggressiv ton, men absolut inte. Jag bara påpekar brister som jag kommit över som bör arbetas på. Som jag sa i slutet på förra inlägget så är det ett trevligt spel som åtar många timmar. Men att försöka mörka problem med dåliga bortförklaringar är bara larvigt och typiskt för fanboys. Och din syn på realistiskt gjorde min dag, det är som att tro att filmslagsmål är verklighetstroget eller att WWE är verklighetstroget. Sen lägga till magiska element och mytologiska väsen. Ja det gör ju det bara hysteriskt roligt.

Trevlig helg och åtnjut ditt nya favoritspel.

Heh! Det borde varit underförstått att med realism, så menas. Så långt det är möjligt. Tänk strider i många andra spel. Sedan så är magin logisk i Witcherverset. Klart striderna inte är fullkomliga, som du skriver. Men de är fan så mycket bättre än i många, många andra spel. Sist så, inte tycker jag det är nå fel på kameravinklarna heller. Jag tycker de funkar ypperligt. Däremot så hade jag velat välja vy, men man kan inte få allt.

Kanske är ordvalet realistiskt fel och istället borde trovärdigt vara det man säger. Visst är magin orealistisk, javisst är hans virvlande 'flashigt' men mänskliga fiender slåss mer traditionellt. Vad jag själv känner är ett väldigt viktigt och bra element som gör att striderna känns bättre är det faktum att istället för det som händer i Arkham Asylum/City och Assassin's Creed där de 5-6 fienderna runt dig snällt väntar på sin tur att attackera så kommer 2-3 kanske t.om 4+ fiender och anfaller samtidigt. Vem fan skulle köa och vänta på sin tur trots allt?

Sen ja, han tål ju ett par svärdshugg i läderrustning, men han är ju inte direkt en vanlig person, han är ju något av en superhjälte, en mutant och om man spelar på de svårare svårighetsgraderna så är ett svärdshugg ganska allvarligt.

Personligen så kan jag inte påstå att jag har haft det minsta problem med kontrollerna i strid, och lock-on körde jag med i ca 5 minuter sen slutade jag med det då det finns ett soft-lock system som ger dig mer frihet i rörelse och inte hindrar nån flykt om det skulle behövas, bara att vinkla bort kameran och börja kuta.

p.s. @Kloker: gillar ditt svar på K3m där om realism, inte bara aggressiv ton men också slänga in ett försök att förlöjliga och vara nedsättande, bra jobbat, där visade du honom!

Tack o tack igen, antar jag. Fast det är dumt att anta

Medlem

Var väldigt anti-Gwent fram till några dagar sen. Svårt att komma någon vart utan bra kort. Skippade dom där gwent-uppdragen anslagstavlona hade. Håller på med Big City Players nu. Riktigt svårt trots att jag nu har en hyfsat bra lek på 133 strength. Dijkstra eller vad han nu heter krävde 10 retries innan jag lyckades vinna.

Medlem
Skrivet av Kloker:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Kloker:

Synd att striderna inte är tighta nog samt att laddningstiderna är värre än bloodborne, vilket är lite roligt om man tänker på all dålig publicitet ni gav bloodborne pga laddningstiderna, men inte detta spel som har över minuten på laddningstid om man skulle dö. Vilket man gör rätt ofta då stridskontrollerna inte är direkt tighta och välgjorda.

Bortsett från det ett bra spel med trevliga side quests.

Jag skulle säga att det är handhavande fel gällande striderna. Striderna är realistiska, vill du ha fantasistrider bara för att få de tajta? Då är det ju din högst personliga åsikt och har inget med spelet att göra. När du skriver att laddningstiderna är långa, så nämn också vilken platform det gäller. Då PC versionen laddar på bara några få sekunder Kanske därför också som fz.se inte nämner sega laddningstider. För på PC så existerar det inte, som nämnts.

Striderna är allt annat än realistiska, det på flera olika punkter, så kom inte med det tramset. Dodgen fungerar halvdant och kameravinklarna är mer eller mindre alltid fel. Skulle du komma i strid och få en 1dm kant ivägen så fastnar du o kan inte gå över. Geralt vägrar att hoppa över minsta lilla objekt när han kommer i strid. Utöver det så tvångs fokuserar han när man försöker fly om man stöter på något höglvlat. Vilket resulterar i att han vänder sig om och om igen.

Men du verkar älska "realistiska" strider där man inte kan röra sig över minsta lilla hinder. Sen spruta eld och kasta magiska dödsvindar och fällor. Samt utöva 5m hopp och 3m sidoförflyttningar. Sen ska vi inte glömma de realistiska rallarhuggen med svärdet och snurrhoppen och allt annat! Väldigt realistiskt! Precis som under medeltiden! Sen tåla otaliga hugg i vanlig läderväst! Kan ju inte bli mer realistiskt.

Då jag drog en jämförelse mellan bloodborne och witcher 3 så borde det vara underförstått att det är till ps4 som plattform. Borde inte varit så svårt att förstå? Sen var det ju självaste ps4 versionen som FZ recenserade också, liksom de flesta andra. Att PC-versionen har lägre laddningstider tvivlar jag inte på.

Nu kanske jag verkar hålla en aggressiv ton, men absolut inte. Jag bara påpekar brister som jag kommit över som bör arbetas på. Som jag sa i slutet på förra inlägget så är det ett trevligt spel som åtar många timmar. Men att försöka mörka problem med dåliga bortförklaringar är bara larvigt och typiskt för fanboys. Och din syn på realistiskt gjorde min dag, det är som att tro att filmslagsmål är verklighetstroget eller att WWE är verklighetstroget. Sen lägga till magiska element och mytologiska väsen. Ja det gör ju det bara hysteriskt roligt.

Trevlig helg och åtnjut ditt nya favoritspel.

Du får vara glad att dom satsade allt så spelet kunde spelas på konsoler som PS4, deras vision med grafiken från 2013 dumpade dom så ni på PS4 kunde spela spelet med. Om du vill ha kortare tid köp en PC.

Medlem

Började lira W3 i helgen, så bara sprungit runt i White Orchard än så länge, men är det bara jag som stör mig på att man måste ha en quest aktivt för att det ska trackas på kartan?

Alltså, om jag springer till ett visst område hade jag velat se allt jag har att göra där utan att behöva tracka alla quests för att kolla vart jag ska...

1
Skriv svar