Medlem
Rapport Q1 2009

För de som är intresserade har kvartalsrapporten kommit ut för Warhammer, och status är:

"Warhammer Online puts the game's dedicated player base at 300,000"

[http://www.gamespot.com/news/6209194.html?tag=latestheadlines...]

De har nu slutat att prata om prenumeranter, och väljer att räkna "dedikerade spelare", vilket man då får förmoda även inkluderar alla trials på US, EU och RU marknaden.

Mer spekuleranden och info finns för dem som så önskar på mmorpg.com under warhammer forumet.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag tror att många lämnar nu för att det laggar otroligt mycket i endgame pvp och klassbalansen, det är de 2 stora problemen med spelet nu. Får hoppas dom får till det så fler kommer tillbaks även fast det är ganska mycket spelare på min server just nu har många lämnat

Medlem

Japp, jag är en av dom som lagt ner pga för mycket lagg och för lite att göra i endgame. För lite möjligheter i PvP, och för lätt.

Medlem

Lite tråkigt, men sålänge de kan hålla igång utvecklingen för fullt så är det inget som oroar mig förmycket.

Skam för den som ger sig innan lvl 80.

Medlem

Vi får hoppas att Tomb Kings ger en knuff i rätt riktning.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av jonasankan:

Lite tråkigt, men sålänge de kan hålla igång utvecklingen för fullt så är det inget som oroar mig förmycket.

Skam för den som ger sig innan lvl 80.

Mm för det är ju så kul att grinda renown.^^

Lite fler olika armor sets, eller bara lösa delar hade varit nice att få mellan rankerna.

Medlem

Laggen har iallafall gett med sig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Laggen har iallafall gett med sig.

Jag förmodar att du är ironisk?

Warhammer Alliance forumen mfl stora warhammer sajter är nedlusade av folk som klagar/lämnar spelet pga de massiva lagg problemen i tier 4 keep och city attacks.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av v1ctory:

Laggen har iallafall gett med sig.

Jag förmodar att du är ironisk?

Warhammer Alliance forumen mfl stora warhammer sajter är nedlusade av folk som klagar/lämnar spelet pga de massiva lagg problemen i tier 4 keep och city attacks.

Spelade flertalet massiva rvrslag på eltharion laggfritt i helgen. Så nej, jag är inte ironisk.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag menar alltså inte RvR slag generellt, utan fortress och city sieges specifikt, eftersom det är Warhammers end game. Har du verkligen varit med om någon laggfri sådan??

Låter osannolikt.

P.S.
Såg att jag skrivit keep tidigare. Menade alltså fortress. Ledsen om jag var otydlig där.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Laggfria fort/city sieges har jag inte varit med om, dock några fortress sieges som inte var så farligt laggiga.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Snake:

Jag menar alltså inte RvR slag generellt, utan fortress och city sieges specifikt, eftersom det är Warhammers end game. Har du verkligen varit med om någon laggfri sådan??

Låter osannolikt.

P.S.
Såg att jag skrivit keep tidigare. Menade alltså fortress. Ledsen om jag var otydlig där.

Sista tre fyra dagarna har det fungerat på Karak-Norn.

Kört två city under primetime utan lag. Sen om det gör det sådär mycket roligare är en annan femma.

Även prestandan under keeps verkar bättre, om ej lika bra. (när runt 10 wb har problem att komma åt ett keep)

Fort, fortfarande sådär, men inget lag över +1sec.

Går åt rätt håll, ett halvår försent.

Men synd att dessa saker inte är roligare utan lag, hoppas på 1.3 nu

Medlem

Som ankan säger, nu ska jag bara ta mig till t3 innan tomb kings släpps. *pust*


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

1.3 verkar bra då all AOE blir nerfad

Medlem

Aoe nerfen är kärlek, inga fler ninja keepattacker med partyheals. Postern dörrarna ska gå att låsa med hjälp av en keepuppgradering. Då ska jag specca min choppa singletarget vilket jag förut tyckte var korkat då aoen gjorde en sån galen skada.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar