Inaktiv
DM-Blåkarta?

tja, jag håller på med en lite annorlunda UT2004 film som är främst ett skolprojekt faktiskt.

Hur som helst så kan jag inte ett skvatt UT2004 Editor men behöver en helt blå map, dvs tak, golv, väggar i samma blå färg, detta för att jag ska kunna keya bort det blåa och på det sättet göra väldigt snygga effekter.
Jag har lyckats göra en hel blå map faktiskt, men så fort jag spawnar på mapen dör jag, det är alltså ingen marginal, jag dör på en millisekund.

Jag har en känsla av att detta är snuskigt simpelt, så är det någon som kan förklara vad som är fel?
Eller bättre, slänga ihop en helt blå map som är relativt stor (kan inte bli för stor) utan vapen eller andra föremål?

Denna färg blir perfekt att använda:

Medlem

Jag kan inte ett skvatt om hur man mappar, men kan komma med en annan idé om du nu bara vill hoppa runt lite.

Öppna konsolen, skriv god, spela.

Inaktiv

hehe, tyvärr funkar inte det heller, jag dör iaf

Medlem

Hmm, sounds familiar in some way. Just follow some of the tutorials that exist and you would get a simple map.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Du har glömt att göra en rebuild, alternativt så har du placerat spawnpunkten i golvet.


signatur

Space for rent.

Medlem

rebuild , alla gånger, har du uppe i menyn. om jag inte minns fel kan man köra en rebuild och att välja att skita i ljuset? gör det om du vill ha kvar din blåa färg, utan att orka sätta ut ljus.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

god mode på

edit: aja, ser att det har redan föreslagits.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

vaddå god mode...? de har ja ju alltid på när ja lirar


signatur

senare väntas ett delbetänkande..

Medlem

hehe D2


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av darios2:

vaddå god mode...? de har ja ju alltid på när ja lirar

förklarar varför du piskade mig till tusen igår på campgrounds ^^

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av darios2:

vaddå god mode...? de har ja ju alltid på när ja lirar

förklarar varför du piskade mig till tusen igår på campgrounds ^^

vänta nu.... darios piskar nån? nu förstår jag absolut ingenting


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar